Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Volgens mij vind jij respect helemaal niet belangrijk, want wanneer dat wel zo was dan was de relatie met deze man al na 6 maanden stuk gelopen en niet pas na 2-3 jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hallo???? Waar is je eigen waarde...... Jij bent schuld aan zijn gedrag? Dumpen......
Alle reacties Link kopieren
oh gelukkig, na je laatste post is het volkomen helder dat het een eikel is... daar hoef je dus geen seconde tijd meer aan te besteden

ook niet als hij beterschap zou beloven trouwens, je hoeft alleen maar je ogen open te doen TO....
Lorem Ipsum
Solomio schreef:
13-09-2020 17:32
En goed in bed.
En zorgzaam.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
"Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ....."
Dit is zo manupulatief. Want dan 'ligt' het dus nooit aan hem maar altijd aan jou. En over een paar jaar zegr hij: "Ik wilde je niet slaan maar jij haalde het bloed onder mijn nagels vandaan."
In het ergste geval ga je daar in mee en denk je: als ik wel lief was geweest dan had hij het niet gedaan, ik ben verantwoordelijk voor zijn gedrag. (Wat natuurlijk NIET zo is.)

In het beste geval is jullie relatie voorbij en zit je in een gezonde onvoorwaardelijke (!) relatie.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wat doe je jezelf aan, waarom kies je hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
slaat hij ook? Of (nog) niet?
Lees je eigen teksten nog eens goed door en bedenk dan dat dit over een ander stel gaat. Wat zou je antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zorgen dat je hem niet meer triggert dan. Nooit meer. Door hem heel snel te dumpen. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Het is wachten op de eerste klap als ik het zo lees.
Alle seinen staan op rood hier.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ervan vind. Ik vind het een kansloze, kleutergedragende, simpele idioot waar ik heel snel van weg zou gaan. Zo te zien is het niet incidenteel dat dit voorkomt. Maar de kans is natuurlijk groot dat je erbij blijft, kinderen krijgt en over 25 jaar gaat scheiden en denkt had ik dat maar eerder gedaan. Er zijn ook normale mensen in de wereld, zoek die op in plaats van dit soort malloten.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeer netjes naar mijn werk met meestal wel een blazer etc. En hoge hakken. Dat zijn de eerste dingen die ik uit doe als ik thuiskom. Alsof ik in mijn goeie goed ga staan koken. Maar buiten dat. Die vent van jou is niet leuk. En met dat appie. Ik zou hem uitlachen. Wat een zielig persoon omdat je niet snel genoeg reageerde. Dumpen die handel.
Alle reacties Link kopieren
Je laatste bericht staat vol redenen om het NU uit te maken. Echt, als jij hem niet triggert dan ontploft hij niet? Over een paar jaar slaat hij je de kamer door en dan is het omdat je de deur te hard dicht deed, of het eten niet naar zijn smaak was, of je te lang naar de buurman gekeken hebt. Dat wil je niet, toch?
"Sorry dat ik van de trap afviel."


Hij is je aan het conditioneren tot een partner die 100% van de tijd klaarstaat voor hem en zich tot in de puntjes verzorgt voor hem. Hij staat op 1, dan een hele tijd niks en als er dan nog ergens wat ruimte over is, dan is dat trouwens ook gewoon voor hem.

Heb je niet al een beetje het gevoel dat je jezelf kwijt begint te raken, of zijn jullie nog niet lang genoeg bij elkaar?

Hoe dan ook: next.
Alle reacties Link kopieren
To ik hoop dat je de rode vlaggen niet negeert! 2 jaar is geen 20 jaar maakt het heus niet makkelijker maar wat vele zeggen wegwezen daar!
aikidoka schreef:
13-09-2020 18:19
Je laatste bericht staat vol redenen om het NU uit te maken. Echt, als jij hem niet triggert dan ontploft hij niet? Over een paar jaar slaat hij je de kamer door en dan is het omdat je de deur te hard dicht deed, of het eten niet naar zijn smaak was, of je te lang naar de buurman gekeken hebt. Dat wil je niet, toch?
Eerste bericht ook hoor.
Ben je je koffers aan het pakken, TO?
Alle reacties Link kopieren
TO, zomaar even een vraag: doe je in het weekend wel eens extra moeite om er extra leuk uit te zien? Ik weet dat de meeste mannen dat nou eenmaal leuk vinden. Staat los van de manier waarop hij doordeweeks blijkbaar naar jou reageert, dat slaat natuurlijk nergens op.
verveine schreef:
13-09-2020 18:29
TO, zomaar even een vraag: doe je in het weekend wel eens extra moeite om er extra leuk uit te zien? Ik weet dat de meeste mannen dat nou eenmaal leuk vinden. Staat los van de manier waarop hij doordeweeks blijkbaar naar jou reageert, dat slaat natuurlijk nergens op.
Omg.
Ach lieverd, wat doe je jezelf aan? Je bent zoveel meer waard.
Heel veel sterkte......denk vooral aan jou!!!!
🌹
Mag ik hem na jou? Hij klinkt fantastisch. Ik hou van mannen die hun eigen gedrag buiten hun schuld om leggen.
verveine schreef:
13-09-2020 18:29
TO, zomaar even een vraag: doe je in het weekend wel eens extra moeite om er extra leuk uit te zien? Ik weet dat de meeste mannen dat nou eenmaal leuk vinden. Staat los van de manier waarop hij doordeweeks blijkbaar naar jou reageert, dat slaat natuurlijk nergens op.
ja en je moet zijn eten ook op tijd klaar hebben
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-09-2020 18:36
ja en je moet zijn eten ook op tijd klaar hebben
En ook elke 3 seconden op je telefoon zitten, want je zou maar eens een berichtje een halve minuut te laat beantwoorden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
S-Meds schreef:
13-09-2020 18:36
ja en je moet zijn eten ook op tijd klaar hebben
Dat vinden de meeste mannen ook fijn natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven