Date blijkt kind in buitenland te hebben

31-07-2020 20:32 103 berichten
Een van de redenen om deze account aan te maken, is de volgende. Ik (25) heb een paar dages gehad met een man van 28. We hebben denk ik best een goede klik.

Eergisteren hadden we weer afgesproken en toen heeft hij wat meer persoonlijke dingen verteld. Een daarvan is dat hij een kind heeft. Dat kwam voor mij totaal uit de lucht vallen.

Hij is na zijn studie gaan reizen en heeft in een tropisch land iets aangeknoopt met een lokaal meisje. Het was voor hem een tijdelijk avontuurtje, voor haar misschien ook, maar uiteindelijk hoorde hij bij terugkomst in Nederland dat ze zwanger was. Het kindje (inmiddels kleuterleeftijd) is half westers en heeft inderdaad wel dezelfde gelaatstrekken als mijn vriend (foto gezien).

Mijn vriend heeft het kind niet erkend (schijnt niet te kunnen of heel moeilijk te zijn) maar neemt wel zijn verantwoordelijkheid door maandelijks een bedrag over te maken naar de moeder. Ook zegt hij iets geregeld te hebben met de erfenis als hem iets zou overkomen. Verder weet het kind dat haar vader in het buitenland woont en is afgesproken dat ze contact mag zoeken als ze ouder is.

Het land waar moeder en kind wonen, is een stuk armer dan Nederland. Met de bijdrage van vriend krijgt het kind betere kansen.

Ik ben deze informatie nog aan het verteren. Ik kan hem niet echt iets kwalijk nemen (voor mijn tijd en zo) maar van iemand met een min of meer schone lei ben ik aan het daten met iemand die al een kind heeft. Weliswaar op afstand, maar toch. Ik vind het ergens heel goed van hem dat hij verantwoordelijkheid neemt, maar de manier waarop dat gebeurt vind ik ook wat ingewikkeld.

Ik loop misschien heel erg op zaken vooruit, maar als mijn date een blijvertje is, hoe gaat dat dan op lange termijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er toch aan hoe alles zich gaat ontwikkelen? Daar valt niets over te zeggen.
Misschien aan hem vragen hoe hij de toekomst ziet en hoe zijn rol in het leven van zijn kind ziet?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hoe gaat wat op langere termijn?
Waar ben je bang voor?
Waarom mag er nu geen contact tussen vader en kind zijn maar later wel?

Ik vind weer zo slap klinken, onbeschermde seks hebben en daarna wat geld overmaken en klaar.
Hij gaat daar wonen.
dianaf schreef:
31-07-2020 20:58
Dat ligt er toch aan hoe alles zich gaat ontwikkelen? Daar valt niets over te zeggen.
Misschien aan hem vragen hoe hij de toekomst ziet en hoe zijn rol in het leven van zijn kind ziet?
Dat heeft hij toch al gezegd tegen TO?
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt iets over wat voor persoon het is. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid, dus hij klinkt als een goede vent.

Verder.. Wat is jouw issue hiermee precies? Dat jullie samen minder te besteden hebben? Waar ben je bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 21:06
Dat heeft hij toch al gezegd tegen TO?
Oeps overheen gelezen.
Maar dan begrijp ik eigenlijk de vraag van TO niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ladida1981 schreef:
31-07-2020 21:08
Dit zegt iets over wat voor persoon het is. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid, dus hij klinkt als een goede vent.

Verder.. Wat is jouw issue hiermee precies? Dat jullie samen minder te besteden hebben? Waar ben je bang voor?
Vind je?
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 21:11
Vind je?
Zij was ook bij de seks zonder condoom. Wat moet hij dan, met zijn ONS gaan trouwen?
LīlyRose schreef:
31-07-2020 21:12
Zij was ook bij de seks zonder condoom. Wat moet hij dan, met zijn ONS gaan trouwen?
Nee, maar misschien wat meer contact voor kind volwassen is?
Dus hij heeft het kind nog niet ontmoet? Wat is daar de reden voor?
Hij heeft zijn verantwoording niet genomen, dan had hij het kind erkend.
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 21:13
Nee, maar misschien wat meer contact voor kind volwassen is?
Misschien zit de moeders daar niet op te wachten. Om gelijk te roepen dat hij geen verantwoordelijkheid neemt vind ik ook wat voortvarend.
hannaa46 schreef:
31-07-2020 21:14
Hij heeft zijn verantwoording niet genomen, dan had hij het kind erkend.
Dat kan ik veel landen niet. Zoals TO ook in de OP.
LīlyRose schreef:
31-07-2020 21:17
Misschien zit de moeders daar niet op te wachten. Om gelijk te roepen dat hij geen verantwoordelijkheid neemt vind ik ook wat voortvarend.
En misschien is dat helemaal niet het geval. Roepen dat het een goede vent is met de info uit de OP is ook nogal voortvarend/raar.
Ladida1981 schreef:
31-07-2020 21:08
Dit zegt iets over wat voor persoon het is. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid, dus hij klinkt als een goede vent.

Verder.. Wat is jouw issue hiermee precies? Dat jullie samen minder te besteden hebben? Waar ben je bang voor?
Dat dit mijn droomman is, we samen kinderen krijgen en er dan ineens een puber uit een ver land op de stoep staat.
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 21:20
En misschien is dat helemaal niet het geval. Roepen dat het een goede vent is met de info uit de OP is ook nogal voortvarend/raar.
Kan. Allebei dus onzinnig om te roepen.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:21
Dat dit mijn droomman is, we samen kinderen krijgen en er dan ineens een puber uit een ver land op de stoep staat.
Ja, dat is inderdaad mogelijk. En dat zul je dan ook gewoon moeten accepteren.
Als je daar geen zin in hebt, dan zou ik het nu afkappen voor er teveel gevoelens bij komen kijken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:21
Dat dit mijn droomman is, we samen kinderen krijgen en er dan ineens een puber uit een ver land op de stoep staat.
Dat kan. Dat kan niemand voorspellen hè.

Kap ermee als je dat zo’n angstaanjagende en verstorende gedachte vindt.
Ik vind het een goed teken dat hij dit kind zo belangrijk vindt dat hij er in de datingfase al over verteld.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 21:20
En misschien is dat helemaal niet het geval. Roepen dat het een goede vent is met de info uit de OP is ook nogal voortvarend/raar.
Daar heb je wel gelijk in. Maar hij had haar ook op social media kunnen blokkeren en zeggen: zoek het maar uit. Er zit inderdaad nog wel wat tussen dat en good guy.

En hoe erg is het als puber tzt op de stoep staat? Dat is aan jou om te bepalen, want die kans bestaat natuurlijk.
Ladida1981 schreef:
31-07-2020 21:30
Daar heb je wel gelijk in. Maar hij had haar ook op social media kunnen blokkeren en zeggen: zoek het maar uit. Er zit inderdaad nog wel wat tussen dat en good guy.

En hoe erg is het als puber tzt op de stoep staat? Dat is aan jou om te bepalen, want die kans bestaat natuurlijk.
Ik vind dat op zich overkomelijk, maar ik merk dat ik wat moeite heb met de vaagheid en onzekerheid van de situatie.

Stel, je nieuwe vriend heeft een kind uit een eerdere relatie hier in NL. Meestal (uitzonderingen daargelaten) is er dan wel duidelijkheid over taakverdeling, co-ouderschap enzovoorts. Nu is het een onbekende factor die niet echt meteen een rol speelt maar op lange termijn waarschijnlijk toch wel, of misschien toch niet.
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:21
Dat dit mijn droomman is, we samen kinderen krijgen en er dan ineens een puber uit een ver land op de stoep staat.
Die kans is érg groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven