Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:02
Ik weet even niet waar ik iets zeg over opbouwen ...

Over het woord investeren: als je iemand beter wil leren kennen, kost dat inderdaad tijd. Maar je investeert ook emotioneel. Je geeft een stukje gevoel. Tenminste, ik dan. En ja, dat doe ik niet zo maar. Als het risico te hoog is, liever niet. En dat probeer ik nu een beetje in te schatten.
Onderaan vraag je of mensen succesvol iets nieuws hebben kunnen opbouwen.

Bij een relatie kun je vooraf nooit een inschatting maken van de slagingskans. Er zijn geen garanties en je hart openstellen, betekent dat iemand je pijn kan doen.
mermedina wijzigde dit bericht op 18-10-2020 15:32
41.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
18-10-2020 12:28
Dat hij leuk en aantrekkelijk is betekent toch niet dat hij zomaar weer een vrouw ontmoet waar hij mee verder wil?

Je wilt toch ook niet iets met een kerel die zo weer iets begint met willekeurig welke leuke vrouw die hem catch of the day vindt?

Ik vind het altijd bijzonder hoe snel mensen een nieuwe relatie hebben. Dan gaat het blijkbaar om het hebben van een relatie en leuk is goed genoeg. Ik ken genoeg leuke mannen, maar kan er weinig noemen waarmee ik een relatie zou willen.
Maar oké, als dat jou en zijn insteek is, dan moet je er rap bij zijn ja, anders is hij van de markt O_o
Ergens wel mee eens. Maar ik denk wel dat er op een gegeven moment/vanaf een bepaalde leeftijd echt nog weinig leuke mannen vrijgezel zijn. En dat ze, als ze weer vrijgezel zijn, ze zo weer zijn 'weggekaapt'. Maarja ik zie ook veel meer leuke, vlotte, aantrekkelijke vrouwen dan mannen over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:12
Hoe kom je daarbij? Volgens mij haal je 2 topics door elkaar.
Sorry, ik heb niet goed gelezen.

In je OP staat: “Deze man heeft aangegeven geen relatie meer te hebben”. Ik las: “geen relatie meer te willen”

Excuus. Maakt de situatie wel iets anders idd.

Desalniettemin zou ik heel voorzichtig zijn.

Ik las een reactie van een andere forummer die aangaf hem eerst een half jaartje met rust te laten en dan nog eens te kijken.

Ook blijf ik bij mijn advies in mijn eerste reactie. Als je zelf echt niet op drama zit te wachten dan zou ik er gewoon niet eens aan beginnen.

Aan de andere kant: garantie op succes heb je nooit. Dus in dat geval zou je nooit meer ergens aan kunnen beginnen.

Het is aan jou. Lastig. Maar ik denk dat de huidige uitgangssituatie verre van ideaal is.

Bekijk het rustig. En blijf nuchter.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Julus schreef:
18-10-2020 12:23
Begrijp ik het dan goed dat jij meer in hem ziet, maar jullie vooralsnog alleen leuk/vriendschappelijk contact hebben?

Ja, dat begrijp je goed. Al is het wel duidelijk dat de klik die we vroeger hadden, er nog is. Denk overigens dat we allebei wel potentie zien.

Wij vrouwen kunnen goed luisteren en ons inleven. Dat is heel fijn voor verdrietige mannen wiens ego gedeukt is. Dat wil echter niet zeggen dat hij je ziet als toekomstige partner.
Daar is het contact veel te pril voor. Weet ook echt nog niet of ik dat in hem zie. Vraag me vooral af of het wijs is om daar achter te willen komen. Denk nu dat het beter is om pas af te spreken als hij daadwerkelijk alleen woont. En als hij zelf dat geduld niet kan opbrengen, is het ook duidelijk.
Als je met zo iemand iets begint zul je nooit weten of hij jou zo geweldig vindt, of dat hij gewoon blij is dat hij niet meer alleen is ( in deze moeilijke tijd voor hem).

Ik heb er geen enkele goede ervaring mee, maar er zullen vast uitzonderingen zijn. De vraag is dan, wat maakte hun verhaal tot die uitzondering?
Timetraveler schreef:
18-10-2020 12:31
Ergens wel mee eens. Maar ik denk wel dat er op een gegeven moment/vanaf een bepaalde leeftijd echt nog weinig leuke mannen vrijgezel zijn. En dat ze, als ze weer vrijgezel zijn, ze zo weer zijn 'weggekaapt'. Maarja ik zie ook veel meer leuke, vlotte, aantrekkelijke vrouwen dan mannen over het algemeen.
Dit dus. Thanks voor de aanvulling.
Julus schreef:
18-10-2020 12:32
Als je met zo iemand iets begint zul je nooit weten of hij jou zo geweldig vindt, of dat hij gewoon blij is dat hij niet meer alleen is ( in deze moeilijke tijd voor hem).

Ik heb er geen enkele goede ervaring mee, maar er zullen vast uitzonderingen zijn. De vraag is dan, wat maakte hun verhaal tot die uitzondering?
Yes, vandaar dat ik daar specifiek naar vroeg in mijn openingspost :)
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:32
Daar is het contact veel te pril voor. Weet ook echt nog niet of ik dat in hem zie. Vraag me vooral af of het wijs is om daar achter te willen komen. Denk nu dat het beter is om pas af te spreken als hij daadwerkelijk alleen woont. En als hij zelf dat geduld niet kan opbrengen, is het ook duidelijk.
Maar waarom dan deze vraag?
Als niks er nog op wijst dat jullie een bepaalde kan op willen of gaan?

Dingen wijzen zich vanzelf uit. ALS het die kant op gaat is het dan vroeg genoeg om bij jezelf na te gaan wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
18-10-2020 11:33
Misschien is het handiger dat je op je eigen topics reageert....
:rofl:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Kortom, je denkt na over iets wat niet aan de orde is. Zonde van je energie :)
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:34
Dat durf ik niet meer.
:rofl: :rose:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 11:49
Dat weet ik niet. Daarvoor praten we nog te kort met elkaar. Maar tijd is voor mij geen issue. Heb ik zelf ook niet in overvloed.
Ik heb het niet over tijd, maar over mentale ruimte
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben blij dat hij eerlijk is geweest."

Als je dit soort teksten schrijft ben je zeker een reboundbabe.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:34
Dat durf ik niet meer.
Waarom niet? Als je een topic opent zit je ergens mee. Men denkt mee. Ook al is het soms lastig om de antwoorden te lezen. Het is jouw proces en je kunt er heel veel uit halen denk ik.
Rachmaninoff schreef:
18-10-2020 12:26
Ik zou er nog niet meteen een eind aan breien, leer hem eerst iets beter kennen. Ik denk dat je nu nog te weinig informatie hebt om in te schatten of het iets kan worden.
Dit gaat het waarschijnlijk wel worden. Beter leren kennen en pas een eventuele date als hij echt leuk genoeg is en alleen woont.
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 12:40
"Ik ben blij dat hij eerlijk is geweest."

Als je dit soort teksten schrijft ben je zeker een reboundbabe.
De vraag is vaak ook of zijn ex hetzelfde verhaal zou vertellen..
Je hoort als nieuw contact alleen zijn kant.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:41
Dit gaat het waarschijnlijk wel worden. Beter leren kennen en pas een eventuele date als hij echt leuk genoeg is en alleen woont.
Misschien zit hij al op een datingsite. De meeste mannen doen dit vrij snel.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:34
Dat durf ik niet meer.
Snap ik, denk ik veel antwoorden wel kan invullen nu, maar misschien kan het je ook helpen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Julus schreef:
18-10-2020 12:37
Maar waarom dan deze vraag?
Als niks er nog op wijst dat jullie een bepaalde kan op willen of gaan?

Lastig uit te leggen, maar er is wel al impliciet over gesproken. Waardoor ik weet dat we er allebei wel al over na hebben gedacht.

Dingen wijzen zich vanzelf uit. ALS het die kant op gaat is het dan vroeg genoeg om bij jezelf na te gaan wat je wil.
Yes, dat zal zeker gaan gebeuren.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:41
Dit gaat het waarschijnlijk wel worden. Beter leren kennen en pas een eventuele date als hij echt leuk genoeg is en alleen woont.
Misschien moet je het ook niet zien als investeren, dat geeft het zo'n negatieve lading en klinkt alsof het veel moeite en energie kost. Heb het gewoon leuk en gezellig en hopelijk krijg je er dan juist energie van. Een gebroken hart doet pijn maar het is ook zonde als je uit angst daarvoor geen verliefdheid meer durft te voelen. Mocht het op niks uitlopen dan overleef je dat ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
18-10-2020 12:41
De vraag is vaak ook of zijn ex hetzelfde verhaal zou vertellen..
Je hoort als nieuw contact alleen zijn kant.

Dat ook ja.

Een volwassen man die serieus is, lost eerst zijn zooi op voordat hij een andere vrouw daarmee gaat vermoeien.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Julus schreef:
18-10-2020 12:41
De vraag is vaak ook of zijn ex hetzelfde verhaal zou vertellen..
Je hoort als nieuw contact alleen zijn kant.
In dit geval niet. Via via gecheckt.

Hij had trouwens ook kunnen zeggen dat hij vrijgezel is en het deel over het nog samen wonen weg kunnen laten. Dan had hij niet gelogen. Maar wel iets belangrijks verzwegen Daarom blij met zijn eerlijkheid.
rosanna08 schreef:
18-10-2020 12:39
Ik heb het niet over tijd, maar over mentale ruimte
Goeie vraag. Dat kan ik nu nog niet inschatten. Bij mezelf trouwens ook niet.
Julus schreef:
18-10-2020 12:42
Misschien zit hij al op een datingsite. De meeste mannen doen dit vrij snel.
Dat zou zo maar kunnen. Maar voel er weinig voor om dat in dit stadium bespreekbaar te maken. Als dat zo is en hij is de man die ik denk dat hij is, dan komt hij vanzelf wel met die info.
Rachmaninoff schreef:
18-10-2020 12:47
Misschien moet je het ook niet zien als investeren, dat geeft het zo'n negatieve lading en klinkt alsof het veel moeite en energie kost. Heb het gewoon leuk en gezellig en hopelijk krijg je er dan juist energie van. Een gebroken hart doet pijn maar het is ook zonde als je uit angst daarvoor geen verliefdheid meer durft te voelen. Mocht het op niks uitlopen dan overleef je dat ook wel weer.
:heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven