Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Alle reacties Link kopieren
verveine schreef:
13-09-2020 18:29
TO, zomaar even een vraag: doe je in het weekend wel eens extra moeite om er extra leuk uit te zien? Ik weet dat de meeste mannen dat nou eenmaal leuk vinden. Staat los van de manier waarop hij doordeweeks blijkbaar naar jou reageert, dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat dacht ik eerst ook, tot ik over t appje las en al helemaal bij de volgende post.

TO je verdient zoveel meer.
Been there, done that, got the T-shirt.
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.



Nog even en de eerste klap valt. Had je hem maar niet zo moeten irriteren! Als jij je netjes en fatsoenlijk gedraagt en precies zoals hij wil, hoeft hij jou niet te slaan.

Je vraagt om advies. Mijn advies: zo snel mogelijk een punt achter deze relatie zetten.
Alle reacties Link kopieren
Kort advies: dumpen!

Je loopt al op eieren. Het is wachten op de eerste blauwe plekken of klap.

GA!
Alle reacties Link kopieren
verveine schreef:
13-09-2020 18:29
TO, zomaar even een vraag: doe je in het weekend wel eens extra moeite om er extra leuk uit te zien? Ik weet dat de meeste mannen dat nou eenmaal leuk vinden. Staat los van de manier waarop hij doordeweeks blijkbaar naar jou reageert, dat slaat natuurlijk nergens op.
Luister hier alsjeblieft niet naar TO.

Meid, ga weg bij deze man. Wat houdt je nog tegen?
Als je doorgaat met hem lig je straks volledig in puin.
In alle eerlijkheid? Ik weet niet of je beter verdiend, ik ken je niet. Dat moet je maar voor jezelf bepalen.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.

Het zou echt veel beter zijn als hij hulp zoekt voor zijn triggers. Het zou veel makkelijker zijn voor jullie beiden als hij ze herkent, vermindert en er beter mee om leert gaan. Als hij hier niet voor open staat, zou ik persoonlijk deze relatie meteen afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Hij manipuleert je nu al dusdanig dat je begint te geloven dat het jouw schuld is dat hij ontploft! Echt, kies voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 17:27
Als hij ook wel eens wel eigen verantwoording benoemt dan is het geen rode vlag?

TOs vriend maakt To verantwoordelijk voor zijn (kut)gedrag, dat lijkt mij een behoorlijke rode vlag idd.
Wat er zou veranderen als hij daarin zijn verantwoording benoemt is mij verder niet duidelijk. Of ik snap jouw reactie niet, kan ook.

Ik hoop dat je voor jezelf durft te kiezen TO.
.
O nou de reacties zijn eensgezind zo te zien....maar toch, erger me altijd dood aan vriendinnen die slonzig er bij lopen thuis maar gaan ze de hort op of zelfs maar een boodschapje doen moet er opeens gefleekt worden. Wil je er dan niet leuk uitzien voor je vent ofzo?

Komt behoorlijk ongeïnteresseerd en non caring over zo.
mandylion schreef:
13-09-2020 18:55
TOs vriend maakt To verantwoordelijk voor zijn (kut)gedrag, dat lijkt mij een behoorlijke rode vlag idd.
Wat er zou veranderen als hij daarin zijn verantwoording benoemt is mij verder niet duidelijk. Of ik snap jouw reactie niet, kan ook.

Ik hoop dat je voor jezelf durft te kiezen TO.
No shit. :roll:
Bah, je bent dus de pin in de handgranaat in deze relatie. Een beweging en het is weer mis.

Vervelend dat soort explosieve mensen en al helemaal om dit soort kleinigheden. Ik zou dat niet lang volhouden, dat wordt meestal niet beter met de jaren.

En dat met die Whatsapp, op je verjaardag nota bene, vind ik helemaal tekenend. Hou je even in zeg en heb een beetje geduld, ze reageert heus wel op jouw fantastische verjaardagsplannen.

Nee, gewoon niet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
13-09-2020 18:57
O nou de reacties zijn eensgezind zo te zien....maar toch, erger me altijd dood aan vriendinnen die slonzig er bij lopen thuis maar gaan ze de hort op of zelfs maar een boodschapje doen moet er opeens gefleekt worden. Wil je er dan niet leuk uitzien voor je vent ofzo?

Komt behoorlijk ongeïnteresseerd en non caring over zo.
Nergens zegt TO dat ze er slonzig en onverzorgd bijloopt, hooguit dat ze haar werkkleding verwisselt voor iets anders als ze thuis is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Moreina schreef:
13-09-2020 18:57
O nou de reacties zijn eensgezind zo te zien....maar toch, erger me altijd dood aan vriendinnen die slonzig er bij lopen thuis maar gaan ze de hort op of zelfs maar een boodschapje doen moet er opeens gefleekt worden. Wil je er dan niet leuk uitzien voor je vent ofzo?

Komt behoorlijk ongeïnteresseerd en non caring over zo.
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
13-09-2020 18:57
O nou de reacties zijn eensgezind zo te zien....maar toch, erger me altijd dood aan vriendinnen die slonzig er bij lopen thuis maar gaan ze de hort op of zelfs maar een boodschapje doen moet er opeens gefleekt worden. Wil je er dan niet leuk uitzien voor je vent ofzo?

Komt behoorlijk ongeïnteresseerd en non caring over zo.
Daar ben ik t mee eens. Maar als je haar 2e post leest, lees je dat hij haar de schuld geeft van alles wat bij hem niet lekker zit.

Hij kan boos worden omdat zij wat anders aan gaat trekken.
Hij kan ook vragen of ze het nog even aan houd en of hij haar later uit mag pakken (ofzo, ff extreem de andere kant op)

C'est le ton qui fait la musique.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
13-09-2020 18:57
O nou de reacties zijn eensgezind zo te zien....maar toch, erger me altijd dood aan vriendinnen die slonzig er bij lopen thuis maar gaan ze de hort op of zelfs maar een boodschapje doen moet er opeens gefleekt worden. Wil je er dan niet leuk uitzien voor je vent ofzo?

Komt behoorlijk ongeïnteresseerd en non caring over zo.
1ste punt ok
2e punt: he is a freak
Ik wil er leuk uit zien voor mij. Raar gedoe dat je voor een vent moet opduffen.

Daar zou ik al op afknappen als een vent zo denkt/ dat van mij verwacht. Je vind mij leuk zoals ik ben en doe en anders zoek je maar een andere dame of heer.


Maar de rest is nog eens 200 x debieler.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je nog bij hem? Hij klinkt totaal niet leuk en wil alles voor je bepalen. Je moet dragen wat hij wil, je moet reageren waneer hij wil, je mag niets doen want anders “trigger” je hem. Nog even je mag je vriendinnen niet zien, je familie ook niet, je moet doen wat hij zegt anders trigger je hem en kan hij er niets aan doen dat hij ontploft.

Zeg eens eerlijk, heeft hij je al een keer geslagen of stevig beet gepakt? Dat zal dan de volgende stap zijn en dat komt dan 100% door jou. Had jij je maar anders moeten gedragen etc.

Een man die ontploft om zulke dingen spoort niet en heeft hulp nodig. Ziet hij dat in en gaat hij hulp zoeken dan is er misschien nog 1% kans dat het weer goed komt. Doet hij dat niet dan verspil jij je leven met een vent die jou niet waard is.

Mocht je weg willen hou er dan rekening mee dat hij je dwars kan gaan zitten. Hebben jullie een gezamenlijke bankrekening, kent hij je wachtwoorden overal, je pincode, hebben jullie een huis samen, koop of huur, op wiens naam staat het huurcontract?

Dit gaat van kwaad naar erger als dat uberhaupt nog erger kan worden.

Jij bent nooit verantwoordelijk voor zijn gedrag, probeer het ook niet te pleasen, dat is ook nooit genoeg. Hij zal steeds meer van je eisen.

Gooi hem eruit of ga zelf weg en zoek een leuker exemplaar. Echt die zijn er hoor. Misschien handig om eerst eens uit te zoeken waarom je dit al zolang pikt. Zo zonde van je leven.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Dit is heel makkelijk gezegd maar ook ontzettend moeilijk. Ga aub bij hem weg. Ik heb ook zo'n ex en die heeft mij echt getraumatiseerd. Het zal nooit beter worden en alleen maar slechter. Wees lief voor jezelf :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties,
Ik begrijp van mezelf ook niet dat het zover is gekomen, maar het sluipt erin.
Dit sterkt me en laat me inzien dat het echt niet normaal is. Ik ben vaak het gesprek hierover aangegaan en heb ook het voorbeeld gegeven dat vrouwen die geslagen worden vaak te horen krijgen: kijk wat je mij laat doen... als jij niet zo en zo had gedaan.... nu is wat hij doet niet fysiek, maar wel verbaal.
Ik had gehoopt dat hij oa met gesprekken etc naar zijn eigen, extreem overtrokken, reacties zou gaan kijken, tevergeefs. Op momenten dat de relatie echt voorbij dreigde te gaan, keek hij wel naar zijn gedrag en beloofde beterschap.... maar ja, zoals overal te lezen is, die beterschap kwam er niet. En klopt, dit gaat te ver en ik voel inderdaad dat mijn eigenwaarde deuken op begint te lopen en dat het dit niet waard is. Natuurlijk besef ik dat wat ik schrijf gekleurd is van mijn kant, maar ik weet dat ik nooit onverzorgd ben, ik vind dat je altijd je best mag blijven doen voor je partner en dat ik nooit bewust olie op het vuur gooi.
Nogmaals bedankt en ik ga hier rustig mijn lessen uittrekken en herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een lul, en je zit in een machtsstrijd die je altijd zult verliezen. Je hebt geen goede relatie maar een dominante asshole , emotioneel onvolwassen en ongeschikt als levenspartner.
Laat je geen dingen aanpraten door hem
Sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oke dan. Een vriendin van mijn dochter heeft een relatie. Mijn dochter heeft mijn auto ongeveer twee weken lang nodig gehad en ik wilde hem afgetankt weer terug. Ze is naar het tankstation gereden waar D werkt. Voor de goede orde: we tanken daar altijd, hij werkt daar pas sinds een paar weken.

D stuurde vervolgens een berichtje naar zijn vriendin. Of ze Lon had gestuurd om hem te controleren ofzo.

Hij vind het niet nodig dat zij zijn telefoon inziet. Maar controleert wel al haar berichten, Lon (en de rest van de vriendenclub) kan er niet zomaar vanuit gaan dat het antwoord van haar vriendin komt, het kan zomaar zijn dat D het geschreven heeft.

Nouja, dit zijn maar twee voorbeeldjes, die het makkelijkst te omschrijven zijn. Zeg eens, wat zou jij de vriendin van mijn dochter adviseren???

(En dan hoop ik dat je inziet dat hetzelfde voor jou geldt.)

Dieptriest dat dit soort figuren bestaan en dat er nog steeds meiden zijn die denken dat het aan hun ligt.
ceylon wijzigde dit bericht op 13-09-2020 21:11
5.90% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Goede post van je TO, sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
13-09-2020 21:07
Dit is een lul, en je zit in een machtsstrijd die je altijd zult verliezen. Je hebt geen goede relatie maar een dominante asshole , emotioneel onvolwassen en ongeschikt als levenspartner.
Laat je geen dingen aanpraten door hem
Sterkte. :hug:
Nou dit dus!
Blijf in jezelf geloven !
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Alarmbellen all over the place. Waarom bij jou niet??
Alle reacties Link kopieren
Je moet hem niet geloven, hij manipuleert jou om je om zijn vingers te winden.
Jij triggert hem niet, dat draait hij zo zodat jij weer naar zijn pijpen gaat dansen.
Doorzie en doorbreek dat.
Luister naar je eigen gevoel hierbij.
Als het niet goed voelt is het niet oké.
Laat je niet in de war brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven