Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bah wat vervelend zoiets!

Bij dit soort dingen is het vrijwel altijd een bekende.. maar wie he? En waarom?

Dat van jullie kinderwens lijkt misschien alsof iemand meer weet maar dat hoeft helemaal niet. Je hoeft niet te weten dat jullie echt graag een kind zouden willen om wel deze bedreiging te kunnen doen.

Geen idee wat je hiermee moet! Kun je de afzender blokkeren?
Het kan een ex zijn of iemand waarmee hij heeft lopen kloten recentelijk. In ieder geval een bekende van hem. En die hem naakt heeft gezien blijkbaar.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:40
34.53% gewijzigd
Ben je ooit gestalkt geworden?
Je spreekt over 'clienten'. Kan het zijn dat iemand vindt dat jij een slechte dienst hebt geleverd, en dat diegene revanche wil nemen?

Als het nog langer blijft duren zou ik klacht neerleggen en alles goed bijhouden voor de bewijslast.

Sterkte
Ik zou eerder vermoeden dat hij naast de pot heeft gepist en dat diegene nu niet krijgt wat die wil en dus jullie beiden het leven zuur wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
09-07-2020 23:39
Het kan een ex zijn of iemand waarmee hij heeft lopen kloten recentelijk. In ieder geval een bekende van hem. En die hem naakt heeft gezien blijkbaar.
Dit denk ik ook 100%
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Luci_Morgenster schreef:
09-07-2020 23:39
Het kan een ex zijn of iemand waarmee hij heeft lopen kloten recentelijk. In ieder geval een bekende van hem. En die hem naakt heeft gezien blijkbaar.

Dat was mijn eerste gedachten. Vriend is vreemdgegaan. Bedenkt zich en kiest voor TO. Scharrel is daar niet blij mee en probeert zo genoegdoening te halen.

Maar misschien denk ik te slecht over mensen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.vpngids.nl/privacy/anoniem- ... len-smsen/

Ik vind hier dat anoniem sms’en dus heel simpel is, iedereen kan dat eenvoudig doen. En je kunt t dus niet zelf blokkeren, heel irritant.
Kan een ex van hem dan jouw nummer hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je even geloept, je gebruikt deze nick al langer. Dat zou ik met deze vraag niet doen als ik jou was.
//////////////////////////////////
De wereld is niet zo heel groot en als dat lot jou ook treft wil je niet dat diegene ook meteen je andere berichten hier kan lezen.

Sterkte verder, super ellendig dit soort dingen.
sprankelend wijzigde dit bericht op 10-07-2020 12:27
Reden: Privé informatie
31.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Getsie, van zoiets zou ik me ook heel ellendig voelen. Ik zou er niks mee doen en even afwachten. Ik zou het ook niet zeggen tegen vrienden ofzo.
mammezel schreef:
09-07-2020 23:40
Ben je ooit gestalkt geworden?
Je spreekt over 'clienten'. Kan het zijn dat iemand vindt dat jij een slechte dienst hebt geleverd, en dat diegene revanche wil nemen?

Als het nog langer blijft duren zou ik klacht neerleggen en alles goed bijhouden voor de bewijslast.

Sterkte
En die kunnen dan de piemel van haar partner beschrijven en gaan hem dan verder stalken ipv haar?
Neh.
Alle reacties Link kopieren
Ik denK ook dat vriend is vreemdgegaan
Maar als de vriend is vreemdgegaan hoe komt zij dan in godesnaam aan het nummer van TO?
Heeft in telefoon van vriend gekeken, of is een bekende van hen beiden?
Alle reacties Link kopieren
Dat je vriend vreemdgegaan is lijkt me een reële optie.

Van hoe lang geleden is die ex? Als jullie proberen een kind te krijgen neem ik aan dat die ex al van jaren gelden is. Waarom zou zo iemand nu dan ineens dit soort berichten gaan sturen? Lijkt me dat er iets anders aan de hand is.
De vraag is hoe een eventuele minnares van je vriend aan jouw nummer komt.
Vreemgaan kan ook met een bekende .. of uit de telefoon van TO's vriend. Of iemand is met info van vriend gaan zoeken naar werk, misschien daarheen bellen met lulkoek verhaal voor nummer.

Als iemand zulke berichtjes stuurt naar TO en vriend dan sporen ze niet, dus een telefoonnummer gaan zoeken lijkt me geen raar iets. Als ze hem niet gewoon al hadden.
En als je het nummer opslaat in je telefoon kun je dan bij whatsapp ook geen info zien?

Profielfoto?
Alle reacties Link kopieren
Via internet kun je ook gewoon gratis en anoniem een smsje versturen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.androidplanet.nl/tips/tip-a ... hterhalen/


Ook sms’jes van onbekende nummers zijn te achterhalen. Dan hebben de providers minstens drie berichten nodig. Met de door jou ingevulde gegevens, gaat jouw provider op zoek om de anonieme beller te achterhalen. Vervolgens nemen ze contact op met de provider van diegene om te zorgen dat de overlast stopt. Zelf zul je echter nooit te horen krijgen wie er achter de anonieme telefoontjes zit: dit houden providers geheim.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het lukte wel om op blokkeren te drukken, maar daarna kwam dan toch weer een bericht binnen. Zo apart dat mensen zomaar anonieme berichten kunnen sturen.

Verder ben ik misschien erg naïef maar ik heb geen seconde nagedacht over mogelijk vreemdgaan van mijn vriend. Dat hoop ik absoluut niet. De berichten zijn wel voor een groot deel aan hem gericht dus hij lijkt de persoon die deze berichten stuurt beter te kennen dan ik. Mijn werknummer is namelijk makkelijk te vinden omdat deze op de site van de organisatie vermeld staat en persoon in kwestie heeft het privé nummer van mijn vriend dus wel. Toch vermoed ik niet dat mijn vriend vreemd zou gaan. Misschien een hele jaloerse vriend/vriendin, iemand die stiekem verliefd is op mijn vriend, toch zijn ex.. ik weet het (nog) niet, zo frustrerend!
.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
10-07-2020 00:01
En als je het nummer opslaat in je telefoon kun je dan bij whatsapp ook geen info zien?

Profielfoto?
Nee het is heel raar, ik krijg als het ware een bericht binnen waar al een naam aan toegevoegd is. Kerstman staat er dan. Ik kan verder alleen kerstman zien, kan wel op bellen drukken maar dan krijg je meteen een harde piep. Maar ik las net iets wat iemand hier doorstuurde en via internet kunnen mensen dat dus blijkbaar gewoon doen. Zo bah
Met wat voor soort clienten werk je?

Kan er een techslimmerd zijn die tegen een psychose aanzit?
Verschillendesokken schreef:
10-07-2020 00:05
Het lukte wel om op blokkeren te drukken, maar daarna kwam dan toch weer een bericht binnen. Zo apart dat mensen zomaar anonieme berichten kunnen sturen.

Verder ben ik misschien erg naïef maar ik heb geen seconde nagedacht over mogelijk vreemdgaan van mijn vriend. Dat hoop ik absoluut niet. De berichten zijn wel voor een groot deel aan hem gericht dus hij lijkt de persoon die deze berichten stuurt beter te kennen dan ik. Mijn werknummer is namelijk makkelijk te vinden omdat deze op de site van de organisatie vermeld staat en persoon in kwestie heeft het privé nummer van mijn vriend dus wel. Toch vermoed ik niet dat mijn vriend vreemd zou gaan. Misschien een hele jaloerse vriend/vriendin, iemand die stiekem verliefd is op mijn vriend, toch zijn ex.. ik weet het (nog) niet, zo frustrerend!
.
Je gelooft het niet of je wil er niet aan?
Peixe schreef:
10-07-2020 00:11
Met wat voor soort clienten werk je?

Kan er een techslimmerd zijn die tegen een psychose aanzit?
Hoe komt die dan weer aan nummer vriend...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven