Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:45
Houd je dan in die periode wel contact of helemaal niet? Aangezien hij in mijn ogen best een catch is, zit er ook wel een beetje het idee dat als ik het nu laat, iemand anders het vast wel wil.
Als het zo'n catch is waarom wil zijn ex vriendin dan niet met hem verder? En als het puur alleen zijn keus is om de relatie te beëindigen, Waarom zou hij dat dan over een poos ook niet met jou doen?
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft toch op voorhand al aangegeven geen relatie meer te willen?

Wat is het dan dat jij nog van hem wil?

Of denk je dat hij dit nu zegt omdat hij nog vol in de scheiding zit? En jij ‘lapt hem dan op’ en vervolgens duikt hij volop het vrijgezellenleven in en gaat op zoek naar een ander? Waarbij jij het nakijken hebt? Is dat waar je bang voor bent?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:32
Zal ik hierop reageren?
Ik twijfel een beetje.
Persoonlijk zou ik er NOOIT meer aan beginnen, een relatie met iemand die nog samenwoont met zijn ex voor de kinderen. Voor je het weet lijkt het helemaal anders te zitten.
Waar lees jij dat ze kinderen hebben, ik lees nl dat zij daar nog woont ivm wachten op eigen woonruimte?

@TO: Ik heb ooit ook noodgedwongen nog een poos bij mijn ex gewoond ivm geen eigen woonruimte en ik vond dat vrij lastig omdat de breuk niet vanuit mij kwam. Mijn rouwproces om deze breuk kon ook pas beginnen toen ik eenmaal op mezelf woonde. In dit geval kon ik ook absoluut nog niet openstaan voor iemand anders en dat heeft echt wel een hele poos geduurd.

De relatie daarvoor, nóg langer geleden, had ik zelf verbroken en ik was dus al veel verder in mijn verwerkingsproces. Ik stond destijds wel sneller open voor iemand anders en die relatie heeft 10+ jaar geduurd.

Er valt dus niets te zeggen over hoe een nieuwe relatie kan verlopen, maar pas op dat je geen rebound wordt en luister naar je onderbuikgevoel!
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:48
Heeft hij. Zij vertrekt zodra ze iets heeft gevonden.
En hoelang dat duurt mag Joost weten.
Er is toch geen garantie
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
18-10-2020 11:51
Dat hoeft helemaal niet.
Ik ben zelf weggegaan na een relatie van ongeveer 7 jaar. Het was snel geregeld en ik was dolblij dat het klaar was. Binnen twee weken nadat ik aangaf dat de relatie voorbij was, kwam ik al een superleuke man tegen. Dat was sneller dan gehoopt eigenlijk, ik had graag langer van mijn vrijgezelle bestaan genoten. Maarja, om daar nou een leuke vent voor te laten lopen....? Nu drie jaar later hebben we trouwplannen :)

Toevoeging: we gingen na een week ook al qua woonruimte uit elkaar. Ik zou dat écht niet kunnen, bij een ex blijven wonen. De horror.
Uitzonderingen heb je altijd. En jij woonde zo te zien niet meer bij je ex.
Mermedina schreef:
18-10-2020 11:49
Ik vraag me meteen af wat je dan ‘investeert’. Moet ik het zakelijk zien: als het rendement vervalt, stop je ermee? En wat zijn dan de ‘kosten’: je tijd? Geen hoog risico investering lijkt mij, je stopt ermee zodra het niet meer leuk is.

Ook begrijp ik niet wat je dan ‘opbouwt’. Je bouwt een huis, maar een relatie toch niet? Je krijgt alleen steeds meer gezamenlijke geschiedenis.
Ik weet even niet waar ik iets zeg over opbouwen ...

Over het woord investeren: als je iemand beter wil leren kennen, kost dat inderdaad tijd. Maar je investeert ook emotioneel. Je geeft een stukje gevoel. Tenminste, ik dan. En ja, dat doe ik niet zo maar. Als het risico te hoog is, liever niet. En dat probeer ik nu een beetje in te schatten.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
18-10-2020 11:51
Dat hoeft helemaal niet.
Ik ben zelf weggegaan na een relatie van ongeveer 7 jaar. Het was snel geregeld en ik was dolblij dat het klaar was. Binnen twee weken nadat ik aangaf dat de relatie voorbij was, kwam ik al een superleuke man tegen. Dat was sneller dan gehoopt eigenlijk, ik had graag langer van mijn vrijgezelle bestaan genoten. Maarja, om daar nou een leuke vent voor te laten lopen....? Nu drie jaar later hebben we trouwplannen :)

Toevoeging: we gingen na een week ook al qua woonruimte uit elkaar. Ik zou dat écht niet kunnen, bij een ex blijven wonen. De horror.
Heerlijk toch! Ik heb het idee dat mensen die uit een relatie komen vaak zo weer een andere leuke partner hebben; ik weet niet wat dat precies is. Ik heb weleens gekscherend tegen een vriendin gezegd :"hey achteraan aansluiten!" ;-D
eva-luna schreef:
18-10-2020 11:51
Wil je hem nou daten omdat je hem echt heel erg leuk vindt of omdat je heel graag een nieuwe partner wilt en hij een goede catch is?

Goeie vraag. Ik denk dat ik hem heel leuk zou kunnen gaan vinden.

Ik zou het t niet doen trouwens. Word je in de eerste leuke periode van het daten steeds geconfronteerd met een ex waar dingen nog mee geregeld moeten worden. Haalt de sjeu er wel af, wat mij betreft.
Voor dat laatste ben ik wel bang ja.
Alle reacties Link kopieren
Geen contact en over een half jaar eventueel (als je dan nog wilt) weer contact opnemen?
Rachmaninoff schreef:
18-10-2020 11:52
TO, hoe voelt hij zich over de scheiding? Was het zijn keuze of die van haar? Heeft hij er heel veel verdriet van of valt dat mee?
Naar ik heb begrepen haar keuze, maar weet er het fijne nog niet van. Voor mij was het in eerste instantie belangrijk om te weten wat zijn relatiestatus was. En toen kwam dat er uit. Heb niet verder gevraagd. Daarvoor is het nog te vroeg naar mijn idee.
Weet je al of hij weer een relatie zou willen? Of hebben jullie vriendschappelijk contact, aangezien hij een oude bekende van je is?
Het is altijd fijn om na een relatiebreuk iemand te hebben op wie je terug kunt vallen. Fijne afleiding.
sugarmiss schreef:
18-10-2020 11:52
Als het zo'n catch is waarom wil zijn ex vriendin dan niet met hem verder? En als het puur alleen zijn keus is om de relatie te beëindigen, Waarom zou hij dat dan over een poos ook niet met jou doen?
In mijn ogen ... met het beeld dat ik nu heb. Uiteraard zal zijn ex een ander beeld van hem hebben.
Vera8 schreef:
18-10-2020 11:52
Deze man heeft toch op voorhand al aangegeven geen relatie meer te willen?
Hoe kom je daarbij? Volgens mij haal je 2 topics door elkaar.
loisnvt schreef:
18-10-2020 11:52
Waar lees jij dat ze kinderen hebben, ik lees nl dat zij daar nog woont ivm wachten op eigen woonruimte?

Er valt dus niets te zeggen over hoe een nieuwe relatie kan verlopen, maar pas op dat je geen rebound wordt en luister naar je onderbuikgevoel!
Thanks lieverd :heart:
Willen jullie hetzelfde in een relatie?
Timetraveler schreef:
18-10-2020 12:03
Heerlijk toch! Ik heb het idee dat mensen die uit een relatie komen vaak zo weer een andere leuke partner hebben; ik weet niet wat dat precies is. Ik heb weleens gekscherend tegen een vriendin gezegd :"hey achteraan aansluiten!" ;-D
Heel herkenbaar! Dan snap je vast wat ik bedoel met het idee dat hij snel weer van de markt is haha.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:32
Zal ik hierop reageren?
Ik twijfel een beetje.
Persoonlijk zou ik er NOOIT meer aan beginnen, een relatie met iemand die nog samenwoont met zijn ex voor de kinderen. Voor je het weet lijkt het helemaal anders te zitten.
Dit.
TO, niet doen.

Ik was die vrouw met wie hij nog samenwoonde. En ik wist van niets. Eindresultaat hier: toen ik er achter kwam hebben we inderdaad de scheiding in gang gezet, hij is een week later bij haar ingetrokken. En had een jaar later een kind. 5 jaar later flikte hij bij haar hetzelfde, en zij zijn nu ook gescheiden. Hij zit nu bij echtgenote 3 (en kind 5).

Vrouw 2 (die dus in jouw positie zat) heeft pas ná hun scheiding mijn verhaal gehoord. En snapt niet hoe ze ooit zo naïef heeft kunnen zijn.
Julus schreef:
18-10-2020 12:10
Weet je al of hij weer een relatie zou willen? Of hebben jullie vriendschappelijk contact, aangezien hij een oude bekende van je is?
Het is altijd fijn om na een relatiebreuk iemand te hebben op wie je terug kunt vallen. Fijne afleiding.
Auw. Je slaat de spijker op z'n kop.
snownow schreef:
18-10-2020 12:14
Willen jullie hetzelfde in een relatie?
Daar zijn we qua gesprekken echt nog lang niet aan toe(gekomen).
Begrijp ik het dan goed dat jij meer in hem ziet, maar jullie vooralsnog alleen leuk/vriendschappelijk contact hebben?
Denk goed aan jezelf. Er zijn legio mannen die net uit elkaar zijn en die alleen maar de leuke aandacht en afleiding willen. Dan mag je alle shit aanhoren en misschien zelfs af en toe iets leuks met hem doen. Af en toe seksen. Maar ik zou er niks van verwachten en je afvragen of jij zijn oplapmiddel wil zijn voor korte tijd.

Wij vrouwen kunnen goed luisteren en ons inleven. Dat is heel fijn voor verdrietige mannen wiens ego gedeukt is. Dat wil echter niet zeggen dat hij je ziet als toekomstige partner.
Attraverso schreef:
18-10-2020 11:33
Handig toch wanneer de TO meteen ook met de oplossing komt.
Oeps
Ik zou er nog niet meteen een eind aan breien, leer hem eerst iets beter kennen. Ik denk dat je nu nog te weinig informatie hebt om in te schatten of het iets kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
18-10-2020 12:03
Heerlijk toch! Ik heb het idee dat mensen die uit een relatie komen vaak zo weer een andere leuke partner hebben; ik weet niet wat dat precies is. Ik heb weleens gekscherend tegen een vriendin gezegd :"hey achteraan aansluiten!" ;-D
Dat idee heb ik ook, maar ik ging er eerder eigenlijk van uit dat dat kwam omdat die mensen niet alleen konden zijn.

Overigens wel veel vrienden om verloren, die niet geloofden dat ik zo snel een ander was tegengekomen en volhielden dat ik vreemd was gegaan, beetje jammer.


Anyways, back on topic.
Ik zou het alleen doen als ze ook qua woning uit elkaar zijn denk ik. Je kunt ook tegen hem zeggen dat je hem erg leuk vindt, maar niet in deze situatie, dus dat je graag weer meer contact hebt als hij alleen woont.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:15
Heel herkenbaar! Dan snap je vast wat ik bedoel met het idee dat hij snel weer van de markt is haha.
Dat hij leuk en aantrekkelijk is betekent toch niet dat hij zomaar weer een vrouw ontmoet waar hij mee verder wil?

Je wilt toch ook niet iets met een kerel die zo weer iets begint met willekeurig welke leuke vrouw die hem catch of the day vindt?

Ik vind het altijd bijzonder hoe snel mensen een nieuwe relatie hebben. Dan gaat het blijkbaar om het hebben van een relatie en leuk is goed genoeg. Ik ken genoeg leuke mannen, maar kan er weinig noemen waarmee ik een relatie zou willen.
Maar oké, als dat jou en zijn insteek is, dan moet je er rap bij zijn ja, anders is hij van de markt O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven