Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Met alle info die je nu hebt gegeven zou ik af en toe contact hebben. Niet teveel, maar gewoon als een kennis die je af en toe spreekt. Geen diepe emotionele band opbouwen.
En het verder zijn natuurlijke gang laten gaan en dan zie je vanzelf welke kant de knikker op rolt.
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:53
Dat zou zo maar kunnen. Maar voel er weinig voor om dat in dit stadium bespreekbaar te maken. Als dat zo is en hij is de man die ik denk dat hij is, dan komt hij vanzelf wel met die info.
Precies. En dan weet je ook hoe hij er in staat. Dit is info die bepalend is.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn eigen ervaring; ik heb een man leren kennen die door omstandigheden opnieuw samenwoonde met zijn ex. Echter was dit voor hem een noodzaak waarbij hij zijn kinderen niet wilde benadelen en zag zij het als een nieuwe kans voor hun tweetjes.
Hij ontmoet mij, er bloeit iets tussen ons op. Hij is tegen mij niet eerlijk over hun samenwonen en tegen haar niet eerlijk over de relatie met mij. Dit omdat er kinderen in het spel waren en hij bang was hen kwijt te raken.

Na heel veel ellendige toestanden waaronder een "zwangerschap" van de ex in kwestie zijn zij uiteindelijk wel goed uit elkaar gegaan en hebben beide eigen woonruimte en een fijne regeling met de kinderen.
Ik ken de ex in kwestie inmiddels en we staan ook op goede voet met elkaar en kunnen ook op een normale manier met elkaar praten of dingen over de kinderen delen of weet ik veel wat voor zaken als een fijn weekend of nieuwe verf op de muur. Niet diepgaand, maar wel respectvol en normaal.
De relatie heeft absoluut geen fijne start gehad en ik heb hier wel heel erg veel last van gehad. Ik vertrouw mijn "vriend" niet voor de volle 100% en ik zou er nooit aan begonnen zijn als ik wist wat er uiteindelijk voor ellende van zou komen voordat we in rustiger vaarwater terecht zouden komen.

Of het een goede afloop is en blijft weet ik niet.

Ik zou andere mensen adviseren om relaties aan te gaan aan mensen die helemaal niet meer gebonden zijn aan elkaar. In een huis kom je elkaar gewoon tegen en moet je ook een modus van fatsoenlijke omgang met elkaar hebben. Ik denk dat een nieuwe relatie dan teveel is.
Ongebonden kun je je concentreren op het opbouwen van een fijne relatie met elkaar zonder al die stoorzenders.
Met uitzonderingen van kinderen uiteraard, maar dan zou ik er zeker van willen zijn dat alles goed is geregeld en dat de omgang fijn en respectvol verloopt.
katatondemonaeaytoy wijzigde dit bericht op 18-10-2020 13:00
6.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:53
Dat zou zo maar kunnen. Maar voel er weinig voor om dat in dit stadium bespreekbaar te maken. Als dat zo is en hij is de man die ik denk dat hij is, dan komt hij vanzelf wel met die info.
Daar begint de poppenkast al. Als jij serieus iets met hem wil kan je dat gewoon uitspreken en alles wat erbij hoort.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 12:38
:rofl: :rose:

Jaja, ik weet het wel.
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 12:57
Daar begint de poppenkast al. Als jij serieus iets met hem wil kan je dat gewoon uitspreken en alles wat erbij hoort.
Lees het topic even voor je begint over poppenkast en ik die serieus iets met hem zou willen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 12:58
Jaja, ik weet het wel.
Niks van aantrekken.
Bedankt voor het delen van jouw verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 12:59
Lees het topic even voor je begint over poppenkast en ik die serieus iets met hem zou willen.
Ziejewel poppenkast. Je schrijft zelf:

"Ik wil niet de vrouw zijn die hem oplapt en vervolgens het nakijken hebben als hij alles weer op de rit heeft."


Dus als je serieus iets met hem wil, dan moet je dat uitspreken en niet van die onzin dingen doen "als hij de man is die ik denk dat hij is dan..."
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 12:58
Jaja, ik weet het wel.
:)
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 13:01
Niks van aantrekken.
Bedankt voor het delen van jouw verhaal.
Graag gedaan.
Het punt is; als ik het zo opnoem en lees en ook mijn topics na lees dan begrijp ik heel goed dat het een rampscenario is.
Ik heb wel geleerd dat je soms simpelweg niet in staat bent het hart te negeren, ofzo.

Denk er in ieder geval goed over na en verzeker je ervan dat iemand eerlijk tegen je is of kan zijn. Het hoeft niet slecht af te lopen, natuurlijk.
Kata, ik hoop dat het uitpakt voor je zoals jij wil. Het blijft altijd een gok maar soms is het lastig om iets niet te willen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 13:04
:)
:redrose:
Rachmaninoff schreef:
18-10-2020 12:47
Misschien moet je het ook niet zien als investeren, dat geeft het zo'n negatieve lading en klinkt alsof het veel moeite en energie kost. Heb het gewoon leuk en gezellig en hopelijk krijg je er dan juist energie van. Een gebroken hart doet pijn maar het is ook zonde als je uit angst daarvoor geen verliefdheid meer durft te voelen. Mocht het op niks uitlopen dan overleef je dat ook wel weer.
Dit zou mijn instelling ook zijn.

En je opties openhouden. Niet alle pijlen op hem richten, maar ook om je heen blijven kijken naar leuke mannen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 13:04
Graag gedaan.
Het punt is; als ik het zo opnoem en lees en ook mijn topics na lees dan begrijp ik heel goed dat het een rampscenario is.
Ik heb wel geleerd dat je soms simpelweg niet in staat bent het hart te negeren, ofzo.

Denk er in ieder geval goed over na en verzeker je ervan dat iemand eerlijk tegen je is of kan zijn. Het hoeft niet slecht af te lopen, natuurlijk.
Jawel, dat ben je wel. Het blijft een keuze, hoe moeilijk die ook is.
Het lijkt erop alsof je er doelbewust voor kiest en dan achteraf doet alsof je eigenlijk geen keuze had.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
18-10-2020 13:05
Kata, ik hoop dat het uitpakt voor je zoals jij wil. Het blijft altijd een gok maar soms is het lastig om iets niet te willen proberen.
Het is natuurlijk niet het verloop van Lang en Gelukkig zoals ik dat voor ogen had/heb, maar er zijn ook dingen die het alles wel waard maken.
Ik heb niet teveel verwachtingen, maar ben ook niet somber over de toekomst.
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 13:03
Ziejewel poppenkast. Je schrijft zelf:

"Ik wil niet de vrouw zijn die hem oplapt en vervolgens het nakijken hebben als hij alles weer op de rit heeft."


Dus als je serieus iets met hem wil, dan moet je dat uitspreken en niet van die onzin dingen doen "als hij de man is die ik denk dat hij is dan..."
ALS dan, dan zal ik dat zeker doen. Als je goed had gelezen, had je gezien dat dat nu nog niet aan de orde is.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 13:09
Jawel, dat ben je wel. Het blijft een keuze, hoe moeilijk die ook is.
Het lijkt erop alsof je er doelbewust voor kiest en dan achteraf doet alsof je eigenlijk geen keuze had.
Er zijn vaak ook hele leuke of liefdevolle of fijne elementen die maken dat je hobbels neemt, denk ik. Of dat een roze bril is of verdraaiing van de werkelijkheid of blindheid blijkt altijd pas achteraf. Denk ik.
En ik denk ook dat dát de gok is als je iets begint met iemand die nog een niet afgesloten hoofdstuk heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn scheiding ontmoette ik een man, deze relatie ging vier jaar goed. Na deze ontmoette ik een man die geen scheiding problemen had maar andere nog ex gerelateerde problemen. Na een poosje, waarbij ik steeds meer vertrouwen kreeg in hem en mij en ik steeds meer verliefd werd, dumpte hij me per app. Van de ene op de andere dag, omdat hij zn aandacht wilde richten op zijn problemen. Nu dus last van een gebroken hart.
Kata, goed zo. Haal er uit wat je wil zodat je hoe dan ook een fijne tijd hebt. En als de drama zwaarder weegt dan het leuke dan kun je altijd stoppen.
Alleen jij kunt bepalen wanneer de balans negatief uitslaat.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
18-10-2020 13:10
ALS dan, dan zal ik dat zeker doen. Als je goed had gelezen, had je gezien dat dat nu nog niet aan de orde is.
Dus je opent een topic over een man waar je niks mee wil voor het geval dat je op een gegeven moment wel iets met hem wil?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook aan waarom ze uit elkaar zijn denk ik, wilde hij dit dan heeft het meer kans, wilde hij dit echt niet dan heb je meer kans dat je een rebound bent.
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 13:15
Dus je opent een topic over een man waar je niks mee wil voor het geval dat je op een gegeven moment wel iets met hem wil?
Ze twijfelt en hoopt op positieve verhalen omdat ze nu overwegend denkt dat het niet gaat werken
Julus schreef:
18-10-2020 12:32
Ik heb er geen enkele goede ervaring mee, maar er zullen vast uitzonderingen zijn. De vraag is dan, wat maakte hun verhaal tot die uitzondering?
Ik kreeg ooit vrij snel (na 3 mnd) na een relatiebreuk (relatie van 5 jaar) een nieuwe relatie, terwijl ik echt niet zo snel verliefd word. Ik was blijkbaar gewoon al eerder uitgecheckt tijdens mn relatie, want laten we eerlijk wezen, vaak gaat het al wel een poos slechter voordat je tot een breuk komt. Deze nwe man kwam gewoon op het juiste moment op mijn pad en deze relatie heeft meer dan 10 jaar geduurd. Nu ben ik inmiddels alweer bijna 18 jaar (bewust) single en dat vind ik heerlijk. ;-)
maar woonde je toen nog met je ex Lois?
Ellerlilalinne schreef:
18-10-2020 13:15
Dus je opent een topic over een man waar je niks mee wil voor het geval dat je op een gegeven moment wel iets met hem wil?
Misschien moet je proberen iets beter te lezen, je reacties en beredeneringen zijn nogal uuuuuuuhhhhh vrij typisch en het nét niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven