Hulp nodig met respectloze ex.

19-09-2020 23:22 99 berichten
Hallootjes,

Naast het dating leven, ben ik ook mama en dat gaat voor alles :).
Maar het gaat slecht met mijn ex..

We zijn al 5 jaar uit elkaar, en na veel pijn en emoties, ging het jaren lang goed, konden goed communiceren, overleggen en hielpen elkaar, zodat het allemaal goed en rustig was voor onze zoon.

Maar toen kwam er een nieuwe vrouw in zijn leven, prima! Ik vind het lastig, beetje jaloerse gevoelens met betrekking tot mijn zoon, maar dat komt vanzelf goed.

Sindsdien handelt mijn ex heel egoistisch, of communiceert helemaal niet meer.
Voorbeelden
* zijn al na 3 maanden gaan samenwonen, zonder even door te geven ( dan had ik wat meer op zoontje kunnen letten met die veranderingen)
* Ex moest eigenlijk na een ongeluk op school naar ziekenhuis met zoon, heeft die niet gedaan, ik wist van niks. Pas bij ophalen zag ik zijn verwondingen en meteen in het ziekenhuis belandt met vervolgens zijn handje in het verband
* Hij wil hem zo min en kort mogelijk, geen extra dagen, vroeg mogelijk ophalen etc.

En vanavond klap op de vuurpijl, hij heeft ons zoontje al een aantal nachten bij verschillende mensen "gedumpt" omdat hij en zijn vriendin op vakantie zijn geweest naar oranje gebied, en dus in quarantaine moeten.
Ik wist van niks, ook niet dat mijn zoon al verschillende nachten ergens anders heen moest en zijn vader niet eens heeft gezien.

Ik heb hem toen instant opgehaald en gezegd dat die bij mij blijft tot de quarantaine over is.

Maar ik sta met mijn rug tegen de muur, alles wat ik zeg is tegen dovemans oren, waar ik A zeg, zegt hij B.. hij licht me nergens over in niks.

En dan nog niet eens over de weinige interesse in zijn eigen kind.. maar wil de post niet te lang maken.

Zijn er instanties die erbij kunnen helpen? Een mediator dan denk ik oid?

Heeft dat zin, als hij denkt niks fout te doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind? Oud genoeg voor een mobiele telefoon? Dan kan hij je in dit soort gevallen altijd bereiken.

En bespreek dit ook op de school van je zoon. Zo weten zij dat ze altijd zowel vader áls moeder moeten bellen bij verwondingen oid.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Misschien kun je de regeling gewoon stoppen zonder dat hij het merkt.
Weekend vragen of kind thuis mag blijven voor dit en dat, weekend erop ook en zo laten doodbloeden.
Lekker rustig, kan hij zich aan zijn nieuwe vriendin wijden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een ouderschapsplan?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-09-2020 23:52
Misschien kun je de regeling gewoon stoppen zonder dat hij het merkt.
Weekend vragen of kind thuis mag blijven voor dit en dat, weekend erop ook en zo laten doodbloeden.
Lekker rustig, kan hij zich aan zijn nieuwe vriendin wijden.
En kind hoeft dan ineens geen contact meer met de vader te hebben? Wat een bijzondere beredenering.

@TO je kan contact opnemen met centrum jeugd en gezin. Zij kunnen ook helpen met bemiddeling of tips geven zonder dat je al teveel onder de ‘jeugdzorg’ loep komt te liggen.
En ik vind het knap dat je hier zo mee omgaat en het beste zoekt voor je kind om toch contact met de vader te behouden.
Alle reacties Link kopieren
Veilig thuis kun je ook hulp vragen. En CJG / sociaal wijkteam
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
19-09-2020 23:59


@TO je kan contact opnemen met centrum jeugd en gezin. Zij kunnen ook helpen met bemiddeling of tips geven zonder dat je al teveel onder de ‘jeugdzorg’ loep komt te liggen.
En ik vind het knap dat je hier zo mee omgaat en het beste zoekt voor je kind om toch contact met de vader te behouden.
Hoe naïef kan je zijn.

Zodra je om hulp vraagt wordt er een dossier aangemaakt dat nog jaren blijft bestaan.

Hun tips en bemiddeling zijn niet vrijblijvend. To zal niet de eerste zijn die na het vragen van tips vervolgens in een drang traject gevolgd door een dwang traject terecht komt
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik kan me goed voorstellen dat dit je boos maakt.
sugarmiss schreef:
20-09-2020 00:25
Hoe naïef kan je zijn.

Zodra je om hulp vraagt wordt er een dossier aangemaakt dat nog jaren blijft bestaan.

Hun tips en bemiddeling zijn niet vrijblijvend. To zal niet de eerste zijn die na het vragen van tips vervolgens in een drang traject gevolgd door een dwang traject terecht komt
Dit kan ik onderschrijven, helaas.
Waardeloze vader.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak heeft hij kind nu?

Week om week? Minder?
Als hij hem zelf ineens "zo min mogelijk" wil hem voorstellen de regeling aan te passen naar weekend-systeem + alimentatie?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
19-09-2020 23:59
En kind hoeft dan ineens geen contact meer met de vader te hebben? Wat een bijzondere beredenering.
Kinderen hebben zekerheid nodig en een veilige omgeving. Iemand waar ze onvoorwaardelijk op terug kunnen vallen. In sommige gevallen kan dat beter van één ouder dan van twee komen. Er zijn zat kids die zonder vader of moeder zijn opgevoed.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Alles war gebeurt zelf vastleggen. Jullie hebben zeer waarschijnlijk ern ouderschapsplan waarin bindende afspraken staan over waar de kinderen zijn en hoe vaak, hoe lang. Iedere wijziging liefst schriftelijk vastleggen, en Bijhouden welke afspraken wanneer zijn geschonden. Via de weg van of wel een advocaat dan wel juridisch loket een flinke som extra bijdrage eisen. . Met de te betalen kosten zal misschien de roze wolk acuut in een donderwolk veranderen, hij heeft namelijk kinderen die op hem rekenen...
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Waar heeft je kind gelogeerd? Bij opa en oma of ergens anders?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik ook mijn privéleven niet meer bespreken met een ex; ik zou dan denken: als hij erachter komt dan zal ik dat alsnog even beknopt bespreken. Waarom? Omdat ik los van hem ben en me niet wil laten beïnvloeden. Daar kan natuurlijk uit volgen dat als het jouw beurt is om voor het kind te zorgen je die even naar een goede vertrouwde kennis brengt. Zo gaan die dingen.

Moeilijk; als je het meent dat je je dan liever hebt dat het kind dan bij jou blijft dan zou ik dat aan hem vragen. Maar dan moet je hem niet gaan uithoren waarom hij zo dringend andere dingen moet doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Op zich is het niet slecht voor een kind om af en toe bij andere mensen te logeren. Het is immers maar tijdelijk en hij leert daar toch weer veel van. Logeerpartijtjes uit die tijd staan in je geheugen gegrift.

Maak je je toch ongerust dat hij geen goed adres heeft uitgekozen bied je dan aan als logeeradres. Als hij jou vertrouwt zou dat geen verschil voor hem moeten maken. Maar misschien is hij dan bang dat je hem gaat bekritiseren en heeft hij daar totaal geen zin in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een eikel.
Hoe ziet jullie regeling eruit?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me maar richten op goed contact met zoon. Een telefoon geven en bespreken dat hij altijd naar jou toe mag.
De hulpverlening zou ik maar even buiten de deur laten, die kunnen ook weinig en als vader nijdig wordt en zich echt tegen je keert ben je verder van huis.
Wat wil je zelf? Hoe vind je het als zoon meer bij jou is?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul is die ex. Hoe is de verdeling? Halve week bij jou en halve week bij hem? Ik zou dan eerder gaan kijken naar om het weekend. Met je ex kun je nu toch niks wat de huidige regeling beter maakt en een weekendregeling hoeft helemaal niet slecht te zijn.

En verder inderdaad op school aangeven dat jij ook graag gebeld wordt bij dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat je als ouder toch de momenten dat je kind bij de ander is moet koesteren. Je kan dan zelf ook leuke dingen gaan doen die anders niet zouden kunnen. Ik zou dus niet nijdig, wantrouwend, minachtend, teleurgesteld gaan doen. Zelfs al daalt hij in jouw achting. Ik zou echt mijn cynisme vóór me houden.

Als je zeker wist dat hij je kind in gevaar brengt dan is het andere koek. Maar zolang je kind in orde blijft zou ik me er zo min mogelijk mee bezig houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
19-09-2020 23:52
Misschien kun je de regeling gewoon stoppen zonder dat hij het merkt.
Weekend vragen of kind thuis mag blijven voor dit en dat, weekend erop ook en zo laten doodbloeden.
Lekker rustig, kan hij zich aan zijn nieuwe vriendin wijden.
Goede tip. En bouw ondertussen je eigen leven op.
Jij bent niet verantwoordelijk voor wat je ex doet.
Alle reacties Link kopieren
Je kind heeft recht op contact met zijn vader.

Misschien is het eerder tijd om de regeling nog eens te bespreken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Daarom is een ouderschapsplan zo belangrijk, daar zet je in dat ie niet ergens anders logeert, als vader niet kan blijft kind bij moeder.
Die telefoon vond ik ook een goed idee.
Verder zo min mogelijk contact, het is alleen maar frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je niets op papier zet, dan bestaat er dus ook geen verbod op logeren. Dat het tijd is voor een gesprek en andere afspraken dat is klip en klaar. Maar om vanwege dit je kind alle contact met zijn vader te ontzeggen is absurd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wauw, ik zou hier inderdaad zeker wat mee doen.

En inderdaad je kind lekker bij jou thuis houden als vader er toch niet tot weinig omkijken naar heeft.

Belachelijk dat hij met je zoontje ook niet naar het ZH is geweest. Inderdaad school inlichten om contact met jou op te nemen voortaan, ook als er al contact met vader is geweest. (Want ja geen zekerheid dat hij komt opdagen .. )

Verder weet ik weinig qua instanties maar als ik in jou schoenen stond zou ik ook echt super boos zijn! Succes TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven