Hoe kom je uit de friendzone?

18-10-2020 11:59 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even onder een ander nick, in verband met herkenbaarheid (mijn default nick is herleidbaar).

Eerste date: Terrasje, biertje, redelijk standaard, maar het was erg gezellig. Veel gelachen. Aan het eind direct afgesproken voor een tweede date. Dat was ongeveer 8 weken geleden.
Tweede date: Activiteit (karten, we zijn allebei gek op karten) met daarna ergens eten. Na het eten, tijdens een wandelingetje in het park, veel sparks en feromonen. Ze straalde helemaal en we hebben toen ook gezoend.
Derde date: We zouden een strandwandeling maken, maar eindigden in een stranttent, vanwege het slechte weer. Daar zegt ze dat ze mij wel leuk vindt, maar niet echt iets voelt. Dat ze mij wel erg bijzonder vindt en heel graag iets van een vriendschap wil. Tot zover duidelijk. Ge-friendzone-d. Hier is ook niks mis mee.

Maar nu komt het. Door omstandigheden komt er een vierde date.
Zij is heel enthousiast erover en appt mij "Yes, leuk, veel zin in". Alsof ze bang was dat het na de derde date zou stoppen.
Deze vierde date is op een avond aan de bar in een kroegje. Het is direct weer gezellig en ik voel aantrekkingskracht. Volgens mij ook van haar kant. Haar ogen beginnen weer te twinkelen als ik kort refereer aan de tweede date (hoe leuk die was). Ze kijkt me aan het eind van de avond verliefd aan, maar ik ben niet het type dat in een kroeg iemand gaat zoenen. Dus ik reken af en we lopen naar haar huis. Bij de deur knuffelen we weer en ik zoen op haar lippen. Ze lacht, maar geeft aan niet te willen tongzoenen.
Er komt, weer door omstandigheden, een vijfde date. Een kort koffie-momentje in de stad. We praten leuk. Bij het afscheid is weer die knuffel en de twinkeling in haar ogen, maar alleen zoenen op de lippen.

Tussendoor zijn er heel veel whatsappjes (minstens 20 per dag). Ook nu nog.

Wat moet ik hier nu mee? Ik kan 'wat ze zegt' niet rijmen met 'wat ze doet'. Het voelt alsof zij mij echt heel erg leuk vindt, maar in vuur en vlam wil staan ofzo wat ze nu niet is.

Is dit een "she is not that into you"? Of moet ik dit tijd geven.... (zij 'probeert' misschien die verliefdheid in haarzelf te triggeren)? Of moet ik juist 'toeslaan' met een alles-overdonderende move (bijv haar uitnodigen voor een weekend Vlieland of iets anders?)
Alle reacties Link kopieren
Daan75c schreef:
18-10-2020 13:09
Hier ben ik ook bang voor. Maar dan dus afkappen?
Tenzij je graag aan lijntje gehouden wil worden totdat zij iets beters heeft. Betaal je ook alles?
Alle reacties Link kopieren
Daan75c schreef:
18-10-2020 13:09
Hier ben ik ook bang voor. Maar dan dus afkappen?
Nou iig niet te happig zijn, neem wat afstand.
creativeguy schreef:
18-10-2020 13:15
Hoe kom je uit de friendzone?
Nooit.
Deze vrouw vindt je gewoon niet leuk genoeg. Afknappen, afstand bewaren en een leukere meid zoeken.

Dit inderdaad. Is er überhaupt ooit iemand uit de friendzone gekomen? En hebben we daar een standbeeld voor opgericht?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-10-2020 13:18
Tenzij je graag aan lijntje gehouden wil worden totdat zij iets beters heeft. Betaal je ook alles?
Goede vraag.
Als iemand bij mij in de friendzone komt, en dat is meestal al direct , dan kom je daar niet meer uit. Neemt niet weg dat je dan een leuke tijd samen kunt hebben. Alleen date ik dan wel verder en in een vriendschap moet ik het daar over kunnen hebben.
Hou er rekening mee dat zij verder date. Kun jij er tegen als ze jou over haar dates vertelt? Nee? Dan stoppen.
Dat is zelfkwelling.

Zij mist die behoefte om je te willen zoenen. Er is dus geen aantrekkingskracht of juiste chemie. Maar ze zal het gezellig met je vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het beste is om het in ieder geval bespreekbaar te maken. Dus benoem bij het plannen van de volgende afspraak, ik zie dit als date, hoe zie jij dit? Wees ook eerlijk tegen jezelf, zou je gaan als ze zegt "gewoon koffie drinken met een vriend"? Breek het af als het antwoord niet overeenkomt met jouw wensen/gevoelens.

Je laat het teveel in het midden hangen, en op interpretatie van signalen. Voorbeeld als ik lach kan dat ook zijn omdat ik me ongemakkelijk voel, terwijl de ander Jan denken dat ik zijn/haar grappen leuk vind.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
creativeguy schreef:
18-10-2020 13:15
Hoe kom je uit de friendzone?
Nooit.
Deze vrouw vindt je gewoon niet leuk genoeg. Afknappen, afstand bewaren en een leukere meid zoeken.
Ook.

Friendzone is een eufemisme voor ze vind je niet aantrekkelijk.
Op basis van wat je hier schrijft is ze echt wel heel duidelijk hoor! Ze vindt het gezellig met je, maar that’s it. Aan jou de keuze of dat voor jou voldoende is en zo niet, dan afkappen en op zoek naar iemand die wél geïnteresseerd is.

Ik zou het iig niet bespreekbaar maken zoals Neweve schrijft, zij is namelijk heel duidelijk in haar acties (al 2 dates een gewone vriendschappelijke zoen) en dat jij die sprankeling in haar ogen ziet die kan zij door verschillende dingen hebben natuurlijk. Ik bedoel, hoe lang ken je haar nu en mss is dit wel haar ‘normale’ blik, want die ken je zgn nog niet.
creativeguy schreef:
18-10-2020 13:15
Hoe kom je uit de friendzone?
Nooit.
Deze vrouw vindt je gewoon niet leuk genoeg. Afknappen, afstand bewaren en een leukere meid zoeken.
Dus omdat zij niet op die manier in hem is geïnteresseerd, maakt haar opeens een minder leuke meid? Rare beredenering.
Alle reacties Link kopieren
Ze voelt het niet en wil vrienden zijn. Gevoelens kun je niet sturen. Indien ze niet echt wil zoenen dan wil zij waarschijnlijk ook niet samen een bed delen.

Indien jij geen vriendschap zoekt, dan kun je beter verder daten. Je maakt jezelf anders vooral belachelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
18-10-2020 14:20
Het beste is om het in ieder geval bespreekbaar te maken. Dus benoem bij het plannen van de volgende afspraak, ik zie dit als date, hoe zie jij dit? Wees ook eerlijk tegen jezelf, zou je gaan als ze zegt "gewoon koffie drinken met een vriend"? Breek het af als het antwoord niet overeenkomt met jouw wensen/gevoelens.

Je laat het teveel in het midden hangen, en op interpretatie van signalen. Voorbeeld als ik lach kan dat ook zijn omdat ik me ongemakkelijk voel, terwijl de ander Jan denken dat ik zijn/haar grappen leuk vind.
Hij weet het antwoord toch al.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
DS1971 schreef:
18-10-2020 14:28

Friendzone is een eufemisme voor ze vind je niet aantrekkelijk.
Definieer aantrekkelijk ;-)
Er zijn vast dubieuze sites van goeroes die je met een e-book vertellen hoe je uit de friendzonde komt, maar dat werkt natuurlijk niet.
De reden dat je in de friendzone komt is dat de ander je niet leuk genoeg vindt voor meer. Daar kun je niet tegenop en belangrijker nog: dat moet je ook niet willen.
Ze is duidelijk tegen je geweest, waarom zou ze zoiets zeggen als het niet zo is?
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal. Ja, dan weet ik het antwoord al.
(en nee, ik betaal niet alles)
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO!
loisnvt schreef:
18-10-2020 14:38
Definieer aantrekkelijk ;-)
Dat je niet alleen iemands gezelschap leuk vindt, maar er ook andere gevoelens bijkomen.

Vrij breed dus.
Alle reacties Link kopieren
Escorpion schreef:
18-10-2020 19:12
Sterkte TO!
Dank! :"-(
Alle reacties Link kopieren
Afkappen inderdaad.

Jammer, maar helaas.

Besteed de energie in het omgaan met andere leuke, vrouwen.
succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven