Geroddel in familie

21-09-2020 16:54 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat dit het 10000ste topic is over schoonouders, maar ik zit een beetje met het volgende;

Mijn schoonmoeder is aardig als ik erbij ben, maar ik heb laatst gehoord dat ze over mij en man roddelt tegen de rest van de familie. Dat hoorde ik van een tante van mijn man. Ze vind dat ik uit de hoogte doe, geen tijd doorbreng met haar en haar dochter en kleinkind en alleen maar leuke dingen doe met andere kinderen in de familie. Ze denkt dat ik haar niet ‘moet’. Ook heb ik met man een feestje georganiseerd voor haar halfzus en dat vond ze ook niet leuk, want haar nemen we nooit uit eten of iets dergelijks. En we geven volgens haar ook grotere cadeaus aan anderen in de familie. Ik heb er met man over gepraat en hij geeft toe dat ze daar over geklaagd heeft bij hem. Maar ze klaagt ook over de rest van de familie want die doen volgens haar ook ‘niks’ voor haar en dochter.

We spenderen wel meer tijd met anderen in de familie maar dat is omdat we een betere klik met hen hebben dan met moeder en schoonzus. Schoonmoeder klaagt eigenlijk alleen maar over alles als we daar zijn. Daardoor neem ik of man eigenlijk nooit initiatief om meer tijd te spenderen, omdat het toch vaak eindigt in een slecht gevoel. Met schoonzus hebben we al geen contact meer omdat ze alleen van zich liet horen als ze geld nodig had (hier was een hele tijd terug al een topic over van mij).

Hebben jullie tips hoe om te gaan met dit gedoe en de negativiteit? Door het geklaag heb ik steeds minder zin om lieve dingen te doen voor schoonmoeder.
Maar het is wel waar wat ze zegt.. je moet haar niet. Dat snap ik als iemand zo is.
Alle reacties Link kopieren
Niks. Ze roddelt over iedereen. Dus ene oor in, andere oor uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch niet roddelen, alleen zeggen hoe zij het ervaart. En dat mag ze delen met mensen,

Jammer dat jullie daar samen niet over praten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Iedereen roddelt over iedereen. Boeie.
Alle reacties Link kopieren
Ze roddelt over iedereen. Dus ook over jullie.

Ene oor in, andere oor uit.

Je hoeft er pas iets mee als jij dat wil.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
laat het lekker van je afglijden
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch ook geen 'lieve dingen te doen voor schoonmoeder'? Je vindt haar niet eens aardig. Dus wat ze zegt is niet eens onwaar.
Gewoon hier en daar een beleefdheidsbezoekje en dan gewoon vriendelijk zijn. Meer niet.
Roddelen is menselijk. Als het haar dwars zit is het niet heel gek dat ze het daar eens met iemand over heeft.
Niet erg nodig van die tante om dat dan naar jou door te brieven.
Alle reacties Link kopieren
Dikke laag boter op de rug en af laten glijden . Gewoon de minimaal noodzakelijke dingen doen. Je hoeft er geen vrienden mee te zijn, maar ook als het kan geen ruzie mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand aan jou vraagt: goh, schoonmoeder zeg A, is dat zo. Dan kun je aangeven dat het B is en eventueel aangeven bij schoonmoeder(via man) dat schoonmoeder geen A moet zeggen als het B is.

Als iemand zegt dat ze lelijk over jullie praat, kun je aangeven dat je het weet, maar het liever over iets leukers wilt hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Laat het van je afglijden. Dit soort vrouwen is toch nooit tevreden. Als haar eigen zoon er al hetzelfde over denkt als jij gewoon lekker laten.
Als je goed contact met de andere familieleden hebt en ze je schoonmoeder ook wel kennen dan hebben zij echt wel hun eigen mening over jou.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het van de tante van je man ook niet zo aardig om die roddels nog even bij jullie te droppen eigenlijk.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Die tante roddelt dus ook.

Kijk eens goed naar je schoonmoeder, om te zien wat haar zo ongelukkig maakt. Praat met haar erover. Misschien kun je als je het begrijpt makkelijker eens iets aardigs doen dat haar een beter gevoel geeft. Het is tenslotte de moeder van je man (misschien later de oma van je kinderen) en daar moet je nog heel lang mee om gaan.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-09-2020 17:17
Je hoeft toch ook geen 'lieve dingen te doen voor schoonmoeder'?
Maar dat is wat ze juist zo belangrijk lijkt te vinden, aandacht, cadeaus, etentjes enzo. Maar hoe meer ze klaagt hoe minder ik nog zin heb om dingen voor haar te doen. Want je krijgt het gevoel dat het toch nooit goed is.
Alle reacties Link kopieren
Bunnybunny schreef:
21-09-2020 17:26
Maar dat is wat ze juist zo belangrijk lijkt te vinden, aandacht, cadeaus, etentjes enzo. Maar hoe meer ze klaagt hoe minder ik nog zin heb om dingen voor haar te doen. Want je krijgt het gevoel dat het toch nooit goed is.
Dat zij dat belangrijk vindt, betekent nog niet dat jij dat dan ook moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bunnybunny schreef:
21-09-2020 17:26
Maar dat is wat ze juist zo belangrijk lijkt te vinden, aandacht, cadeaus, etentjes enzo. Maar hoe meer ze klaagt hoe minder ik nog zin heb om dingen voor haar te doen. Want je krijgt het gevoel dat het toch nooit goed is.
maar dat hoef jij niet te doen, dat kan haar zoon doen
laat het lekker los
Lekker laten gaan. Jullie liggen elkaar minder, kan toch. Als je nou vreselijk je best had gedaan is het wat anders. Maar er zit een kern van waarheid in. Nou ja, het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
Bunnybunny schreef:
21-09-2020 17:26
Maar dat is wat ze juist zo belangrijk lijkt te vinden, aandacht, cadeaus, etentjes enzo. Maar hoe meer ze klaagt hoe minder ik nog zin heb om dingen voor haar te doen. Want je krijgt het gevoel dat het toch nooit goed is.
Leuke mensen hoeven daar niet om te vragen. Als mensen vinden er recht op te hebben, komen ze van een koude kermis thuis.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Is ze in haar leven veel tekort gekomen?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
''Ze vind dat ik uit de hoogte doe, geen tijd doorbreng met haar en haar dochter en kleinkind en alleen maar leuke dingen doe met andere kinderen in de familie. Ze denkt dat ik haar niet ‘moet’.''

Als je het belangrijk vindt om dit uit de wereld te helpen dan zou ik de koe bij de horens pakken en haar bellen.
''Hey schoonmoeders. Ik belde even omdat ik hoorde dat je het jammer vind dat ik geen tijd met je/jullie doorbreng en dat ik uit de hoogte zou doen. Dit vind ik erg vervelend, ik mag je zeer zeker wel. Dus pak je agenda, gaan we een datum prikken voor een leuke herfstwandeling.''

Hoppakeej, gas dr op.

En als er eigenlijk wel een kern van waarheid in zit dat je dr niet moet en dat je niet zit te wachten op contact dan er een beetje omheen lullen en laten gaan.
Geen prima, prima is geen goed.
Maar wat is er onwaar aan dan wat je schoonmoeder zegt?
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
21-09-2020 17:32
Is ze in haar leven veel tekort gekomen?
Ze heeft sinds een paar jaar gezondheidsproblemen en veel meegemaakt. Ze was weinig betrokken in jeugd van man (teveel met slechte dingen bezig), eigenlijk heeft haar familie (zussen en broers) mijn man meer opgevoed. Ze wil het nooit over vroeger hebben en heeft ook nooit een goed gesprek met man daarover gehad.
Bunnybunny schreef:
21-09-2020 17:36
Ze heeft sinds een paar jaar gezondheidsproblemen en veel meegemaakt. Ze was weinig betrokken in jeugd van man (teveel met slechte dingen bezig), eigenlijk heeft haar familie (zussen en broers) mijn man meer opgevoed. Ze wil het nooit over vroeger hebben en heeft ook nooit een goed gesprek met man daarover gehad.
Je roddelt over de schoonfamilie op de viva.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-09-2020 17:38
Je roddelt over de schoonfamilie op de viva.
:hihi:
Geen prima, prima is geen goed.
Bunnybunny schreef:
21-09-2020 17:26
Maar dat is wat ze juist zo belangrijk lijkt te vinden, aandacht, cadeaus, etentjes enzo. Maar hoe meer ze klaagt hoe minder ik nog zin heb om dingen voor haar te doen. Want je krijgt het gevoel dat het toch nooit goed is.

Ik weet het niet hoor, maar ze heeft toch een eigen kind? Haar zoon. Hoezo is dit allemaal jouw verantwoording? Is je man gehandicapt? Geestelijk beperkt? Dat ze vind dat jij dat allemaal moet regelen? En bij moet zijn.

Ik zou daar echt al vreselijk jeuk van krijgen.

Volgende keer als tante komt doorbrieven of als schoonmoe wat te klagen heeft, wijs naar haar zoon. Zijn moeder, zijn pakkie aan, zijn verantwoording mbt cadeautjes en feestjes en uitjes en bezoekjes regelen. Niet de jouwe en helemaal debiel dat jij daar dan op aangekeken wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven