Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook gebeld?
Zou ik nog even doen.

Moest je je burgerlijke staat erbij zetten?
Dat zou ik zeggen 'gescheiden' ofzo iets, als dat helpt. Tegen de tijd dat je het nodig hebt, en de gegevens worden gecontroleerd, is dat ook zo.
Maar goed - voor de zekerheid - toch even bellen...
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
06-10-2020 21:09
Heb je ook gebeld?
Zou ik nog even doen.

Moest je je burgerlijke staat erbij zetten?
Dat zou ik zeggen 'gescheiden' ofzo iets, als dat helpt. Tegen de tijd dat je het nodig hebt, en de gegevens worden gecontroleerd, is dat ook zo.
Maar goed - voor de zekerheid - toch even bellen...
Je moest alleen partner ja/nee en aantal personen invullen. Ik heb geen partner ingevuld en aantal personen op 1 gezet. Mijn inschrijving werd op die manier geaccepteerd. Toen ik bij mijn partner hetzelfde wilde doen kreeg ik de melding dat er al een persoon staat ingeschreven met dezelfde kenmerken. Toen ik daarover navraag ging doen kreeg ik eerder genoemde als antwoord.

Misschien heeft bellen inderdaad meer effect.
Alle reacties Link kopieren
En vraag dan ook direct even hoe je (fictieve, nét) meerderjarige kind zich mag inschrijven. Ik zit me plaatsvervangend boos te maken, wat een idioterie. Sterkte daarmee zeg!
Alle reacties Link kopieren
@courage
Bedankt voor je reacties. Ik ga er morgen achteraan. Het is hier geen noodsituatie en de kans is groot dat we nooit gebruik hoeven maken van de inschrijving, maar het is wel bizar als waar is wat ik vandaag als uitleg heb gekregen. Er zijn genoeg getrouwde personen die pas kunnen scheiden als er vervangende woonruimte is. Het is absurd als mensen zich daar niet op kunnen voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies.
Alle reacties Link kopieren
boekenlegger0 schreef:
06-10-2020 21:43
@courage
Bedankt voor je reacties. Ik ga er morgen achteraan. Het is hier geen noodsituatie en de kans is groot dat we nooit gebruik hoeven maken van de inschrijving, maar het is wel bizar als waar is wat ik vandaag als uitleg heb gekregen. Er zijn genoeg getrouwde personen die pas kunnen scheiden als er vervangende woonruimte is. Het is absurd als mensen zich daar niet op kunnen voorbereiden.
Mensen zijn nou eenmaal zelf verantwoordelijk voor woonruimte.
Als de wil om te scheiden groter is dan de wil om in een traditionele sociale woning te wonen dan maakt het niet uit of men in een studio of kamer in de particuliere sector huurt, of een vakantiehuisje, of een andere stad, of een appartement in de particuliere sector al dan niet met huisgenoot....
Zeker als je spaargeld hebt.
Een sociale woning is dus gewoon belangrijker dan weggaan bij je partner.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
@havermout1
Ik snap absoluut wat je schrijft. Als de nood hoog genoeg is, zien mensen meer mogelijkheden, zelfs als dat dan niet perfecte woonruimte is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven