Date blijkt kind in buitenland te hebben

31-07-2020 20:32 103 berichten
Een van de redenen om deze account aan te maken, is de volgende. Ik (25) heb een paar dages gehad met een man van 28. We hebben denk ik best een goede klik.

Eergisteren hadden we weer afgesproken en toen heeft hij wat meer persoonlijke dingen verteld. Een daarvan is dat hij een kind heeft. Dat kwam voor mij totaal uit de lucht vallen.

Hij is na zijn studie gaan reizen en heeft in een tropisch land iets aangeknoopt met een lokaal meisje. Het was voor hem een tijdelijk avontuurtje, voor haar misschien ook, maar uiteindelijk hoorde hij bij terugkomst in Nederland dat ze zwanger was. Het kindje (inmiddels kleuterleeftijd) is half westers en heeft inderdaad wel dezelfde gelaatstrekken als mijn vriend (foto gezien).

Mijn vriend heeft het kind niet erkend (schijnt niet te kunnen of heel moeilijk te zijn) maar neemt wel zijn verantwoordelijkheid door maandelijks een bedrag over te maken naar de moeder. Ook zegt hij iets geregeld te hebben met de erfenis als hem iets zou overkomen. Verder weet het kind dat haar vader in het buitenland woont en is afgesproken dat ze contact mag zoeken als ze ouder is.

Het land waar moeder en kind wonen, is een stuk armer dan Nederland. Met de bijdrage van vriend krijgt het kind betere kansen.

Ik ben deze informatie nog aan het verteren. Ik kan hem niet echt iets kwalijk nemen (voor mijn tijd en zo) maar van iemand met een min of meer schone lei ben ik aan het daten met iemand die al een kind heeft. Weliswaar op afstand, maar toch. Ik vind het ergens heel goed van hem dat hij verantwoordelijkheid neemt, maar de manier waarop dat gebeurt vind ik ook wat ingewikkeld.

Ik loop misschien heel erg op zaken vooruit, maar als mijn date een blijvertje is, hoe gaat dat dan op lange termijn?
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
01-08-2020 22:44
‘Meer tijd voor mezelf nodig’’. Alsof ik een enorme claim leg op iemand met wie ik een paar avondjes heb doorgebracht.

Ik interpreteer dit als ‘geen zin meer, en ik geef je een eervolle aftocht door het bij mezelf te leggen’.
Ook weer duidelijk.
Zo lees ik het ook. Wel netjes van hem.

Next. Op naar iemand met een leven dat beter bij je past.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Je bent 25, hij 28. Op die leeftijd zou ik ook nog geen zin hebben in daten met iemand met een kind (hier of in het buitenland).
Misschien is het beter dat het nu zo loopt, nu zijn er nog geen diepe gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
brabants_meisje, misschien maar beter dat hij 'even tijd nodig heeft' (als in dat hij het zelf nu afblaast.....?) Want het zijn lastige keuzes.
Die je eigenlijk niet eens kunt maken, want je weet nooit wat er vanuit de mamma verwacht/afgedwongen wordt van hem.
Dat meisje kan het 'nou ja' ook overkomen zijn, maar je ook kunnen denken dat er opzet in het spel is. Prima pensioenplanning. En alimentatieplicht? Je hebt de wet en je hebt wat er gedaan wordt.

Ik ken mensen uit LA landen die bij minstens 10 verschillende vrouwen totaal 18 kinderen hebben. En er wordt er geen eentje door de vader gesteund. De moeder zet het met het grootste gemak ook nog op een andere (vader,en ja moeder!) naam.

Met geld kun je in een corrupt land heel ver komen. Is een ver van je bed show in Nederland. Daarom weet je nooit zeker waar je aan toe bent. En vaderschapstesten? Nope, niet altijd beschikbaar in zulk soort landen. Of er wordt met het materiaal gerommeld. Je zou tegen heel veel zaken lopen, waarvan je in Nederland niet kun bevatten dat het zo gaat. Dus, kortgezegd, er is je hopelijk een hoop ellende bespaart met zijn 'even tijd nodig'. :smooch:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven