Relatie met herstellende alcoholist

25-07-2020 20:40 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voornamelijk hoop ik op herkenning, adviezen of even een virtuele knuffel.
10 maanden geleden heb ik een nieuwe man ontmoet, en het was werkelijk liefde op het eerste gezicht!
Onze karakters lopen naadloos in elkaar over en we hebben nooit ruzies of ergernissen.
We hebben dezelfde hobbies, humor, interesses, spontaniteit, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan komt nu het addertje onder het gras vandaan.
Mijn nieuwe partner is een alcoholist in herstel.
Ik kwam er al vrij snel achter in onze relatie vanwege een terugval, en dit ging toen een tijdje wekelijks mis.
Uiteindelijk na 2 maanden gezegd dat dit niet te doen is en dat er meer actie moet komen om de verslaving onder controle te krijgen.
Na dit gesprek ging het ongeveer 1x per maand mis, en na nog weer een pittig gesprek 5 maanden nuchter.
Na deze 5 maanden weer een terugval gehad, en ik was zoooo teleurgesteld.
En sinds deze terugval krijg ik de stress niet meer onder controle.
Elke dag bang of hij thuis zou komen. Elke dag bang of hij niet in de verkeerde omgeving zou zitten.
Hij houdt zich niet aan onze afspraken, waardoor het dus ook weer afgelopen vrijdag fout is gegaan.
Hij doet er werkelijk alles aan, in een kliniek gezeten, 2x per week naar de AA, hij heeft een sponsor die hem helpt en hij werkt in het stappenboek.
Elke keer beloofd hij beterschap, en toch gaat het telkens na een tijd weer mis.
Hij heeft behoorlijke stappen gezet in zijn werk waardoor hij meer thuis kan werken, en dit mij dus ook minder stress zal geven.
De locatie waar het vaak mis ging op zijn werk is daardoor binnenkort niet meer van toepassing.
Maar ik.... ik ben op na de laatste terugval.
Het vertrouwen raakt steeds meer beschadigd en door elke dag stress hiervan te ervaren ben ik gewoon op.
Ik zit momenteel al overspannen thuis, en ben mijn baan hierdoor kwijtgeraakt.
Ook zouden we volgende maand verhuizen, de handtekening zijn al gezet.
Maar wat moet ik doen? Wat als hij wel de waarheid spreek en hij het uiteindelijk onder controle heeft, dan heb ik de liefde van mijn leven aan mijn zijde.
Maar wat als het wederom loze beloftes zijn, dan verhuizen we met een toekomst met meer verdriet.
Ik heb nu al 2 dagen niet gegeten van de stress, en we zijn momenteel even uit elkaar.
Ik ben radeloos....
Goed zo Sunshine!
Dank je voor de update.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
02-08-2020 05:50
Goed zo Sunshine!
Dank je voor de update.
Jullie allemaal bedankt voor de goede adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Knap van je, Sunshine. :redrose:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Way to go Sunshine!
Alle reacties Link kopieren
Binnen een week.

Nieuw inzicht
Nieuw huis (dat zelfs binnen een dag).
Nieuwe toekomst.

Ik vind daar wat van.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
02-08-2020 10:21
Binnen een week.

Nieuw inzicht
Nieuw huis (dat zelfs binnen een dag).
Nieuwe toekomst.

Ik vind daar wat van.
Een kantelpunt. En het is het begin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk wonderbaarlijk knap. Niemand kan een huis vinden, laat staan een betaalbaar huis maar to wel en ook nog een hele korte tijd. Of eigenlijk 2 huizen.

Ik heb zo mijn gedachtes en het zou mij niet verbazen dat zij vriend heeft teruggenomen en dat zij in het net iets te dure huis zit te wachten tot hij in rehad gaat en weer thuis komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja want ik heb zoveel tijd in dit topic gestopt om vervolgens iedereen voor de gek te houden die me hebben geholpen.
Echt... neem nog een glaasje azijn met dit mooie weer :sun:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-08-2020 12:13
Ik vind eigenlijk wonderbaarlijk knap. Niemand kan een huis vinden, laat staan een betaalbaar huis maar to wel en ook nog een hele korte tijd. Of eigenlijk 2 huizen.

Ik heb zo mijn gedachtes en het zou mij niet verbazen dat zij vriend heeft teruggenomen en dat zij in het net iets te dure huis zit te wachten tot hij in rehad gaat en weer thuis komt.
Zie mijn voorgaande reactie.
En ja. Ik had een goede baan met een mooi salaris. Sommige mensen hebben inderdaad de luxe dit te kunnen doen. Het is geen goedkoop huis maar ik kan het betalen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik benijd je anders niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-08-2020 15:34
Ik benijd je anders niet.
Geniet van je dag zou ik zeggen!
Sunhine2018 schreef:
25-07-2020 20:52
Bedankt voor je reactie!
Misschien heb ik het niet helemaal goed opgeschreven, maar omdat ik overspannen ben geraakt ben ik mijn baan verloren.
je baas heeft zich toch maar bedacht?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-08-2020 18:27
je baas heeft zich toch maar bedacht?
Nee hoor. Zit in de ziektewet straks. En kan alles dan nog steeds gewoon betalen. Zo labiel ben ik ook weer niet hoor.

Wat een zure reacties zeg. Het is werkelijk ook nooit goed. Ik houd op met reageren. Ik heb veel aan dit topic gehad maar dit is echt zeiken om het zeiken.
Zoek en stok om mee te slaan en je vind hem altijd.
Goed gedaan!
Wat fijn dat je zo snel je nieuwe leven kan opstarten.
Wat ga je doen om te voorkomen dat je ooit weer opnieuw in zo'n situatie terecht zal komen?

Je topic heeft voor mij ook wat opgeleverd. Inzicht in mijn eigen situatie en voldoening dat ik jou heb kunnen helpen.
:hug: voor jou
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je update. Succes met je herstel en het vinden van een nieuwe baan. En uiteindelijk een echte liefde.
Alle reacties Link kopieren
Top dat je een andere woning hebt gevonden voor jezelf! Soms heb je geluk;) Als het financiële deel is afgerond met je ex is het klaar en kun je je richten op jezelf. Veel succes! You can do it
Alle reacties Link kopieren
hoi Sunshine2018

Heb veel respect voor jouw beslissing.
Dit moet een erg moeilijke situatie voor je zijn.
Het is goed dat je voor jezelf hebt gekozen.
Wil je heel veel succes wensen met alles.
Sunhine2018 schreef:
02-08-2020 20:54
Nee hoor. Zit in de ziektewet straks. En kan alles dan nog steeds gewoon betalen. Zo labiel ben ik ook weer niet hoor.

Wat een zure reacties zeg. Het is werkelijk ook nooit goed. Ik houd op met reageren. Ik heb veel aan dit topic gehad maar dit is echt zeiken om het zeiken.
Zoek en stok om mee te slaan en je vind hem altijd.
het is toch raar dat je eerst schrijft dat je je baan verloren hebt en nu ineens weer niet
S-Meds schreef:
03-08-2020 23:09
het is toch raar dat je eerst schrijft dat je je baan verloren hebt en nu ineens weer niet
Misschien einde contract, proeftijd niet doorgekomen of iets dergelijks en nu een ziektewetuitkering van het UWV?
Sunhine2018 schreef:
02-08-2020 20:54
Nee hoor. Zit in de ziektewet straks. En kan alles dan nog steeds gewoon betalen. Zo labiel ben ik ook weer niet hoor.

Wat een zure reacties zeg. Het is werkelijk ook nooit goed. Ik houd op met reageren. Ik heb veel aan dit topic gehad maar dit is echt zeiken om het zeiken.
Zoek en stok om mee te slaan en je vind hem altijd.
Heel goed, lekker laten gaan dat geneuzel.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
02-08-2020 01:01
Dat oude omaatje die haar 3 sherrytjes per dag niet kan missen is óók alcoholist hè.
Die zijn daardoor ook vaak niet gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
02-08-2020 15:29
Zie mijn voorgaande reactie.
En ja. Ik had een goede baan met een mooi salaris. Sommige mensen hebben inderdaad de luxe dit te kunnen doen. Het is geen goedkoop huis maar ik kan het betalen :)
Ik geloof dit wel, het is mogelijk zeker als je een duurder huis kan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-08-2020 11:13
Die zijn daardoor ook vaak niet gezellig.
Inderdaad en de gedragsproblemen worden vaak niet gelinkt aan die paar wijntjes.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-08-2020 23:09
het is toch raar dat je eerst schrijft dat je je baan verloren hebt en nu ineens weer niet

Zelfs de meest ervaren fantast laat wel eens een steekje vallen Meds!
:-D
Pindakaasjes schreef:
04-08-2020 12:04
Zelfs de meest ervaren fantast laat wel eens een steekje vallen Meds!
:-D
Waar zegt ze dan dat ze haar baan nog heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven