Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eerst zijn scheiding doorzetten en verwerken en een tijdje op zichzelf zijn. Wees niet de vrouw waar hij denkt niet zonder te kunnen.

(En ja, ik spreek uit ervaring).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Graag reacties van mensen die uit zo'n situatie succesvol iets nieuws hebben kunnen opbouwen.

Je wil geen verhalen horen over situaties waarin het mis ging? Lijkt me minstens zo nuttig.
Alle reacties Link kopieren
1. Je lapt hem niet op, dat kan hij zelf.
2. De impact op een man zal zo’n beetje hetzelfde zijn als de impact op een vrouw, namelijk: zeer divers, geen twee zijn hetzelfde.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Zal ik hierop reageren?
Ik twijfel een beetje.
Persoonlijk zou ik er NOOIT meer aan beginnen, een relatie met iemand die nog samenwoont met zijn ex voor de kinderen. Voor je het weet lijkt het helemaal anders te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
18-10-2020 11:31
Graag reacties van mensen die uit zo'n situatie succesvol iets nieuws hebben kunnen opbouwen.

Je wil geen verhalen horen over situaties waarin het mis ging? Lijkt me minstens zo nuttig.
Dit.

Een scheiding is nogal heftig. Laat hem die eerst maar eens verwerken en dat begint pas als hun wegen echt gescheiden zijn. Heeft hij zicht op een eigen huis?
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:32
Zal ik hierop reageren?
Ik twijfel een beetje.
Persoonlijk zou ik er NOOIT meer aan beginnen, een relatie met iemand die nog samenwoont met zijn ex voor de kinderen. Voor je het weet lijkt het helemaal anders te zitten.
Misschien is het handiger dat je op je eigen topics reageert....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:08
Maar twijfel wel om het contact nu voort te zetten. Ik wil niet de vrouw zijn die hem oplapt en vervolgens het nakijken hebben als hij alles weer op de rit heeft. Je hoort dat soort dingen vaak genoeg.
Handig toch wanneer de TO meteen ook met de oplossing komt.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
18-10-2020 11:33
Misschien is het handiger dat je op je eigen topics reageert....
Dat durf ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
TO, laat hem eerst maar alles op een rijtje hebben en echt los zijn van zijn ex. Hoeveel ruimte heeft hij nu echt voor je?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het maakt toch helemaal niet uit hoe anderen dit hebben ervaren?

Jij bent uniek en hij is uniek en geen situatie is hetzelfde.

Ik denk dat jij vooraf goed moet bepalen in welke mate je het risico op ellende wilt accepteren. Wil je dat absoluut niet dan lijkt me de keuze vrij duidelijk.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:08
Graag reacties van mensen die uit zo'n situatie succesvol iets nieuws hebben kunnen opbouwen.
Uit wat voor situatie? Wel samen verder gaan? Niet samen verder gaan? Analoog aan wie? Aan jou? Aan hem? Aan zijn ex-vriendin?
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:06
Reden: .
99.55% gewijzigd
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:08
Reden: .
99.45% gewijzigd
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:07
Reden: .
99.44% gewijzigd
uit eigen ervaring..zolang je nog met je ex in een huis woont is er geen ruimte voor een serieuze relatie. Destijds dacht ik van wel en was ik ook wel aan het daten. Maar ik woon intussen een paar maanden in mijn eigen huis en merk nu, achteraf, dat er echt geen ruimte was.

Samen in een huis wonen dat deel je toch nog veel alledaagse dingen..hoe was je dag..heb je dat gehoord..drink je een wijntje mee..heb jij plannen vanavond of kan ik netflixen op de tv? samen kijken? boodschappen, eten, huis schoonhouden, praktische zaken en verdelin wie doet wat in huis.

Je hebt gewoon nog te veel met je ex, geen liefde meer maar wel meer dan vriendschap..je deelt je leven gewoon nog.
Een paar maanden alleen wonen minimaal voor er ruimte komt voor een nieuwe (serieuze) relatie
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 18-10-2020 11:49
6.15% gewijzigd
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:07
Reden: .
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat de impact is dat is voor iedereen toch anders? Ik weet dat het niet makkelijk is om woonruimte te vinden maar dat ze nog samen onder één dak leven zou voor mij al no go zijn. Net als van de ene naar de andere fladderen. Ik zou er in elk geval geen trek in hebben. Oh lees net dat je bang bent dat als jij hem niet neemt een ander er wel genoegen mee neemt en deze goede catch dus weg is? Als dat de voornaamste motivatie is zou ik het helemaal aan me voorbij laten gaan.
ririanneke wijzigde dit bericht op 18-10-2020 11:51
27.79% gewijzigd
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:34
Dat durf ik niet meer.
Je hoeft je niet te schamen voor de situatie, er is niets mis met jou. Je lijkt me een zachtaardig en lief persoon die uit blijft gaan van het goede in een mens, wat diegene ook heeft gedaan. In deze situatie is dat misschien niet handig maar toch vind ik dat een hele mooie eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me meteen af wat je dan ‘investeert’. Moet ik het zakelijk zien: als het rendement vervalt, stop je ermee? En wat zijn dan de ‘kosten’: je tijd? Geen hoog risico investering lijkt mij, je stopt ermee zodra het niet meer leuk is.

Ook begrijp ik niet wat je dan ‘opbouwt’. Je bouwt een huis, maar een relatie toch niet? Je krijgt alleen steeds meer gezamenlijke geschiedenis.
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:08
Reden: .
99.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-10-2020 11:33
Dit.

Een scheiding is nogal heftig. Laat hem die eerst maar eens verwerken en dat begint pas als hun wegen echt gescheiden zijn. Heeft hij zicht op een eigen huis?
Dat hoeft helemaal niet.
Ik ben zelf weggegaan na een relatie van ongeveer 7 jaar. Het was snel geregeld en ik was dolblij dat het klaar was. Binnen twee weken nadat ik aangaf dat de relatie voorbij was, kwam ik al een superleuke man tegen. Dat was sneller dan gehoopt eigenlijk, ik had graag langer van mijn vrijgezelle bestaan genoten. Maarja, om daar nou een leuke vent voor te laten lopen....? Nu drie jaar later hebben we trouwplannen :)

Toevoeging: we gingen na een week ook al qua woonruimte uit elkaar. Ik zou dat écht niet kunnen, bij een ex blijven wonen. De horror.
zanahoria wijzigde dit bericht op 18-10-2020 11:54
8.96% gewijzigd
tomcat schreef:
18-10-2020 11:47
uit eigen ervaring..zolang je nog met je ex in een huis woont is er geen ruimte voor een serieuze relatie. Destijds dacht ik van wel en was ik ook wel aan het daten. Maar ik woon intussen een paar maanden in mijn eigen huis en merk nu, achteraf, dat er echt geen ruimte was.

Samen in een huis wonen dat deel je toch nog veel alledaagse dingen..hoe was je dag..heb je dat gehoord..drink je een wijntje mee..heb jij plannen vanavond of kan ik netflixen op de tv? samen kijken? boodschappen, eten, huis schoonhouden, praktische zaken en verdelin wie doet wat in huis.

Je hebt gewoon nog te veel met je ex, geen liefde meer maar wel meer dan vriendschap..je deelt je leven gewoon nog.
Een paar maanden alleen wonen minimaal voor er ruimte komt voor een nieuwe (serieuze) relatie
Dank voor deze verhelderende post :heart:
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:45
Houd je dan in die periode wel contact of helemaal niet? Aangezien hij in mijn ogen best een catch is, zit er ook wel een beetje het idee dat als ik het nu laat, iemand anders het vast wel wil.
Wil je hem nou daten omdat je hem echt heel erg leuk vindt of omdat je heel graag een nieuwe partner wilt en hij een goede catch is?

Ik zou het t niet doen trouwens. Word je in de eerste leuke periode van het daten steeds geconfronteerd met een ex waar dingen nog mee geregeld moeten worden. Haalt de sjeu er wel af, wat mij betreft.
TO, hoe voelt hij zich over de scheiding? Was het zijn keuze of die van haar? Heeft hij er heel veel verdriet van of valt dat mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven