Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
Een relatie van 5 jaar gooi je niet zomaar weg? Bekijk het eens anders: als dit al 5 jaar speelt hoe groot is dan de kans dat het nog gaat veranderen?
Wil je je hele leven beïnvloed worden door je schoonmoeder? Of hak je toch maar de knoop door en verbreek je deze ongezonde relatie?
Alle reacties Link kopieren
Als je je hele leven je schoonmoeder in je woonkamer wil, doorgaan met je relatie.
Wil je dit niet, heel snel wegrennen.
Life is short. Eat dessert first.
Er niet tussen gaan zitten. Ze maakt zich los of niet. En met samenwonen zijn je problemen niet ineens opgelost, dan heb je een schoonmoeder die bij je over de vloer komt en de boel komt bepalen.
Alle reacties Link kopieren
zou een relatie niet leuker kunnen zijn dat dit?
Wat een kleuter die vriendin van je, zoek een volwassen vrouw.
En geen haar op mijn hoofd dat ik bij iemand ga slapen die nog bij de ouders woont als ik een eigen huis heb.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeder wil verhuizen naar de plek waar jullie gaan wonen? Dat is gedrag wat je er niet uit krijgt met een stevig gesprek. Het is ook best een probleem dat je vriendin niet ziet of wil zien dat dit écht heel zorgelijk is, waardoor de kans ook nog bestaat dat zij het allemaal wel fijn vind. Wat is vijf jaar uiteindelijk op de rest van je leven? Nu ben je nog jong. Ik denk ook maar zo dat samenwonen met je vriendin ook betekent dat je samenwoont met je schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Gedonder IN je relatie ligt nooit aan buitenstaanders
Maar aan degene IN de relatie die ze ruimte geeft
Je hebt echt geen probleem met schoonmama hoor
Alle reacties Link kopieren
Starkid schreef:
19-08-2020 22:17
Schoonmoeder wil verhuizen naar de plek waar jullie gaan wonen? Dat is gedrag wat je er niet uit krijgt met een stevig gesprek. Het is ook best een probleem dat je vriendin niet ziet of wil zien dat dit écht heel zorgelijk is, waardoor de kans ook nog bestaat dat zij het allemaal wel fijn vind. Wat is vijf jaar uiteindelijk op de rest van je leven? Nu ben je nog jong. Ik denk ook maar zo dat samenwonen met je vriendin ook betekent dat je samenwoont met je schoonmoeder.
Dat is inderdaad waar ik erg bang voor ben.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-08-2020 22:14
zou een relatie niet leuker kunnen zijn dat dit?
Merk dat het mezelf ook erg belemmert
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
19-08-2020 22:11
Een relatie van 5 jaar gooi je niet zomaar weg? Bekijk het eens anders: als dit al 5 jaar speelt hoe groot is dan de kans dat het nog gaat veranderen?
Wil je je hele leven beïnvloed worden door je schoonmoeder? Of hak je toch maar de knoop door en verbreek je deze ongezonde relatie?
Als ik het zo zie heb je inderdaad gelijk,
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
19-08-2020 22:21
Merk dat het mezelf ook erg belemmert
buigen of barsten dus
Wat ga je doen?
Alle reacties Link kopieren
Ziet je vriendin dit gedrag van haar moeder ook en durft ze niets te zeggen? Of heeft ze een andere mening en herkent ze jouw verhaal totaal niet?
Jouw vriendin klinkt ontzettend onvolwassen. Je kunt nog zo veel vinden van je schoonmoeder (terecht), maar het is je vriendin die zich nu moet gaan lostrekken vd navelstreng. Moeder knipt ‘m nl. niet door. En als je vriendin dit niet kan, wil en doet, ga je zo nog jaren door.
Ik vrees dat je weinig andere opties hebt dan je vriendin voor het blok te zetten en aan te geven dat hij met háár een leven wilt bouwen en dus NIET haar moeder zoveel invloed wilt geven. En blijft ze toch aan mama’s rokken hangen en niet inzien dat dit ongezond onvolwassen gedrag is, dan kun je beter op zoek naar een volgroeide partner.
Heb je dit ook eens besproken met je vriendin? Dat je dit echt als een probleem ziet, een dealbreaker in je relatie? Zo niet, dan is het verstandig om dit goed te gaan bespreken met haar. Het probleem is niet je schoonmoeder maar hoe je vriendin ermee omgaat (zoals hier iedereen schrijft).

En ik zou niet loggeren bij je vriendin en schoonmoeder. Je hebt een eigen huishouding en dat voelt waarschijnlijk een stuk comfortabeler aan dan daar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Starkid schreef:
19-08-2020 22:17
Schoonmoeder wil verhuizen naar de plek waar jullie gaan wonen? Dat is gedrag wat je er niet uit krijgt met een stevig gesprek. Het is ook best een probleem dat je vriendin niet ziet of wil zien dat dit écht heel zorgelijk is, waardoor de kans ook nog bestaat dat zij het allemaal wel fijn vind. Wat is vijf jaar uiteindelijk op de rest van je leven? Nu ben je nog jong. Ik denk ook maar zo dat samenwonen met je vriendin ook betekent dat je samenwoont met je schoonmoeder.
Dit... had t niet beter kunnen verwoorden. Hoezo moeten zij gaan verhuizen naar de plek waar jullie gaan wonen?

Snap inderdaad dat ze willen dat dochter gelukkig is. En dat het voor hen ook spannend gaat zijn als ze uit huis gaat. Maar op 25jarige leeftijd.. ze zou al 3 kids kunnen hebben dus zo jong is ze ook weer niet.

Is ze enig kind? Gedragen ze zich bij andere aanhang ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je schoonmoeder van alles verwijten, maar je vriendin is een volwassen vrouw die zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die ze maakt en je hebt met haar een relatie. Ik denk dus ook dat je het bij haar moet neerleggen. Je kunt wel zeggen dat je het logisch vindt dat ze geen kant kiest, maar ze diskwalificeert zichzelf wel als een volwassen, volwaardige partner door dit toe te laten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vriendin nog niet echt volwassen is.
"Ik wil, als het kan een advies over het volgende:

Op dit moment heb ik (man) een relatie van bijna 5 jaar. Ikzelf ben 28 jaar en zij is 25. We hebben veel ups en downs meegemaakt maar hebben het over het algemeen altijd prettig met elkaar gehad.

Op dit moment zijn we op het punt gekomen waar we moeten kijken waar we met onze relatie heen moeten. "

Hier ben ik maar gestopt met lezen. Veel ups en downs, na bijna 5 jaar kijken waar je met je relatie heen moet? Want je hebt het over het algemeen prettig met elkaar gehad???? Lijkt mij een doodlopende straat, dus tijd voor een andere richting.
Alle reacties Link kopieren
Na vijf jaar ups en downs. Maar toch door slepen, alsof je Levensweg aan het spelen bent.

Stop hier toch mee.

Heeft je vriendin een beperking soms? Oprechte vraag.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wat vindt jouw vriendin van het gedrag van haar moeder? Vindt ze het wel best zo? Dan zou ik heel hard wegrennen. Die moeder zal een derde in je relatie blijven en drie is teveel.

Ik vind het overigens heel vreemd dat je vriendin wil dat je bij haar (ouders) komt logeren terwijl je een eigen huis hebt. Raar dat zij niet liever bij jou komt zodat ze haar moeder niet op haar lip heeft en zelfstandiger kan zijn.

Heeft zij een ongezonde relatie met haar moeder?

Ik zou ook niet snel ene ander huis zoeken om te gaan samenwonen, eerst maar eens in jouw huis samenwonen of het wel goed gaat. Straks heb je een ander huis en wordt je gek van je schoonmoeder (of van je vriendin) en ben je je eigen huis kwijt. Is dat een koophuis of een huurhuis?

Ik vraag mij af of dit wel goed gaat komen. Je vriendin is al 25 en is liever thuis bij haar moeder dan in jouw huis.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor ups en downs heb je met haar gehad? Als je pas bij elkaar bent moet het juist allemaal leuk en gezellig verlopen. Als je al zo snel en zoveel ups en downs hebt klopt er iets niet in het plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je wel gaan samenwonen, dan zeker jouw huis voorlopig en niet iets anders kopen... en vooral die schoonma geen sleutel geven.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel geplaatst, sorry
dulce wijzigde dit bericht op 19-08-2020 23:10
Reden: Dubbel geplaatst
96.42% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven