Goede vriendin maakt er potje van...

01-08-2020 12:05 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen wist ik geen goeie titel. Ik zal het proberen kort en bondig uit te leggen;

Sinds een aantal jaren heb k een goede vriendin. We doen leuke dingen samen maar zijn er ook voor elkaar als er iets niet lekker gaat enz. Vriendin heeft een doktertje van 4 bij huidige vriend en haar huidige vriend klinkt het óók goed mee. Zo hebben we samen (als 2 gezinnen) al veel leuke dingen gedaan en komen we geregeld bij elkaar over de vloer.

Voordat ze met juiste vriend een relatie aanging, had ze een andere vriend. Die heeft het op een hele vervelende manier uitgemaakt en haar min of meer op straat gezet.

En nu komt het; ze is altijd om die jongen blijven dartelen. Ik heb me vaak afgevraagd waarom en dit ook vaak met haar besproken. Een poosje terug hoorde ik niks tot héél weinig van haar. Ik vroeg me erg af hoe het met de ging maar kreeg geen gehoor.

Na een poosje belde ze me huilend op. Ze had er een zootje van gemaakt en haar relatie ging niet goed. Ik wou er voor haar zijn en bood alle aandacht en tijd ervoor. Het hoe en waarom kreeg ik niet te horen en vervolgens hoorde ik wéér een hele poos niks.

Nu na een tijdje belde ze en hebben we afgesproken. Het hele verhaal kwam eruit. Ze ging vreemd met haar ex en is zwanger van hem. Thuis ging het óók lang niet goed. Haar ex dacht dat ze uit elkaar waren en ze tijdelijk met dochter bij haar ouders woont. Huidige vriend wist van niks uiteraard en intussen is ze nu al 16 weken zwanger. Ze weet niet wat ze moet en hakt geen knopen door.

Haar ex, wiens kindje ze draagt, is er inmiddels achtergekomen en heegt haar huidige vriend gebeld en alles uit de doeken gedaan.

Huidige vriend zei, we proberen het weer maar dat kindje dat je draagt, nee. Ex was heel erg boos en trapte scènes bij haar ouders thuis enz.

Intussen is ze dus 16 weken zwanger, woont nog bij huidige vriend met dochter én is zwanger, wat huidige vriend niet wil en dat moet ze op gaan lossen. Oftewel, abortus. Zij wil dit niet.

Een enorme klerebende en... tsja. Ik hou van mijn goede vriendin en vind het de vriendschap waard om haar niet te laten vallen nu. Maar ik weet niet hoe ik dit voor mij moet zien...???

Het is niet eens zozeer de situatie op zich, maar hoe ze er mee omgaat, waar ik écht niks mee heb én kan. Ik wil geen oordeel geven maar mijn geweten zegt dit kan écht niet door de beugel...

Ze draait nog steeds om beide mannen heen, die dat niet van mekaar weten. Intussen is ze zwanger en om het zo maar te zeggen; ze moddert gewoon door. En dat vind ik echt niet kunnen.

Ik weet dus écht niet wat ik er mee moet... ene kant zegt mijn geweten; ze is je vriendin, steun haat en wees er voor haar, probeer te helpen. andere kant zegt dit is écht dikke foute boel en hier kun je niet achter staan, dit gewoon zó tegen mijn eigen gevoel en normen en waarden etc in.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-08-2020 12:54
Best wel, eigenlijk.
Natuurlijk heeft het invloed, maar om nou te zeggen dat het "beter" is om abortus te plegen puur om die reden....
Alsof je kind een vervloekt leven heeft dan, haha.
daantje234 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 13:02
Reden: typfoutenen
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-08-2020 12:36
Waarom afstand nemen ?
Ik zou eerder een hotel boeken en onder het genot van een fles van het een of ander samen al haar opties bekijken en bepaalde scenario’s schetsen.
Ze is zwanger dus dat wordt dan een fles frisdrank
sugarmiss wijzigde dit bericht op 01-08-2020 13:07
1.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
suicideblond wijzigde dit bericht op 01-08-2020 13:09
Reden: Verkeerde topic
98.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er wel bewust mee bezig. Zoals ik al zei, zijn we eerlijk. Ik kan ook rustig tegen haar zeggen, meid wat een pokkebende heb je er van gemaakt.

Heb intussen al een paar avonden met haar gezeten. Oplossingen bedacht. Situaties geschetst van als je nou met die... of met die. Of alléén met je kind(eren) gaat. We hebben samen appartementen bekeken, ik heb haar aangeboden hier te komen, ze kan bij haar ouders terecht...

Ze weet niet wat ze wil. De ene dag zegt ze bij huidige vriend te willen Blijven, maar hij wil het kind niet en háár wel. Dan zou ze de zwangerschap moeten beëindigen, en dat wil ze niet. Haar ex wil dat ze daar komt maar behandeld haar slecht, en zo ook zijn familie (zussen).

Ze weet het niet. We hebben ook al bedacht een weekendje weg te gaan samen. Hoofd leeg, opties overdenken en keuzes maken. Maar dit heeft ze afgezegd.

Ze weet niet wat ze wil. Ik kan dat snappen, het is ook enorm verwarrend en emotioneel en beide partijen willen wat van haar. Ik zeg vaak; wat wil jij? Ze weet het niet.

Intussen weten beide partijen wat er speelt. En nog steeds is ze 'stiekem' bezig.

Ik oordeel niet. Althans, dat probeer ik heel erg. We zijn eerlijk geweest naar elkaar toe en ze weet wat ik er van vind maar heb haar duidelijk uitgelegd dat het nu is zoals het is en ik haar wil helpen het weer wat op de rit te krijgen. Dat is niet altijd praktische hulp maar ook het even kunnen luchten bij mij. En dat vind ik allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
01-08-2020 12:46
Alsof je als vriendin niet iets mag vinden van een situatie. 't Is niet dat TO zout in de wonde gooit, ze heeft er alleen maar haar bedenkingen bij. Zou ik wel willen, een vriendin die zegt wat ze denkt.

Mee eens.
Mijn beste vriendin heeft ook wel eens tegen
me gezegd: "pinda, ik vind het echt niet kunnen waar je nu mee bezig bent!"
Ik wil een eerlijke vriendin, voor zoete broodjes ga ik wel naar de bakker.
Maar waarom moet jij hier iets mee dan? Ik snap dat je niet ok bent met dat vreemdgaan. Dat is niet fraai. Als je zulke vrienden niet wil, zwaai je haar uit. Als je wel daarover heen kan zetten wees er dan gewoon voor haar. Met een luisterend oor en raad en daad.
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
01-08-2020 13:09
Ik ben er wel bewust mee bezig. Zoals ik al zei, zijn we eerlijk. Ik kan ook rustig tegen haar zeggen, meid wat een pokkebende heb je er van gemaakt.

Heb intussen al een paar avonden met haar gezeten. Oplossingen bedacht. Situaties geschetst van als je nou met die... of met die. Of alléén met je kind(eren) gaat. We hebben samen appartementen bekeken, ik heb haar aangeboden hier te komen, ze kan bij haar ouders terecht...

Ze weet niet wat ze wil. De ene dag zegt ze bij huidige vriend te willen Blijven, maar hij wil het kind niet en háár wel. Dan zou ze de zwangerschap moeten beëindigen, en dat wil ze niet. Haar ex wil dat ze daar komt maar behandeld haar slecht, en zo ook zijn familie (zussen).

Ze weet het niet. We hebben ook al bedacht een weekendje weg te gaan samen. Hoofd leeg, opties overdenken en keuzes maken. Maar dit heeft ze afgezegd.

Ze weet niet wat ze wil. Ik kan dat snappen, het is ook enorm verwarrend en emotioneel en beide partijen willen wat van haar. Ik zeg vaak; wat wil jij? Ze weet het niet.

Intussen weten beide partijen wat er speelt. En nog steeds is ze 'stiekem' bezig.

Ik oordeel niet. Althans, dat probeer ik heel erg. We zijn eerlijk geweest naar elkaar toe en ze weet wat ik er van vind maar heb haar duidelijk uitgelegd dat het nu is zoals het is en ik haar wil helpen het weer wat op de rit te krijgen. Dat is niet altijd praktische hulp maar ook het even kunnen luchten bij mij. En dat vind ik allemaal prima.
Dan kun je ook niet veel meer he?

Ik zou m’n mening geven als daarom gevraagd zou worden
(En in deze, kind laten komen en alleen verder geen van beide vd mannen)
En verder niets.
Dan is het na x-tijd aan jou om te bepalen of je deze vriendschap nog aan wilt houden.
Geen prima, prima is geen goed.
Als ze nu 16 weken zwanger is, gaat een abortus waarschijnlijk niet meer gebeuren. Hoe ik het lees gaat ze wat betreft de relaties zelf geen beslissing nemen, die wordt dan uiteindelijk wel voor haar genomen. Want die mannen zijn er zelf ook nog bij natuurlijk.
Als jouw gesprekken en moeite er niet toe leiden dat ze een knoop door hakt dan moet ze het zelf maar uitzoeken. Je kunt haar blijven steunen in wat er uiteindelijk ook gebeurt, maar ze zal toch zelf verantwoording moeten dragen voor haar eigen keuzes.
.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 01-08-2020 13:23
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal. Jullie hebben goeie punten en inzichten. Net even de andere kant opkijken, bijv. Helpt me erg. Bedankt
Ze gaat maar naar maatschappelijk werk toe voor haar problemen.
Alle reacties Link kopieren
Een zwangerschap beëindigen is met 16 weken toch al niet meer mogelijk? Dat lijkt me een gepasseerd station. Door niet te kiezen maak je ook een keuze uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik mezelf afvragen of ik een vrouw die liegt, bedriegt, levens verwoest en vervolgens geen verantwoordelijkheid neemt, zèlf nou zo leuk vind om als vriendin te hebben.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo goed in dat hele niet-oordelen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met oordelen? Ik zou geen vrienden willen zijn met zo'n dramaqueen.
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
01-08-2020 13:36
Een zwangerschap beëindigen is met 16 weken toch al niet meer mogelijk? Dat lijkt me een gepasseerd station. Door niet te kiezen maak je ook een keuze uiteindelijk.
Abortus mag in Nederland tot 24 weken, in de praktijk wordt het uitgevoerd tot 22 weken.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
01-08-2020 13:38
Overigens zou ik mezelf afvragen of ik een vrouw die liegt, bedriegt, levens verwoest en vervolgens geen verantwoordelijkheid neemt, zèlf nou zo leuk vind om als vriendin te hebben.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo goed in dat hele niet-oordelen enzo.
Ik snap wat je bedoeld. Dat is ook mijn innerlijke strijd een beetje. .
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
01-08-2020 13:38
Overigens zou ik mezelf afvragen of ik een vrouw die liegt, bedriegt, levens verwoest en vervolgens geen verantwoordelijkheid neemt, zèlf nou zo leuk vind om als vriendin te hebben.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo goed in dat hele niet-oordelen enzo.
Dit dus.
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
Chrome11 schreef:
01-08-2020 13:46
Abortus mag in Nederland tot 24 weken, in de praktijk wordt het uitgevoerd tot 22 weken.
Ik dacht tot 13 weken...Jezus, 22 weken, je moet er toch niet aan denken.
Daantje234 schreef:
01-08-2020 12:35
Ik weet niet of je het daarmee oplost. Het lijkt eerder een emotioneel probleem te zijn bij haar.
Ja eerst praktische zaken aanpakken dacht ik
Ik zou haar absoluut GEEN adviezen geven.
Honingdropje2 schreef:
01-08-2020 13:38
Overigens zou ik mezelf afvragen of ik een vrouw die liegt, bedriegt, levens verwoest en vervolgens geen verantwoordelijkheid neemt, zèlf nou zo leuk vind om als vriendin te hebben.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo goed in dat hele niet-oordelen enzo.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand er zulke andere normen en waarden op na houdt, als ikzelf, zet ik de vriendschap op een heel laag pitje
Alle reacties Link kopieren
Daantje234 schreef:
01-08-2020 13:02
Natuurlijk heeft het invloed, maar om nou te zeggen dat het "beter" is om abortus te plegen puur om die reden....
Alsof je kind een vervloekt leven heeft dan, haha.
Het ging over het al bestaande kind, he. Dat het daar wellicht beter voor was als er geen halfzusje/broertje kwam in deze omstandigheden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
01-08-2020 13:38
Overigens zou ik mezelf afvragen of ik een vrouw die liegt, bedriegt, levens verwoest en vervolgens geen verantwoordelijkheid neemt, zèlf nou zo leuk vind om als vriendin te hebben.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo goed in dat hele niet-oordelen enzo.
Mooi gezegd!
NineLives schreef:
01-08-2020 13:46
Wat is er mis met oordelen? Ik zou geen vrienden willen zijn met zo'n dramaqueen.
En dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven