Speciaal zijn om een goede relatie te hebben?

22-10-2020 12:31 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik vroeg me af hoe jullie hierin staan. Ik besef me dat het beeld dat ik van mezelf en relaties heb waarschijnlijk afwijkt van normaal.

Ik heb het idee dat om "ware liefde" te vinden, iemand die helemaal head over heels van jou is en smoorverliefd, je tot op zekere hoogte speciaal moet zijn. Dus ver boven gemiddeld moet zijn; bovengemiddeld knap, intelligent, grappig, leuk, sociaal, verleidelijk, etc.

Als mensen (in mijn omgeving) beschrijven wat ze zo smoorverliefd maakt op hun vriend of vriendin, is het vaak dat degene waar ze verliefd op zijn de "Full package" is; het lijkt me niet realistisch dat iedereen over deze full package beschikt. Ook kom ik mensen tegen die wel in een relatie zitten maar niet helemaal gek op hun partner zijn, maar "settelen". Het lijkt mij dat deze relaties uiteindelijk wel stranden, ik zou zelf ook niet gelukkig zijn in een relatie met een partner die niet gek op mij is; daar ben ik te onzeker voor.

Ik heb het idee dat als je niet over deze "full package" beschikt, je partner uiteindelijk niet tevreden meer met jou en de relatie zal zijn, weg zal gaan of vreemd zou gaan.

Realistisch is natuurlijk ook dat de meeste mensen (inclusief ikzelf) dit niet zijn, bovengemiddeld. Tegelijkertijd zijn veel mensen wel biased om zichzelf iets positiever in te schatten dan dat zij in realiteit zijn, maar in realiteit zijn de meeste mensen gewoon "gemiddeld" - de term bestaat niet voor niets lijkt me.

Ik voel dus best veel druk op me om "uit te blinken", omdat ik het gevoel heb dat ik anders niet voldoe, makkelijk vervangbaar ben en verlaten of bedrogen wordt.

Hoe staan jullie hierin? Zijn jullie van mening dat je bovengemiddeld moet zijn om een man helemaal verliefd en committed te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
dan zijn er wel heel veel bovengemiddelde mensen....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat imperfecte mensen met goede relaties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
en wat voor mij een full package is, hoeft dat niet die van jou te zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
The full package is toch voor iedereen anders..
Wat een quatsch.
Alle reacties Link kopieren
je klinkt nog vrij jong. dan heb je waarschijnlijk ook vooral mensen om je heen, die vrij-jong zijn. Allemaal nog geen 20 jaar vaste-verkering. Allemaal nog in de fase: "oooooh-alles-is-leuk-aan-hem!"

Ik ben eerst jarenlang alleen maar verliefd geweest op mijn man, ondertussen blijkt hij ook maar een mens, met ook irritante kantjes.
het rare is, dat hij dat van mij ook vindt, dat kan natuurlijk niet waar zijn! :)
Pff wat een gelul, die “whole package” is voor iedereen anders
Alle reacties Link kopieren
Maar of jij iemand knap, grappig of aantrekkelijk vindt is toch heel persoonlijk? Daar is toch geen meetlat voor?
Je hoeft natuurlijk niet door iedereen grappig of knap gevonden te worden om met één persoon een fijne relatie te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon minder nadenken dan bots je vanzelf op die kerel.
Over analyseren is vermoeiend, let it gooooooo!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je eens met je onzekerheid aan de slag.
Een fijne relatie, the full package, is een relatie die jou de allerleukste vindt met al je imperfecties erop en eraan.
Eentje waarin jij jezelf mag zijn.
Het helpt enorm als je wie dat is en haar zelf met alle mankementen ook een leuke vrouw vindt.
lorrelies wijzigde dit bericht op 22-10-2020 12:44
0.65% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Helemaal smoorverliefd zijn en iemand de full package vinden klinkt voor mij juist alsof de relatie niet lang gaat duren.
Iedereen heeft zijn mindere kanten en als je er zo in staat is het lastig waarmaken als partner zijnde.
Alle reacties Link kopieren
perongeluk dubbel gepost!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, zo enorm overanalyseren gaat niet zorgen voor een goede relatie.
The full package is voor iedereen anders en in de loop van de jaren veranderen mensen ook. Lange relaties vallen en staan met de bereidheid om met elkaar mee te groeien en elkaar te steunen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een stel dat elkaar behoorlijk op een voetstuk plaatste, je kon echt helemaal niks kritisch over een van de twee zeggen of de ander reageerde daar heel pissig op. Ze zijn inmiddels uit elkaar. Ik denk dat het niet gezond is om niet kritisch op elkaar te kunnen zijn.

Als je mijn man vraagt 'wat vind je minder leuk aan Maduixa?' dan weet ik zeker dat hij zo vijf dingen kan noemen. En vice versa. En dat gaat echt wel iets verder dan 'hij laat altijd de afwasmachine openstaan'.
En toch zijn we al 12 jaar tsikgelukkig met elkaar. Ik denk juist door dit soort realiteit. Hij is niet hoogbegaafd of hoogsensitief, hij is niet rijk of heel succesvol. Hij is maar gewoon een man. Maar wel Mijn Man.
Alle reacties Link kopieren
doe maar even alles in 1 topic
Dat is nu juist wat verliefd zijn is: je ziet alleen de goede kanten en die ander is het helemaal: de 'full package'.
Na een tijdje sta je er realistischer in en zie je ook de mindere kantjes van een persoon.

Je beschikt sowieso over de 'full package' voor degene die verliefd op je is. Dat is juist verliefdheid.

De realiteit is dat we allemaal maar imperfecte mensen zijn. Niks mis mee.
En inderdaad: wat aantrekkelijk is voor de één, is dat niet voor de ander. Ga jezelf dus niet in bochten wringen om te voldoen aan een niet bestaand plaatje.
Op ieder potje past een dekseltje. In de grote bak met ongesorteerde potjes en dekseltjes is dat soms best lastig zoeken. Maar echt, ook de exemplaren met butsjes en blesjes hebben ergens in die bak hun dekseltje met wat krasjes.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2020 12:45
doe maar even alles in 1 topic
viva zei dat door een storing mijn topic niet geplaatst kon worden (de eerste), dus helemaal opnieuw getyped en zie net dat ie er toch wel staat lol
Alle reacties Link kopieren
Als jij vraagt: "Goh, wat maakt Klaas de man van jouw dromen?" dan is het toch logisch dat ze al het positieve opnoemen hoe hij/zij de partner ziet op dat moment.
Je gaat niet benoemen hoe vervelend het is dat hij steeds drinken besteld zonder jou te vragen wat je wil, dat hij vaker gaat kroeghangen dan je lief is, dat zijn baard erg prikkelt maar hij deze niet wil afscheren voor jou. Daarvoor stel je de verkeerde vraag.
Daarnaast als je echt verliefd bent op iemand kan het zijn dat je bij een ander dit soort dingen vervelend vind maar bij Klaar juist charmant.

Persoon X kan Klaas gul vinden terwijl persoon Y Klaas gierig vind dus ook dat is maar relatief.

Niemand is perfect ook niet omdat de partner het zo laat lijken. Kom zeg ik geloof niet eens in bovengemiddeld maar zelfs als je dat wel doet dat kunnen we niet allemaal zijn want dan is direct ook niemand meer gemiddeld.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Toevallig ben ik erg knap , intelligent empathisch leuk grappig sociaal
en is mijn man al meer dan 25 jaar ontzettend blij met mij :-D
huh waar is OP
ik word te oud voor het forum
volg het niet meer
Alle reacties Link kopieren
-
it-is-joysjuhhh wijzigde dit bericht op 22-10-2020 12:47
Reden: Dubbel topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kijkt toch op een andere manier tegen die "trekken" aan? Waar de een iemand lelijk vind, vind de ander diegene knap.
Best lastig lijkt me als je op deze manier bezig bent om jezelf boven gemiddeld leuk te laten zijn. Ben gewoon jezelf zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven