Date blijkt kind in buitenland te hebben

31-07-2020 20:32 103 berichten
Een van de redenen om deze account aan te maken, is de volgende. Ik (25) heb een paar dages gehad met een man van 28. We hebben denk ik best een goede klik.

Eergisteren hadden we weer afgesproken en toen heeft hij wat meer persoonlijke dingen verteld. Een daarvan is dat hij een kind heeft. Dat kwam voor mij totaal uit de lucht vallen.

Hij is na zijn studie gaan reizen en heeft in een tropisch land iets aangeknoopt met een lokaal meisje. Het was voor hem een tijdelijk avontuurtje, voor haar misschien ook, maar uiteindelijk hoorde hij bij terugkomst in Nederland dat ze zwanger was. Het kindje (inmiddels kleuterleeftijd) is half westers en heeft inderdaad wel dezelfde gelaatstrekken als mijn vriend (foto gezien).

Mijn vriend heeft het kind niet erkend (schijnt niet te kunnen of heel moeilijk te zijn) maar neemt wel zijn verantwoordelijkheid door maandelijks een bedrag over te maken naar de moeder. Ook zegt hij iets geregeld te hebben met de erfenis als hem iets zou overkomen. Verder weet het kind dat haar vader in het buitenland woont en is afgesproken dat ze contact mag zoeken als ze ouder is.

Het land waar moeder en kind wonen, is een stuk armer dan Nederland. Met de bijdrage van vriend krijgt het kind betere kansen.

Ik ben deze informatie nog aan het verteren. Ik kan hem niet echt iets kwalijk nemen (voor mijn tijd en zo) maar van iemand met een min of meer schone lei ben ik aan het daten met iemand die al een kind heeft. Weliswaar op afstand, maar toch. Ik vind het ergens heel goed van hem dat hij verantwoordelijkheid neemt, maar de manier waarop dat gebeurt vind ik ook wat ingewikkeld.

Ik loop misschien heel erg op zaken vooruit, maar als mijn date een blijvertje is, hoe gaat dat dan op lange termijn?
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:34
Ik vind dat op zich overkomelijk, maar ik merk dat ik wat moeite heb met de vaagheid en onzekerheid van de situatie.

Stel, je nieuwe vriend heeft een kind uit een eerdere relatie hier in NL. Meestal (uitzonderingen daargelaten) is er dan wel duidelijkheid over taakverdeling, co-ouderschap enzovoorts. Nu is het een onbekende factor die niet echt meteen een rol speelt maar op lange termijn waarschijnlijk toch wel, of misschien toch niet.
En ook dan verandert er vaak van alles in de puberteit. Als je een op geschreven blad wil, ga daar dan naar op bezoek.
Goed dat hij dit zo vroeg aangeeft, zodat je zelf de keuze kunt maken of dit een obstakel vormt.

Hou er op de lange termijn in ieder geval rekening mee dat je date zich financieel verantwoordelijk voelt voor dit kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me meer zorgen maken dat ie vrijt zonder condoom bij een ‘tijdelijk avontuurtje’. Pleit zeker voor m dat ie z’n verantwoording neemt maar net ff te laat
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:34
Ik vind dat op zich overkomelijk, maar ik merk dat ik wat moeite heb met de vaagheid en onzekerheid van de situatie.

Stel, je nieuwe vriend heeft een kind uit een eerdere relatie hier in NL. Meestal (uitzonderingen daargelaten) is er dan wel duidelijkheid over taakverdeling, co-ouderschap enzovoorts. Nu is het een onbekende factor die niet echt meteen een rol speelt maar op lange termijn waarschijnlijk toch wel, of misschien toch niet.
Ik denk juist dat als je vriend hier in Nederland een kind heeft, de kans groter is dat deze voor de deur komt te staan of dat de banden aangehaald zullen worden, dan dat een kind vanuit het buitenland helemaal naar Nederland gaat reizen...
Maar of dat kind nu hier in Nederland is of niet, dat kind is er én zal altijd een onzekere factor zijn.

Het kan zijn dat als kind groter wordt, dat hij meer gaat bijdragen aan de opvoeding van kind, zowel in tijd (ontmoetingen) als in geld (erheen reizen kost trouwens ook geld). Dit is iets waar je altijd rekening mee moet gaan houden als je een relatie wilt. Maar ook hoe gaan jullie financieel zaken samen regelen, gewoon als stel of misschien later als gezin en bijvoorbeeld vakantie/vrije dagen.

Dus je zult het gewoon moeten benaderen alsof hij een kind hier in Nederland heeft.

Dus wil je een partner die al een kind heeft met alle verplichtingen of wil je liever iemand met een schone lei?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je noemt hem al je vriend.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 21:12
Zij was ook bij de seks zonder condoom. Wat moet hij dan, met zijn ONS gaan trouwen?
Zij vindt het vast niet erg. Ze krijgt nu geld.

Hij had niet zo naief moeten zijn. Maar goed, da's achteraf gepraat.
Ik zou dat onnozele persoonlijk erger vinden dan dat hij in het buitenland een kind heeft. Als het kind bewust er was gekomen uit een relatie vind ik minder erg dan dat je als man zo naief bent om hem in een arm land er zonder condoom in te hangen. Dat was om meerdere redenen best wel onverstandig.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Misschien is het condoom wel gescheurd.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
31-07-2020 21:53
Ik denk juist dat als je vriend hier in Nederland een kind heeft, de kans groter is dat deze voor de deur komt te staan of dat de banden aangehaald zullen worden, dan dat een kind vanuit het buitenland helemaal naar Nederland gaat reizen...
Maar of dat kind nu hier in Nederland is of niet, dat kind is er én zal altijd een onzekere factor zijn.

Het kan zijn dat als kind groter wordt, dat hij meer gaat bijdragen aan de opvoeding van kind, zowel in tijd (ontmoetingen) als in geld (erheen reizen kost trouwens ook geld). Dit is iets waar je altijd rekening mee moet gaan houden als je een relatie wilt. Maar ook hoe gaan jullie financieel zaken samen regelen, gewoon als stel of misschien later als gezin en bijvoorbeeld vakantie/vrije dagen.

Dus je zult het gewoon moeten benaderen alsof hij een kind hier in Nederland heeft.

Dus wil je een partner die al een kind heeft met alle verplichtingen of wil je liever iemand met een schone lei?
Dus een kind mag, als er maar geen relatie ontstaat tussen vader en kind? Dat vind ik dus belachelijk. Waarom zou je als vrouw een relatie van je vriend met zijn kind vrezen. Dan zit er een schroefje los. Vooral zelf geen kinderen krijgen dan.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 22:00
Zij vindt het vast niet erg. Ze krijgt nu geld.

Hij had niet zo naief moeten zijn. Maar goed, da's achteraf gepraat.
Ik zou dat onnozele persoonlijk erger vinden dan dat hij in het buitenland een kind heeft. Als het kind bewust er was gekomen uit een relatie vind ik minder erg dan dat je als man zo naief bent om hem in een arm land er zonder condoom in te hangen. Dat was om meerdere redenen best wel onverstandig.
Om 24 uur per dag. minimaal 18 jaar alleen voor een kind te zorgen. Ja ze is vast heel blij. Hij heeft haar een plezier gedaan, die goede jongen.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 22:02
Misschien is het condoom wel gescheurd.
Dat gebeurt daar idd altijd net wat vaker.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 22:03
Om 24 uur per dag. minimaal 18 jaar alleen voor een kind te zorgen. Ja ze is vast heel blij. Hij heeft haar een plezier gedaan, die goede jongen.
Nu wordt ze rijk. Ze heeft vast gaatjes in het co doom geprikt!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 22:03
Om 24 uur per dag. minimaal 18 jaar alleen voor een kind te zorgen. Ja ze is vast heel blij. Hij heeft haar een plezier gedaan, die goede jongen.
Zij heeft zichzelf een plezier gedaan. Geef haar eens ongelijk. Dit kindje maakt meer kans om later te kunnen studeren en een betere toekomst te hebben.

In arme landen zorgen de moeders en vrouwen altijd voor de kinderen. Of ze een man hebben verandert daar weinig aan.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 22:06
Nu wordt ze rijk. Ze heeft vast gaatjes in het co doom geprikt!

Doe's niet zo naief.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 22:03
Dus een kind mag, als er maar geen relatie ontstaat tussen vader en kind? Dat vind ik dus belachelijk. Waarom zou je als vrouw een relatie van je vriend met zijn kind vrezen. Dan zit er een schroefje los. Vooral zelf geen kinderen krijgen dan.
Ik vind het bijzonder dat ze meer de relatie met een kind in het buitenland vreest, dan als het kind gewoon al hier woont.

To, waar ben je nu eigenlijk bang voor. Het kind an sich lijkt mij niet, want een kind hier in NL vind je geen probleem. Als ik het zo goed lees, heeft hij formeel geen verplichtingen aan het kind in het buitenland, enkel die hij zelf is aangegaan. Met een kind hier in Nederland had hij die verplichtingen ook gehad. Ja, het kind kan voor de deur komen staan, maar dat kan ook met een kind in Nederland. In beiden gevallen kost het hem tijd/geld.

Als je gewoon geen vriend wil die al een kind heeft, dan mag dát. Dan moet je deze alleen laten gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
31-07-2020 22:08
Ik vind het bijzonder dat ze meer de relatie met een kind in het buitenland vreest, dan als het kind gewoon al hier woont.

To, waar ben je nu eigenlijk bang voor. Het kind an sich lijkt mij niet, want een kind hier in NL vind je geen probleem. Als ik het zo goed lees, heeft hij formeel geen verplichtingen aan het kind in het buitenland, enkel die hij zelf is aangegaan. Met een kind hier in Nederland had hij die verplichtingen ook gehad. Ja, het kind kan voor de deur komen staan, maar dat kan ook met een kind in Nederland. In beiden gevallen kost het hem tijd/geld.

Als je gewoon geen vriend wil die al een kind heeft, dan mag dát. Dan moet je deze alleen laten gaan.
Eens.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 22:00
Zij vindt het vast niet erg. Ze krijgt nu geld.

...
Evengoed leeft ze in een cultuur waarbij ze verstoten wordt vanwege dit kind zonder vader; wat een domme aanname.
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 22:08
Doe's niet zo naief.
Ze wist natuurlijk ook al dat hij vooraf lekker zou gaan betalen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
31-07-2020 22:10
Evengoed leeft ze in een cultuur waarbij ze verstoten wordt vanwege dit kind zonder vader; wat een domme aanname.
Dus jij weet in welke cultuur ze leeft?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 22:15
Dus jij weet in welke cultuur ze leeft?
Evenmin als jij, maar ik vertrek niet vanuit de positie dat zij dit opzettelijk deed om er profijt uit te halen.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
31-07-2020 22:12
Ze wist natuurlijk ook al dat hij vooraf lekker zou gaan betalen enzo.
Kind van locale man = meer of net zoveel onzekerheid. Kind van Westerse man = 50% kans alles zelf betalen, 50% kans dat hij mee betaalt, of jackpot, relatie wordt voortgezet. Ik zou het ook doen als het mijn enige kans zou zijn op een betere toekomst.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
31-07-2020 22:16
Evenmin als jij, maar ik vertrek niet vanuit de positie dat zij dit opzettelijk deed om er profijt uit te halen.
Dat komt omdat jij het veroodeelt als iets negatiefs, iets gemeens. Ik vind het niet meer dan logisch. Iedereen doet wat hij kan voor een beter leven.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
31-07-2020 22:18
Kind van locale man = meer of net zoveel onzekerheid. Kind van Westerse man = 50% kans alles zelf betalen, 50% kans dat hij mee betaalt, of jackpot, relatie wordt voortgezet. Ik zou het ook doen als het mijn enige kans zou zijn op een betere toekomst.
Wacht even, waarom zou die westerse man automatisch meebetalen of de relatie verder zetten; waarom zou het niet gewoon zo zijn dat je hem nooit meer ziet en zijn identiteit nooit kunt achterhalen omdat je zijn gegevens niet hebt?

Edit: sorry want off-topic.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
31-07-2020 22:21
Wacht even, waarom zou die westerse man automatisch meebetalen of de relatie verder zetten; waarom zou het niet gewoon zo zijn dat je hem nooit meer ziet en zijn identiteit nooit kunt achterhalen omdat je zijn gegevens niet hebt?
Dat staat er niet.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan in de toekomst kijken en een antwoord ga je daar niet op krijgen.

Wat wil Jij? Perse een man zonder kinderen of vind je een man met kinderen een probleem?

Persoonlijk vind ik dat jij je nu al veel te druk maakt. Stel voor er staat later een tiener op de stoep is dat dan zo'n probleem?
Blijf in jezelf geloven !
Nou, ik gok op Midden of Zuid Amerika.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven