Venus en Mars - koken

26-09-2020 09:39 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man.... en begrijp vrouwen soms echt niet (ahh , gevaarlijk op deze site)

Gisteren, mijn vriendin is ziek en ik start met koken, Hello Fresh - vegetarisch kipnuggets met courgette en zelfgemaakte patatjes uit de over. 45 min in de keuken gestaan. Kaarsjes aangestoken en muziek opgezet, kids aan tafel en mijn vriendin komt beneden. Gaat zitten en zegt na 2 happen, "ik vind het niet lekker". (ze is een echte vleeseter). Geen reactie die je hoopt te krijgen en ik zeg ook dat ik het niet fijn vindt. Ik vraag of zij geen trek heeft (omdat zij ziek is) en ze bevestigt dit.

Na 3 min zegt zij " zal ik Pizza bestellen"? Ik ben verbaasd en denk nog dat het een grap is (ook al is deze niet leuk), haar kinderen eten een beetje door en bemoeien zich niet met deze discussie. Na 5 minuten vertrekt zij naar boven en krijg ik via Whatsapp de mededeling dat zij onder de douche gaat en dat zij een pizza heeft besteld. Enige tijd later arriveert de pizza en omdat ik het al gehad had heb ik aan de bezorger gevraagd om de pizza buiten op een pilaar naast de ingang te leggen.

Mijn vriendin komt beneden en vraagt waar de pizza is, ik geef aan dat deze buiten bij de ingang ligt. Zij zegt" waarom moet ik deze ophalen, ik ben ziek en kom net uit de douche". Ik heb aangegeven niet blij te zijn en dat ik het vreemd vind dat zij toch een pizza heeft besteld. Dat ik het onbehoorlijk vind dat als je kookt iemand zo bot kan zijn en dan ook nog eens een pizza gaat bestellen.

Nu krijg ik te horen dat ik moeilijk ben en dat het niet haar fout is dat het zo gelopen is.
Dat zij dit niet verdiend heeft :-(

Ik ben erg benieuwd naar jullie visie op mijn verhaal.
Waarom maak je een vegetarische maaltijd voor iemand die graag vlees lust?
En dat heeft verder niks te maken met vrouw-eigen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje apart vind ik het ook, ben het met je eens. Maar waarom Venus en Mars? Denk je dat alle vrouwen pizza's bestellen als hun man heeft gekookt? Of kook je heel beroerd?
Ik vind jullie allebei kinderachtig. Ben je heel trots op jezelf dat je een keertje hebt gekookt? Want als je de helft van de tijd kookt, en dit gebeurt één keer terwijl ze ziek is dan is het toch niet zo'n ramp.
Heeft volgens mij niets te maken met Venus en Mars. Als ik zoals deze week kotsmisselijk wordt van alles waar ik maar aan denk, dan is een BBQ zoals we donderdag hadden echt veel te veel van het goede. Ik werd al misselijk van de lucht..... Heb dus het nodige opgeschept, en laten staan want kots is minder smakelijk dan ongegeten retour keuken?

** zakelijke context **
Alle reacties Link kopieren
Ik kook zelden, mijn man vindt het oprecht leuk en ik vind het al chaotisch worden als het er meerdere pannen bij komen kijken. Maar als mijn man kookt (zeg maar bijna altijd) dan ga ik geen pizza of ander eten bestellen. Vind ik ook behoorlijk onbeschoft en ondankbaar overkomen... Jouw reactie daarna met de pizza is een escalatie.
baggal wijzigde dit bericht op 26-09-2020 09:51
8.27% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Onvolwassen gedrag van haar zeg.
Lillybit schreef:
26-09-2020 09:45
Waarom maak je een vegetarische maaltijd voor iemand die graag vlees lust?
Dat dan ook nog!
Dus je vriendin reageert nukkig omdat ze ziek is (of reageert misschien altijd bot omdat ze gewoon onvriendelijk is) en dit is ineens typisch voor alle vrouwen?
Ok.

En je wou even weten dat je had gekookt. Bravo, je krijgt een sticker.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
26-09-2020 09:50
Heeft volgens mij niets te maken met Venus en Mars. Als ik zoals deze week kotsmisselijk wordt van alles waar ik maar aan denk, dan is een BBQ zoals we donderdag hadden echt veel te veel van het goede. Ik werd al misselijk van de lucht..... Heb dus het nodige opgeschept, en laten staan want kots is minder smakelijk dan ongegeten retour keuken?

** zakelijke context **
Maar die pizza had jij dan ook niet besteld.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Eerlijk gezegd klinkt genoemde maaltijd mij ook niet als een culinair festijn in de oren, maar ik zou het zonder morren hebben opgegeten. Aan de andere kant: je vriendin was ziek, en het is helemaal niet raar als iemand dan niet zo'n trek heeft of alleen maar trek in troostvoedsel. Ik zou er dus niet te zwaar aan tillen.
Alle reacties Link kopieren
En ook geen idee wat dit met Venus en Mars te maken heeft.
Alsof alle vrouwen zo zijn :facepalm:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Horken heb je in mannelijke en vrouwelijke vorm. Ik was ook niet blij geweest TO als mijn partner zo zou reageren aan tafel.
Lillybit schreef:
26-09-2020 09:45
Waarom maak je een vegetarische maaltijd voor iemand die graag vlees lust?
Ik kook elke dag, maar ga niet elke dag rekening houden met mijn man. Ik vind burrito's heerlijk, hij vind er niks aan. Vind het niet super vies, maar word er ook niet blij van. Dus meestal maak ik het als ik alleen thuis ben, maar ik maak het ook gewoon af en toe als hij er is. Het kan niet iedere dag een feestje zijn. Mijn kinderen hebben ook vaker dan eens pech, en moeten dingen eten die ze niet geweldig lekker vinden. Dat hoort toch wel een beetje bij het leven.

En ik neem aan dat TO zijn partner ook heeft ingestemd met hello fresh de vega versie. Maar goed als ik ziek ben dan ben ik ook heel kieskeurig met eten, terwijl ik normaal gewoon alles eet ook als ik het niet zo lekker vind. Dus als dit een eenmalig iets is, zou ik het als TO gewoon laten gaan. Als dit een groter probleem is, dan moeten ze echt het gesprek maar eens aan gaan, in plaats van elkaar dwars te zitten door onder andere een pizza buiten te laten staan..
Alle reacties Link kopieren
Waterverf schreef:
26-09-2020 09:58
Horken heb je in mannelijke en vrouwelijke vorm. Ik was ook niet blij geweest TO als mijn partner zo zou reageren aan tafel.

+1

En ook weer kinderachtig dat jij de pizza buiten liet liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kinderachtig gedrag zeg, van beide kanten.

Zij is ziek (dus zit niet lekker in haar vel) en vindt wat jij hebt gekookt niet lekker (omdat ze een echte vleeseter is). Oké, kan ik in komen. Maar om dan weg te lopen van tafel en nota bene te appen vanaf boven 'ik ga een pizza bestellen'... Had dan gewoon een boterham gemaakt.
En dan jij, die nukkig als een klein kind zegt 'je pizza ligt buiten hoor, ga hem maar lekker zelf pakken'. Huh? Had gewoon die pizza aangepakt, op de keukentafel gelegd en tegen je vriendin gezegd 'schat, ik heb hard mijn best gedaan in de keuken en ik vind het jammer dat je het niet lekker vind. Je pizza ligt op tafel'.

Je nickname eindigt op 73. Zijn jullie eind 40/begin 50? Want dan is dit al helemaal sneu zeg.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is ziek, laat haar gewoon eten waar ze trekt in heeft. Je legt haar pizza toch niet buiten naar...wat kinderachtig. Je gedraagt je als een vader die puber van 13 terecht wijst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou dus ook niet van dat getrut. Vreet gewoon wat er voor je gemaakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen jullie jezelf moeilijk maken.

Heeft niets met man/vrouw te maken. Soms wordt er bij ons iets gekookt wat een ander niet zo lekker vindt. Jammer, je eet gewoon je bord leeg. Natuurlijk mag je het zeggen. Maar om dat pizza te bestellen. Wat voor voorbeeld geef dit aan de kinderen.

En het is kinderachtig dat je de pizza niet zelf naar binnen hebt gebracht. Gepikeerd omdat jouw eten niet werd gewaardeerd.

Tijd voor een goed gesprek. Want ik ben erg benieuwd hoe de relatie verder is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me bij het lezen van je post ook af hoe vaak je eigenlijk kookt. Het leest echt alsof je verwacht had te worden overladen met complimenten.

Ze vond het vies, dat kan. Ik kook heel vaak iets nieuws en soms is iets gewoon echt niet lekker. It happens. Als ik dan ziek was geweest had ik het waarschijnlijk ook niet opgegeten. Ze wilde blijkbaar toch iets eten en haar opties waren beperkt tussen iets bestellen of jou iets laten halen. Ze heeft voor het eerste gekozen...

Maar om dan haar pizza buiten te laten staan vind ik pas echt kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Vegetarische kipnuggets zouden voor mij ook een reden zijn om pizza te bestellen.

Een vriendin die me appt in mn eigen huis omdat ze te beroerd is om te praten zou een reden voor me zijn om een andere vriendin te zoeken.

En zo zijn we allemaal anders :whistle:
Wat heeft dit met Venus en Mars te maken?

Ik vind het niet netjes dat je vriendin van tafel opstaat en zonder normaal overleg een pizza bestelt.
Jouw beschrijving van 3 kwartier in de keuken staan, kaarsjes etc doet vermoeden dat je vindt dat je een geweldige daad deed door te koken. Wake up, genoeg mensen die dagelijks voor een gezin koken waarin een van hen het eten niet geweldig vindt. Al bestellen die dan niet allemaal een pizza natuurlijk. Maar om die pizza buiten koud te laten worden was ook niet nodig.

Ik vind jullie beiden niet zo gezellig eigenlijk.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 26-09-2020 10:15
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook pissig zijn als mijn partner zo passief agressief had gereageerd op mijn koken. Ik had al ruzie gemaakt op het moment dat ik een app had gekregen van de andere verdieping.
Bij ons is er altijd waardering dat iemand de moeite neemt om te koken, ook als het niet het lekkerste ter wereld is.
Is je vriendin altijd zo'n bitch, of komt dat door haar ziekte (die blijkbaar niet haar maag en darmen beïnvloedt).
Alle reacties Link kopieren
Dat jij jezelf een hele peer vind omdat je gekookt hebt is nogal overdreven....
Hartstikke fijn.

Ik zou ook niet iets eten wat ik niet lekker vind dat is jammer dat jij je best hebt gedaan maar kan gebeuren.
Superkinderachtig dat jij de pizza buiten laat staan.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven