Hoe wist jij dat je (prille) relatie goed zat?

17-09-2020 14:17 55 berichten
Ik lees hier soms zoveel drama dat het me leuk leek een positief topic te starten. Kleine achtergrond: enkele jaren single, delen daarvan erg unhappy single en veel herkenbaarheid in datemoe zijn. Gelukkig altijd wel blij met mezelf gebleven en deze zomer was hij daar ineens: die ene leuke man. Het gaat al enkele weken heel erg goed en ik heb hier vertrouwen in. Kan niet goed uitleggen waarom. We zijn in balans qua initiatief, elke keer blij elkaar weer te zien, geen spelletjes of hard to get, kunnen over van alles praten en een hele sterke aantrekkingskracht. Het heeft nog geen naam, maar het voelt veilig en goed :)

Wanneer wisten jullie dat het goed zat? En waarom? Wat maakte dat jij vertrouwen erin had? Wat is voor jou een teken dat iets serieus is of kan worden?

Gewoon her herkenning en inspiratie :)
Alle reacties Link kopieren
Het was gewoon meteen duidelijk, een gevoel, ik was ook niet razend verliefd, eerder een soort thuiskomen gevoel. We hebben een heel sterke chemie en aantrekkingskracht, nog steeds na 14 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! :) hopelijk blijft het leuk en fijn.

Bij mij en mijn vriend was het gewoon heel natuurlijk allemaal. Weinig woorden nodig, we zaten gewoon op hetzelfde level. Deden en doen beide veel moeite voor elkaar en we kunnen alles tegen elkaar zeggen. Ik ben ook niet bang dat we uit elkaar gaan, dit had ik bij mijn exen wel vaak, die onzekerheid. Dit zit gewoon goed. :) Nu ruim een jaar samen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik wist dat het goed zat.... pfoe.....

Ik denk omdat het 'gewoon' liep zoals het liep.
Geen verwachtingen, elkaar rustig leren kennen, niet meteen het bed in en toen waren we zomaar verliefd zeg :-)

Ik ben van mening dat een 'goede' relatie begint zonder fratsen, moeilijk gedoe of teveel bagage uit een vorige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het moment dat ik voor het eerst bij hem thuis kwam ( tijdens eerste date, i know niet handig maar voelde goed)

Ik dacht; hier ga ik wonen......wat natuurlijk een ABSURDE gedachte was tijdens een eerste date .... :S
Alle reacties Link kopieren
Toen hij mij net zo graag wilde zien als ik hem. Ik word nog steeds blij als hij binnenloopt. :love: We zijn inmiddels 17 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk vanaf het begin
en omdat ik hem zonder enige problemen mee naar huis wilde nemen, aan mijn familie&vrienden voorstellen

en, heel raar want ik had geen kinderwens, absoluut niet zelfs... Ik zag in hem een vaderfiguur voor mijn kinderen. Ik zag duidelijk een toekomst
Ik was vooral niet te druk met of dit “het” nu was. Zolang het leuk was spraken we steeds nog een keer af en dat werd steeds leuker :)

En na een paar maand kreeg ik een keer een appje “of het nu eigenlijk ‘aan’ was” want zijn vrienden wilden hem aan iemand koppelen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hij is mijn gas, ik zijn rem.
Samen veel gereisd, avonturen beleefd en we vinden elkaar elke keer weer terug als we elkaar ff “kwijt” zijn...
Ik weet alleen wanneer het niet goed zit. Maar het komt dus wel eens voor dat het in het begin goed lijkt te gaan en dat dan toch verderop minder goed ging.

Ik stap er ook makkelijk in. Niet bang voor de pijn als het misgaat. Hoort ook bij het leven.
Alle reacties Link kopieren
Al heel snel. Na wat niet zo geslaagde relaties was ik nogal sceptisch. Maar dit ging zo ' vanzelf' en was altijd leuk dat we beiden halsoverkop verliefd waren. Trillend op de benen kwamen we niet verder dan een beetje knuffelen omdat het gewoon té heftig was. Nog lang hebben we beiden gewacht op addertjes onder t gras. Maar dat kwam maar niet. Dus zijn we nu al 4 jaar samen en nog elke dag blij als we elkaar zien.
Minaa
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen voelde het goed en gezellig. We zaten ook op één lijn mbt hoe we in het leven stonden en hoe we onze relatie wilden zien en wat we in de toekomst wilden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja dat herken ik nu ook. Het gaat zo makkelijk en zo vanzelf. Ook niet die intense verliefdheid, maar mis hem wel als we elkaar paar dagen niet zien. Ik zie in hem ook een vader voor mijn toekomstige kinderen en andersom volgens mij ook wel. We hebben het er voorzichtig over, maar willen ook niet te hard van stapel lopen. Zie mezelf ook samenwonen met hem op langere termijn. Wil hem over een tijdje ook zo graag aan iedereen voorstellen. Ik herken dat gevoel van het addertje alleen ergens ook wel. Zou die nog komen?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je hét gevonden hebt in hem!! :)

Hoe ik wist dat dit hem was...
Pfoeee....

Ik was 17, hij 20. Ik had ontmoet in de discotheek (hoe ouderwets nu haha) en ik heb hem 'versierd'. Kort daarvoor zat ik een lange tijd met nogal wat issues vanuit mijn huis. Mijn ouders waren net gescheiden en dat bracht veel trammalant, ongemak en verdriet.

Anyway, ik had hem al een paar keer gezien en ik vond hem leuk. Uiteindelijk ben ik oo hem afgestapt en hebben we de hele avond leuk staan praten en ik had echt zoiets van wauw!!

Die avond heeft hij mij thuisgebracht en daarna gingen we daten. Ik wist heel snel dat dit hem was. Hoe precies kan ik niet uitleggen. In mijn ongeving namen ze mij hierin eerst niet serieus... je bent nog maar 17. Maar ik wist het zeker.

Hij was iets voorzichtiger maar het was snel een duidelijke relatie met verliefdheid 1000%.

Toen ik een halfjaar na onze ontmoeting zwanger bleek te zijn (was 18 inmiddels, hij 21), zei hij gelijk 'ik ga een huis kopen'.

Natuurlijk waren wij toen een favoriet gespreksonderwerp in ons dorp en ook omgeving. Velen vroeg mij of ik niet bang was of hij mij zou 'laten zitten', enz.

Geen tel bang voor geweest. We zijn er samen voor gegaan en hebben inmiddels 4 kinderen en zijn dit jaar 15 jaar samen (en de oudste word dit jaar 14 ;) )

En nog steeds... hij is mijn man. In alle opzichten. Ik fleur nog steeds op als hii thuiskomt uit zn werk en ik ben trots op hem, en ons. Hij is het, altijd.
Hij kwam aanlopen, kuste me en boem, ik was veilig.
Alle reacties Link kopieren
Met een maand of 2/3. Nadat hij "ja" op mijn verkeringsvraag had geantwoord dacht ik toch echt zeker te weten dat het for the time being was. Ik kon me gewoon echt niet voorstellen dat wij voor het eggie zouden matchen.

Na een poosje hoorde ik mezelf ineens afspraken maken mét hem voor volgende maand. Of voor over 2 maanden. Zonder te denken "als we dan nog maar samen zijn...". Toen wist ik het.
...
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik bedoel het niet pessimistisch, maar zouden er ook niet heel veel mensen zijn (geweest) die ook dachten in "die ene" relatie te zitten tot het moment dat ze bijvoorbeeld door hun partner werden verlaten voor iemand anders? Ik bedoel, is het niet "die ene speciale relatie" tot het dat niet meer is? Of het nooit over gaat natuurlijk, dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-09-2020 15:12
Sorry ik bedoel het niet pessimistisch, maar zouden er ook niet heel veel mensen zijn (geweest) die ook dachten in "die ene" relatie te zitten tot het moment dat ze bijvoorbeeld door hun partner werden verlaten voor iemand anders?
Jazeker!
Maar dat geeft toch niet?

Ik heb "deze" op heel andere criteria uitgezocht dan mijn exman. En dat vind ik alleen maar mooi. Nieuwe levensfase, nieuwe vent.
...
Hij was de eerste man bij wie ik voelde: met hem wil ik kinderen krijgen. En dat terwijl ik destijds al 6 jaar verkering had met iemand anders. Nu zijn we 35 jaar verder, en we hebben er nooit spijt van gehad dat we hebben besloten samen door het leven te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-09-2020 15:12
Sorry ik bedoel het niet pessimistisch, maar zouden er ook niet heel veel mensen zijn (geweest) die ook dachten in "die ene" relatie te zitten tot het moment dat ze bijvoorbeeld door hun partner werden verlaten voor iemand anders? Ik bedoel, is het niet "die ene speciale relatie" tot het dat niet meer is? Of het nooit over gaat natuurlijk, dat kan ook.
Tuurlijk kan dat, ik geloof ook niet in de ware. Wel zou ik met mijn man oud willen worden. Dus ik weet het pas op het eind.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
17-09-2020 15:12
Sorry ik bedoel het niet pessimistisch, maar zouden er ook niet heel veel mensen zijn (geweest) die ook dachten in "die ene" relatie te zitten tot het moment dat ze bijvoorbeeld door hun partner werden verlaten voor iemand anders? Ik bedoel, is het niet "die ene speciale relatie" tot het dat niet meer is? Of het nooit over gaat natuurlijk, dat kan ook.
oh vast, maar in mijn geval (n=1) voelde het vanaf het begin anders, dan mijn eerdere verkeringen
Alle reacties Link kopieren
Hij had veel geld. Ik wist, met jou wil ik oud worden!
ik geef mn bek ook maar een douw
beetjegek schreef:
17-09-2020 14:23
Het was gewoon meteen duidelijk, een gevoel, ik was ook niet razend verliefd, eerder een soort thuiskomen gevoel. We hebben een heel sterke chemie en aantrekkingskracht, nog steeds na 14 jaar.
Precies dit. Het was gewoon klaar. Vonden het ook volslagen vanzelfsprekend dat we bij elkaar zouden blijven. Nu bijna 10 jaar :)
Alle reacties Link kopieren
dat je je meteen voelt dat je jezelf kan zijn. Dat ik waar hij bij is gewoon een hele pizza wegwerk en daarna nog een ijsco ipv 3 blaadjes sla en zeggen dat je vol zit. Figuurlijk dan, he.
Alle reacties Link kopieren
Toen hij ook op mijn donkerste gedachten met zoveel liefde en begrip reageerde dat ik wist dat ik altijd eerlijk kon zijn tegen hem.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven