Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Alle reacties Link kopieren
oei dat klinkt nog enger. Blij dat je er vanaf ben All-is-one.

Afbeelding

Geniet van t mooie weer en sterkte komende tijd.
Been there, done that, got the T-shirt.
All-in-one,
Ik vind dat je echt trots op jezelf kunt zijn. Ik lig nu in scheiding met nu ik terug kijk een zelfde exemplaar en zelfs nu ik al in mijn eigen appartement woon probeert hij mij te manipuleren.

Je doet het goed, uiteindelijk rest de opluchting
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
16-09-2020 11:03
oh ja, dat had hij gisteren wel nog gezegd voordat ik ging: alle problemen zouden opgelost zijn als we zouden samen wonen.... 😂

Ik denk dat het uiteindelijk ook om vrienden en familie was gegaan, daar kon hij op zich ook wel lastig om doen. Het was niet dat hij het mij verbood, zo zei hij zelf altijd, hij vindt het juist goed dat ik mijn “eigen leven” naast hem had, maar toch telkens de strijd aangaan door te zeggen dat ik juist de afspraken met vrienden of familie plande op de meest verkeerde tijden of dat ik niet direct had aangegeven dat ik een afspraak had gepland... dan kreeg hij daar met mij woorden over. Ik zei wel eens dat ik gewoon niet wist wanneer ik iets anders kon afspreken omdat ik de indruk kreeg dat het toch nooit uitkwam. Gevolg was vaak dat ik me onrustig voelde tijdens die afspraken met familie of vrienden.

Ik ben blij dat we niet samenwoonden, nu echt idd ervan leren en snel dit soort fratsen bij andere mannen leren onderkennen, maar eerst mijn wonden likken...
Zo herkenbaar! Mijn ex had zogenaamd ook nooit problemen met dingen en verbood ze zeker niet. Hij maakte het alleen onmogelijk om ervan te genieten doordat het hem eigenlijk nét niet uitkwam, ik het niet op de juiste manier had gepland, verteld, gevraagd. Of vijf minuten voordat ik weg moest was er een Groot Dramatisch Probleem, trapte hij ruzie of liep hij ineens de deur uit. "Oh wou jij weg? Jammer joh, ik had al afgesproken, succes met afbellen!"

Edit: wees inderdaad heel blij dat je niet bent gaan samenwonen want ik kan je op een briefje geven dat het dan veel erger was geworden...
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
16-09-2020 15:35
Zo herkenbaar! Mijn ex had zogenaamd ook nooit problemen met dingen en verbood ze zeker niet. Hij maakte het alleen onmogelijk om ervan te genieten doordat het hem eigenlijk nét niet uitkwam, ik het niet op de juiste manier had gepland, verteld, gevraagd. Of vijf minuten voordat ik weg moest was er een Groot Dramatisch Probleem, trapte hij ruzie of liep hij ineens de deur uit. "Oh wou jij weg? Jammer joh, ik had al afgesproken, succes met afbellen!"

Edit: wees inderdaad heel blij dat je niet bent gaan samenwonen want ik kan je op een briefje geven dat het dan veel erger was geworden...
Ja zo vies subtiel! Nee hoor ze verbieden je niet te gaan, maar ze zorgen wel dat ze je plezier verpesten. Walgelijke types. Ik walg echt van mijn ex, wat een misselijk figuur met zijn zielige gedoe. Elke minuut met zo'n man is er 1 teveel, achteraf gezien.
All-is-one schreef:
16-09-2020 11:03
oh ja, dat had hij gisteren wel nog gezegd voordat ik ging: alle problemen zouden opgelost zijn als we zouden samen wonen.... 😂

Ik denk dat het uiteindelijk ook om vrienden en familie was gegaan, daar kon hij op zich ook wel lastig om doen. Het was niet dat hij het mij verbood, zo zei hij zelf altijd, hij vindt het juist goed dat ik mijn “eigen leven” naast hem had, maar toch telkens de strijd aangaan door te zeggen dat ik juist de afspraken met vrienden of familie plande op de meest verkeerde tijden of dat ik niet direct had aangegeven dat ik een afspraak had gepland... dan kreeg hij daar met mij woorden over. Ik zei wel eens dat ik gewoon niet wist wanneer ik iets anders kon afspreken omdat ik de indruk kreeg dat het toch nooit uitkwam. Gevolg was vaak dat ik me onrustig voelde tijdens die afspraken met familie of vrienden.

Ik ben blij dat we niet samenwoonden, nu echt idd ervan leren en snel dit soort fratsen bij andere mannen leren onderkennen, maar eerst mijn wonden likken...

Je geeft hem hier ook al te veel ruimte. Net als met die telefoon en de kleding. Jij liet hem echt daar al veel te veel ruimte.
Goed dat je gaat kijken hoe je dat in de toekomst wel meteen herkent en meteen zo'n gast dumpt.
Alle reacties Link kopieren
O echt ontzettend herkenbaar.
Belachelijk gedrag.
Vriendgedumpt schreef:
16-09-2020 15:47
Ja zo vies subtiel! Nee hoor ze verbieden je niet te gaan, maar ze zorgen wel dat ze je plezier verpesten. Walgelijke types. Ik walg echt van mijn ex, wat een misselijk figuur met zijn zielige gedoe. Elke minuut met zo'n man is er 1 teveel, achteraf gezien.
Oh ik krijg inderdaad een flashback van mezelf voor de tigste keer in de tram, toch maar gaan maar met de tranen in mijn ogen.
Ik 'mocht' ook altijd alles. Tegen zijn vrienden opscheppen over wat ik allemaal deed en ondernam, hij was er allemaal zo trots op zogenaamd. Totdat ik daadwerkelijk de deur uitliep.
Heel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar dat gedrag! Ik mocht niet alleen alles, hij "maakte het me mogelijk". Maar wel een slecht humeur als ik thuiskwam, wel achterdochtig, wel altijd een negatieve mening over mensen die ik leerde kennen, mensen die ik graag mocht. Ik voel het nog elke dag als een bevrijding dat hij niet meer in mijn nek loopt te hijgen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Je hebt veel zelfinzicht, dus je komt er wel. Nu is het even moeilijk maar hoe meer tijd er verstrijkt hoe duidelijker het gaat worden hoe slecht jij je al die tijd voelde door deze man.
Alle reacties Link kopieren
Een man is helemaal niet in de positie om een volwassen vrouw ergens toestemming voor te geven. Je partner is niet je vader. We worden voor de wet al sinds 1956 niet meer handelingsonbekwaam beschouwt. Een partner die je ergens toestemming voor geeft loopt 65 jaar achter.

Je bent gelijk tenzij je niet respectvol gedrag van de ander accepteert. Iemand neemt de macht die hij krijgt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:44
17.20% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Poeh ik lees steeds dingen die ook voor mij heel herkenbaar zijn en dan moet ik toch altijd even slikken.

Hij verbood mij niets zei hij altijd maar wel altijd negatief praten oven mijn vrienden en familie.
En als er een discussie was zei hij altijd je moet kiezen hun of ik.
En als ik zei ik ga niet kiezen want het slaat nergens op wat je zegt dan zette hij mij vreselijk onder druk.
En als hij mij weer "tam" had zei hij nee ik zou je nooit laten kiezen. En zo ging het vaak.

Of als hij zei nee ik verbied je niet om uit te gaan. Ga toch gezellig met je vriendinnen. Vervolgens ging ik maar liet hij die avond en de volgende dag niets meer van zich horen.

Soms gewoon dagen tot een week mij negeren omdat hij boos op mij was maar ik begreep vaak gewoon echt niet wat ik verkeerd had gedaan.

En zo zijn er nog veel meer dingen.
Het is gewoon walgelijk.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Stom he? Dan denk je dat alleen die van jou dat doet, blijken al die enge mannetjes eigenlijk heel fantasieloos te zijn en altijd dezelfde dingen te laten zien. Dat bij anderen opscheppen over hoe ruimdenkend hij wel niet was komt me ook bekend voor. "Oh ze doet dit en dat, zo stoer allemaal!" maar als ik dan weer eens naar iets toe wilde was de spanning te snijden. Maar hij verbood me niks!
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
16-09-2020 15:47
Ja zo vies subtiel! Nee hoor ze verbieden je niet te gaan, maar ze zorgen wel dat ze je plezier verpesten. Walgelijke types. Ik walg echt van mijn ex, wat een misselijk figuur met zijn zielige gedoe. Elke minuut met zo'n man is er 1 teveel, achteraf gezien.
Ik heb ook zo een ex. Ik mocht best met vrienden afspreken maar dan zorgde hij wel met allemaal drama dat ik er niet van mij genieten. Of boos worden omdat ik geen "toestemming had gevraagd" maar spontaan was blijven slapen bij een vriendin. Of op de dag zelf heel boos worden omdat hij had gedroomd dat ik zou vreemdgaan (???). Achteraf bleek.hij zelf steeds vreemd te gaan.

Maar ik walg niet echt van hem... Ik vind hem meer sneu. Dat ie zo zielig in t leven staat. Ik heb nu een echt leuke relatie en hij is nog steeds met allerlei meiden bezig... ben.blij dat ik er vanaf ben en dit nooit meer zal accepteren.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
16-09-2020 21:53
Stom he? Dan denk je dat alleen die van jou dat doet, blijken al die enge mannetjes eigenlijk heel fantasieloos te zijn en altijd dezelfde dingen te laten zien. Dat bij anderen opscheppen over hoe ruimdenkend hij wel niet was komt me ook bekend voor. "Oh ze doet dit en dat, zo stoer allemaal!" maar als ik dan weer eens naar iets toe wilde was de spanning te snijden. Maar hij verbood me niks!
Nou dat... zo herkenbaar... Ik vraag me nu echt af waar dat gedrag vandaan komt bij zulke mannen. Verder is mijn ex een leuke kerel in de omgang met vrienden enzo maar waarom hij nou zo maf deed in relaties? Echt heel naar dat bezitterige.

Die van mij kon bijvoorbeeld kwaad worden als we een oude scharrel van mij tegenkwamen... dan wilde hi i gelijk naar huis. Ook als we met een groep waren. En als ik dan niet mee wou dan had ik een week ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik eigenlijk ook wel van de ervaringen van iedereen! Ik vind het ongelofelijk hoeveel dit gebeurt en waar die mannen eigenlijk het lef vandaan halen...
Ondanks dat het gewoon klote is om zoiets mee te maken en ik dit echt niemand gun, het betekent wel veel voor me dat ik niet alleen ben.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
16-09-2020 11:03
oh ja, dat had hij gisteren wel nog gezegd voordat ik ging: alle problemen zouden opgelost zijn als we zouden samen wonen.... 😂
Wees blij en doe een vreugde-dans dat je nog niet samenwoonde met die oelewapper.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je je dit realiseert! Want dat betekent dat je een stapje verder komt je je proces om je los te maken. Heel langzaamaan ga je realistischer naar je relatie kijken. Echt heel goed!
All-is-one schreef:
16-09-2020 23:06
Ik schrik eigenlijk ook wel van de ervaringen van iedereen! Ik vind het ongelofelijk hoeveel dit gebeurt en waar die mannen eigenlijk het lef vandaan halen...
Ondanks dat het gewoon klote is om zoiets mee te maken en ik dit echt niemand gun, het betekent wel veel voor me dat ik niet alleen ben.
Het is ook alsof ze allemaal hetzelfde script hebben gelezen, want daarna gaat het ook allemaal hetzelfde. Van boosheid, tot dreigen met zelfmoord, tot vrienden/familie benaderen, tot iets ergs dat gebeurt waarbij jouw steun nodig is, tot stalken, tot beloven dat hij nu echt is veranderd.

Gelukkig zelf niet deze ervaring maar genoeg meegekregen.
zimi schreef:
16-09-2020 23:46
Het is ook alsof ze allemaal hetzelfde script hebben gelezen, want daarna gaat het ook allemaal hetzelfde. Van boosheid, tot dreigen met zelfmoord, tot vrienden/familie benaderen, tot iets ergs dat gebeurt waarbij jouw steun nodig is, tot stalken, tot beloven dat hij nu echt is veranderd.
Dit is zo’n herkenbaar stuk, niet normaal
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
16-09-2020 22:38

Die van mij kon bijvoorbeeld kwaad worden als we een oude scharrel van mij tegenkwamen... dan wilde hi i gelijk naar huis. Ook als we met een groep waren. En als ik dan niet mee wou dan had ik een week ruzie.
Wij kwamen voortdurend allemaal exen, ex-scharrels en dames die hij geprobeerd had te versieren tegen, en dat moest ik allemaal maar goedvinden. Maar mijn ene scharrel was bijna dagelijks reden om ruzie te zoeken over wat ik nog voor hem voelde, nog contact had met hem, dat ik hem eigenlijk liever wilde etc. Achteraf bleek hij al die tijd allerlei dames achter de hand te hebben om mij mee te straffen als hij alleen al dacht dat ik met een man gepraat had :roll: . Echt gestoord.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
16-09-2020 23:46
Het is ook alsof ze allemaal hetzelfde script hebben gelezen, want daarna gaat het ook allemaal hetzelfde. Van boosheid, tot dreigen met zelfmoord, tot vrienden/familie benaderen, tot iets ergs dat gebeurt waarbij jouw steun nodig is, tot stalken, tot beloven dat hij nu echt is veranderd.

Gelukkig zelf niet deze ervaring maar genoeg meegekregen.
Kan ze allemaal afvinken. Jaren later word ik nog aangesproken door mensen uit zijn kring: "Hè? Jij was toch aan de drank? Vreemd aan het gaan? Was met al het geld ervandoor? Opgenomen in een gesticht?" om maar een bloemlezing te houden van de lulverhalen die hij over mij verspreid had. En even als disclaimer: nee, ik drink nauwelijks (1x per maand is al veel), hij was degene die doorlopend andere vrouwen benaderde, is ervandoor gegaan met al het geld en is inderdaad rijp voor een gesticht. Genant gewoon wat mensen over mij geloofden. Ik kap ze tegenwoordig af: "Wat je ook gehoord hebt, ik hoef het niet te weten en heb het niet gedaan. Het zijn jouw zaken ook niet."
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
17-09-2020 09:40
Wij kwamen voortdurend allemaal exen, ex-scharrels en dames die hij geprobeerd had te versieren tegen, en dat moest ik allemaal maar goedvinden. Maar mijn ene scharrel was bijna dagelijks reden om ruzie te zoeken over wat ik nog voor hem voelde, nog contact had met hem, dat ik hem eigenlijk liever wilde etc. Achteraf bleek hij al die tijd allerlei dames achter de hand te hebben om mij mee te straffen als hij alleen al dacht dat ik met een man gepraat had :roll: . Echt gestoord.
Oh ja de heerlijke dubbele standaard. Verwachten dat jij elke seconde verantwoordt en dan zelf wanneer het hem uitkomt lekker op stap gaan of weet ik veel uithangen en dan mag daar niks van gezegd worden want jij was laatst 7,5 minuten later thuis door de file en da's precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
jeemig Lotus, wat een malloot.
En die mensen uit zijn kring doorzien hem dus ook niet, anders namen ze t wel met een paar zakken zout.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
17-09-2020 11:10
Oh ja de heerlijke dubbele standaard. Verwachten dat jij elke seconde verantwoordt en dan zelf wanneer het hem uitkomt lekker op stap gaan of weet ik veel uithangen en dan mag daar niks van gezegd worden want jij was laatst 7,5 minuten later thuis door de file en da's precies hetzelfde.
Die dubbele standaard en dat wraakzuchtige afstrafgedrag inderdaad. Een keer kreeg ik een gewoon berichtje van een ex van lang geleden. Ik had er een normaal bericht op teruggestuurd, gewoon hoe het nu met me ging en ik een vriend had. Mijn vriend controleerde mijn telefoon,kwam dat bericht tegen en vond dat reden om met een ex af te spreken om zgn 'koffie te drinken' want dat deed ik toch immers ook met mijn ex :roll: .
Een bericht beantwoorden waarbij het initiatief niet eens bij mij lag vergelijken met proactief horizontaal koffie drinken... echt ik snap achteraf niet dat ik dat oke vond.
vriendgedumpt wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:40
Reden: Typefouten
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad, die dubbele standaard. Ergerlijke is dat ik dat pas na de “discussie” zag vaak...
Wat ik leer hier, dank zij dit topic maar ook over de “dakraam” topic is dat ik zoveel eerder had moeten zeggen, ja dit is wat ik wil en klaar. Vind jij het niks, dan is daar de deur, ik ga me niet meer aanpassen.
Hij kon bijvoorbeeld boos worden als ik op de bank in slaap viel of als ik wilde voorkomen dat ik op de bank in slaap viel aangaf dat ik naar bed wilde. En ik me rot voelen daardoor, wtf?!? Ik ben gewoon moe.
Maar je wordt zo aan jezelf aan het twijfelen gebracht.
Over de meest normale dingen ging ik nadenken of ik het ooit wel goed heb gezien?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven