Zo klaar met alleen zijn en datingsite moe

23-06-2020 08:17 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja de titel zegt het al, ik ben het alleen zijn vreselijk zat! Wil gewoon een leuke man om alles mee te delen.
Maar jeetje mina die datingsites pfff
Ik heb nu weer een membership voor een half jaar genomen maar na 2 dagen ben ik er al klaar mee.
Het is echt zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg..
Graag jullie ervaringen e/o tips..
Als ik bijvoorbeeld het topic lees: liefde in tijden van corona, denk ik hoe dan, meerdere dates tegelijk en dan ook nog op Tinder off all places..
mimali wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:18
Reden: Typefout
0.80% gewijzigd
Als je niet al te hoge eisen hebt lukt dat wel, maar of je daar dan ook echt gelukkiger van wordt. Datingsites hebben mij ook nog nooit wat gebracht dus je bent niet de enige.
Ik heb m'n vriend op Tinder ontmoet, maar goed duurde even.

Misschien vrienden vragen of ze nog een leuke man weten?
Sorry :proud:

Maar even zonder dollen: hoe hoog ligt je lat en hoe sterk profileer je je wens om "een man om alles mee te delen"?

Oftewel: ben je bereid het eisen pakket aan te passen en verder te kijken dan de foto's en roep je niet te snel dat je een vaste relatie wil en daar alleen voor gaat?

Al mijn Tinder matches ontstaan vanuit de gedachte: als ik maar om je kan lachen en dus een leuke date heb.
Of: ik heb zin in seks en jij lijkt mij daar wel een prima kandidaat voor.
Ik ben op een gegeven moment gestopt met datingsites omdat verwachtingen te hoog kunnen liggen. Ben wel online verder gaan zoeken naar nieuwe vrienden (gedeelde interesses etc) en zo ben ik mijn man tegengekomen. Wij begonnen te mailen en appen en bleken onverwacht een klik te hebben. Ik vond het heel relaxt om elkaar te leren kennen op vriendschappelijke basis zonder te denken “zou dit de ware zijn?” want dat maakt het te geforceerd in mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mimali,

Ik kan me zeker voorstellen dat je 'datingsite' moe bent. Het lijkt mij ook erg lastig om 'op date' te gaan anno 2020.
Als ik om mij heen kijk zie ik dat 'mensen de klik niet voelen', te hoge eisen stellen of juist te hard van stapel lopen.
Als ik vervolgens 'first dates' kijk dan komt er ook echt zelden een succes uit voort.

Wat zoek je? Wat zijn zo je interesses?
Waar denk je zelf dat het fout loopt?

Wens je heel veel succes en hopelijk mag je de liefde een keertje ervaren.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
23-06-2020 08:23
Sorry :proud:

Maar even zonder dollen: hoe hoog ligt je lat en hoe sterk profileer je je wens om "een man om alles mee te delen"?

Oftewel: ben je bereid het eisen pakket aan te passen en verder te kijken dan de foto's en roep je niet te snel dat je een vaste relatie wil en daar alleen voor gaat?

Al mijn Tinder matches ontstaan vanuit de gedachte: als ik maar om je kan lachen en dus een leuke date heb.
Of: ik heb zin in seks en jij lijkt mij daar wel een prima kandidaat voor.
Tja hoe hoog ligt de lat, als ik een foto zie dan moet er wel iets aanspreken natuurlijk..
En nee ik ga niet alleen voor een leuke avond e/o sex want dat is gewoon niks voor mij, ik kan dat niet.. (al geprobeerd)
Ik voel dan toch vanalles en dan blijft het daarbij en ik voel me rot erna..

En ja er staat in mijn profiel dat ik iets serieus zoek, stel dat ik dat weg haal dan krijg je toch allemaal weer mannen op je af die niet serieus zijn of niet? En daar heb ik echt geen zin in..
Ik denk dat de verwachtingen te hoog zijn via datingsites. Een relatie opbouwen kost vaak tijd.

Ik heb bijvoorbeeld een vriendin die eerst een hele lijst met eisen afvinkt voor de date terwijl je droomman misschien niet de juiste lengte heeft maar wel een leuke klik mee.
anoniem_653140ee80eb3 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:36
48.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan daar duidelijk in zijn hoor dat je alleen op de datingsite zit voor een relatie, dat heb ik ook gedaan en zo kon je gelijk zien wie er daar voor een relatie zat of voor wat anders. Heb nu een hele leuke vriend via tinder 😉 Je hebt geduld nodig maar dan ‘loop’ je er ineens tegen aan, succes!
knopper wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:37
13.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
23-06-2020 08:29
Hoi Mimali,

Ik kan me zeker voorstellen dat je 'datingsite' moe bent. Het lijkt mij ook erg lastig om 'op date' te gaan anno 2020.
Als ik om mij heen kijk zie ik dat 'mensen de klik niet voelen', te hoge eisen stellen of juist te hard van stapel lopen.
Als ik vervolgens 'first dates' kijk dan komt er ook echt zelden een succes uit voort.

Wat zoek je? Wat zijn zo je interesses?
Waar denk je zelf dat het fout loopt?

Wens je heel veel succes en hopelijk mag je de liefde een keertje ervaren.
Ik zoek gewoon een leuke lieve man zo moeilijk moet het niet zijn dacht ik haha..
Ik heb geen idee waar het fout loopt, mijn profiel is okee, den ik, kom niet wanhopig over en meerdere foto's.
Maar de likes die ik krijg, daar zit echt niks leuks tussen.. Misschien te kritisch maar ja ik moet er wel iets in zien toch..
Ik vind het wel belangrijk dat je kritisch bent, ik denk dat heel veel mensen niet kritisch genoeg zijn, gezien het aantal drama verhalen op de Relatie pijler
Alle reacties Link kopieren
Slimmekip schreef:
23-06-2020 08:38
Ik vind het wel belangrijk dat je kritisch bent, ik denk dat heel veel mensen niet kritisch genoeg zijn, gezien het aantal drama verhalen op de Relatie pijler
Ja dat dus, ik ben op een leeftijd dat ik niet meer echt wil fladderen zeg maar, snap best dat je meerdere dates kan verslijten voordat je eventueel de goeie vind maar ja dan moet je eerst nog tot een date komen..
Maar als een datingsite niet bij je past en je je er niet prettig voelt, waarom zoek je dan via een datingsite?

Er zijn allerlei manieren om mensen te leren kennen. En daar zitten dan vanzelf ook single mannen tussen. Die waarschijnlijk beter bij je passen dan wat je willekeurig op een site selecteert, omdat je al ergens een connectie hebt met iemand die je allebei kent of iets doet wat je allebei leuk vindt.
Heel eerlijk, in mijn omgeving zie ik vooral mensen scoren via datingsites die graag een relatie willen, maakt niet zoveel uit me wie als hij/zij maar geschikt is. De relaties draaien vaak rond het idee van een gezin stichten maar zodra de kinderen 3-5 jaar oud zijn barst de bubbel en blijkt er geen enkele gezamenlijke grond onder de relatie.
Oh maar ik wil niet zeggen dat je niet moet aangeven dat je iets serieus zoekt hoor. Maar dat aangeven in je profiel en er direct op acteren zijn twee verschillende dingen vind ik.

Mijn ervaring is dat mannen prima reageren op geen ONS/FWB maar dan niet direct de behoefte hebben om daar enorm over te gaan nadenken met je.
Slimmekip schreef:
23-06-2020 08:38
Ik vind het wel belangrijk dat je kritisch bent, ik denk dat heel veel mensen niet kritisch genoeg zijn, gezien het aantal drama verhalen op de Relatie pijler
Een goed lopende relatie op de relatiepijler bespreken slaat natuurlijk nergens op. Dus nogal wiedes dit.
Maar to, misschien is NMLK iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
23-06-2020 08:36
Ik zoek gewoon een leuke lieve man zo moeilijk moet het niet zijn dacht ik haha..
Ik heb geen idee waar het fout loopt, mijn profiel is okee, den ik, kom niet wanhopig over en meerdere foto's.
Maar de likes die ik krijg, daar zit echt niks leuks tussen.. Misschien te kritisch maar ja ik moet er wel iets in zien toch..
Dat zijn natuurlijk geen onrealistische eisen. Wat noem je 'te kritisch'? Ga je heel erg op uiterlijk af of juist op je gevoel?
Ik ben zelf een man, en als ik om me heen kijk lijkt het soms wel of het soms onmogelijk lijkt om tegenwoordig 'de ware' te kunnen vinden.
Ben oprecht benieuwd naar hoe andere mensen daar mee omgaan/over denken.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
23-06-2020 08:44
Maar als een datingsite niet bij je past en je je er niet prettig voelt, waarom zoek je dan via een datingsite?

Er zijn allerlei manieren om mensen te leren kennen. En daar zitten dan vanzelf ook single mannen tussen. Die waarschijnlijk beter bij je passen dan wat je willekeurig op een site selecteert, omdat je al ergens een connectie hebt met iemand die je allebei kent of iets doet wat je allebei leuk vindt.

Nou ik onderneem echt wel veel dingen maar ben irl nog nooit tegen iemand aangelopen, sinds ik "zoekende" ben..
En ik heb een leuk leven maar ik mis gewoon nog iets.. En dat is zeker in deze corona crisis nog duidelijker geworden.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedere persoon die je tegenkomt is relatie materiaal. Om je kansen te vergroten om die spelt in de hooiberg te zoeken, dan moet je veel daten en mensen ontmoeten.

Leg de lat niet zo hoog. Mijn partner heb ik online ontmoet, in de prehistorie, wanneer we elkaar in de kroeg waren tegengekomen was het nooit wat geworden. Hij paste niet in mijn ideaalplaatje en ik niet in die van hem. Ondertussen al weer heel wat jaren gelukkig samen en passen we dus heel goed bij elkaar.

Verwacht niet van elke date dat dit je partner-for-life is, maar gewoon een leuke date, een gezellige avond. En niet elke avond moet in bed belanden.

Bestaat liefde op het eerste gezicht? Ja. Maar in de meeste gevallen moet het groeien. Leer elkaar beter kennen. Hoe vaak hoor je niet "ik vond hem eerst maar een arrogante kwal, ze kwam echt over al een dom blondje, of normaal val ik niet op een nerdy type, of ik moest niet hebben van carriere vrouwen" etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoi To,

Heb je al wel eens speeddaten geprobeerd? Dat is nu een tikje lastig, want ze doen het digitaal. Maar wie weet werkt dat ook wel goed.

Wat ik ideaal aan speeddaten vind, is dat je iemand in het echt even ziet. In vijf minuten weet je echt wel of je diegene nog een keer wilt spreken. En als het gruwelijk is, dan duurt het maar 5 minuten.

Er komen iig wat serieuzere mannen op af dan op Tinder. En je ziet veel mannen in één avond. De ene avond zijn ze wat leuker dan de andere. Maar neem een vriendin mee, en je hebt sowieso een leuke avond.
naamloosjes schreef:
23-06-2020 08:22
Ik heb m'n vriend op Tinder ontmoet, maar goed duurde even.

Misschien vrienden vragen of ze nog een leuke man weten?
Ik ook, maar voordat ik mijn vriend ontmoette, heb ik veel mislukte gesprekken and dates gehad met andere matches.
Ik denk dat iedere single dit herkent, behalve degenen die niet echt een relatie willen natuurlijk. De meesten zijn niet bewust ( lang) single.
Hoe lang ben je single?
Zou mooi zijn als je dat hele daten kon overslaan he?
PhiIae schreef:
23-06-2020 09:23
Ik ook, maar voordat ik mijn vriend ontmoette, heb ik veel mislukte gesprekken and dates gehad met andere matches.
Dat is bijna onontkomelijk. Het is al een toevalstrefder dat het toch een keer raak was via een datingsite want het is geheel willekeurig. Was je lang single?
Gm Mimali,

Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment dateapp moe bent.

De tip die ik je kan geven is niet te serieus zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent en wat je zoekt maar het woordje “ serieus “ zou ik echt weghalen. En alleen geen ONS / FWB zetten.

Mijn tactiek was toch “ omdenken” irl ontmoet je ook veel mensen maar dat is ook altijd aftasten en de speld in een hooiberg zoeken.

En mensen toch liken in de datingapp want soms weetje het gewoon niet.
Het daten niet al te serieus nemen, dat deed ik eerst ook maar kreeg iedere keer buikpijn ervan.

Ik heb zelf eind maart een datingapp geïnstalleerd uit verveling in de coronatijd. Hiervoor nooit gedate via zo’n app, moest echt dit wereldje leren.
Uiteindelijk 3 dates gehad via Tinder.
Met de eerste wilde ik gelijk trouwen omdat ik zo graag iets serieus wilde. Gelukkig na 2 afspraken wilde hij niet meer. Was helemaal verbaasd, hoe kan een man mij niet willen :) maar dat leer je ook weer.

Mijn tweede date ook een leuke man, na 3 afspraken werd hij onzeker van mij . Was weer helemaal verbaasd.

Mijn derde date een ontzettende knappe man waarbij ik dacht dit gaat mij nooit lukken. Ik kreeg ook geen hoogte van hem. Hij was hele tijd druk met alles. Maar de aanhouder wint, ik heb er echt tijd ingestoken en ben geduldig geweest . Na 4 afspraken verder vinden wij elkaar echt leuk. Wij kunnen lachen en praten en dat is voorlopig voldoende voor de rest heb ik geen eisen. Ik laat alles gewoon aan de tijd over

Kortom je moet erin geloven en ervoor gaan.

Succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven