In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Wie beheert de app groep? Naar wie moeten de PB's? Ik heb ook een PB van iemand, maar heb geen app groep gestart.
Alle reacties Link kopieren
Hierzo! PB's mogen naar mij. Als ik niet direct reageer ben ik aan het werk of aan het bijlezen op de appgroep want daar wordt al veel getypt :$ , maar wees welkom voor wie zich wil aansluiten!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
17-06-2021 14:35
Hierzo! PB's mogen naar mij. Als ik niet direct reageer ben ik aan het werk of aan het bijlezen op de appgroep want daar wordt al veel getypt :$ , maar wees welkom voor wie zich wil aansluiten!!
Je hebt een pb!
Alle reacties Link kopieren
Even gekopieerd uit de app groep:

trouwens even wat anders.... mijn kijk op whatsapp groepen is dat het een soort kroeg is die 24 uur per dag open is. Het is anders dan een forum qua op je gemak terug lezen. Ik zie het meer als fijn om met gelijkgestemden te praten op momenten dat ik tijd heb en online ben. Meldingen zet ik uit. Anders word je helemaal gek dan heb je na een dag 1341 ongelezen berichten. Tuurljik als ik tijd en zin heb lees ik terug maar ben bang dat ik anders helemaal overprikkeld raak van aaah ik mis wat.


het staat ieder vrij om er op haar eigen manier mee om te gaan maar zo doe ik het. het tempo ligt wat hoger dan op het forum vandaar :)
Alle reacties Link kopieren
Ja er wordt hard geappt :D ... Ik heb het geluid uit staan want anders wordt dat werken niks... Maar blijf je aanmelden! Lila je hebt PB terug!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
17-06-2021 15:48
Ja er wordt hard geappt :D ... Ik heb het geluid uit staan want anders wordt dat werken niks... Maar blijf je aanmelden! Lila je hebt PB terug!
je kan de meldingen uitzetten dan hoor je de piepjes van andere appjes nog wel maar niet meer in de appgroep. Zo heb ik t ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
WandaVision schreef:
17-06-2021 15:45
Even gekopieerd uit de app groep:

trouwens even wat anders.... mijn kijk op whatsapp groepen is dat het een soort kroeg is die 24 uur per dag open is. Het is anders dan een forum qua op je gemak terug lezen. Ik zie het meer als fijn om met gelijkgestemden te praten op momenten dat ik tijd heb en online ben. Meldingen zet ik uit. Anders word je helemaal gek dan heb je na een dag 1341 ongelezen berichten. Tuurljik als ik tijd en zin heb lees ik terug maar ben bang dat ik anders helemaal overprikkeld raak van aaah ik mis wat.


het staat ieder vrij om er op haar eigen manier mee om te gaan maar zo doe ik het. het tempo ligt wat hoger dan op het forum vandaar :)
Ja dat hogere tempo dacht ik al, ik ga daarom niet mee naar een app-groep. Een ander forum zou ik wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
17-06-2021 15:58
Ja dat hogere tempo dacht ik al, ik ga daarom niet mee naar een app-groep. Een ander forum zou ik wel willen.
t is beetje met vlagen heb ik het idee. Niet iedereen is constant online uiteraard. Een ander forum sja ik wacht even af wat er hier gebeurt maar zou zo 1.2.3 even niet weten waar ik naartoe moet verhuizen na al die jaren.
CaroMamaVanMaik schreef:
17-06-2021 15:48
Ja er wordt hard geappt :D ... Ik heb het geluid uit staan want anders wordt dat werken niks... Maar blijf je aanmelden! Lila je hebt PB terug!
Ik stuur je een pb. Als je me toevoegt, kijk ik het even aan, want ik ben niet zo'n fan van appen en ontzettend veel berichtjes moeten doorscrollen. Dat lukt makkelijker op een forum. Mocht ik het appen toch iets te ingewikkeld vinden, dan laat ik het voor wat het is :$
Maar proberen kan geen kwaad ; )
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 17:06
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
actueel/is-er-animo-voor-een-nieuwe-for ... s/478858/2

Ik ga dit even in de gaten houden
Alle reacties Link kopieren
Oh hier ook stille meelezer, in het begin hier nog wel eens gereageerd en in oudere 1e topic van Hex. En dit topic staat onder mijn favorieten, Jammer zeg dat forum stopt, kom hier al met al toch ook bijna vanaf begin. Zoon nu bijna 16, toen nog een baby.

Maar ben op de hoogte van de smoezenlijst voor vreemdgangers en behoor je tot de die-hards las ik al wél😜.

In andere draadjes komen wel alternatieven voorbij, Whatsapp lijkt me wel heel hoog tempo en heel anders idd qua op je gemak terug lezen. Voorkeur dus ook wel voor ergens een ander forum. En kan me ook nog zo voorstellen dat jullie dan wel beetje actieve rol van iedereen verwachten als in posten en antwoorden, en niet zozeer de meelezers...
‘Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me..’
Alle reacties Link kopieren
Ik vind meelezers hier helemaal niet erg, maar voeg liever geen ‘niet-meeschrijvers’ toe aan de appgroep om rellerts te voorkomen die vervolgens mijn nummer hebben.
Alternatieven zeker in de gaten houden, want de dynamiek is hier anders, het kunnen volgen van ieders verhaal is hier makkelijker :P !
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Nee precies dus dat, gelijk heb je. Helder toch. Ik volg ook even dat andere draadje.
‘Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me..’
Alle reacties Link kopieren
Alice68 schreef:
17-06-2021 17:21
Nee precies dus dat, gelijk heb je. Helder toch. Ik volg ook even dat andere draadje.
Ik ken je nog wel uit het vorige topic van Hex volgens mij. Stomme is dat ik toen meelas en blij was dat ik niet in zo'n situatie zat. En nog geen jaar later overkwam mij precies hetzelfde.
Maar als we verkassen naar een nieuw forum oid ben je wat mij betreft van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vovo zitting is al 10 dagen geleden, en nog steeds geen bericht:/uitspraak.
Wat als uitspraak idd 50/50 is en ex houdt zich zelfs niet aan uitspraak van rechter ?
Oudste is erg dwars, veel ruzie met papa, dwars bij mij .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,
Ik lees al zoveel jaar mee hier, bij verschillende topics...nooit eerder een account aangemaakt maar nu het forum binnenkort stopt móet ik hier wel reageren...# Hexopbezemsteel...ik heb je vorige topic helemaal gevolgd..heb zo vaak gedacht: hoezo dan, je zal het maar meemaken...en ook bij alle andere verhalen die volgden, ook in dit topic, zoveel ellende en verdriet.
En het overkwam mij ook..als donderslag bij heldere hemel...ik heb een enorm moeilijk en stressvol jaar gehad...maar wat heb ik steun gehad aan jullie adviezen aan elkaar! Geen idee of jullie dat weten, dat het meelezers ook helpt..maar dat doet het.
Ik ben inmiddels in een volgende fase beland, wil het nog geen acceptatie noemen maar jullie hebben gelijk: het wordt beter.
Dank voor jullie verhalen en ik hoop op een mooie gelukkige toekomst voor jullie allemaal...hou vol iedereen!
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
18-06-2021 08:40
Mijn vovo zitting is al 10 dagen geleden, en nog steeds geen bericht:/uitspraak.
Wat als uitspraak idd 50/50 is en ex houdt zich zelfs niet aan uitspraak van rechter ?
Oudste is erg dwars, veel ruzie met papa, dwars bij mij .
...en weer een generatie naar de klote...
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
18-06-2021 08:40
Mijn vovo zitting is al 10 dagen geleden, en nog steeds geen bericht:/uitspraak.
Wat als uitspraak idd 50/50 is en ex houdt zich zelfs niet aan uitspraak van rechter ?
Oudste is erg dwars, veel ruzie met papa, dwars bij mij .
Nog even wachten dan. En natuurlijk is de oudste dwars, die heeft enorm veel last van jullie.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
18-06-2021 09:55
Nog even wachten dan. En natuurlijk is de oudste dwars, die heeft enorm veel last van jullie.
Dit. En Sandy: Er is nog geen uitspraak maar jij gaat alweer in de wat-als-ex-negatieve spiraal zitten. Dat is zo niet helpend. Voor niemand en zeker voor je kinderen niet. En die zijn groot genoeg om zelf een wil te hebben. Als jullie als ouders daar niet naar luisteren loopt het helemaal fout. Dus kop op, borst vooruit, de uitspraak afwachten en zelf het voortouw nemen in volwassen afspraken maken naar wens van de kinderen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder hier iets over geschreven. Verdiep je in parallel ouderschap. Iemand anders schreef het ook al. Glinster van An Brems. Het vraagt om een kleine investering maar die is het zo ontzettend waard. Durf ook wel te stellen dat het je uiteindelijk advocaatkosten zal schelen. Mocht je hier vragen over hebben kan je mij altijd een pb sturen!
wiewatwaar wijzigde dit bericht op 18-06-2021 11:12
Reden: Naam verkeerd geschreven
0.43% gewijzigd
Ik hoop heel erg dat we nog verder kunnen met een forum straks. Het gaat me iets te snel op de app groep :'(
Alle reacties Link kopieren
Slinger123 schreef:
18-06-2021 08:54
Goedemorgen allemaal,
Ik lees al zoveel jaar mee hier, bij verschillende topics...nooit eerder een account aangemaakt maar nu het forum binnenkort stopt móet ik hier wel reageren...# Hexopbezemsteel...ik heb je vorige topic helemaal gevolgd..heb zo vaak gedacht: hoezo dan, je zal het maar meemaken...en ook bij alle andere verhalen die volgden, ook in dit topic, zoveel ellende en verdriet.
En het overkwam mij ook..als donderslag bij heldere hemel...ik heb een enorm moeilijk en stressvol jaar gehad...maar wat heb ik steun gehad aan jullie adviezen aan elkaar! Geen idee of jullie dat weten, dat het meelezers ook helpt..maar dat doet het.
Ik ben inmiddels in een volgende fase beland, wil het nog geen acceptatie noemen maar jullie hebben gelijk: het wordt beter.
Dank voor jullie verhalen en ik hoop op een mooie gelukkige toekomst voor jullie allemaal...hou vol iedereen!
Ja dat dacht ik ook heel vaak voordat ik zelf aan de beurt was. Het zal je maar gebeuren.

Ik hoop dat jullie er een beetje fatsoenlijk uit komen. Heel veel sterkte, en we zijn hier ook nog, dus lees en schrijf mee als je dat wil. :hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Slinger123 schreef:
18-06-2021 08:54
Goedemorgen allemaal,
Ik lees al zoveel jaar mee hier, bij verschillende topics...nooit eerder een account aangemaakt maar nu het forum binnenkort stopt móet ik hier wel reageren...# Hexopbezemsteel...ik heb je vorige topic helemaal gevolgd..heb zo vaak gedacht: hoezo dan, je zal het maar meemaken...en ook bij alle andere verhalen die volgden, ook in dit topic, zoveel ellende en verdriet.
En het overkwam mij ook..als donderslag bij heldere hemel...ik heb een enorm moeilijk en stressvol jaar gehad...maar wat heb ik steun gehad aan jullie adviezen aan elkaar! Geen idee of jullie dat weten, dat het meelezers ook helpt..maar dat doet het.
Ik ben inmiddels in een volgende fase beland, wil het nog geen acceptatie noemen maar jullie hebben gelijk: het wordt beter.
Dank voor jullie verhalen en ik hoop op een mooie gelukkige toekomst voor jullie allemaal...hou vol iedereen!
We lezen je hoor! En de steun en adviezen hier zijn altijd heel waardevol. Die eerste periode, als er nog geen stabiele woonsituatie is, nog geen stabiele afspraken rondom de kinderen, nog discussie over de financiën, dat is echt rot. En acceptatie duurt best lang. Het accepteren van het feit dat we uit elkaar gingen, al was dat ex’ beslissing, ging bij mij wel, maar het accepteren dat we daarna zo in een complexe scheiding zijn gerold en de kinderen daar zo onder moeten lijden vind ik nog steeds moeilijk. De echte rust komt er hoop ik als ze volwassen zijn. Gelukkig groeien ze hard.
Hebben jullie kinderen Slinger? :hug:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Slinger wat mooi en fijn dat je er zoveel aan gehad hebt
Alle reacties Link kopieren
@Caro...ja 3 kinderen... twee al 'groter'...jongste 14...maar juist omdat het zo uit de lucht kwam vallen voor ons alle vier zo onbegrijpelijk.. en vooral voor mij zo moeilijk te accepteren...laatst verwees hier iemand naar een post van Wiebeltje in een ander topic, dat je beter is om ook niet naar antwoorden te zoeken. Dat snapt mijn verstand wel maar mijn gevoel nog niet altijd. Mijn gevoel zegt..ik/we/ons gezin heeft hij geen kans gegeven..na bijna 30 jaar samen. En ik vind het zo moeilijk om erop te vertrouwen dat ik ooit weer iemand tegenkom. Vooral door/in het afgelopen corona jaar waarin het allemaal gebeurde heb ik me zo eenzaam gevoeld. Ik weet ook dat mijn kinderen teveel van alles hebben meegekregen, maar daar probeer ik me niet te schuldig over te voelen. Wij zaten thuis met elkaar in corona tijd, ik kon geen kant op.
Dat een aantal van jullie alweer een nieuw liefde hebben gevonden...wat fijn! En hoopgevend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven