In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek schreef:
15-05-2021 12:51
Sterkte dames.

Iemand enig ervaring met toestemming betreft verhuizen. Ex geeft geen toestemming.

Onze koopwoning is inmiddels verkocht en moet er op zeer korte tijd uit. Maar ik sta pas sindskort ingeschreven daar. Wachtrijen zijn gemiddeld 5 jaar.
Ik wil terug verwijzen naar de stad waar we beide zijn geboren en waar beide familie ook woont. Hij geeft uiteraard geen toestemming dus nu via een rechtzaak.

Maar iemand enig idee? In de andere woonplaats kan ik een huis huren staat ook klaar, we zijn verder niet verbonden aan de huidige woonplaats. Beide kinderen gaan zowel met hem als met mij weekend naar de woonplaats waar ons familie woont.

Kan het zo zijn dat de rechter ze toewijst naar hem ik heb begrepen dat hij wel een woning heeft maar dat kan makkelijk met zijn salaris.
En ik de kids tijdelijk kwijt ben uit iets wat ik zelf niet in de hand heb.
Kuiken, geen ervaring hier. Wat voor zorgverdeling hebben jullie afgesproken? De rechter zal natuurlijk vooral naar het belang van de kinderen kijken, waar die de meest stabiele basis zullen hebben.
:hug: maar nogmaals, geen ervaring!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
sandy1974 schreef:
15-05-2021 20:24
Vanochtend had ik afspraak met ex en zoon voor voorlichting school.
ik keek naar ex en dacht “ ik voel helemaal niks meer”, zo bizar, moet er niet meer aan denken om naast m in bed te liggen, terwijl ik 4 maanden geleden nog huilend op de grond lag.
Wat is er gebeurd ?
Wat fantastisch Sandy! Wat krachtig word je!
.
anoniem_391507 wijzigde dit bericht op 18-05-2021 23:06
99.40% gewijzigd
Ik moet steeds denken aan iets dat @hex schreef toen ze net gescheiden was. Dat het zoveel gezelliger was in huis nu. Ik verlangde naar wat jij toen beschreef, Hez: avonden met gelach, vrienden over de vloer, iedereen welkom, gezelligheid. Ik heb in de laatste jaren van mijn huweljk nauwelijks met man gelachen.

Afgelopen dagen was het zo gezellig en knus. Gisteravond lekker eten gemaakt met een vriendin en daarna samen spelletjes gedaan met de kinderen. En gelachen, geplaagd, gekletst, gezongen. Zo heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Upendown :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
upendown schreef:
16-05-2021 06:42
Ik moet steeds denken aan iets dat @hex schreef toen ze net gescheiden was. Dat het zoveel gezelliger was in huis nu. Ik verlangde naar wat jij toen beschreef, Hez: avonden met gelach, vrienden over de vloer, iedereen welkom, gezelligheid. Ik heb in de laatste jaren van mijn huweljk nauwelijks met man gelachen.

Afgelopen dagen was het zo gezellig en knus. Gisteravond lekker eten gemaakt met een vriendin en daarna samen spelletjes gedaan met de kinderen. En gelachen, geplaagd, gekletst, gezongen. Zo heerlijk!
Dat was echt zo fijn om te ontdekken (en dan nog steeds gewoon boos en verdrietig zijn, dat wel). Geniet, Upendown! Soms brengt scheiden best veel. Zelfs als je het niet wil.

Jongste kind ging bij vader logeren maar wist niet hoe snel het weer naar huis moest. Huis was steriel, doodse stilte. Vader en vriendin zaten zwijgend op de bank. Kind werd na een dag al knettergek.

Ik vind het zo lelijk van mezelf en ik gun mijn kind echt beter, maar ik heb toch leedvermaak. Misschien is ex wel heel gelukkig zo, wie zal het zeggen? Ik kan me er niets bij voorstellen. Straks hebben ze een baby. Dan is het einde stilte.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
loisnvt schreef:
13-05-2021 17:13
Wat een raar bericht om op een topic als dit te komen binnenvallen! Waarom open je niet zelf een topic?
Sorry ik dacht dat dit de bedoeling was van dit topic maar denk dat ik het niet begrepen heb.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
16-05-2021 17:48
Sorry ik dacht dat dit de bedoeling was van dit topic maar denk dat ik het niet begrepen heb.
Niks aan de hand Lipton. Lees even terug. Loisnvt slipte even uit de bocht, maar dat kwam meteen weer goed.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Upendown,
wat jij beschrijft over je ex lijkt echt heeeeel veel op mijn ex. Hoe jij er mee om gaat/ging lijkt ook veel op hoe ik dat deed.
Ik vraag me af of hij ook van een ander continent komt, net als mijn ex?

Dit is iemand die duidelijke grenzen nodig heeft, want hij snapt geen subtiele boodschappen. Ook geen semi directe boodschappen. Hij moet het heel duidelijk hebben. "als de kinderen hier zijn, kom jij hier niet." "ik heb geen hulp nodig." "ik wil je niet meer helpen met je administratie".
Of je spreekt af waar je nog wel bij helpt of waar je hem nog bij nodig hebt.
Als je op deze manier doorgaat dan ben je er voorlopig nog niet van af en behalve het feit dat jij dat niet wilt is dit soort onduidelijkheid niet goed voor de kinderen.

Komt het initiatief tot scheiden van jou? Gelooft hij het wel of denkt hij dat het nog goed komt?

Ik projecteer ontzettend nu, omdat het echt veel lijkt op mijn ex, dus misschien heb ik het ook helemaal mis. Maar dit is wat er bij mij opkomt als ik je verhaal lees.

Birdnesten lijkt me ook niet duidelijk, zeker niet met deze man. Is het ook mogelijk om dat anders te doen?
upendown schreef:
16-05-2021 06:42
Ik moet steeds denken aan iets dat @hex schreef toen ze net gescheiden was. Dat het zoveel gezelliger was in huis nu. Ik verlangde naar wat jij toen beschreef, Hez: avonden met gelach, vrienden over de vloer, iedereen welkom, gezelligheid. Ik heb in de laatste jaren van mijn huweljk nauwelijks met man gelachen.

Afgelopen dagen was het zo gezellig en knus. Gisteravond lekker eten gemaakt met een vriendin en daarna samen spelletjes gedaan met de kinderen. En gelachen, geplaagd, gekletst, gezongen. Zo heerlijk!

Heerlijk weer je eigen ding doen. Op je eigen tijd en op je eigen manier. Zonder de hele tijd zijn stem in je hoofd. Zijn ogen die dingen denken te zien die jij niet bedacht had. Maar op een gegeven moment weet je dat hij zo kijkt en ga je daar rekening mee houden. Omdat je alles zo goed begrijpt en overal wel een verklaring voor hebt. En dan komt het punt dat je op je tenen gaat lopen.
Dat hoeft lekker niet meer!
Ik kan zelf helaas niet zo goed tegen bezoek 's avonds of veel mensen over de vloer, maar dit is hoe dat zich vertaalt bij mij. En dat vind ik ook heerlijk.
Hexopbezemsteel schreef:
16-05-2021 10:17

Jongste kind ging bij vader logeren maar wist niet hoe snel het weer naar huis moest. Huis was steriel, doodse stilte. Vader en vriendin zaten zwijgend op de bank. Kind werd na een dag al knettergek.

Ik vind het zo lelijk van mezelf en ik gun mijn kind echt beter, maar ik heb toch leedvermaak. Misschien is ex wel heel gelukkig zo, wie zal het zeggen? Ik kan me er niets bij voorstellen. Straks hebben ze een baby. Dan is het einde stilte.
Het is heel menselijk van jou. Ik snap dat je het lelijk vindt van jezelf. Zoals ik jou lees ben je een heel integer mens. Maar er is jou ook echt iets aangedaan door iemand waar je alles voor hebt gedaan. Dus een beetje leedvermaak mag best. En gelukkig is je kind zo groot dat het snel weer naar huis kan.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik ben mijn ex aan het treiteren. Of hij mij. Bah.
Vorig weekend hebben hier een paar pubers gelogeerd, klasgenoten van jongste, die ècht toe was aan wat fysiek contact (nog steeds vrijwel geen live school).
Ik geef toe, meer dan de twee die momenteel toegestaan zijn. Maar allemaal met toestemming van hun ouders, zonder klachten en met een negatieve Corona-zelftest.
Oudste houdt niet van vriendjes van jongste over de vloer, maar die mocht niet zeuren van mij. Heeft zich ver weg gehouden van de rest, ikzelf overigens ook, kan makkelijk in mijn ruime huis.
Nu was er deze week bij jongste in de klas een besmette klasgenoot. Had niets te maken met de logeerpartij, die klasgenoot was daar helemaal niet bij betrokken, en was besmet geraakt via zijn moeder. (Mijn jongste is vandaag, 5 dagen na contact met de klasgenoot, via de GGD getest en negatief.)
Maar: oudste was zijn vader tegengekomen, die had gevraagd naar de besmetting, en toen heeft oudste iets geroepen over de logeerpartij.
Ik word nu overstelpt met boze mails, waaruit duidelijk wordt dat vader denkt dat die logeerpartij wèl met die besmetting te maken heeft. Ik heb al twee keer duidelijk uitgelegd waar de besmetting vandaan komt, maar ik weiger om verantwoording af te leggen over zaken die in míjn huis gebeuren. Ik geef dus geen antwoord op vragen over die logeerpartij. Ex wordt steeds bozer, dreigt stappen te ondernemen... En ik word ook steeds bozer, vind gewoon dat hij over mijn grenzen gaat door te willen bepalen wat er in mijn huis gebeurt. Dat is hem heel lang gelukt maar ik ben daar nu helemaal klaar mee, zeker nu de kinderen volledig hier wonen.
Ben ik daar nou te star in en moet ik hem gewoon netjes en schuldbewust uitleggen hoe ik die logeerpartij georganiseerd heb, of heb ik gelijk dat hij zich bemoeit met zaken die hem helemaal niets aan gaan? Wat vinden jullie?

:hug: voor alle veel zwaardere verhalen...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
16-05-2021 21:04
Lieve dames, ik ben mijn ex aan het treiteren. Of hij mij. Bah.
Vorig weekend hebben hier een paar pubers gelogeerd, klasgenoten van jongste, die ècht toe was aan wat fysiek contact (nog steeds vrijwel geen live school).
Ik geef toe, meer dan de twee die momenteel toegestaan zijn. Maar allemaal met toestemming van hun ouders, zonder klachten en met een negatieve Corona-zelftest.
Oudste houdt niet van vriendjes van jongste over de vloer, maar die mocht niet zeuren van mij. Heeft zich ver weg gehouden van de rest, ikzelf overigens ook, kan makkelijk in mijn ruime huis.
Nu was er deze week bij jongste in de klas een besmette klasgenoot. Had niets te maken met de logeerpartij, die klasgenoot was daar helemaal niet bij betrokken, en was besmet geraakt via zijn moeder. (Mijn jongste is vandaag, 5 dagen na contact met de klasgenoot, via de GGD getest en negatief.)
Maar: oudste was zijn vader tegengekomen, die had gevraagd naar de besmetting, en toen heeft oudste iets geroepen over de logeerpartij.
Ik word nu overstelpt met boze mails, waaruit duidelijk wordt dat vader denkt dat die logeerpartij wèl met die besmetting te maken heeft. Ik heb al twee keer duidelijk uitgelegd waar de besmetting vandaan komt, maar ik weiger om verantwoording af te leggen over zaken die in míjn huis gebeuren. Ik geef dus geen antwoord op vragen over die logeerpartij. Ex wordt steeds bozer, dreigt stappen te ondernemen... En ik word ook steeds bozer, vind gewoon dat hij over mijn grenzen gaat door te willen bepalen wat er in mijn huis gebeurt. Dat is hem heel lang gelukt maar ik ben daar nu helemaal klaar mee, zeker nu de kinderen volledig hier wonen.
Ben ik daar nou te star in en moet ik hem gewoon netjes en schuldbewust uitleggen hoe ik die logeerpartij georganiseerd heb, of heb ik gelijk dat hij zich bemoeit met zaken die hem helemaal niets aan gaan? Wat vinden jullie?

:hug: voor alle veel zwaardere verhalen...
Waar bemoeit ie zich mee ? Ouders vonden het oké maar hij niet.
jouw huis jouw regels/keuze
@caromamavanmaik

Je moet doen wat je het minste energie kost of het meeste oplevert. Schuldbewust sowieso niet.
Kan hij nadere stappen ondernemen? Het lijkt mij niet. Maar anders om er vanaf te zijn toch een uitleg?

Je kunt ook zeggen dat de logeerpartij coronaproof was en dat de besmetting daar niks mee te maken heeft. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hè, andere ideeën over het behouden van gezondheid. Ik zou 1 mailtje sturen dat hij er maar op moet vertrouwen dat jij integer hebt gehandeld. En verder niet meer antwoord, op evt andere mailtjes.
In tegenstelling tot de regels is die van bezoek thuis een advies. En het lijkt mij dat jij de gezondheid van jongste juist goed in de gaten houdt.
Upendown, ik ga voor je duimen, morgen!
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
16-05-2021 17:48
Sorry ik dacht dat dit de bedoeling was van dit topic maar denk dat ik het niet begrepen heb.
Je mag hier schrijven en vragen wat je wil.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Caro, ik zou niet ingaan op opmerkingen over dat slaapfeestje. Hij blijft proberen tot jij hapt. Je hebt uitgelegd hoe het zit en verder valt er niets over te zeggen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Over dat slaapfeestje heb ik juist niets uitgelegd. Dat heeft namelijk helemaal niets met die besmetting op school te maken. Alles rond die besmetting en het testen van zoonlief heb ik vader uiteraard gemaild, maar ik negeer dat hij vraagt hoe het zit met dat slaapfeestje. Ik denk inderdaad dat als ik hap, ik ellenlange mails terugkrijg met hoe onverantwoordelijk ik ben.

Hij bewaart het maar even, heel binnenkort staan we samen voor de rechter, laat hem dan maar komen!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Caro! (En wat een zelfbeheersing. ) Zo vervelend als iemand je wil voorschrijven wat je in je eigen huis wel en niet doet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
fifty schreef:
16-05-2021 20:22
Upendown,
wat jij beschrijft over je ex lijkt echt heeeeel veel op mijn ex. Hoe jij er mee om gaat/ging lijkt ook veel op hoe ik dat deed.
Ik vraag me af of hij ook van een ander continent komt, net als mijn ex?

Dit is iemand die duidelijke grenzen nodig heeft, want hij snapt geen subtiele boodschappen. Ook geen semi directe boodschappen. Hij moet het heel duidelijk hebben. "als de kinderen hier zijn, kom jij hier niet." "ik heb geen hulp nodig." "ik wil je niet meer helpen met je administratie".
Of je spreekt af waar je nog wel bij helpt of waar je hem nog bij nodig hebt.
Als je op deze manier doorgaat dan ben je er voorlopig nog niet van af en behalve het feit dat jij dat niet wilt is dit soort onduidelijkheid niet goed voor de kinderen.

Komt het initiatief tot scheiden van jou? Gelooft hij het wel of denkt hij dat het nog goed komt?

Ik projecteer ontzettend nu, omdat het echt veel lijkt op mijn ex, dus misschien heb ik het ook helemaal mis. Maar dit is wat er bij mij opkomt als ik je verhaal lees.

Birdnesten lijkt me ook niet duidelijk, zeker niet met deze man. Is het ook mogelijk om dat anders te doen?
Hij is een Nederlander. Maar subtiele boodschappen komen inderdaad niet aan. Ik moet superduidelijk zijn. En dat ben ik ook best geweest, maar de volgende dag moet ik het weeeer zijn over precies hetzelfde. Elke keer weer. Hij luistert gewoon niet. En op het laatst voelt het voor mij dan alsof ik enorm superonbeschoft ben, dat ik zo keihard en gemeen moet zijn, dat kost me moeite, en als het dan voor een keer is, of twee keer, of 7, maar nee het moet elke keer weer... Dodelijk vermoeiend. En dan komt hij dus in mijn huis en gaat zich met dingen bemoeien. En dan laat ik hem maar begaan zolang hij mij niet te erg stoort, want dat kost dan op dat moment minder energie dan weeeeeeer diezelfde grens aangeven. Ik ben het zo bizar druk met alles. Ik kan hem er gewoon niet bij hebben. En ik wil het goed houden tussen ons, ’en hij bedoelt het zo goed’. Maar goed, dat creeert dus weer onduidelijkheid, daar heb je gelijk in. Moeilijk vind ik het!

Birdsnesting: ik houd dat zo tot ik kan verhuizen. Beter even lastig voor mij dan dat de kinderen twee keer moeten verhuizen.

Maar door dit topic merk ik wel dat ik ga loslaten dat we vrienden moeten zijn, Dat is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat ik een stabiel leven voor mij en de kinderen creeer. Dan maar even een flink afgekoelde relatie. Als iedereen een eigen plek heefr zien we wel hoe zich dit ontwikkelt. Maar dan hebben we de extra dimensie van het birdsnesting tenminste niet meer en kan ik hem makkelijker de deur uitzetten.

En ik heb morgen en overmorgen vrijgenomen. Ik maak een zooi van mijn administratie doordat alles me teveel is. Dat ga ik komende twee dagen oppakken. Ben best trots op mezelf dat ik vrij heb gevraagd op korte termijn. Heb ik nog nooit gedaan, mezelf voor het werk plaatsen. Ik ga altijd door tot het gaatje, tot alles me boven het hoofd groeit en ik depressief raak. Maar nu niet! Vandaag gerust. Ik zorg beter voor mezelf nu ik niet meer met man samen ben.
fifty schreef:
16-05-2021 20:28
Heerlijk weer je eigen ding doen. Op je eigen tijd en op je eigen manier. Zonder de hele tijd zijn stem in je hoofd. Zijn ogen die dingen denken te zien die jij niet bedacht had. Maar op een gegeven moment weet je dat hij zo kijkt en ga je daar rekening mee houden. Omdat je alles zo goed begrijpt en overal wel een verklaring voor hebt. En dan komt het punt dat je op je tenen gaat lopen.
Dat hoeft lekker niet meer!
Ik kan zelf helaas niet zo goed tegen bezoek 's avonds of veel mensen over de vloer, maar dit is hoe dat zich vertaalt bij mij. En dat vind ik ook heerlijk.
Ja, op alles anticiperen... Door dat birdsnesten doe ik dat nog steeds. Voor de overdracht ga ik door het huis en heb zijn stem in mijn hoofd met alle kommentaren en die los ik dan preventief op, ’even dit restje weggooien uit de koelkast anders is hij verongelijkt dat ik dat lekkere eten van hem niet heb opgemaakt’ ’de grond in de badkamer goed droogmaken anders klaagt hij weer over dat hij natte voeten krijgt’ etc etc etc. Niet dat het helpt- er is altijd wel weer iets anders, en dan krijg ik weer een apje. Met een sneer, en dan soms in combinatie met een ’je hebt het veel te druk, je moet een stapje terug doen, ik merk het aan het feit dat je z y en z in het huishouden laat versloffen’. Hij is heus wel ook oprecht met me begaan, maar het grootste deel is toch wel dat ik de dingen niet doe zoals hij ze wil en dat ik daarom minder dingen moet doen zodat ik de dingen die HIJ belangrijk vind wel kan doen. Bleeeeeegh.

Ik kijk zo uit naar het eind van het birdsnesten...
Alle reacties Link kopieren
Het duurde bij mij wel even voordat dat eeuwige commentaar uit mijn hoofd was.

Op een dag had ik de hoedenplank uit mijn auto gehaald. Die stond tegen de muur maar hij gleed weg en viel om. Geheel gedachteloos verontschuldigde ik me. "O, sorry".

Mijn lief keek me heel verbaasd aan. "Waarom zeg jij nou sorry?"

Ik zei dat ik de hoedenplank liet vallen. "Maar hij is niet eens kapot en het is ook nog eens jouw eigen hoedenplank. " Zelfs de handdoeken moesten op een bepaalde manier gevouwen worden, anders pasten ze niet in de kast. Dat heb ik nog jarenlang gedaan voordat ik ontdekte dat ze op mijn manier gevouwen veel beter in de kast passen.

In zijn werktas had hij zijn eigen rol plakband. Die mocht ik niet gebruiken, zelfs niet voor het inpakken van het verjaarscadeau van zijn moeder, want anders maakte ik zijn plakband op. Ik moest mijn eigen plakband maar regelen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Wat naar Hex. Maar fijn dat die stem slijt. Ik heb vandaag overdracht van de kinderen (hij huis uit, ik huis in). Toen ik appte hoe laat hij wegging naar zijn werk schreef hij ’kom maar om 11 uur. Ik moet een aantal dingen met je bespreken’. Voelt enorm onveilig eerlijk gezegd. Dus ik appte hem: ’wat wil je bespreken?’ zodat ik voorbereid ben. Schrijft hij ’een aantal dingen’. Ik wil het echt niet. Dus nu heb ik geantwoord: ’je mag me bellen of het op de app zetten. Op dit moment wil ik geen vergadering met je hebben zonder dat ik weet waar het over gaat.’

Maar overdrijf ik nu? Creeer ik nu spanning en gedoe wat niet hoeft? Het voelt alleen onveilig om daar nu naar toe te gaan (niet fysiek, maar qua geklaag en kritiek en boosheid) en een lading over me heen te krijgen. Misschien is dat wel niet zo, maar dan kan hij toch gewoon schrijven waar het over gaat? Nu voelt het alsof hij me op het matje wil roepen en daar pas ik voor. Bah, het is nog maar 7 uur.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
17-05-2021 06:49
Het duurde bij mij wel even voordat dat eeuwige commentaar uit mijn hoofd was.

Op een dag had ik de hoedenplank uit mijn auto gehaald. Die stond tegen de muur maar hij gleed weg en viel om. Geheel gedachteloos verontschuldigde ik me. "O, sorry".

Mijn lief keek me heel verbaasd aan. "Waarom zeg jij nou sorry?"

Ik zei dat ik de hoedenplank liet vallen. "Maar hij is niet eens kapot en het is ook nog eens jouw eigen hoedenplank. " Zelfs de handdoeken moesten op een bepaalde manier gevouwen worden, anders pasten ze niet in de kast. Dat heb ik nog jarenlang gedaan voordat ik ontdekte dat ze op mijn manier gevouwen veel beter in de kast passen.

In zijn werktas had hij zijn eigen rol plakband. Die mocht ik niet gebruiken, zelfs niet voor het inpakken van het verjaarscadeau van zijn moeder, want anders maakte ik zijn plakband op. Ik moest mijn eigen plakband maar regelen.
Wat griezelig herkenbaar, mijne was ook zo .
Ik was altijd zo blij als een weekend of vakantie /vrije dag voorbij was , en hij weer hele dag ging werken ipv thuis de sfeer bederven.
Besef nu pas hoe nerveus ik was met hem om me heen
Alle reacties Link kopieren
upendown schreef:
17-05-2021 07:11
Wat naar Hex. Maar fijn dat die stem slijt. Ik heb vandaag overdracht van de kinderen (hij huis uit, ik huis in). Toen ik appte hoe laat hij wegging naar zijn werk schreef hij ’kom maar om 11 uur. Ik moet een aantal dingen met je bespreken’. Voelt enorm onveilig eerlijk gezegd. Dus ik appte hem: ’wat wil je bespreken?’ zodat ik voorbereid ben. Schrijft hij ’een aantal dingen’. Ik wil het echt niet. Dus nu heb ik geantwoord: ’je mag me bellen of het op de app zetten. Op dit moment wil ik geen vergadering met je hebben zonder dat ik weet waar het over gaat.’

Maar overdrijf ik nu? Creeer ik nu spanning en gedoe wat niet hoeft? Het voelt alleen onveilig om daar nu naar toe te gaan (niet fysiek, maar qua geklaag en kritiek en boosheid) en een lading over me heen te krijgen. Misschien is dat wel niet zo, maar dan kan hij toch gewoon schrijven waar het over gaat? Nu voelt het alsof hij me op het matje wil roepen en daar pas ik voor. Bah, het is nog maar 7 uur.
Nee, je overdrijft zeker niet. Ik overleg ook niet meer zonder voorbereiding. Heel verstandig. Hij kan niet zomaar in zijn eentje de agenda bepalen. Ik weet inmiddels dat argeloos zonder agenda vooraf in gesprek gaan altijd bestraft wordt.

Dat geldt niet voor iedereen. Mijn lief kan dat rustig doen met zijn ex, mijn vriendin ook met de hare.

Ik vind het trouwens niet verdrietig hoor, dat ik de stem van mijn ex nog hoorde. Toen we nog samen waren, zag ik dat gewoon als zijn onhebbelijkheden. Nu realiseer ik mij pas hoe raar dat allemaal was. Wat een gezeur om een rol plakband! Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigenaardigheden. Maar ik realiseer mij steeds meer dat sommige eigenaardigheden niet verenigbaar zijn. Ik vond mijn ex eigenlijk diep in mijn hart een zeikerd. Als je van iemand houdt kan je daar liefdevol om lachen. Nu de liefde weg is, blijft alleen de zeikerd over.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven