Online daten: hoelang tot verliefdheid?

30-06-2020 00:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb een vraag aan meer ervaren online daters. Ik heb voor het eerst een profiel aangemaakt op een dating website. Ik heb daar een leuke jongeman ontmoet, en vanuit daar zijn wij gaan daten. Wij hebben elkaar nu 6x gezien. Op papier is deze jongeman alles waar ik naar op zoek ben, ik vind het fijn om tijd met hem door te brengen, het fysieke deel is oké (maar geen vuurwerk) en het is oprecht een hele fijne man - voor zover ik dat kan beoordelen. De enige maar: ik blijf twijfelen. Ik ben nog niet verliefd. Kan dit nog komen, of zeggen jullie 'kansloos, hier moet je niet mee door willen gaan'?

Ik ben benieuwd naar julle ervaringen.. :)
Alle reacties Link kopieren
Kijk je ernaar uit om hem weer te zien? Wat als je morgen een berichtje krijgt dat hij ermee wil stoppen, hoe voelt dat?
Voor mijzelf geldt dat ik wel verliefd moet zijn, anders blijf ik bevattelijk voor andere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij liefde op het eerste gezicht of helemaal nooit. Zeker als de seks mwoah oké is geef ik het weinig kans.

Betekent niet dat je er onmiddellijk mee moet stoppen maar ik zou wel bedenken dat het leuk is zolang het duurt en niet zitten te wachten tot je verliefd wordt.
...
Alle reacties Link kopieren
Merk je signalen bij jezelf van beginnende verliefdheid? Wil je bij hem zijn? Wil je dat hij blijft slapen? Wil je hem vaker zien? Voel je iets als jullie zoenen? Baal je als hij nu zou zeggen dat het hier stopt? Kijk je veel naar 'm? Wil je hem spreken? Wat gebeurt er als je aan hem denkt? Krijg je bijv een glimlach op je gezicht?

Alles kan op papier kloppen, maar die ene vonk moet er wel zijn als jullie samen zijn. Anders houdt het op. En dat maakt via online daten echt moeilijk, omdat je van een foto en wat gesprekjes die chemie niet kan voelen, terwijl alles lijkt te kloppen.

Heb dit ook vaak gehad. Maar bij mij moet het patsboem gebeuren. Ik moet die klik voelen en hem echt fysiek aantrekkelijk vinden, want anders komt het gewoon niet. Als ik merk dat ik dingen ga goedpraten of compenseren in m'n hoofd over gedrag of uiterlijk, dan is dat twijfel en ben ik niet overtuigd. Maar, misschien verschilt dat per persoon. Ik wil gewoon dat ik iemand geweldig leuk vind (op kleine minpuntjes na kan best, want niemand is perfect) en ik wil in het beginstadium geen enkele twijfel voelen.

Ik vind wel dat je het tijd moet gunnen, als je hem dus wel echt megaleuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Gevoelens kun je niet sturen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je aan het daten?

Gaat het om nu een spannende tijd te hebben? Of zoek je een partner om mee te settlen?

Verliefdheid zijn de hormonen die overuren maken, bij de meeste mensen verdwijnt de verliefdheid en gaat deze over in houden van in het dagelijkse leven.

Jullie hebben nog maar 6 dates gehad, kennen elkaar nog maar net. Stel, je oma overlijd of het is Kerst, zou je deze man meenemen naar de familie?

Heel veel goede stabiele relaties zijn niet begonnen met een heftige passionele verliefdheid.

Heel veel heftige passionele verliefdheden lopen uiteindelijk ook met een flinke sisser of big bang fout.

Overdenk het allemaal niet zo veel. Geniet van je dates. En probeer het idee ook los te laten dat een relatie ontstaat zoals in de film of in de romannetjes. Iedere relatie en iedere mens is anders.

Je voelt je fijn bij hem. Hoe staan jullie in het leven? Jullie levensdoelen, ideen of werk, kinderen, religie, politieke voorkeur, financien, etc? Allemaal factoren niet net zo belangrijk zijn dan verliefdheid.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Na 6 dates nog niet verliefd zijn vind ik niet zo gek. Dat kan nog komen.

Ik heb de afgelopen tijd met iemand gedate en denk dat ik na 2 maanden verliefd was, en wij zagen elkaar 2/3x per week dus heel wat meer dan 6 dates.

Ik zou zeggen, zo lang het nog leuk is om samen te zijn lekker verder daten.
Het fysieke deel ok vinden en twijfels zou bij mij een deal-breaker zijn.
Ikzelf hecht veel waarde aan intimiteit op alle vlakken en zeker in de slaapkamer :heart:
Als dat na 6 dates nog steeds mwah is... Dan wordt dat hem niet voor mij.

Maar misschien hecht jij waarde aan hele andere zaken, dan zou verliefdheid nog kunnen groeien.
Ikzelf ben nu ruim 3 maanden samen met mijn vriend en ben niet verliefd, maar het voelt liefdevol, warm, vertrouwd en rustig. Wat voor mij betekenisvoller is dan verliefdheid.
Ikzelf vind verliefdheid dus geen graadmeter voor een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties en inzichten tot dusver, best het een en ander om over na te denken. Goed om te horen dat er ook nog succesverhalen zijn na zo'n begin. Ik geef het nog heel even de tijd, denk ik.

Wat betreft mijn intenties: ik zoek niet alleen een leuke tijd, maar echt iets serieus. En wat jij beschrijft Qiyara, zo ervaar ik het ook: liefdevol, warm, vertrouwd en rustig. Ik heb hiervoor vooral gedate met verkeerde examplaren, dus ik vind het juist wel fijn dat het een keer niet zo stormachtig en vol drama verloopt.

En wat betreft het fysieke gedeelte: daar heb ik zelf maar heel weinig ervaring mee, en ervaringen die net iets meer dan oké waren heb ik niet. Dus ik vind het ook lastig in te schatten of dat met iemand anders wel zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Het ‘op papier is hij alles wat ik zoek’ klinkt voor mij heel rationeel en weinig gevoelsmatig. Ik heb het zelf ook eens gehad met iemand van een datingsite. Leuk karakter, goede baan, attent en hij zag mij echt zitten. Ik wilde hem zó graag leuk vinden, maar fysiek werd ik niet warm van hem. Omdat hij mij wel leuk vond ben ik ermee gestopt, want na wat hoop van mijn kant in het begin, voelde ik aan alles dat dit ‘m niet ging worden en dat vond ik niet eerlijk tegenover hem.
Ik heb zelf toch wel echt gelijk een voedingsbodem voor verliefdheid nodig qua aantrekkingskracht, dat ik op z’n minst denk: daar wil ik wel een avondje mee zoenen. En daarna moet je natuurlijk uitzoeken of de rest ook klopt en matcht. En uiteraard kan iemand wel (wat) aantrekkelijker worden als zijn karakter heel leuk is, maar als er 0,0 chemie is, dan komt het voor mij nooit op het punt van verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt liever met iemand zijn die je "wel leuk" vindt dan nog wat langer alleen blijven? Dat is toch de eigenlijke vraag. Er is nog meer dan alleen "stormachtig & dramatisch" of "kan er wel mee door".
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
vilya schreef:
30-06-2020 11:19
En wat betreft het fysieke gedeelte: daar heb ik zelf maar heel weinig ervaring mee, en ervaringen die net iets meer dan oké waren heb ik niet. Dus ik vind het ook lastig in te schatten of dat met iemand anders wel zou komen.
Is het een gespreksonderwerp tussen jullie? Wat vindt hij van de bedgymnastiek en hoe heeft hij dat met andere partners ervaren?
...
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
30-06-2020 10:49
Na 6 dates nog niet verliefd zijn vind ik niet zo gek. Dat kan nog komen.

Ik heb de afgelopen tijd met iemand gedate en denk dat ik na 2 maanden verliefd was, en wij zagen elkaar 2/3x per week dus heel wat meer dan 6 dates.

Ik zou zeggen, zo lang het nog leuk is om samen te zijn lekker verder daten.
Dan ga je best lang door zonder dat je verliefd bent. Heb je dan ook seks?
Sorry voor de vraag, maar ik zou het zelf niet kunnen als er geen chemie is. Lijkt me weinig aan.
vilya schreef:
30-06-2020 11:19

En wat jij beschrijft Qiyara, zo ervaar ik het ook: liefdevol, warm, vertrouwd en rustig. Ik heb hiervoor vooral gedate met verkeerde examplaren, dus ik vind het juist wel fijn dat het een keer niet zo stormachtig en vol drama verloopt.

En wat betreft het fysieke gedeelte: daar heb ik zelf maar heel weinig ervaring mee, en ervaringen die net iets meer dan oké waren heb ik niet. Dus ik vind het ook lastig in te schatten of dat met iemand anders wel zou komen.
Ok, ikzelf heb geen twijfel en een klik op vele gebieden en met name ook het fysieke gedeelte. Zo erg dat we binnen 5minuten bij thuiskomst elkaar de kleding van het lijf scheuren.

Zelf denk ik dat er absoluut meer fysieke klik met een ander kan zijn. Of wellicht dat het kan groeien met deze man. Alleen zoals je over hem spreekt voelt wat emotieloos, alsof het dan maar moet met hem omdat hij op papier degene is die past. Lijkt me niet heel fijn voelen.
Alle reacties Link kopieren
bij mij varieerde het zo, bij mijn eerste serieuze relatie pas nadat ik het na een maand afbrak werd ik ineens verliefd, tot na een uurtje tijdens de eerste date (minste serieuze relatie misschien) en de langste relatie tot nu toe was het echt raak nadat ik op date 3 schandalig te laat kwam en hij daar gewoon nog stond te wachten buiten in de regen, overigens kregen we aan het einde van die avond vreselijke ruzie haha.... maar ook dat kwam gewoon weer goed
Lorem Ipsum
vilya schreef:
30-06-2020 11:19
Dus ik vind het ook lastig in te schatten of dat met iemand anders wel zou komen.
De vraag is dus beantwoord! Kunnen wij ook niet weten als jij het zelf nog niet weet.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Afgaande op de reacties is het voor iedereen anders, maar gezien je vraag had je eigenlijk verwacht/gewild al verliefd te (moeten) zijn, klopt dat?

Uit eigen ervaring; in het tijdperk voor de dating-apps ontmoette ik iemand en als er een vonk was, werd ik vrij snel verliefd. Sinds ik date via apps heb ik leuke dates gehad, maar ik ben nooit verliefd geworden. En soms rommel je dan wat door (omdat de ander het ook niet zo goed weet of stiekem blijft hopen op meer) en de volgende keer wordt de ander wel verliefd en loopt het alsnog op z'n eind.

Als ik jou was zou ik het gewoon een beetje proberen los te laten en in eerste instantie een leuke tijd te hebben. En dan kom je er echt wel vanzelf achter of er meer inzit of niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn eigen ervaring, ik heb jaren geleden ook een tijdje wat gehad met een man, waar in theorie alles klopte, ook de seks was echt goed.
Maar ik werd niet verliefd, heb er op gewacht zeg maar, maar het kwam gewoon niet.

Onlangs heb ik iemand ontmoet waar ik dus na date 2 al flink de kriebels van kreeg, inmiddels zijn we een week 5/6 verder en zijn we beiden knetter verliefd.

Na dat eerste verhaal wist ik al, ik moet echt wel iets voelen, wachten tot die vlinders komen doe ik echt nooit meer.
Maar dat geldt voor mij.

Daarnaast seks vind ik wel echt een belangrijk iets binnen een relatie, ooit ook een man gekend waar ik dus wel verliefd op was, maar de seks nooit echt van de grond kwam, in het begin dacht dat komt wel, ook dat gaat me niet weer gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel word jij normaal gezien verliefd?

Dat is volgens mij de enige plaats waar je, je antwoord gaat vinden.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank iedereen voor alle input, ik vind het echt enorm nuttig om al die verschillende standpunten te lezen en hoe jullie relaties zich ontwikkeld hebben!

Verliefdheid is zoiets ongrijpbaars voor mij, ik kan mij geen moment uit mijn volwassen leven herinneren dat ik echt verliefd was, vandaar mijn vraag of er uberhaupt nog hoop is dat dit nog komt.. of dat ik daar twee mensen eigenlijk tekort mee doe. Want het is absoluut niet mijn bedoeling om gevoelloos oid over te komen: dat hij in mijn straatje past gaat iets verder dan alleen de juiste opleiding of baan oid, ik kan met gemak een essay schrijven wat ik allemaal wel geweldig aan hem vind.
Wil je graag met hem zoenen? Aan hem zitten? Kijk je graag naar hem en wil je hem zsm weer zien na een date?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven