Een relatie met meer dan 1 persoon...

24-06-2020 10:51 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een polyamoreuze relatie... het lijkt er bij ons op dat wij die kant langzaam op gaan.
En dat terwijl ik altijd heel hard riep 'dat kan niet, dat is gedoemd om te mislukken', en zie ons nu :proud:

Wij kennen beiden onze 'andere' (vrienden) goed, delen mooie momenten veel en hebben diepgaande gesprekken en vriendschappen waarbij respect richting elkaars partner bovenaan staat. Het is bijzonder.
Voor ons is de seks geen doel, dan keken wij wel naar een seksmaatje, wij voelen echt de behoefte om liefde te delen.

Wij (ik en mijn partner) zijn en blijven de basis, dat weten we alle 4.
De behoefte om een voltijd relatie te hebben geldt niet voor onze 'vrienden' en dat maakt het allemaal wat makkelijker. Als dat nl wel zo was dan is het voor ons onbespreekbaar.

Maar anno 2020... is de maatschappij hier klaar voor?
Hoe gaat er tegenaan gekeken worden?
Hoe open kan/mag je zijn in de liefde voor meerdere personen?
Waarom wel/niet doen?
En... hoe ziet je toekomst eruit als we er alle 4 vol voor gaan?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van personen die ook in een polyamoreuze relatie hebben gezeten, of die er eentje van dichtbij hebben meegemaakt.
Gewoon ervaringen, geen oordelen daar kan ik niets mee.

Voor ons is dit niet ineens...dit is iets waar wij al veel langer over praten.
Onze relatie is stabiel en heel erg fijn, juist omdat wij over alles kunnen praten.
Geen wens/verlangen kan niet besproken worden.
En vreemdgaan is bij ons echt over en uit!
Waarom wil/moet je daar open over zijn?
Het gaat de buitenwereld toch geen bal aan?
Alle reacties Link kopieren
De seks is voor ons geen doel hoor! Nooitgedacht69 :facepalm:
Prima toch
Ik kan alleen niet zo over het gekwezel van liefde willen delen enzo
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is dat ooit aangegaan om haar huwelijk te redden. Dat is niet gelukt en nu is ze samen met degene met wie ze toen een relatie had naast het huwelijk. Ik geloof ook wel dat het goed kan gaan, maar het lijkt mij lastig om iedereen voldoende aandacht te geven. Dat vind ik nu al lastig met alleen maar 1 partner.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat je schrijft “ Wij (ik en mijn partner) zijn en blijven de basis, dat weten we alle 4. ”. Hebben die andere twee ook samen een relatie? Jullie zijn kennelijk het belangrijkste, en de anderen mogen ook leuk mee doen. Maar zij zijn niet de basis kennelijk.

Vanuit mijn ervaring is dat best een tijdje leuk, maar op een gegeven moment wil er toch iemand meer.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft er verder niemand mee lastig te vallen. Maar als je het zelf als taboe ziet, is het ook lastig om er open over te zijn als het wél ter sprake komt, toch? Dus laat je vooroordelen-ten-aanzien-van-anderen-die-vooroordelen-zouden-kunnen-hebben gewoon los en bespreek het bovendien alleen als de situatie/gesprekspartner daarnaar is.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Was er tijdens je vorige topic bij één van jullie beiden toch al iemand anders in beeld?

Wat fijn voor jullie dat jullie er beide zo in staan.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk wil iedereen onderdeel zijn van de basis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen een stel met een inwonende ‘huisvriend’. Denk dat als de ‘huisvriend’ niet inwonend was geweest, niemand er iets van had geweten buiten het eigen gezin (en een oplettende/nieuwsgierige buur).

Bij hen zijn er weinig reacties vanuit de buitenwereld. Gaat om drie ruimschoots volwassen mensen. Ze worden alledrie uitgenodigd bij familiefeesten voor zover ik weet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
madamecannibale schreef:
24-06-2020 10:58
Het valt mij op dat je schrijft “ Wij (ik en mijn partner) zijn en blijven de basis, dat weten we alle 4. ”. Hebben die andere twee ook samen een relatie? Jullie zijn kennelijk het belangrijkste, en de anderen mogen ook leuk mee doen. Maar zij zijn niet de basis kennelijk.

Vanuit mijn ervaring is dat best een tijdje leuk, maar op een gegeven moment wil er toch iemand meer.

Dat is ook niet polyamoreus in mijn idee, iemand bij voorbaat al op het tweede plan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het is soms al moeilijk om met 2 mensen vol voor een relatie te gaan, laat staan met 4.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
24-06-2020 11:03
Dat is ook niet polyamoreus in mijn idee, iemand bij voorbaat al op het tweede plan zetten.
Dit dus. Polyamoreus betekent dat je meerdere gelijkwaardige relaties hebt met meerdere personen. Daar lijkt hier vooralsnog geen sprake van.

Kijk hier maar eens: https://www.lumi.be/info/relaties/relat ... -werkt-het
Alle reacties Link kopieren
Gewoon voor jezelf houden, kan het schelen of de maatschappij er klaar voor is

Ik heb afspraken met mijn partner, en die gaan verder niemand iets aan
Wat moet de maatschappij ermee dan? Wil je de hele bups meenemen naar de bedrijfsborrel of het kerstdiner bij je ouders? Zo nee, dan heeft niemand er toch wat mee te maken met wie je vrijt?
Maar anno 2020... is de maatschappij hier klaar voor?

Ik kan niet voor de rest spreken maar persoonlijk geef ik precies geen ene fuck.
Alle reacties Link kopieren
Anders krijg je - net als hier - reacties als "Oh maar dat is niet polyamoureus hoor, kijk maar naar deze definitie..." :roll:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
24-06-2020 11:03
Dat is ook niet polyamoreus in mijn idee, iemand bij voorbaat al op het tweede plan zetten.
klopt,
wat TO wil is een open-relatie

en dat kan prima, zolang je de basis heel goed hebt EN de buitenwereld vooral niet betrekt, want anderen hebben een enorme mening
Bulbul schreef:
24-06-2020 11:42
Anders krijg je - net als hier - reacties als "Oh maar dat is niet polyamoureus hoor, kijk maar naar deze definitie..." :roll:

Jij vind dat liefdevol, begrijp ik?
lilalinda schreef:
24-06-2020 11:43
klopt,
wat TO wil is een open-relatie

en dat kan prima, zolang je de basis heel goed hebt EN de buitenwereld vooral niet betrekt, want anderen hebben een enorme mening

Yup. Been there, done that.
Ik geloof er niet in, maar dat interesseert ook niemand, evenmin als jouw mededeling.
RikM schreef:
24-06-2020 11:42
Ik kan niet voor de rest spreken maar persoonlijk geef ik precies geen ene fuck.
Ik schaar me hierachter. Maar wat moet je precies met de maatschappij?
clivia52 schreef:
24-06-2020 10:56
Prima toch
Ik kan alleen niet zo over het gekwezel van liefde willen delen enzo
Ik ook niet, ik hou die voor mezelf
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-06-2020 11:00
Ik ken alleen een stel met een inwonende ‘huisvriend’. Denk dat als de ‘huisvriend’ niet inwonend was geweest, niemand er iets van had geweten buiten het eigen gezin (en een oplettende/nieuwsgierige buur).

Bij hen zijn er weinig reacties vanuit de buitenwereld. Gaat om drie ruimschoots volwassen mensen. Ze worden alledrie uitgenodigd bij familiefeesten voor zover ik weet.
+1
Ik zie een gelukkig gezin dus waarom zou ik daar verder een principiële mening over hebben?
Ik geloofde er ooit wel in, maar nu, ouder en wijzer, niet meer. En nu?

Waarom moet "de maatschappij" er "klaar voor " zijn? Waarvoor precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven