Dochtertje en ik doodziek. Man toch weekendweg met vrienden

10-07-2020 17:13 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 jaar en ik zijn allebei ziek (loopneus,keelpijn en hoesten en voelen ons echt ziek) en hebben ons vandaag laten testen op Corona (voor de zekerheid)

Dit weekend gaat mijn man met vrienden naar Zeeland.. opstap en plezier maken wat ik hem gun maar ik had gehoopt dat hij er voor ons zou zijn door thuis te blijven... dit is niet 1x in hem opgekomen en heeft dit ook niet aangeboden. Zoiets had ik wel gedaan maar is blijkbaar niet vanzelf sprekend. Mijn man is bijna nooot thuis. Hij werkt 6 dagen in de week ( heeft een eigen zaak ) en als hij thuis is, is hij alsnog aan het werk of gamen... )

Stel ik mij aan of?
Jullie zijn ziek (ook koorts?), dus je man moet thuisblijven. Of wil hij zijn hele vriendengroep aansteken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren alleen en heb al jaren griepjes overleefd met 4 kinderen. Dus in die zin vind ik dat je je aanstelt.

Met oog op Corona vind ik je man een eikel dat ie gewoon een weekendje weggaat en niet denkt aan zijn medemens.
Alle reacties Link kopieren
Loopneus, keelpijn en hoesten noem ik niet doodziek...
SimpeleZiel schreef:
10-07-2020 18:37
Jullie zijn ziek (ook koorts?), dus je man moet thuisblijven. Of wil hij zijn hele vriendengroep aansteken?

Dat sowieso.
En nee, je stelt je niet aan.
Buiten het feit dat je man helemaal niet weg mag ivm risico op besmetten vind ik verder dat je je aanstelt. Bij doodziek denk ik aan iemand die in het ziekenhuis ligt en niet een hoestje met snotneus 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk stel je je niet aan.

Jullie hebben geen koorts of benauwdheidsklachten? Dan moet hij namelijk thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat mag dus niet in deze tijd. Je man is niet alleen een lul, hij heeft ook nog eens schijt aan de corona maatregelen. Weten zijn vrienden ook dat jullie ziek zijn? Zo niet zou ik ze op de hoogte brengen, wel zo veilig.

Ik zou toch eens gaan nadenken of je dit wel de rest van je leven wil.
Creativity is intelligence having fun
Zebra123 schreef:
10-07-2020 18:40
Tuurlijk stel je je niet aan.

Jullie hebben geen koorts of benauwdheidsklachten? Dan moet hij namelijk thuisblijven.

Als er getest is moet het hele gezin thuisblijven, alleen naar buiten voor het hoogstnoodzakelijke tot de uitslag er is.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 18:43
0.16% gewijzigd
Als hoj thuis is is hij toch aan het gamen en aan het werk.
Je hebt er toch al niets aan. Ga lekker met dochter bamk hangen en uit zieken.
Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het natuurlijk ook met hem bespreken ipv stilletjes hopen dat hij snapt wat jij wil. Misschien is er een compromis denkbaar, dat hij bijv iets eerder naar huis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hij is de deur al uit?
Dan zou hij daar mogen blijven wat mij betreft.

En hoeft ie dus niet meer terug te komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dat hij bijna nooit thuis is zegt toch al genoeg, jullie zijn geen gezin. Hij is een vrijgezel en jij bent z'n huishoudster.
hij moet thuis blijven om voor jou te zorgen ...nee

hij moet thuis blijven ivm corona test ..ja

jij wil optie 1 denk ik
Alle reacties Link kopieren
Dat hij gaat vind ik vreemd, vanwege het Coronagebeuren. Hij zou thuis moeten blijven als jullie ziek zijn, straks zijn al zijn vrienden ook ziek! Heb je de uitslag al?

Maar thuis blijven omdat jullie ziek zijn lijkt me niet nodig. Je niet fit voelen met keelpijn en een snotneus en hoesten vind ik geen drama. Zou je zelf op moeten kunnen lossen. Zou je (normaal gesproken) ook mee kunnen werken!
en verder heb je denk ik een relatie probleem
Doodziek?

Koorts is niet lekker, maar verder valt het toch mee? Ik vind dat je op dat vlak wel heel erg overdrijft. Mijn man gaat ook gewoon werken hoor als ik ziek ben en 2 zieke kids heb (als het belangrijk is). Is niet anders. Paracetamol erin en ik overleef het wel. Het is WEL lullig als jij aangeeft dat je het niet ziet zitten alleen en hij daar geen gehoor aan geeft.


Daarnaast, je man is wel een enorme knuppel want hij mag helemaal niet op vakantie als jullie ziek plus koorts zijn.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 18:46
13.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
10-07-2020 18:43
Dat hij bijna nooit thuis is zegt toch al genoeg, jullie zijn geen gezin. Hij is een vrijgezel en jij bent z'n huishoudster.
Nah, misschien werkt hij wel echt keihard voor zn gezin, je weet het niet he. Vergeet niet dat de OP geschreven is door een TO die een hoestje "doodziek" noemt en die liever komt klagen op een forum dan met haar man te bespreken wat ze nou eigenlijk wil.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
moizer wijzigde dit bericht op 10-07-2020 22:09
98.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
10-07-2020 18:41
Als er getest is moet het hele gezin thuisblijven, alleen naar buiten voor het hoogstnoodzakelijke tot de uitslag er is.
Dat is alleen als ze koorts hebben of benauwd zijn.

"Laat u testen als u 1 of meerdere van deze klachten heeft. Blijf thuis tot de uitslag van de test bekend is. Als u ook koorts heeft of benauwd bent, dan blijven ook uw huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is. Hebben uw huisgenoten ook klachten? Dan laten zij zich ook testen."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... dsadviezen
susan wijzigde dit bericht op 10-07-2020 18:47
1.21% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn man werkt ook 6 dagen per week, ikzelf ook, en als hij een weekendje weg gaat met vrienden hou ik hem niet tegen tenzij ik in het ziekenhuis lig voor dringende zaken.

Dat terzijde, de corona maatregelen maken dat het wel een ander verhaal wordt. Maar geen koorts of benauwdheid, tja, ik gun hem gewoon zijn weekend. Mannen zijn niet helderziend he? Die weten niet dat je liever hebt dat ze thuis blijven wanneer jij dat niet aangeeft... dat hebben ze echt niet in de gaten dus zal zeker geen desinteresse oid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
10-07-2020 18:43
Dat hij bijna nooit thuis is zegt toch al genoeg, jullie zijn geen gezin. Hij is een vrijgezel en jij bent z'n huishoudster.
Ja, da-hag , dan kun je ook zeggen : “ hij is de harde werker en zij een luie golddigger “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
10-07-2020 18:41
Als er getest is moet het hele gezin thuisblijven, alleen naar buiten voor het hoogstnoodzakelijke tot de uitslag er is.
Ik lees wat anders:


GezinsquarantaineWat betekent gezinsquarantaine?

Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? En/of heeft u plotseling verlies van reuk en smaak? Blijf thuis. Ziek uit. En laat u testen. Heeft 1 of meerdere personen in het huishouden ernstige klachten zoals koorts en/of benauwdheid, dan moet het hele huishouden thuisblijven tot de testuitslag bekend is.
Alle reacties Link kopieren
1, waarom bespreek je dit niet met je man?
2, je man moet thuisblijven tot de uitslag bekend is.

Je klinkt niet doodziek maar flink verkouden. Heel erg vervelend maar geen reden dat man niet op stap mag (mits het geen corona is).

Wat voegt man verder toe aan jullie relatie? Waarom ben je samen met iemand die werkt of gamed? Klinkt als een 2e kind. Werk jij zelf wel?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem niet. Kindje kan toch gewoon naar oma of opa. Kan oma of opa niet dan laat je de oppas toch gewoon het hele weekend komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven