Samenwonen in zijn huis

30-06-2020 15:39 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door omstandigheden is het zo dat als ik ga samenwonen met mijn vriend, dit in zijn huis zou zijn.
Op dit moment ben ik ongeveer half half in zijn en mijn eigen huis.
De wil om samen te wonen is er bij mij, maar ik heb het er ook wel erg moeilijk mee dat ik mijn eigen huisje moet achterlaten.
Het was maar een tijdelijke woning, echter de eerste die ik helemaal zelf heb kunnen inrichten.
In vorige relaties kon ik nooit zo mijn gang gaan qua de inrichting van het huis.
Nu is mijn huidige vriend niet zo krampachtig, maar feit is natuurlijk wel dat ik in een huis kom wat al ingericht is.
Ik kan wel een ander kleed op de grond leggen, wat kussentjes kopen of iets dergelijks.. maar de basis is toch niet door mij uitgekozen.
Mede door mijn verleden met samenwonen voelt het alsof ik nu een stuk van mijzelf moet inleveren en alsof ik de controle weer verlies.
Ik weet niet goed wat ik met dit gevoel moet, want ik ben wel het liefst samen met mijn vriend en dat heen en weer gependel en gesleep met spullen en dubbele lasten is ook niet wat ik op de lange termijn in stand wil houden.
Herkent iemand dit? Hoe is dit bij jullie gegaan?
Vergeet niet genoeg taart te eten
Dus er is ook een kindje bij betrokken, dat ook in dat huis woont? Dat maakt het wel anders. Ik denk dat het beter is om nog een paar jaar te wachten met samenwonen, of te blijven latten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen goede ervaring mee gehad. 4 jaar heb ik in het koophuis van mijn ex gewoond. De intentie van mijn ex was er wel om er met mijn meubels e.d. mijn thuis van te maken. Maar wanneer het ging om kleine renovaties lag de eindbeslissing toch bij mijn ex. Het was immers zijn huis. Ik had vooraf ook erg het gevoel dat ik veel van mezelf moest inleveren. In de toekomst zal ik dit dus nooit meer doen. Bespreek dit uitvoerig met je partner. Je thuis voelen, zal mede afhankelijk zijn van welke concessies hij bereid is om te doen. Hoe zit het trouwens met de omgeving/wijk van zijn huis? Zie je jezelf daar wonen? Alvast veel succes. Ik begrijp dat dit geen makkelijke keuze is.
Alle reacties Link kopieren
Want als iemand een kind heeft moet je minimaal 5 jaar wachten tot je samen mag wonen?
Vergeet niet genoeg taart te eten
Alle reacties Link kopieren
Letterkoek schreef:
30-06-2020 21:19
Ik heb hier geen goede ervaring mee gehad. 4 jaar heb ik in het koophuis van mijn ex gewoond. De intentie van mijn ex was er wel om er met mijn meubels e.d. mijn thuis van te maken. Maar wanneer het ging om kleine renovaties lag de eindbeslissing toch bij mijn ex. Het was immers zijn huis. Ik had vooraf ook erg het gevoel dat ik veel van mezelf moest inleveren. In de toekomst zal ik dit dus nooit meer doen. Bespreek dit uitvoerig met je partner. Je thuis voelen, zal mede afhankelijk zijn van welke concessies hij bereid is om te doen. Hoe zit het trouwens met de omgeving/wijk van zijn huis? Zie je jezelf daar wonen? Alvast veel succes. Ik begrijp dat dit geen makkelijke keuze is.
Dankje voor het delen van je ervaring.
In de omgeving zie ik mijzelf wel wonen.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:20
Want als iemand een kind heeft moet je minimaal 5 jaar wachten tot je samen mag wonen?
jep
anders jagen we je met pek en veren de stad uit
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
30-06-2020 18:31
En zoals eerder gevraagd, Hoelang zijn jullie samen en hoe oud zijn jullie?

Ik word zelf gek van de vraag of ik al samenwoon met mijn vriend of dat van plan zijn...nou NEEEE.

Heb het in het verleden ook een aantal keer geprobeerd, in mijn huis, zijn huis en ook samen in een nieuw huis.

Wat een hel was dat, heb nu een zoon die langzaam ook volwassen begint te worden....pffffffff

Ik ben dan wel extreem tegen samenwonen. Het schijnt de meest logische stap te zijn in een relatie maar vaak ook de stap die de relatie om zeep helpt omdat het vaak veel te snel gebeurd in een relatie.
Mag ik vragen waarom je extreem tegen samenwonen bent?
Oprecht nieuwsgierig!
Vergeet niet genoeg taart te eten
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:20
Want als iemand een kind heeft moet je minimaal 5 jaar wachten tot je samen mag wonen?
1 jaar is kort. Daarbij hoor ik je nergens over zijn kind, terwijl het huis net zo goed zijn/haar thuis is. Het lijkt me dus niet dat je zomaar alles kan veranderen, je hebt rekening te houden met het gezin dat er al woont.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoor maar ik werd vroeger door mijn ouders ook niet gevraagd of ik het wel eens was met de nieuwe kast/salontafel/kleur van de muur?
Het hoeft van mij niet in iets extreems te veranderen hoor.. ik hoop gewoon mij er ook thuis te gaan voelen.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:26
Ik weet niet hoor maar ik werd vroeger door mijn ouders ook niet gevraagd of ik het wel eens was met de nieuwe kast/salontafel/kleur van de muur?
Het hoeft van mij niet in iets extreems te veranderen hoor.. ik hoop gewoon mij er ook thuis te gaan voelen.
laat je niet op de (bijna geschilderde) kast jagen
de volgende vragen gaan over de rol van de papa van dit kind in de opvoeding

Heeft allemaal niks met je vraag naar Inrichting te maken
TanteOlivia schreef:
30-06-2020 21:24
1 jaar is kort. Daarbij hoor ik je nergens over zijn kind, terwijl het huis net zo goed zijn/haar thuis is. Het lijkt me dus niet dat je zomaar alles kan veranderen, je hebt rekening te houden met het gezin dat er al woont.
Dit, echt.
Alle reacties Link kopieren
Dus bij jou bepalen je kinderen de inrichting Luci_Morgenster?
Vergeet niet genoeg taart te eten
strings-attached schreef:
30-06-2020 19:47
Als zijn spullen nog te nieuw zijn om te vervangen lat je nog niet lang genoeg :D In de loop der tijd zijn bij vriend en bij mij spullen vervangen. Hij houd voor zijn huis rekening met mijn smaak en ik in mijn huis rekening met zijn smaak. In de loop der jaren zijn we aardig naar elkaar toegegroeid.
We slepen niet met spullen heen en weer. Alles is gewoon dubbel. Scheerapparaat hier, pedicure set daar. Ook liggen in allebei de huizen wat basis dingen als sokken, ondergoed, makkelijke kleding.
Als je nog niet zo ver bent dan ken je mekaar echt nog te kort. Ik zou nog niet gaan samenwonen.
Lees nu net een jaartje. TO waar begin je aan om nu al je huis op te geven. Niet Doen!
Wat is nou een jaar joh. Hoop dat je je bezint en je woning gewoon nog aanhoud
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:20
Want als iemand een kind heeft moet je minimaal 5 jaar wachten tot je samen mag wonen?
Nee joh, meteen na drie maanden hup bij 'm intrekken. Flink ruzie gaan maken omdat het toch niet zo lekker loopt en over 2 jaar zeuren dat je geen woonruimte hebt.
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:39
Dus bij jou bepalen je kinderen de inrichting Luci_Morgenster?
Het is niet jouw kind, hij is niet je man maar je scharrel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn scharrel?!
Sorry hoor maar ik heb een jaar een relatie met deze man.
Sommige mensen hebben echt geen realiteitsbesef meer op een forum.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:39
Dus bij jou bepalen je kinderen de inrichting Luci_Morgenster?
Niet de nieuwe vriend na een scheiding in ieder geval.

Nu zou ik al helemaal niet na een jaar gaan samen wonen. om die kinderen. En al helemaal niet iemand die dan in hun huis aanpassingen gaat doen.

Ja, shoot me. Een nieuwe partner staat lager in rang. Bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:43
Mijn scharrel?!
Sorry hoor maar ik heb een jaar een relatie met deze man.
Sommige mensen hebben echt geen realiteitsbesef meer op een forum.
Wat ben je toch fel, Unicorntje. Alsof je alleen geraakt wordt door reacties die je boos maken. Je hebt toch een hoop tips en ervaringen gekregen? Waarom zo geprikkeld?
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:43
Mijn scharrel?!
Sorry hoor maar ik heb een jaar een relatie met deze man.
Sommige mensen hebben echt geen realiteitsbesef meer op een forum.
Sommige mensen. Maar welke. Zij of jij?

En zal het nog eens vragen, hoe is de rest geregeld? Doet hij daar ook zo moeilijk over? Of gaat echt om wat spullen?
Alle reacties Link kopieren
Als bijv. een collega van mij een relatie heeft van een jaar ga ik toch ook niet zeggen he Annie hoe is het met je scharrel?

Jufjoke, je hebt gelijk ik moet dit soort dingen ook gewoon negeren. Ik verbaas mij er alleen over.

Luci_Morgenster. logisch dat je kinderen op 1 staan. Ik denk alleen niet dat de levenskwaliteit van een kind per se achteruit gaat als er wat dingetjes in huis veranderen. Maar dat is mijn mening. Ik had als kind mijn eigen kamer waarmee ik kon en mocht doen wat ik wilde. Wat er daarbuiten gebeurde was niet aan mij en dat boeide mij ook niet.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:50
Als bijv. een collega van mij een relatie heeft van een jaar ga ik toch ook niet zeggen he Annie hoe is het met je scharrel?

Jufjoke, je hebt gelijk ik moet dit soort dingen ook gewoon negeren. Ik verbaas mij er alleen over.

Luci_Morgenster. logisch dat je kinderen op 1 staan. Ik denk alleen niet dat de levenskwaliteit van een kind per se achteruit gaat als er wat dingetjes in huis veranderen. Maar dat is mijn mening. Ik had als kind mijn eigen kamer waarmee ik kon en mocht doen wat ik wilde. Wat er daarbuiten gebeurde was niet aan mij en dat boeide mij ook niet.
nou ja, het kind krijgt niet perse nu een roze muur iov een groene
of een nieuwe bank

Maar wel een compleet extra volwassenen in huis

Je moet het ook niet onderschatten natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik, maar dat staat zoals je eerder zei los van de vraag om de inrichting.
Ik voel gewoon niet zo de behoefte om mij helemaal te verantwoorden over hoe en wat alles geregeld gaat worden, puur om tips te krijgen over het thuis voelen in een huis van iemand anders.
Ik had dan ook niet inhoudelijk in moeten gaan op de opmerkingen over inrichting i.c.m. kind. Want dan werk ik zelf natuurlijk ook mee aan die discussie.
Vergeet niet genoeg taart te eten
Ok, dan alleen de op.
Tip. Bespreek het met je vriend, niet op een forum.
Je krijgt verschillende tips, maar niemand kent jou, je vriend, je situatie.
Alle reacties Link kopieren
Unicorntje schreef:
30-06-2020 21:57
Dat snap ik, maar dat staat zoals je eerder zei los van de vraag om de inrichting.
Ik voel gewoon niet zo de behoefte om mij helemaal te verantwoorden over hoe en wat alles geregeld gaat worden, puur om tips te krijgen over het thuis voelen in een huis van iemand anders.
Ik had dan ook niet inhoudelijk in moeten gaan op de opmerkingen over inrichting i.c.m. kind. Want dan werk ik zelf natuurlijk ook mee aan die discussie.
Nee. Een extra volwassene, en gelijk worden er aanpassingen gemaakt aan de woonruimte van kind. Dus jij komt met verandering. Dat is een heel duidelijk statement.

Zorg gewoon voor een nieuwe hoes / bekleding van de bank en zet je eigen spullen in de woonkamer. Kleine stapjes. Ga later pas verven etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten met samenwonen tot ik er aan toe zou zijn. Vooral na een eerdere mislukte samenwoon ervaring.
Edit: en met een kind in het spel zou ik niet mijn woning opgeven. Ook niet vanwege omstandigheden omdat dat puur de kut is die jeukt.
..
Alle reacties Link kopieren
To ik had al gereageerd maar ik zie veel reacties die wat mij betreft een tikkeltje te ver gaan. Mijn vorige reactie was dat mijn vriend en ik van zijn huis, ons huis gemaakt hebben. Flink veel verbouwd, niet alleen een kussentje. Zijn huis was geheel niet mijn stijl, moest er een koopwoning voor opzeggen en zijn ex had een enorme extreme smaak, die door het huis heen nog steeds aanwezig was. Alles is des tijd radicaal veranderd, zowel mijn vriend en ik waren happy met de nieuwe keuzes. (Toen nog) Geen kinderen in het spel.

Jij zet de stap om bij je vriend te gaan wonen en jij hebt net als je vriend alle recht jezelf thuis te voelen. Natuurlijk moet het kind zich ook nog thuis voelen, maar als we echt naar alle wensen van kinderen gaan luisteren kan het dus zo zijn dat we in roze Barbie huizen gaan wonen of een huis vol met posters van cars. Zo lang het kind zijn/haar eigen plekje behoudt, het kind betrokken wordt over de nieuwe ideeën, jij en je vriend samen tevreden zijn met de nieuwe make over zit je denk ik helemaal goed!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 22:45
Reden: Toevoeging
0.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven