vasthouden aan mijn grenzen

20-09-2020 21:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
  • Ik heb een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt omdat ik bang ben om herkend te worden.
    Maar om een heel lang verhaal kort te maken. Al 11 jaar ben ik samen met tevens de vader van mijn kind.
    We hebben ups & downs gehad zoals iedereen dat in een relatie heeft. Echter kan ik door het niet meer vertrouwen van mijn vriend, niet langer door gaan met de relatie. Maar omdat alles zo gewoon en normaal is geworden en het " gewone'' leven elke dag doorgaat. Zoals werken, social life, huishouden & de zorg van onze mooie peuter. Ga ik elke keer mijn grenzen over. Eigenlijk wil ik weggaan, omdat er niks veranderd. Maar het vasthouden aan mijn grens lukt gewoon niet. Ik ga het over en dat doet natuurlijk lichamelijk & geestelijk het ander met me. Maar zodra mijn partner emotie toont voel ik me te schuldig. En hoe hard ik in sommige dingen ook ben het lukt niet. Voordat jullie zeggen just do it, wat ik ook zo aanraden aan iedereen in zo'n paket. Zijn er nog andere tips hoe ik ervoor zorg om regie te nemen in deze situatie. Want als je er eenmaal instaat is het heel anders dan dat je het als buitenstaander zou bekijken. Het is gewoon lastig bij iemand weggaan waarvan je houd en waarmee je een huis & kind hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gokken is een serieuze verslaving. Daar komt vaak liegen bij kijken. De drang om te gokken is groter dan de drang tot eerlijkheid en er bijna altijd veel schaamte. Ga samen naar de huisarts en regel samen hulp.
Zijn jullie financiën goed gescheiden? Dat jij niet ineens op straat staat met kind?

Ex moet je denk loslaten, je kunt zulke dingen niet verbieden binnen een gezonde relatie. Dus dat moet je ook niet willen. Je kan aangeven je er niet prettig bij te voelen meer niet. Dat zij zich negatief over jou uitlaat (wat zei ze dan?) ervaart hij misschien heel anders?
Alle reacties Link kopieren
1. Ga vandaag al je paperassen goed regelen ( wat hier als is gezegd) zeker mbt financiën
2. Praat met partner en geef hem twee keuzes of via huisarts doorverwijzen naar therapie, hij voor het gokken, beiden voor de relatie]
3. Wil hij dat niet, hak de knoop door en stap op

Dit is geen goede situatie voor jullie kind
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed heb is het zijn ex die hem belt en hij die dan uit beleefdheid met haar praat maar zoekt hij geen contact met haar?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me verstandig om eerst zelf eens bij iemand je verhaal te doen. Of dat nou een goede vriendin of via de huisarts is.
Je zegt zelf dat je ook niet meer goed weet wat normaal is. Praten kan daarbij helpen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven