Vriendschap kapot, is het mijn fout?

20-09-2020 23:54 504 berichten
Beste, iedereen die dit leest..

Ik zit met een dilemma en zou graag willen weten hoe een buitenstaander hier over denkt.

Na een vriendschap van om en na bij 6 jaar heb ik nu al bijna een halfjaar geen contact meer met deze persoon in kwestie. Het is de vrouw van de beste maat van mijn vriend. Het klinkte meteen toen we elkaar leerde kennen, ik had het gevoel alles met haar te kunnen bespreken. Het voelde alsof ze mijn grote zus was, zo zei ze zelf. Nu ben ik ook 10 jaar jonger en sta met veel dingen wat 'wankeler' in het leven. Ik ga namelijk altijd uit van het beste van de mens en daardoor ga ik vaak op mijn smoel.

Het ging mis toen ik het bovengenoemde stel uitnodigde voor een etentje waarbij ik op voorhand liet weten mijn beste vriendin (single) ook aan zou schuiven. Het leek mij oprecht een leuk idee dat 3 van zulke belangrijke mensen in mijn leven elkaar beter zouden leren kennen. Hierop volgde ligt geïrriteerd App contact van haar kant dat ze voor ons kwam en mijn vriendin er niet bij wilde hebben.
Mijn vriend vond dat ik moest leren op mijn strepen te gaan staan en adviseerde me om ZELF te bepalen wie ik uitnodigde in ons huis en dit gewoon te laten begaan..

Ik heb hier tot op de dag van vandaag spijt van omdat ze me ondertussen geblokkeerd heeft op WhatsApp en er geen contact meer plaats vind. Het ergste nog vind ik de precieze reden niet te weten waarom ze 'boos'?! op me is. Ook mijn vriend heeft nu minder contact met zijn maat (maar die kan het heel gemakkelijk van zich af zetten)

Ik ben eerlijk gezegd ook te bang haar te bellen.. Omdat ze verbaal zó veel sterker is als dat ik ben en ze me binnen 10 tellen over de flos helpt.

Ik hoop dat iemand dit ellenlange verhaal heeft gelezen en me misschien advies kan geven of een steuntje de juiste kant op.
Alle reacties Link kopieren
Als dat echt de enige reden is dat ze geen contact meer met je heeft, is daar een woord voor: drama queen. Dergelijke reactie op een etentje met 5 ipv 4 klinkt voor mij dusdanig overtrokken dat ik me afvraag of er niet meer aan de hand is.

Je benoemt er specifiek bij dat die andere vriendin van je single is. Is dat omdat je denkt dat dit er iets mee te maken heeft? Heeft dat etentje uiteindelijk wel plaatsgevonden of niet? Zo ja, is er toen iets gebeurd?

Als je wil weten hoe de vork in de steel zit, zal jij degene moeten zijn die de eerste stap zet naar haar, lijkt me. De vraag is of je dat wil, als iemand zo met je om gaat. Ik zou sowieso proberen me iets minder de boosdoener te voelen in dit verhaal als ik jou was, TO. Er zijn nog veel meer leuke mensen op de planeet die je niet blokkeren na een etentje met een extra persoon.
Ik zou ook verbaasd zijn als bij een etentje iemand uitgenodigd werd die voor mij er niet aan toe doet. Maar er zo boos om worden. Dat weet ook niet.
Enige manier om bij te leggen is bellen. En vraag dan gewoon wat je kunt doen om het weer goed te maken
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
21-09-2020 07:24
Als dat echt de enige reden is dat ze geen contact meer met je heeft, is daar een woord voor: drama queen. Dergelijke reactie op een etentje met 5 ipv 4 klinkt voor mij dusdanig overtrokken dat ik me afvraag of er niet meer aan de hand is.

Je benoemt er specifiek bij dat die andere vriendin van je single is. Is dat omdat je denkt dat dit er iets mee te maken heeft? Heeft dat etentje uiteindelijk wel plaatsgevonden of niet? Zo ja, is er toen iets gebeurd?

Als je wil weten hoe de vork in de steel zit, zal jij degene moeten zijn die de eerste stap zet naar haar, lijkt me. De vraag is of je dat wil, als iemand zo met je om gaat. Ik zou sowieso proberen me iets minder de boosdoener te voelen in dit verhaal als ik jou was, TO. Er zijn nog veel meer leuke mensen op de planeet die je niet blokkeren na een etentje met een extra persoon.
Helemaal mee eens. Als er echt niet anders voorgevallen is dan klinkt het helemaal niet als een leuk persoon. En zou ik denk liever kwijt dan rijk.
Ik snap wel dat zij geen zin heeft in een etentje met een totaal onbekend persoon. Ze was bevriend met jou, en niet met die ander. Zou hier zelf geen zin in hebben. En als zij het aangeeft, en jij dringt nogal aan, dan snap ik dat ze geirriteerd is.

Ben jij normaal nogal in dwingerig persoon?
Zijn er meer dingen gebeurd waardoor ze boos is?
En waarom moest de single vriendin erbij zijn?
Wat raar van jou. Waarom zou je een vriendin uit willen nodigen die zij niet kent bij jullie afspraak? En waarom zou je dat doorzetten als zij aangeeft dat ze dat niet prettig vindt? Vreemd idee van vriendschap heb jij. Ik snap wel dat ze klaar met je was.
Weet je echt niet waarom ze boos is? Nou omdat jij een vreemde wilde uitnodigen bij jullie afspraak en het negeerde toen ze zei daar geen zin in te hebben. Ik zou er ook echt geen trek in hebben.
Het is misschien leuk voor jou om 2 aparte vriendinnen tegelijk te zien, maar voor die vriendinnen is er natuurlijk geen reet aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties hierboven. Hoezo zou To geen 2 vriendinnen mogen combineren bij een etentje. Al die reacties van daar heb ik geen zin in...
Heb in het verleden vaak genoeg etentjes gehad bij bevriende mensen waar anderen aanwezig waren die ik niet kende. Juist leuk om andere mensen te ontmoeten.

To als dit echt de enige reden is ben je haar liever kwijt dan rijk.
Ik vind niet raar als je mensen erbij uitnodigt maar niet iedereen vind dat leuk.

Maar dan nog is zo'n apje beetje onbeschoft van haar en iemand blokkeren en weren uit je leven?

Mens is gek.
laborantje schreef:
21-09-2020 07:43
Wat een rare reacties hierboven. Hoezo zou To geen 2 vriendinnen mogen combineren bij een etentje. Al die reacties van daar heb ik geen zin in...
Heb in het verleden vaak genoeg etentjes gehad bij bevriende mensen waar anderen aanwezig waren die ik niet kende. Juist leuk om andere mensen te ontmoeten.

To als dit echt de enige reden is ben je haar liever kwijt dan rijk.
Groot verschil, jij vindt dat leuk. Die vriendin gaf aan dat zij dat niet leuk vond. Toch bleef TO erbij die vriendin uit te nodigen. Vind jij dat normaal?

Ik spreek met vriendinnen af om hen te zien. Niet om hun andere vriendinnen die ik niet ken te zien. Ik zou zelf ook nooit verwachten dat een vriendin langskomt tegelijk met een andere vriendin terwijl ze zelf aangeeft daar geen zin in te hebben. Wie doe je daar een plezier mee?
Ii zie er niks verkeerds in ,jij nodigd de mensen uit die voor jou belangrijk zijn,het is niet een uitnodiging waar ineens plotseling iemand aanschuift dus ik snap niet waarom ze zo moeilijk doet.Ik denk dat je blij moet zijn dat je van haar af bent zoiemand die vind dat ze het alleenrecht heeft op jou moet je niet in je leven willen hebben.
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 07:45
Ik vind niet raar als je mensen erbij uitnodigt maar niet iedereen vind dat leuk.

Maar dan nog is zo'n apje beetje onbeschoft van haar en iemand blokkeren en weren uit je leven?

Mens is gek.
Hoe weet je dat dat appje onbeschoft was? Ik lees niets over de inhoud. Behalve dat ze gewoon eerlijk zei dat ze geen zin had ik een vreemde vriendin erbij. Juist prettig als iemand gewoon zegt wat er is.
En je weet niet wat er aan dat blokkeren vooraf ging. Blijkbaar heeft TO iets geappt.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 07:50
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat apart zeg. Ik nodig zo vaak mensen uit die elkaar niet kennen. In mijn omgeving is dat heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij een overtrokken reactie van die persoon. Als jij een etentje geeft mag je toch zelf beslissen wie je uitnodigt?

Maar als je precies wilt weten hoe het zit, zul je haar moeten bellen. En als ze niet opneemt, want geblokkeerd ofzo, zou je vriend misschien eens bij zijn maat kunnen opperen, dat jij hiermee zit.

Maar ik zou zelf ook niet graag meer bevriend willen zijn met iemand, die me om zoiets kleins uit haar leven bant. Dan ga je dus altijd haar zin doen, wat stél je voor.
Later is nu
Mintel88 schreef:
21-09-2020 07:50
Wat apart zeg. Ik nodig zo vaak mensen uit die elkaar niet kennen. In mijn omgeving is dat heel normaal.
In mijn omgeving niet. Echt nog nooit meegemaakt.
En dan nog: vriendin geeft aan dat ze daar geen zin in heeft. Nou, dan doe je het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er tussen het licht geïrriteerde appje van haar en het blokkeren gebeurd. Hoe ben je op je strepen gaan staan?
Alle reacties Link kopieren
Op een verjaardag komen er toch ook mensen tegelijk die elkaar niet kennen?

Heb je misschien de ene vriendin als 'beste' vriendin benoemd tegen de andere die vond dat zij die titel zelf verdiende?
Melofkim schreef:
21-09-2020 07:51
In mijn omgeving niet. Echt nog nooit meegemaakt.
En dan nog: vriendin geeft aan dat ze daar geen zin in heeft. Nou, dan doe je het dus niet.
Of wel en die ander blijft lekker weg.

Je gaat mensen toch niet on-uitnodigen?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 07:53
7.44% gewijzigd
Blijenvrij schreef:
21-09-2020 07:30
Ik snap wel dat zij geen zin heeft in een etentje met een totaal onbekend persoon. Ze was bevriend met jou, en niet met die ander. Zou hier zelf geen zin in hebben. En als zij het aangeeft, en jij dringt nogal aan, dan snap ik dat ze geirriteerd is.

Ben jij normaal nogal in dwingerig persoon?
Zijn er meer dingen gebeurd waardoor ze boos is?
Deze reactie vind ik echt raar. Je bepaalt toch zelf wie je uitnodigt of niet? Als je er geen zin in hebt kom je niet, geen drama nodig.
Het-groepje schreef:
21-09-2020 07:53
Deze reactie vind ik echt raar. Je bepaalt toch zelf wie je uitnodigt of niet? Als je er geen zin in hebt kom je niet, geen drama nodig.
Als je afspreekt met een vriendin, dan nodig je daar toch niet iemand bij uit die zij niet kent? Terwijl zij gewoon met jou wil afspreken?
Ik zou raar staan te kijken als ik een afspraak heb met een goede vriendin en ze zegt opeens dat haar andere vriendin - die ik niet ken - ook erbij is.
Mintel88 schreef:
21-09-2020 07:50
Wat apart zeg. Ik nodig zo vaak mensen uit die elkaar niet kennen. In mijn omgeving is dat heel normaal.
Ja precies. Of er schuift ineens een buurman aan ofzo. Ik vind een etentje thuis met mijn gezin en gasten nu niet echt quality time, gesprekken blijven wat oppervlakkiger, het gaat dan meer om ETEN :-D.
Als ik echt iets persoonlijks wil bespreken spreek ik expliciet 1 op 1 af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt niet zitten te wachten op iemand erbij die ik niet ken. Aan de andere kant, als het voor een keertje is, zou ik niets zeggen en gewoon komen. Wie weet is die vriendin van jou wel hardstikke leuk. Ik vind je rol van je vriend in deze ook niet zo handig, jij moet op je strepen leren staan vindt hij maar nu heb jij gedoe. Stond je wel achter deze beslissing? Ik krijg de indruk dat je wat onzeker bent en teveel je oren laat hangen naar anderen. Consequenties als gevolg van een beslissing waar je achter staat, voelen anders aan en zijn makkelijker te dragen.
Luci_Morgenster schreef:
21-09-2020 07:53
Of wel en die ander blijft lekker weg.

Je gaat mensen toch niet on-uitnodigen?
Misschien zei ze dat ook ‘dan komen wij wel een andere keer’. Maar TO zei dat ze toen - op aanraden van haar vriend - bleef staan op de groepsdate.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 08:00
0.16% gewijzigd
Maargoed, ik zou geen zin hebben in iemand die onze vriendschap zoiets onbelangrijk vind dat ze gelijk gaat blokken.
Ik heb ooit een collega gehad die ook zo van dat blokkeren was, ik vind dat zo hysterisch.
Ik krijg bij deze dame een beetje dat idee van vroegere vriendschappen die ik had, van die hele intense toestanden van mensen die zichzelf gelijk 'een zus' of 'soulmate' noemen.
Maar wel heel apart gedrag vertonen, eigenlijk komt het erop neer dat zij alles mogen en jij niks want dan verpest JIJ de vriendschap.
Ik werd daar nogal nerveus van omdat al die protocollen die zij in hun hoofd hadden nogal dwingend waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al wat reageren er toch mensen heftig hierop, maar dat is steeds dezelfde forumster. Ik vind dat je nogal op TO aan het hakken bent Me-lof-Kim :geek: .

Voor mijn gevoel mist er een hele hoop context om hier echt een oordeel over te kunnen geven. Je zou zeggen dat je iets meer krediet zou hebben als je iemand je ‘grote zus noemt’. Dan moet er haast wel meer gebeurd zijn wil iemand zo reageren. Maar goed, zo lang we die info niet hebben is er eigenlijk weinig over te zeggen.
Lach hard, duik diep, kom terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven