Liefdesverdriet, eigen schuld... toch een knuffel nodig

19-09-2020 01:41 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen van het forum,

het is zover. Na 1,5 jaar gooi ik de handdoek in de ring. Zij die mij loepen (geen idee trouwens hoe men dit doet), zullen al snel doorhebben dat deze relatie aan alle kanten rinkelde.

Na een jaar relatie ben ik sinds een half jaar bij hem ingetrokken. Afgelopen weekend knalharde ruzie gehad omdat ik me ongezien voelde. Voor de zoveelste keer gezegd dat het nu voorbij was. Maandag samen met mijn psychotherapeut gesproken (ik ben in behandeling voor angstklachten en een burn-out). Psych raadde ons aan om even eerst helemaal te kalmeren voordat we radicale beslissingen namen. Ik was onder de indruk dat we het hier beide mee eens waren.

Daarna hebben we af en toe nog een serie gekeken samen in de avond. Wel wat meer afstand genomen ook al wonen we samen. Een half jaar op elkaars lip zitten door Corona was natuurlijk ook niet niets. Sinds woensdag is hij weer naar kantoor gegaan om te werken i.p.v. thuis. Stiekem hoopte ik dat we met deze afstand juist weer een manier konden vinden om nader tot elkaar te komen. Met mijn verstand verwachtte ik dat niet, maar helaas toch gehoopt en vanavond teleurgesteld.

Afgelopen half jaar hebben we elke vrijdagavond een vorm van date-night gehad. Ik wist eerlijk gezegd niet hoe we er vanavond voor zouden staan. Hij zou na vijf uur weer thuis komen (na afloop van heel veel meetings). Om 17.40 appte hij nog of we een gezamenlijke vriend morgenavond konden ontvangen bij ons thuis. Daarna heb ik hem sinds half tien geprobeerd te bereiken. Het is nu half twee 's nachts. Ik heb die vriend eerder vanavond opgebeld om te vragen of hij iets wist, maar niks. Ik heb hem gezegd dat morgen qua timing heel ongelukkig was voor hem om bij ons op visite te komen aangezien ik geen idee heb of ik bezorgd moet zijn dat ik niks hoor, of dat ik gewoon genegeerd word.

Mijn (ex)partner zal zich wel gekrenkt voelen en lekker met zijn werkvrienden zijn gaan stappen. Ik ben 34, hij 37. Ik had gehoopt dat we even ons ego opzij konden zetten en een weg proberen te vinden om of aan een respectvolle relatie te werken, of aan een respectvolle break-up. Wellicht vindt hij dat hij mij niks meer verschuldigd is, dat kan. Toch had ik meer van hem verwacht. Toch weer teleurgesteld.

Even voor alle duidelijkheid, ik ben zelf ook echt wel een heks natuurlijk. Ik ga zeker de onschuld niet uithangen. Ik vind het gewoon heel jammer. Ik zou echt een knuffel kunnen gebruiken. Stom he, ik heb altijd geweten dat het fout zat. Dat ik me niet goed voelde. Toch gehoopt dat ik dat recht kon trekken. Het positieve wat ik me nog kan voorstellen is dat dit een levensles is.

Poe... toch echt het einde van mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ben jij een heks dan? kan me goed voorstellen dat je dit niet had verwacht van hem zou het zelf ook echt niet leuk vinden als ik in jouw schoenen stond en iemand zegt te komen en niks laat horen van zichzelf meer. Dan kan ik ook niet rustig blijven hoor
.
Rot voor je weet hoe het voelt maar het komt absoluut goed 🥰
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
19-09-2020 02:01
Hoezo ben jij een heks dan? kan me goed voorstellen dat je dit niet had verwacht van hem zou het zelf ook echt niet leuk vinden als ik in jouw schoenen stond en iemand zegt te komen en niks laat horen van zichzelf meer. Dan kan ik ook niet rustig blijven hoor
.
Rot voor je weet hoe het voelt maar het komt absoluut goed 🥰
Escalerende ruzies gehad waar we beide me modder hebben gegooid. In het begin liet ik me daar niet toe verleiden maar op den duur werd ik steeds bozer en het is er niet beter op geworden helaas.

Hij is nu trouwens weer thuis. Beweerde dat hij niks gedronken heeft en de hele dag/avond/nacht heeft gewerkt op zijn kantoor. En hij belde niet terug, liet niks van zich horen omdat ik zo'n enorm kutwijf ben (zijn woorden).
Alle reacties Link kopieren
Dit kutwijf had zijn spullen buiten neergezet en deuren op nachtslot gedraaid.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
19-09-2020 04:45
Dit kutwijf had zijn spullen buiten neergezet en deuren op nachtslot gedraaid.
Het is ook zijn huis denk ik.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Volgens je andere berichten was het een paar dagen geleden al over deze relatie.
Had je dan nog een date night verwacht?
Stop eens echt met hem en focus op jezelf .
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de eerste zin de beste (over die handdoek) en dat trekken aan een dood paard niet. Ik vind het juist erg moedig om te stoppen.

Als je buitenstaanders gaat betrekken in je relatie dan staat het er wel heel erg beroerd voor. Ik doel op het bellen van die vriend dat hij beter niet kon komen. Dat vind ik wel ver gaan. Ik zou gezegd hebben tegen partner dat ik op het moment geen bezoek kan hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een respectvolle break-up is meestal een illusie. Om kracht te verzamelen om weer op eigen benen te gaan staan maak je de ander zwart. Dat is functioneel. Je moet je je daar niet schuldig over voelen.

Lief blijven tegen je ex staat dat in de weg. Je geeft hem figuurlijk een harde duw van je af en dan voel je jezelf weer. Als je je leven weer op orde hebt en je geen scheidingspijn meer hebt groet je hem wel weer. Dat is van latere orde.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hé lieverd,
Wat een ellende. Terwijl jij toch nog ergens het vertrouwen zocht is dat hard de grond in gestampt.
Hier een warm dekentje en een kopje thee. Kruip er even onder en drink het op, om je weer warm en sterk te voelen. En te merken dat je je daarmee ook geborgen en ontspannen kan voelen.

Daarna ga je eens, vanonder dat dekentje, bedenken wat stap 1 zal zijn. Een vriendin bellen om te kunnen logeren? Alvast wat spullen inpakken?
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
19-09-2020 06:05
Het is ook zijn huis denk ik.

Sterker nog, het is (alleen) zijn huis.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
19-09-2020 08:12
Sterker nog, het is (alleen) zijn huis.
Dan denk ik dat het voor TO tijd wordt haar spullen te pakken en te vertrekken.

Je kan toch niet in zijn huis blijven zitten als de relatie beëindigd is en verwachten dat alles misschien weer goedkomt. Met date nights en gezellig filmpjes kijken.

Snel een ander plekje zoeken. En een brake-up is altijd naar. Maar gelukkig komt het meestal best snel weer goed. Wie weet nu ruimte voor iemand die wel bij je past.
Ik snap die verwachtingen niet. Blijkbaar was het al klaar voor dat hij niet thuiskwam van het werk.

Ik had gehoopt dat we even ons ego opzij konden zetten en een weg proberen te vinden om of aan een respectvolle relatie te werken, of aan een respectvolle break-up. Wellicht vindt hij dat hij mij niks meer verschuldigd is, dat kan. Toch had ik meer van hem verwacht. Toch weer teleurgesteld.

Waarom deze verwachtingen, waarom verwachtte je hem op vrijdage datenight nog thuis?

Als je jezelf loept...waarom verwacht je uberhaupt nog dingen van een weggewaaid dakraam?

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je conclusie, jullie halen niet het beste in elkaar naar boven. Dat is k*t, maar toch je spullen pakken en wegwezen. En er zijn geen kinderen in het spel, dus je hoeft geen contact goed te houden.
Alle reacties Link kopieren
Je relatie is voorbij. Besef en accepteer dat. Nu rug rechten en aan jezelf werken en zorgen dat je verder kan. Niet blijven hangen. Geen verwachtingen meer hebben. Niet meer aan hem trekken. Zorg voor een eigen woonplek en maak een nieuwe start.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Bijnasoms schreef:
19-09-2020 01:41
Zij die mij loepen (geen idee trouwens hoe men dit doet),
Iedereen heeft boven haar of zijn post allemaal symbooltjes staan. Een ervan is een loep. Als je daarop klikt kan je door de posts van die forummer heenscrollen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel. Gelukkig is het na een nachtje slapen allemaal wat gekoeld. Meneer liet weten idd wat te hebben gedronken met twee collega's i.p.v. de hele dag/nacht op kantoor. Volgens hem was het echter niet erg veel (hij werd een beetje chaggo toen ik zei dat ik hem dan iets minder fatsoenlijk gedrag zie vertonen... tja). Met veel boos kijken heeft ie gezegd dat ie voortaan wel even kan laten weten dat ie laat thuis komt. Is het echt zo uitzonderlijk dat iemand aan partner laat weten dat ie laat thuis is. Ja, we hebben het weekend knallende ruzie gehad, maar hoef je dan ineens niet meer te laten weten dat je pas 's nachts thuiskomt.

Ik vroeg nog of hij na die knallende ruzie vond dat het voorbij was of dat we gewoon even geen radicale beslissingen gingen nemen. Hij vond het laatste.

En dat van die vijf uur thuis beloven had ik niet goed in verband geplaatst want dat was een aanbod mits ik wilde praten over de ruzie van afgelopen zondag (en ik had aangegeven mijn zegje al te hebben gedaan).
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
19-09-2020 16:02
Dankjulliewel. Gelukkig is het na een nachtje slapen allemaal wat gekoeld. Meneer liet weten idd wat te hebben gedronken met twee collega's i.p.v. de hele dag/nacht op kantoor. Volgens hem was het echter niet erg veel (hij werd een beetje chaggo toen ik zei dat ik hem dan iets minder fatsoenlijk gedrag zie vertonen... tja). Met veel boos kijken heeft ie gezegd dat ie voortaan wel even kan laten weten dat ie laat thuis komt. Is het echt zo uitzonderlijk dat iemand aan partner laat weten dat ie laat thuis is. Ja, we hebben het weekend knallende ruzie gehad, maar hoef je dan ineens niet meer te laten weten dat je pas 's nachts thuiskomt.

Ik vroeg nog of hij na die knallende ruzie vond dat het voorbij was of dat we gewoon even geen radicale beslissingen gingen nemen.
Hij vond het laatste.

En dat van die vijf uur thuis beloven had ik niet goed in verband geplaatst want dat was een aanbod mits ik wilde praten over de ruzie van afgelopen zondag (en ik had aangegeven mijn zegje al te hebben gedaan).

Kijk dat dacht ik al. Beetje triest dat je dit topic liefdesverdriet noemt als je gewoon lekker verder wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
19-09-2020 16:04
Kijk dat dacht ik al. Beetje triest dat je dit topic liefdesverdriet noemt als je gewoon lekker verder wil gaan.
nou nou, je hebt er een sterke mening over.

Wij nemen nu even geen beslissing erover. Dat is anders dan 'gewoon lekker verder gaan'. Is een moment van reflectie. In jouw woorden mag het pas liefdesverdriet heten als de relatie al dood en begraven is. Terwijl alle stappen daarnaartoe in mijn belevenis ook heel droevig kunnen aanvoelen.
bijnasoms wijzigde dit bericht op 19-09-2020 16:47
19.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je relatie is al voorbij...... je duidt hem aan als meneer.... en niet voor het eerst. Je doet dat in een ander topic ook al meerdere keren.
Accepteer het maar en pak je spullen.
Recht je je rug en ga.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
19-09-2020 16:39
Je relatie is al voorbij...... je duidt hem aan als meneer.... en niet voor het eerst. Je doet dat in een ander topic ook al meerdere keren.
Accepteer het maar en pak je spullen.
Recht je je rug en ga.
Eens, hij liegt over waarom hij niet opnam.
Bijnasoms schreef:
19-09-2020 16:47
Eens, hij liegt over waarom hij niet opnam.
Waarom zou hij daarover liegen? Was hij wel met collega's aan het drinken?
https://i.gifer.com/O0hN.gif

Alvast veel plezier met de volgende ronde (DINGDINGDING)
Alle reacties Link kopieren
Jullie willen nu geen beslissingen nemen. Maar intussen hebben jullie het de hele week nergens over gehad (behalve bij die therapeut), negeert hij jou vijf dagen later een hele avond lang en zegt vervolgens dat je een kutwijf bent, en als hij met jou ergens over wil praten wil jij dat niet want alles is al gezegd. Dan is het toch over en uit? Hoe kan het dan ooit nog een andere kant op gaan?
Bijnasoms schreef:
19-09-2020 03:17
Escalerende ruzies gehad waar we beide me modder hebben gegooid. In het begin liet ik me daar niet toe verleiden maar op den duur werd ik steeds bozer en het is er niet beter op geworden helaas.

Hij is nu trouwens weer thuis. Beweerde dat hij niks gedronken heeft en de hele dag/avond/nacht heeft gewerkt op zijn kantoor. En hij belde niet terug, liet niks van zich horen omdat ik zo'n enorm kutwijf ben (zijn woorden).
Oh nee wat erg. Dit is niet je eigen schuld hoor.
Het is inderdaad al over, hou de eer aan jezelf en ga weg. Deze man is al uitgecheckt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven