Time out relatie

18-10-2020 09:12 59 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar samen we hebben elkaar leren kennen in de kroeg.
Vanaf onze eerste date is het heel snel gegaan we hadden de dag nadat wel elkaar ontmoet hadden bij mij thuis afgesproken en sinds dien waren we elke dag samen.
Nu zijn er de laatste tijd steeds meer kleine irritaties waardoor we niet leuk tegen elkaar doen en dan slapen we allebei even thuis. Naar 2 dagen missen we elkaar dan en zoeken we elkaar weer op. Nu hebben we het hier over gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit niet zo langer kan want dan barst de bom echt. We merken gewoon dat we te lang alleen zijn geweest en dat we gewoon gelijk te snel zijn gegaan waardoor we niet aan elkaar en aan het altijd samen zijn konden wennen. We hebben nu afgesproken om een time out te nemen van 3 weken dus even helemaal geen contact en elkaar niet zien en om dan over 3 weken weer af te spreken om te kijken of we verder gaan of dat we er een punt achter zetten. En als we dan toch besluiten verder te gaan met elkaar we niet weer in het oude patroon vallen en dus niet elke dag afspreken. Dit hebben we afgelopen maandag besloten en ik merk gewoon dat ik hem heel erg mis en het liefst contact met hem zoek maar dit niet doe omdat ik hoop dat hij mij dan ook kan missen. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n time out en of dit geholpen heeft of dat ik er gewoon beter een punt achter kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja wel een ervaring met een time-out en het is niets voor mij, vooral omdat de twijfel toen bij de ander zat. Ik trek dat wachten op een beslissing van een ander gewoon niet. Het is ieders goed recht om tijd te vragen voor wat dan ook hoor, daar niet van maar aan mij is het niet besteed.

Ik denk dat het belangrijk is om je doel van de time-out in kaart te brengen. Is het puur om na te denken?
Want de bron van de irritaties los je niet op natuurlijk. Het gevaar van een time-out is dat je elkaar gaat missen waardoor het in het begin wanneer he weer samen bent wittebroodsweken zijn alsof je weer net bij elkaar bent maar na een tijdje toch weer de ergernissen opkomen.
Alle reacties Link kopieren
Time out werkt niet. Als je na een jaar al zulke problemen hebt dat je een pauze nodig hebt wordt dit 'm gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier heeft dat heel goed gewerkt. Overigens speelde er bij ons andere dingen dan die jij benoemt. Wij hebben nooit ruzie of onenigheid. Maar vriend die had een beetje teveel op zn bord, nog opkrabbelend uit een burn-out. Zakelijk mega druk een een zieke in de familie. Het was gewoon even te veel.

Erna is hij volledig voor de relatie gegaan. Dat gevoel had ik voorheen nog niet echt.

Dus ja. Overigens geeft hij wel aan nooit de intentie gehad te hebben de relatie te verbreken maar dat hij gewoon even rust moest hebben in zn hoofd. Hij mocht wel contact opnemen met mij maar ik niet met hem. Dus wel hebben toen wel af en toe gebeld op zijn initiatief.

Ik begon overigens ook mn eigen patronen wel te zien in die periode. Voor ons was het goed :) we zijn inmiddels alweer een paar jaar verder. En nog steeds gelukkig. Vriend durft nu ook wel beter aan te geven dat hij even rust nodig heeft.
trien30 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 10:52
18.24% gewijzigd
sunshineandblueskies schreef:
18-10-2020 10:30
Hoe oud zijn jullie?
Ik ben 31 hij is 35
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet zo van de time-outs. Het is "aan" of "uit" om het maar even zo te zeggen. Bij mijn eerste vriendje (ik was 14) hebben we na drie jaar ook een pauze gehad op zijn initiatief (toen dus 17). Maar ik zat alleen maar huilend te wachten totdat hij zijn keuze had gemaakt, om vervolgens te horen dat hij mij eigenlijk niet zo had gemist.

Tweede vriend stelde ook een time-out voor, maar toen heb ik het uitgemaakt. Toen had hij flinke spijt. Toch nog een keer geprobeerd. Toen ging het weer 1,5 jaar goed. Daarna toch de relatie weer verbroken.

Ik ken eigenlijk geen enkel stel waarbij een time-out heeft geholpen. Ik snap dat dit niet is wat je wilt horen, maar wat vivautrecht85 ook terecht beschrijft: je moet de kern aanpakken van de irritaties. Dat doe je niet met een time-out.
Dit soort gedonder na een jaar verkering belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Je mist de man waarvan je droomt dat hij is, niet de man die hij werkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je dan per se 7dagen in de week samen zijn?

Je zegt het zelf, als jullie 2 dagen in je eigen huis slapen missen jullie elkaar

Doe je dat toch?

Waarom dan gelijk elkaar helemaal niet meer zien?

Je bent net samen, ik kan me goed voorstellen dat van 0 naar 7 dagen op elkaars lip je gaat opbreken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 10:32
Ja wel een ervaring met een time-out en het is niets voor mij, vooral omdat de twijfel toen bij de ander zat. Ik trek dat wachten op een beslissing van een ander gewoon niet. Het is ieders goed recht om tijd te vragen voor wat dan ook hoor, daar niet van maar aan mij is het niet besteed.

Ik denk dat het belangrijk is om je doel van de time-out in kaart te brengen. Is het puur om na te denken?
Want de bron van de irritaties los je niet op natuurlijk. Het gevaar van een time-out is dat je elkaar gaat missen waardoor het in het begin wanneer he weer samen bent wittebroodsweken zijn alsof je weer net bij elkaar bent maar na een tijdje toch weer de ergernissen opkomen.
We willen de problemen ook in kaart brengen vandaar ook een time out. Zodat we los van elkaar er over na kunnen denken want als we samen zijn is het gevoel er wel en om dat we het op dat moment zo fijn vinden kunnen we er beide niet over nadenken omdat het gevoel dan overheerst.
Daarom hebben we ook besloten om even helemaal geen contact te hebben en als we over 3 weken wel weer contact hebben het rustiger aan te doen zodat we niet weer gelijk in het oude patroon vallen. Alleen het gekke is gewoon dat ik mijzelf helemaal gek maak met de gedachten mist hij mij nu ook of vind die het wel prima zo
Alle reacties Link kopieren
Het antwoord is dus latten. In plaats van elkaar elke dag zien werkt het voor jullie het beste om elkaar om de 2 a 3 dagen te zien. Prima toch? Niks mis mee lijkt me.
2020suzuki wijzigde dit bericht op 06-12-2020 18:37
10.27% gewijzigd
Michelle789 schreef:
18-10-2020 10:57
We willen de problemen ook in kaart brengen vandaar ook een time out. Zodat we los van elkaar er over na kunnen denken want als we samen zijn is het gevoel er wel en om dat we het op dat moment zo fijn vinden kunnen we er beide niet over nadenken omdat het gevoel dan overheerst.
Daarom hebben we ook besloten om even helemaal geen contact te hebben en als we over 3 weken wel weer contact hebben het rustiger aan te doen zodat we niet weer gelijk in het oude patroon vallen. Alleen het gekke is gewoon dat ik mijzelf helemaal gek maak met de gedachten mist hij mij nu ook of vind die het wel prima zo
Dus dan wil je dus drie weken apart nadenken en daarna eventueel de relatie weer oppakken maar dan wat minder frequent?
Zeker onderlinge irritaties zijn bij uitstek zaken die je samen in kaart brengt en eventueel oplost. Dat stuk mis ik een beetje in je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 10:57
We willen de problemen ook in kaart brengen vandaar ook een time out. Zodat we los van elkaar er over na kunnen denken want als we samen zijn is het gevoel er wel en om dat we het op dat moment zo fijn vinden kunnen we er beide niet over nadenken omdat het gevoel dan overheerst.
Daarom hebben we ook besloten om even helemaal geen contact te hebben en als we over 3 weken wel weer contact hebben het rustiger aan te doen zodat we niet weer gelijk in het oude patroon vallen. Alleen het gekke is gewoon dat ik mijzelf helemaal gek maak met de gedachten mist hij mij nu ook of vind die het wel prima zo
Er is maar een manier om dit te doorbreken. Een stap terug doen en gaan daten met elkaar. Dus leuke dingen doen, ook buiten huis, ook al gaat dat nu wat lastiger. Leg de nadruk op plezier hebben samen ipv op elkaars lip zitten.
hardlopers zijn doodlopers
ga latten en doe het rustiger aan
werkt het niet dan zijn er gelukkig nog meer mannen
Alle reacties Link kopieren
Mwoah, ik woonde destijds ook binnen no-time samen. Inmiddels al jaren gelukkig. Het is er of het is er niet.
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 11:03
Dus dan wil je dus drie weken apart nadenken en daarna eventueel de relatie weer oppakken maar dan wat minder frequent?
Zeker onderlinge irritaties zijn bij uitstek zaken die je samen in kaart brengt en eventueel oplost. Dat stuk mis ik een beetje in je verhaal.
Ja maar die irritaties gaan we zeker bespreken maar even de ruimte om er allebei over na te denken vind ik belangrijk zodat we over 3 weken een soort van opnieuw kunnen beginnen. Ik ben gewoon bang dat als we nu doorgaan dmv een latrelatie dat die twijfel en irritaties in ons hoofd blijven zitten en we daarop verder gaan. Daarim even 3 weken rust elkaar missen en een frisse start waarbij we allebei los van elkaar hebben kunnen nadenken wat er anders moet om die irritaties te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2020 11:08
Mwoah, ik woonde destijds ook binnen no-time samen. Inmiddels al jaren gelukkig. Het is er of het is er niet.
Dat ben ik niet met je eens. Dan ben je eerder uitzondering dat de regel. En die moeten er ook zijn :flirting:
trien30 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 11:22
1.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 11:13
Ja maar die irritaties gaan we zeker bespreken maar even de ruimte om er allebei over na te denken vind ik belangrijk zodat we over 3 weken een soort van opnieuw kunnen beginnen. Ik ben gewoon bang dat als we nu doorgaan dmv een latrelatie dat die twijfel en irritaties in ons hoofd blijven zitten en we daarop verder gaan. Daarim even 3 weken rust elkaar missen en een frisse start waarbij we allebei los van elkaar hebben kunnen nadenken wat er anders moet om die irritaties te voorkomen
Denk je niet dat die irritaties nu een eigen leven gaan leiden? Juist door er alleen over na te denken ga je dingen voor een ander invullen.

Afstand werkt in mijn ogen alleen als een van de twee met zichzelf wat uit te vechten heeft.

Maar goed, je zal nu de afstand moeten respecteren die jezelf hebt gecreëerd met je (ex)vriend.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger om gewoon 1 keer door de weeks en 1 keer in het weekend af te spreken? Waarom 3 weken complete stilte? Lijkt me niet echt nodig in jullie situatie.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
18-10-2020 11:18
Dat ben ik niet met je eens. Dan ben je eerder uitzondering dat de regel. En die moeten er ook zijn :flirting:
Heb je ook wel gelijk in. Het is net alsof er nooit strubbelingen mogen zijn, maar als je na een jaartje als zoveel irritaties hebt dat de enige oplossing is dat je elkaar drie weken niet ziet, dan denk ik echt niet dat dit het is.
Trien30 schreef:
18-10-2020 11:21
Denk je niet dat die irritaties nu een eigen leven gaan leiden? Juist door er alleen over na te denken ga je dingen voor een ander invullen.

Afstand werkt in mijn ogen alleen als een van de twee met zichzelf wat uit te vechten heeft.

Maar goed, je zal nu de afstand moeten respecteren die jezelf hebt gecreëerd met je (ex)vriend.
De grootste irritatie is dat we gewoon in een soort sleur terecht zijn gekomen ook door de corona crisis we zijn elke dag bij elkaar en kunnen niet echt iets doen dus het is de hele dag op elkaars lip zitten vandaar dat we even afstand willen.
Ik lees nu pas dat jullie nog maar een jaar samen zijn. Kan het ook niet gewoon dat jullie niet zo goed matchen? Dit is echt een fase waarin je elkaar echt leert kennen en dan kan toch ook gewoon de conclusie zijn dat het niet werkt?
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 11:40
Ik lees nu pas dat jullie nog maar een jaar samen zijn. Kan het ook niet gewoon dat jullie niet zo goed matchen? Dit is echt een fase waarin je elkaar echt leert kennen en dan kan toch ook gewoon de conclusie zijn dat het niet werkt?
Daar heb ik ook over nagedacht maar dat is het niet we matchen juist heel goed. We zijn wel verschillend maar vullen elkaar daardoor juist aan.
Michelle789 schreef:
18-10-2020 11:13
Ja maar die irritaties gaan we zeker bespreken maar even de ruimte om er allebei over na te denken vind ik belangrijk zodat we over 3 weken een soort van opnieuw kunnen beginnen. Ik ben gewoon bang dat als we nu doorgaan dmv een latrelatie dat die twijfel en irritaties in ons hoofd blijven zitten en we daarop verder gaan. Daarim even 3 weken rust elkaar missen en een frisse start waarbij we allebei los van elkaar hebben kunnen nadenken wat er anders moet om die irritaties te voorkomen
Zo werkt het toch niet?
Maak het juist weer leuk door elkaar de ruimte te gunnen en wat minder af te spreken. Maar die afspraken wel leuk te maken. In het weekend samen dingen doen en doordeweeks een keer samen eten of zoiets. Kijk eens hoe dat loopt.
Ik vind een time out iets voor als je echt niet meer samen kunt praten.
Als he dat binnen een jaar al niet meer kunt, zou ik er mee stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven