Ruzie met ouders over vroeger

21-10-2020 18:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaar kort, ik vanmiddag vreselijke ruzie met mijn ouders gehad. Ik ben 33 en heb 2 kinderen, zij zijn in de 60.

Ik heb geen leuke jeugd gehad. Mijn ouders zijn hoogopgeleide mensen die altijd alleen dingen deze vroeger die zij leuk vonden. Ik mocht alleen boeken lezen en klassieke muziek luisteren. Ik hoorde er nooit bij op school. Als we dan iets voor kinderen deden moesten we de hele dag aanhoren hoe vreselijk het was.

Ik was een heel onzeker en angstig meisje en had geen vrienden. Ouders hebben mij nooit proberen te helpen meer contacten te maken. Sport wilde ze niet hebben want dan moesten ze kleding wassen en op zaterdag naar wedstrijden rijden.

Ik voelde mij vaak te veel. Mijn hele puberteit was een en al geschreeuw dat ik het niet goed deed op school, uren overhoren door mn vader. Elke dag hoorde ik hoe moeilijke puber ik was, terwijl ik nooit wat heb gedaan...

Ook zijn mijn ouders communisten en had ik geen prive. Mocht nooit de deur op slot doen als ik ging douchen of een dagboek hebben. Ze hebben later zelf toegegeven mij te hebben bespied terwijl ik mijn eerste zoen kreeg na een afspraakje met een jongen.

Kreeg regelmatig te horen dat ik een nagel aan hun doodskist ben en of ik er maar nooit geweest was.

Enfin, inmiddels zien we ze regelmatig en altijd komt weer naar voren dat ze vinden dat mijn kinderen vervelend zijn. Vandaag echter zei mn moeder weer een dat ik ze eens aan moet pakken en dat als het haar kinderen waren geweest ze het wel had geweten. Ze had er zelfs een vuist bij in de lucht gestoken. Toen heb ik dus gezegd dat het daarom vast zo gezellig was vroeger bij ons thuis.

De boel escaleerde omdat ze geen kritiek kunnen krijgen en nu willen ze niet meer met mij praten. Ik moet eerst naar de balk In mijn eigen oog kijken voordat ik het heb over hun splinter.

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Als ik trouwens wel eens met iemand praat over mijn Jeugd zitten ze allemaal met hun oren te klapperen. Maar het voelt nu alsof ik degene ben die iets heeft verpest.
Lekker rustig toch, dat ze niet meer met je willen praten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten rusten, even beide nadenken over alles wat gevallen is.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Waarom wil je deze narigheid in je leven?
Waarom heb je überhaupt contact met die mensen?
Alle reacties Link kopieren
Neem even afstand en doe niks. Soms kom je dan tot inzichten die latere beslissingen makkelijker maken.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Wat fijn dat je wel een weerwoord kan geven als het om je kinderen gaat.

En natuurlijk voelt dat akelig en raar en schuldig, want je bent dat niet gewend.
Geeft niks. Ik proost op je, goed gedaan hoor!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je hebt ze niet nodig. Je hebt ze niet nodig. Je hebt ze niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het is nogal een oude koe, afgezien van het feit hoe zij over hun kleinkinderen praten. Passen ze op? nee toch, mag ik hopen?

Denk jij dat ze nog gaan veranderen, ik denk namelijk van niet. Je bent volwassen. Je mag onafhankelijk van je ouders helemaal zelf bepalen hoe jij het doet. Waarom zoek je hun goedkeuring nog?
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-10-2020 19:04
0.62% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je eigen vader en moeder zeggen dat je een nagel aan hun doodskist bent en ze wensen dat je nooit zou zijn geboren, dan zou ik deze mensen geen seconde langer kwellen met je aanwezigheid.

En je kinderen geen seconde in de buurt laten van deze mensen die trauma's veroorzaken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld dat ik geen kinderen heb en dat het wel hebben van kinderen mijn mening wellicht zou veranderen:

Ik snap nooit goed waarom mensen tegen heug en meug in contact houden met hun ouders. Soms hoor ik zeggen "Ja, maar ik gun mijn kinderen hun opa en oma," maar dat lijkt me in dit geval niet echt aan de orde, want welk kind zit er nou te wachten op een oma die vindt dat ik vervelend ben en aangepakt moet worden?

Je hebt geen leuke jeugd gehad en het is nu nog steeds niet leuk. Waarom blijf je dan contact houden?
Alle reacties Link kopieren
klinkt niet als leuke ouders. Ik zou het voorlopig even laten zo en geen contact opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf dat er op je 30 ongeveer een soort omslagpunt is dat je je ouders accepteert in wie ze zijn, focust je op de dingen die leuk/goed zijn en de rest laat je gaan.

Dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben maar meer anders blijft het een eeuwige strijd. In dit geval zou ik misschien liever afstand nemen maar dat is ook heel moeilijk. Maar je bent nu denk ik op een leeftijd dat je weet dat dit het is met je ouders, er komt geen excuus, geen inzicht. Dat is heel naar maar dat is denk ik en zo simpel is het niet: maar loslaten of accepteren. Anders blijft dit energie vreten.
Doreia* schreef:
21-10-2020 19:03
Als je eigen vader en moeder zeggen dat je een nagel aan hun doodskist bent en ze wensen dat je nooit zou zijn geboren, dan zou ik deze mensen geen seconde langer kwellen met je aanwezigheid.

En je kinderen geen seconde in de buurt laten van deze mensen die trauma's veroorzaken.
Inderdaad.

Wat een vreselijke jeugd waarin alleen maar oog was voor hun belangen.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
21-10-2020 19:04
Ik denk zelf dat er op je 30 ongeveer een soort omslagpunt is dat je je ouders accepteert in wie ze zijn, focust je op de dingen die leuk/goed zijn en de rest laat je gaan.

Dat wil niet zeggen dat ze gelijk hebben maar meer anders blijft het een eeuwige strijd. In dit geval zou ik misschien liever afstand nemen maar dat is ook heel moeilijk. Maar je bent nu denk ik op een leeftijd dat je weet dat dit het is met je ouders, er komt geen excuus, geen inzicht. Dat is heel naar maar dat is denk ik en zo simpel is het niet: maar loslaten of accepteren. Anders blijft dit energie vreten.

30, je bedoelt 21...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt gevoelig, natuurlijk wil
Ik leuk contact. Maar nu loop ik alleen op mn tenen. Heb zoveel voorbeelden. Met carnaval heeft mijn noeder mij zo angstig gemaakt dat ik mijn jas niet Uit mocht tijdens de optocht. _anders werd ik ziek

Ik was doodsbang. Ze zou langs de kant gaan staan en kijken of de jas aan bleef. Uiteraard mocht de hele klas zonder jas en bleef de juf ook pushen. Maar ik was zo vresellijk bang voor mn moeder, de lol was er al af.
stokske wijzigde dit bericht op 22-10-2020 04:17
15.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben jij nog afhankelijk ergens voor van je ouders TO???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
21-10-2020 19:03
Als je eigen vader en moeder zeggen dat je een nagel aan hun doodskist bent en ze wensen dat je nooit zou zijn geboren, dan zou ik deze mensen geen seconde langer kwellen met je aanwezigheid.

En je kinderen geen seconde in de buurt laten van deze mensen die trauma's veroorzaken.
Nou dit dus. Meisje, ze hebben je beschadigd en je staat ze toe hiermee door te gaan.

Het is nu jouw taak dit te stoppen, als volwassen vrouw. Ook voor je kinderen.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
M'n mond valt hier van open , jeetje waarom zou je überhaupt nog contact willen met deze mensen :-o
Carpe diem
Ik was een nagel aan de doodskist en heb mezelf verwijderd uit het oh zo rijkelijke leven van mijn moeder en heb haar geen seconde gemist.
Het is me in de loop van mijn leven opgevallen dat veel mensen zoals jij en ik de neiging hebben om dat aureooltje boven de hoofden van ouders maar intact te houden, maar je moet beseffen dat je dat aureooltje er zelf hebt geplaatst en het dan ook aan jou is om het weer te verwijderen en te leren je ouders te zien voor het werkelijke jongetje en meisje dat ze zijn, volledig mislukt als ouders en dus niet capabel om een leven in stand te houden en te begeleiden op een wijze die vredelievend en geluk schenkt en wat mij betreft, als je op zo'n manier mislukt dan heb je geen mond op te zetten, maar je alleen maar heel diep te schamen. Nu blijkt dat ze zelfs zwaar mislukt zijn als grootouders, dus hebben ze niemand meer iets te bieden.
Laat ze los, ook al heb je een grote behoefte aan liefde van ouders, zoek die dan bij je schoonouders en andere mensen die jou wel het licht in de ogen gunnen.
Je bent ze niets verplicht en de liefde waar je naar verlangt is telkens als je bij ze bent weer een afknapper. Wat doe je jezelf aan meid?
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 19:18
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit een te groot probleem is om zonder deskundige hulp een weg in zien te vinden.
Ik gun je deskundige hulp om alles op een rijtje te krijgen hoe het voor jou het beste is om mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
21-10-2020 19:09
Het ligt gevoelig, natuurlijk wil
Ik leuk contact. Maar nu loop ik alleen op mn tenen. Heb zoveel voorbeelden. Met carnaval heeft mijn noeder mij zo angstig gemaakr datik mijn jas niet uitmocht tijdens se optocht. _anders werd ik ziek

Ik was noodsbang. Ze zou langs de kant gaan staaten kijken ofde jas aan bleef. Uiteraard mocht de hele klas zonder jas en bleef de juf ookpusheen( de arme meid). Maar ik was zo vresellijk bang voor mn moeder, de lol was er al van af

Of ft ik we. Klassenfeeate had en dan rond 21 uur se lichten aan gingen ondsatbi ik op hegaald werd. Nou da droop je echht af
Wat een warrige post
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wat is er leuk aan contact met je ouders?
Hoe voel jij je na contact met je ouders?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Waarom doe je jezelf dit soort mensen nog aan. Trek je eigen plan, en daar passen zij verder niet meer in.
ShaunTheSheep schreef:
21-10-2020 19:21
Waarom doe je jezelf dit soort mensen nog aan. Trek je eigen plan, en daar passen zij verder niet meer in.
De behoefte om geliefd te zijn bij je ouders zit in het dna en kan niet zomaar weggepoetst worden helaas. Dit is de reden dat ouders hun kinderen volledig kapot kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven