Ik snap niks van vrouwen hoor.

10-07-2020 11:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu een paar maanden bij elkaar. Eerst waren we collega's.
Ik kende zijn vrienden van gezicht en op feestjes en dat was altijd gezellig.
Met mijn vriend gaat het heel goed, we zijn superverliefd en heel gelukkig samen!

Afgelopen week zijn we naar een bruiloft geweest van kennissen. Door corona hebben we veel van mijn vriends vrienden niet zoveel gezien. Iedereen weet wel dat we iets hebben gekregen en veel felicitaties en zo, heel lief natuurlijk.

Maar nu komt het: na de bruiloft heeft mijn vriend in een week van maar liefst drie vrouwelijke vrienden bericht gehad/telefoon gekregen. Daar zat ik bij overigens, niet dat deze dames dit wisten. Alledrie begonnen ze over de bijzondere klik die ze hadden met mijn vriend, of hij geen toekomst in hun zag, dat wij wel leuk zijn samen maar toch "onverwacht"..

Wtf?
Ik heb natuurlijk zelf ook een "bijzondere klik" met mijn vriend, anders was ik niet bij hem :)
Mijn vriend is zeker geen player of women magneet.
Dus hoe moet ik dit gedrag duiden?
Ik heb geen reden om jaloers te zijn, mijn vriend is duidelijk dol op mij, houdt van me en laat alles uit zijn handen vallen om bij me te zijn als ik bel.
Hij poeiert de dames netjes af.
Ik vraag me af waar dit gedrag vandaan komt?
Er is in het verleden wel geflirt, maar dat is echt al lang geleden. Laatste keren dat ik deze dames zag werd er niet geflirt of dubbelzinnig gedaan, niks.. En nu heb ik iets met mijn vriend en buitelen deze dames over elkaar heen om mijn vriend!
Twee zijn zelf bezet.. Ik heb ook niet de indruk dat ze mij niet moeten of zo.
Wat moet ik hiervan denken?
Moet ik hen laten weten dat ik dit weet?
Waarom doen vrouwen zoiets? Ik zou nooit zelfs maar de schijn van stoken op me willen laden als een van mijn vrienden een nieuwe vriendin heeft..

Herkent iemand dit gedrag verder?
Moet ik er iets mee, of maak ik me druk om niks?

Groetjes

Edit
Ik weet ook niet of ik nou beledigd moet zijn of niet?
mariagalatea wijzigde dit bericht op 10-07-2020 11:55
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten.

Vriend vindt jou leuk en andersom.
Dat telt en mensen die actief proberen om te storen en stoken zou ik compleet negeren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet even een keertje gehoest toen hij ze aan de telefoon had...? Dat had ik gedaan denk ik... ;)
Alle reacties Link kopieren
Tja, sommige vrouwen vinden mannen die bezet zijn interessanter...
ik zou mijn energie er niet aan verspillen verder.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat raar zeg. Heeft je vriend een 'verleden' met deze dames? Dus door laten schemeren dat hij ze leuk vindt? Of andersom?
Ik denk dat ik er niets mee zou doen. Van je vriend zelf lijk je niet veel wijzer te worden, die speelt de vermoorde onschuld. Misschien ook wel helemaal terecht en is hij net zo verbaasd als jij, maar zo niet dan geeft hij dat waarschijnlijk toch niet toe.
Ik zou afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet.

Jij hoeft er niets mee, heeft je vriend al netjes gedaan.

Dit is geen vrouwengedrag, dit is mensengedrag. Blijkbaar vonden ze je vriend wel een interessante optie en die optie is nu ineens weg. Geen idee wat ze hiermee willen bereiken. Dat zou je vriend hen zelf moeten vragen.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
10-07-2020 11:58
Ik herken het niet.

Jij hoeft er niets mee, heeft je vriend al netjes gedaan.

Dit is geen vrouwengedrag, dit is mensengedrag. Blijkbaar vonden ze je vriend wel een interessante optie en die optie is nu ineens weg. Geen idee wat ze hiermee willen bereiken. Dat zou je vriend hen zelf moeten vragen.
Nou...
Alle reacties Link kopieren
Ook nog alle kans dat het een geintje was van die vrouwen, en dat ze zich zouden doodschrikken als hij serieus zou reageren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook Enn. Ik vraag me alleen af waar het ineens vandaan komt en wat de achterliggende gedachte is. Als je vriend een leuk vriendinnetje heeft ben je toch gewoon blij voor hen, dan ga je toch niet proberen om te stoken.
Vraag me af of ik het als een belediging moet zien, blijkbaar vinden deze dames mij geen factor om rekening mee te houden of zo.
Ik vind het raar. Jaren hadden ze alle kansen in principe en nu wij gelukkig zijn proberen een paar tsja, toch wel iets vervelends te flikken. Stel dat mijn vriend niet zo trouw was, dan zou ik beter van 'm af kunnen zijn natuurlijk.
Maar ik denk zomaar dat het deze dames niet gaat om mijn welzijn, pfff.
Ik denk dan, zouden ze zelf toch ook niet leuk vinden?
Ik zou zelf zoiets nooit doen.

Mijn vriend is duidelijk naar ze geweest. Moet ik er dan nog iets van zeggen het volgende feest?
Voelt ook raar om vriendelijk te blijven lachen terwijl ze feitelijk proberen mijn relatie te ondermijnen.
Of neem ik het te persoonlijk.
Maak me te druk om niks misschien..

Wat is wijsheid in deze?
Alle reacties Link kopieren
Nlies, het kwam niet over als een geintje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze persoonlijk terug appen dat ze moeten opzouten!
ik geef mn bek ook maar een douw
Hij heeft ze netjes beantwoord en daarmee is het wel klaar lijkt me.

Beetje rare acties. Wanhopig vooral.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke,

In het verleden is er wel geflirt, maar niks all the way zeg maar. Niet dat dat mij zou uitmaken trouwens.
En dat speelt al jaren niet meer. Mijn vriend heeft ook al jaren geen vriendin meer gehad en staat bekend als goede vriend en steunpilaar, dat wel.

Moet ik me nou beledigd voelen en er iets van zeggen of niet..
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:06
Jufjoke,

In het verleden is er wel geflirt, maar niks all the way zeg maar. Niet dat dat mij zou uitmaken trouwens.
En dat speelt al jaren niet meer. Mijn vriend heeft ook al jaren geen vriendin meer gehad en staat bekend als goede vriend en steunpilaar, dat wel.

Moet ik me nou beledigd voelen en er iets van zeggen of niet..
Waarom zou jij er iets van moeten zeggen?

En beledigd? Waarom? Ik zou eerder me blij voelen dat je vriend zo populair is of zo.
Alle reacties Link kopieren
Captain hindsight

Een van hem heeft hem zelfs aangeboden om samen een weekendje weg te gaan.. Dat had hij verdiend na een zwaar jaar..
Ze is eerder met hem op vakantie geweest, maar dan met een hele groep. En zeker niet om "te kijken hoe het nu zit tussen ons". :/
Mijn vriend heeft daarop geantwoord dat hij alleen nog met mij op vakantie wil.

Ik vertrouw mijn vriend, snap alleen het kippenhokgedoe niet en vraag me af of ik er nog iets mee moet verder.
Wil dat niet, maar vind dit echt niet kunnen eigenlijk.

Ik hou helemaal niet van dit soort drama gedoe.
Och, alle vrouwen zijn helemaal precies hetzelfde toch? Gewoon omdat ze een vagina hebben. En mannen vertonen helemaal nooit zulk gedrag. Omdat ze een piemel hebben gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Vast allemaal dames die het niet leuk vonden in de friendzone te zitten. En nu hij veilig 'aan de vrouw is' dit alsnog even kenbaar maken.
Sommige mannen weten gewoon van zichzelf niet hoe leuk en aantrekkelijk te zijn :heart:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Nou Captain, mijn vriend blijkt wel populair ineens ja, maar naar mij toe vind ik het best wel achterbaks. Van die vrouwen dan he.
Alle reacties Link kopieren
In mijn gezicht feliciteren, niks laten blijken en aardig doen en dan achter mijn rug om proberen 'm op te naaien.
Hij is nu bezet, en mij zou het verdriet van een ander het niet waard zijn om m'n hengel uit te gooien. Gemiste kans, jammer dan.
Ben toch niet de enige die er zo over denkt?
Mariagalatea schreef:
10-07-2020 12:17
In mijn gezicht feliciteren, niks laten blijken en aardig doen en dan achter mijn rug om proberen 'm op te naaien.
Hij is nu bezet, en mij zou het verdriet van een ander het niet waard zijn om m'n hengel uit te gooien. Gemiste kans, jammer dan.
Ben toch niet de enige die er zo over denkt?
Doe als Michelle Obama.
When they go low, we go high.

Maar echt: wat wil je bereiken dan? Wanneer ben je tevreden?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het heel erg goed, als echt typisch vrouwengedrag. Ze zien een vent jarenlang niet staan totdat hij een vriendin heeft, dan willen ze hem allemaal.
Mensen kunnen nu eenmaal erg brutaal zijn. Zowel mannen als vrouwen. Het is aan jou of je die brutaliteit een halt wilt toeroepen of niet. Dat kan niemand voor je bepalen.
Misschien vinden ze jou niet zo goed passen bij hem als vriendin. Dat ze daarom verbaasd zijn.
Er is dus eigenlijk niks aan de hand. Tenzij jij hierover een drama gaat maken. Oh wacht...
:mrgreen:
Erg vreemd trouwens dat je anderen vraagt of je je beledigd moet voelen of niet. Je voelt je het een of ander en van daaruit weeg je af wat een juiste respons is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven