Date wil kosten hotel delen eerste weekend weg. [Lege OP]

13-07-2020 07:44 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
laat maar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2020 01:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In het verleden hebben wij weleens overnacht in een luxe hotel, dit heb ik betaald en hem ook geen tikkie gestuurd.
Welk verleden? Je date net 3 maanden.

Persoonlijk zou ik álle kosten delen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vind ik doodnormaal. Samen een weekend weg, samen de kosten delen. Tijdens het weekend weg jij de lunch, hij het diner, soit. Maar waarom zou hij het hotel moeten betalen, alleen omdat het zijn idee was?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
"Ik date nu +/- 3 maanden met een leuke man. Alles gaat goed, en deze maand gaan wij voor het eerst voor een paar dagen samen weg."

"In het verleden hebben wij weleens overnacht in een luxe hotel, dit heb ik betaald en hem ook geen tikkie gestuurd."

?
Is het de eerste of de tweede keer dat jullie samen weggaan?
Ik vind het bizar dat een vrouw anno 2020 verwacht dat een man een weekendje weg voor haar moet betalen.

Als het nu een verrassing was, dan ja. Maar dit is gewoon iets waar jullie allebei voor gekozen hebben. Doe aljeblieft niet zo ongeemancipeerd.
Ik vind het normaal en zou me heel ongemakkelijk voelen als een ander een heel weekend weg betaalt in het begin.

Maar ik wil ook om en om of soort van gelijkwaardig drankjes en dates betalen.

En ik wil dat in mijn relatie ook. Gelijkwaardig betalen. Bij een groot inkomensverschil naar rato.

Dus.... als je deze date als toekomstige partner ziet; hoe moet jullie relatie er dan uitzien? Act accordingly. Dan krijg je misschien wat bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me wel een vrouw voelen in de relatie.... En dat gevoel hangt samen met geld?????
Dus hij voelt zich meer man als hij moet betalen en jij voelt je meer vrouw als je dingen gratis krijgt.
Koekoek
Dat jij in het “verleden” (ergens in de afgelopen 3 maanden 😆) hebt betaald wil niet zeggen dat hij hetzelfde moet doen.
Ben je met alles zo raar of alleen als het op geld aankomt?
Tenzij hij heel rijk is en jij heel arm en hij weet dat hij iets heeft uitgezocht dat jij je niet kunt veroorloven, vind ik het normaal dat Julie in dit stadium van de relatie de kosten delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij wel vrouw voelen in de relatie,

Dis als hij alles voor je betaald voel jij je pas en vrouw?. Wat sneu!
mariposa2 schreef:
13-07-2020 07:54
Ik wil me wel een vrouw voelen in de relatie.... En dat gevoel hangt samen met geld?????
Ja, als je je een vrouw wil voelen uit 1950, die financieel door een man onderhouden dient te worden. Want dat is goed voor de trots en het ego van die man. :-x
Alle reacties Link kopieren
Ik zou erop afknappen en vind het ook gierig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
sure
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens relaties gehad waar alle kosten gedeeld werden. Ik vind dat een beetje kinds en zou liever om en om betalen, en dat het een beetje vanzelf gaat zonder dat iemand zich bezwaard of uitgebuit voelt.
Mijn huidige partner betaalt bijna altijd. In het begin heb ik wel eens gevraagd of ik mee moest betalen, maar dat was niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex regelde ook altijd alles qua reserveringen. Dit omdat ik toen nog een nitwit was qua boekingen. Eenmaal geboekt maakte ik de helft over. En ik voelde me nog steeds heel erg vrouw.
mariposa2 schreef:
13-07-2020 07:54
Ik wil me wel een vrouw voelen in de relatie.... En dat gevoel hangt samen met geld?????
Deze regel viel mij ook op.
Het is 2020
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet in wat hij verkeerd doet. Misschien zie jij zijn voorstel als: zullen samen een weekend weg gaan, als een uitspraak van: ik zorg overal voor?

Maar tenzij zoiets expliciet gezegd word, vind ik het zelf juist logisch om te kosten te delen, want je gaat toch in overleg samen weg? En ik zie zeker geen logisch verband tussen een echte man zijn en dan maar voor alle (of de meeste) kosten in een relatie op moeten draaien. Als je een gelijkwaardige relatie wilt, dan moet je dat soort dingen niet gaan roepen.

Natuurlijk vind ik het leuk als mijn vriend mij af en toe verrast of trakteert, maar andersom vindt hij dat óók leuk. Want a) hij is een persoon met gevoelens en wil net zo goed gewaardeerd en verrast worden, net als ik. En b) in ben een onafhankelijke zelfstandige vrouw, die goed in haar vel zit en zich altijd 'vrouw' voelt. En niet alleen als ze aandacht krijg van een man op een manier die je alleen maar in een Bouquet-roman ziet.

Gierig zou het zijn als hij jouw uitnodigd, zegt overal voor te zorgen en achteraf een tikkie stuurt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk betaal je de helft.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
13-07-2020 07:57
Ik heb ook wel eens relaties gehad waar alle kosten gedeeld werden. Ik vind dat een beetje kinds en zou liever om en om betalen, en dat het een beetje vanzelf gaat zonder dat iemand zich bezwaard of uitgebuit voelt.
Mijn huidige partner betaalt bijna altijd. In het begin heb ik wel eens gevraagd of ik mee moest betalen, maar dat was niet nodig.

En dat vind je maar wat prima dus. ‘Liever om en om’, yeah right.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Als hij alles betaalt op een weekendje weg en ik hoef alleen maar mooi en gewillig te zijn, voel ik me niet gewoon 'vrouw', maar een vrouw van bepaalde zeden...
Gierig vind ik als je een tikkie stuurt voor een drankje. Een grotere uitgave deel je toch, lijkt mij niet meer dan normaal.
Wat een wrekkig topic to denkt in een lekker betaald bedje terecht te komen.
fashionvictim schreef:
13-07-2020 07:56
Ik zou erop afknappen en vind het ook gierig.
In 2020 kan je best mee betalen.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
13-07-2020 08:01
En dat vind je maar wat prima dus. ‘Liever om en om’, yeah right.
Om en om vind ik echt geen probleem. Ik betaal tegenwoordig ook wel eens wat. De komende vakantie betaal ik, althans dat is wel de bedoeling.
Maar voor zo’n eerste weekend weg vind ik gevoelsmatig ook dat een tikkie echt stom is. Hangt ook van de kosten af. Twee nachtjes Fletcher hoeft niet gedeeld, dat zou sneu zijn. En TO kan toch een keer het eten betalen?
Oei, die instelling vind ik wel erg gierig. Van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven