Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
Klinkt alsof hij Whatsapp on line heeft geïnstalleerd en wel met jouw Whatsapp. Is hij erg jaloers?
Alle reacties Link kopieren
Oei mijn eerste gedachte is een trackerapp ofzo op je telefoon waardoor hij alles kan volgen op je telefoon. Maar dat is meteen het ergste scenario denk ik.. Misschien eerst even je mobieltje goed bekijken voor je iets zegt.
Je kan je WhatsApp ook openen op een computer:

https://pc-en-internet.infonu.nl/commun ... puter.html
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad vreemd. Ik ben benieuwd wat het is
Alle reacties Link kopieren
Hij leest mee.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Je kan WhatsApp op de computer/laptop installeren. Als je dan een QR-code (dat op je computer/laptop verschijnt) inscant met je telefoon, is er een connectie tussen whatsapp account van je man en zijn laptop. De laptop ontvangt dan alle whatsapp berichten die ook op zijn telefoon aankomen.

Veel gemakkelijker om met een toetsenbord te typen ipv met je telefoon.

Ik vind het vooral heel bijzonder/apary dat je hier wantrouwig van wordt?
mangooooo wijzigde dit bericht op 30-06-2020 06:47
1.27% gewijzigd
Slordig dat hij het geluid niet heeft uitgezet, maar ik snap ook wel dat hij niet verwachtte dat je daar zou gaan slapen. Het lijkt mij niet in de haak.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
30-06-2020 06:41
Klinkt alsof hij Whatsapp on line heeft geïnstalleerd en wel met jouw Whatsapp. Is hij erg jaloers?
Dit.
Heb je niet toevallig ooit eens whatsapp-web geopend op die laptop, en vergeten te ontkoppelen?
Alle reacties Link kopieren
Er lijkt mij geen andere reden dan dat hij wil meelezen. Niet goed dus!
Alle reacties Link kopieren
Mangooooo schreef:
30-06-2020 06:46
Je kan WhatsApp op de computer/laptop installeren. Als je dan een QR-code (dat op je computer/laptop) inscant met je telefoon, is er een connectie tussen whatsapp account van je man en zijn laptop. De laptop ontvangt dan alle whatsapp berichten die ook op zijn telefoon aankomen.

Veel gemakkelijker om met een toetsenbord te typen ipv met je telefoon.

Ik vind het vooral heel bijzonder/apary dat je hier wantrouwig van wordt?
Ik niet.
Het is niet haar computer? Ze kan er niet eens op inloggen.
Alle reacties Link kopieren
Oei,, hij leest inderdaad mee!
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 06:46
Heb je niet toevallig ooit eens whatsapp-web geopend op die laptop, en vergeten te ontkoppelen?
Of dit ja.
Wil niet meteen in de stress schieten maar heb er wel naar gevoel bij. Na zijn alcoholprobleem nu sinds een jaar in rustiger vaarwater. Dit triggert wel enigszins gevoel van onveiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Mangooooo schreef:
30-06-2020 06:46
Je kan WhatsApp op de computer/laptop installeren. Als je dan een QR-code (dat op je computer/laptop verschijnt) inscant met je telefoon, is er een connectie tussen whatsapp account van je man en zijn laptop. De laptop ontvangt dan alle whatsapp berichten die ook op zijn telefoon aankomen.

Veel gemakkelijker om met een toetsenbord te typen ipv met je telefoon.

Ik vind het vooral heel bijzonder/apary dat je hier wantrouwig van wordt?

Misschien omdat het haar WA op zíjn laptop is?
En nou is het afgelopen!
Mangooooo schreef:
30-06-2020 06:46
Je kan WhatsApp op de computer/laptop installeren. Als je dan een QR-code (dat op je computer/laptop verschijnt) inscant met je telefoon, is er een connectie tussen whatsapp account van je man en zijn laptop. De laptop ontvangt dan alle whatsapp berichten die ook op zijn telefoon aankomen.

Veel gemakkelijker om met een toetsenbord te typen ipv met je telefoon.

Ik vind het vooral heel bijzonder/apary dat je hier wantrouwig van wordt?
Ik zou ook wantrouwig worden als de appjes die ik verstuur bij mijn man op de laptop te zien zijn zonder mijn medeweten
je zou in je instellingen kunnen kijken of je apparaat gekoppeld is via whatsapp-web, zo niet, dan is er iets anders aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
missjackson schreef:
30-06-2020 06:50
Ik zou ook wantrouwig worden als de appjes die ik verstuur bij mijn man op de laptop te zien zijn zonder mijn medeweten

Dat lijkt me inderdaad niet leuk.
Je bespreekt vast wel eens iets privé met iemand via de app. Met een vriendin ofzo.
Nare gewaarwording dat er een paar extra ogen meekijken, die van je eigen man!
Mangooooo schreef:
30-06-2020 06:46
Je kan WhatsApp op de computer/laptop installeren. Als je dan een QR-code (dat op je computer/laptop verschijnt) inscant met je telefoon, is er een connectie tussen whatsapp account van je man en zijn laptop. De laptop ontvangt dan alle whatsapp berichten die ook op zijn telefoon aankomen.

Veel gemakkelijker om met een toetsenbord te typen ipv met je telefoon.

Ik vind het vooral heel bijzonder/apary dat je hier wantrouwig van wordt?

Zijn pc, haar telefoon/Whatsapp, zij weet van niks. Best vreemd hoor. Ik heb Whatsapp op mijn eigen laptop, niet op de zakelijke laptop van man.
Mangooooo schreef:
30-06-2020 06:46
Ik vind het vooral heel bijzonder/apary dat je hier wantrouwig van wordt?
Het gaat volgens mij om háár berichtjes aan ándere mensen dan haar man, die haar man binnenkrijgt op zijn laptop. Het hele toetsenbordverhaal gaat alleen op als dit de WhatsApp van man zelf zou betreffen.

Wat een kutsituatie TO. Gebeurt dit ook als je een sms (lekker 2020) stuurt aan een willekeurig persoon? Of iemand belt (bijvoorbeeld de tijd of een willekeurige servicedesk)? Ik zou nu proefondervindelijk direct proberen uit te zoeken wat hij allemaal afluistert.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 07:00
22.66% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
30-06-2020 06:55
Dat lijkt me inderdaad niet leuk.
Je bespreekt vast wel eens iets privé met iemand via de app. Met een vriendin ofzo.
Nare gewaarwording dat er een paar extra ogen meekijken, die van je eigen man!

Niet alleen om de privégesprekken, het feit dat mijn man mijn Whatsapp zou instellen op zijn pc is al over mijn grens.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
30-06-2020 06:58
Niet alleen om de privégesprekken, het feit dat mijn man mijn Whatsapp zou instellen op zijn pc is al over mijn grens.

Ja, dat moet erg ongemakkelijk voelen.
Ik app niet eens veel maar zou me ook flink gekwetst en gewantrouwd voelen.
Je kunt je google account/apple-id misschien beter ook even checken, om te kijken of je telefoon op andere apparaten is aangemeld, gewoon even voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Je man kan zijn what’s app koppelen aan de pc. Dus alle berichtjes die binnenkomen kun je ook lezen op de pc.
Dat is waarschijnlijk wat je hoorde, jouw eigen verstuurde berichten die bij hem binnenkwamen.
Ik heb dat ook vaak gedaan, erg handig als ik bezig ben op de pc, ook omdat je dan met toetsenbord kan typen i.p.v. telefoon.
Denk niet dat er iets raars aan de hand is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven