Vriendins partner op datingsite, geen reactie van haar

20-09-2020 22:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was pas met een paar vriendinnen op een datingsite aan het kijken en we zagen de vriend van een vriendin langskomen die enkele dagen terug online was geweest.

Om haar niet voor een blok te zetten (met bellen/langsgaan) en omdat ik dacht dat het wellicht gewoon een oud profiel was, heb ik haar geappt (we bellen nooit). Ik wilde haar sowieso nog appen om weer af te spreken, dus dat gedaan, en ook geappt van: "Kan het dat [naam vriend] (nog) actief is op datingsite X? We waren voor een vriendin aan het kijken en ik zag zijn profiel langskomen met enkele dagen geleden nog online"

Ze heeft nu na enkele dagen alleen gereageerd op de vraag over afspreken (op een vrolijke manier) en niet op mijn opmerking over haar vriend. Betekent dit dat ze er niet over wilt hebben? Ik durf nu niet meer naar haar vriend te vragen, maar normaal praten we wel over onze relaties als we afspreken.
dancesleeprepeat wijzigde dit bericht op 20-09-2020 23:15
56.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet ter sprake brengen. Je hebt haar geappt, ze weet er dus van, het is aan haar wat ze verder met die informatie doet. Als ze meer wil weten had ze echt wel met vragen gekomen. Het ligt nu bij haar dus het is niet aan jou om erop door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als het een goede vriendin van je is waarom bel je haar niet gewoon op?
Luchtig wat dingen doornemen en zeggen dat je toch even nieuwsgierig bent.
Misschien is hij inmiddels alweer gepasseerd station :lightbulb:
anoniem_400887 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 22:09
3.20% gewijzigd
Je bent wel van de harde soort.
Nadat je de kat de bel al aangebonden hebt - waarop ze niet heeft gereageerd - wil je er nog een keer over beginnen.

Snap je dan echt niet dat dit 2x teveel is?
Alle reacties Link kopieren
Spreek af. Heb het gezellig. Klets bij. Misschien is het inmiddels wel uit, dan weet je het al. En anders vraag je nog even na, omdat het je bezig heeft gehouden.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Beetje lomp om over zoiets te appen, klinkt niet als een close vriendschap
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
20-09-2020 22:08
Ik zou het niet ter sprake brengen. Je hebt haar geappt, ze weet er dus van, het is aan haar wat ze verder met die informatie doet. Als ze meer wil weten had ze echt wel met vragen gekomen. Het ligt nu bij haar dus het is niet aan jou om erop door te gaan.

Dit.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Je hebt haar geïnformeerd, de bal ligt bij haar. Ik zou er niks verder over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het sowieso nooit via de app gevraagd, zoiets doe je toch face to face of op zijn minst telefonisch? Maar goed, ze weet het nu en het is nu aan haar om er al dan niet over te beginnen. Zegt ze zelf niets, dan zou ik er ook zeker niet over praten.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
20-09-2020 22:16
Beetje lomp om over zoiets te appen, klinkt niet als een close vriendschap
We bellen elkaar nooit. Als ik haar dan opbel moet ze ook direct op mij reageren (terwijl ze prima het recht heeft er niks mee te doen) en heeft ze geen ruimte dit zelf uit te zoeken of te verwerken. Ik zou het juist naar vinden als iemand mij gelijk zou bellen en ik er dan over moet praten.
dancesleeprepeat wijzigde dit bericht op 21-09-2020 00:13
45.90% gewijzigd
Je had beter kunnen afspreken en tijdens die borrel kunnen vertellen wat je hebt gezien. Wat ik overigens zelf nooit zo doen (none of my business) maar goed. Ik zou nu zeggen "sorry dat ik me met je bemoeide, zijn mijn zaken niet" misschien leidt dat tot een constructief gesprek over jouw actie óf over haar vriend of beiden.
Alle reacties Link kopieren
Wat pijnlijk dat ze dit via de app van jou moest vernemen. Waarom ben je niet even bij haar langsgegaan zodat je haar op kon vangen als ze dat nodig had?
Alle reacties Link kopieren
Je meldt zoiets denk ik omdat je integer bent aan je vriendin. Dan meld je het en houd je verder je mond, verwacht je niks van haar.
Of je meldt het omdat je een nieuwsgierig Aagje bent, dan zit je op een verhaal te wachten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
20-09-2020 22:53
Wat pijnlijk dat ze dit via de app van jou moest vernemen. Waarom ben je niet even bij haar langsgegaan zodat je haar op kon vangen als ze dat nodig had?

Hoezo is dat pijnlijk? Het is de minst confronterende manier. Vriendin kan de informatie eerst zelf verwerken en bepalen wat zij ermee wil. Vooralsnog wil vriendin er dus niets mee richting TO. Had TO dit tijdens een lunch met haar besproken was het veel ongemakkelijker geweest.

TO ik vind dat je goed gehandeld hebt. Het enige is nog dat je niet begrijpt dat geen reactie ook een reactie is. Zij is jouw verder geen antwoord verschuldigd, het is immers niet jouw relatie. Verder gewoon je mond houden totdat zij aangeeft het erover te willen hebben.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Jesus.. dat je zoiets via de app verteld. Aan haar reactie(geen reactie) vermoed ik dat je je met je eigen zaken moet bemoeien. Dat je er uberhaupt aan zit te denken om het weer aan te halen, mindblown.
Ellerlilalinne schreef:
20-09-2020 23:06
Hoezo is dat pijnlijk? Het is de minst confronterende manier. Vriendin kan de informatie eerst zelf verwerken en bepalen wat zij ermee wil. Vooralsnog wil vriendin er dus niets mee richting TO. Had TO dit tijdens een lunch met haar besproken was het veel ongemakkelijker geweest.

TO ik vind dat je goed gehandeld hebt. Het enige is nog dat je niet begrijpt dat geen reactie ook een reactie is. Zij is jouw verder geen antwoord verschuldigd, het is immers niet jouw relatie. Verder gewoon je mond houden totdat zij aangeeft het erover te willen hebben.
Wie weet waar vriendin was toen ze die app kreeg. Als ik bijvoorbeeld op mijn werk ben en zoiets binnen krijg dan is mogelijk de concentratie voor de rest van de dag weg op mijn werk. Ik vind het echt belachelijk om zoiets te melden via de app. Als je het zo nodig moet melden dan doe je dat als je toch hebt afgesproken met haar zodat je in ieder geval iets beter kunt inschatten of het onderwerp op dat moment goed aan komt.
Ik heb info ook liever per app en vind dat geen graadmeter van de vriendschap.

Ik zou me hier trouwens nooit mee bemoeid hebben. Ik vind het niet echt boeiende info. Heeft die jongen weer eens ingelogd, nou poeh poeh.
Wat een rare reacties. Je hebt goed gehandeld, to. De boodschap is naar, niet de actie van to. Laten we dat niet uit het oog verliezen.

Het lijkt mij nu wel super ongemakkelijk nu zo'n enorme olifant er staat en die genegeerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen doe je toch niet over de app...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n beller maar als ik zie dat de partner van een vriendin op datingsite zit, zou ik haar toch op een rustig tijdstip bellen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
21-09-2020 07:52
Ik ben niet zo'n beller maar als ik zie dat de partner van een vriendin op datingsite zit, zou ik haar toch op een rustig tijdstip bellen.
Je gaat er dan vanuit dat het goed mis is.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Team app hier. Ik zou zoiets ook liever via de app horen zodat ik erover kan nadenken. Ik zou er niet over beginnen TO, dan merk je vanzelf wel of ze het erover wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
cortana85 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 10:06
97.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook graag via de app krijgen. Ik hou er niet van om direct op iets heftigs te moeten reageren per telefoon of face to face. Sowieso heb ik een hekel aan bellen en bel nooit met vrienden/familie, behalve als ze me nodig hebben. Ik vind het altijd raar dat dat als iets not-done gezien wordt, appen over iets belangrijks.

Waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan als jij TO, maar ik zou het niet meer face to face ter sprake brengen. Mocht ze erover willen praten dan komt ze er zelf wel mee.
Team app en verder niet meer over beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven