App contact met ander

24-10-2020 13:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend hebben een half jaar een relatie. Uit alles blijkt dat hij gek op me is en ik weet dat hij niet vreemd gaat ofzo. We zijn serieus met onze toekomst samen bezig en dat voelt echt goed.

Er is alleen een ding waar ik het ineens soms moeilijk mee heb. Ik hoor graag hoe ik mn jaloerse gevoelens van me af kan zetten.

Mijn probleem is dat ik het erg vervelend vind dat hij nagenoeg dagelijks app contact heeft met een vrouwelijke kennis. Het contact is niet echt intiem of flirterig en hij verteld ook wel eens wat ze stuurt. Het gaat meer over hoe hun dag is, of klagen over werk, het weer, ze verteld over welke mannen achter haar aan zitten etc.

Het contact komt vooral vanuit de vrouw (knap en vrijgezel), die overigens wel gewoon op de hoogte is van onze relatie. Het contact is zo'n 1,5 jaar geleden gestart, toen mijn vriend een oogje op haar had, maar dat was niet wederzijds. Ze hebben nooit gedate en nu alleen real life zakelijk contact.

Dat ik het hier moeilijk mee heb, komt omdat mijn ex me bedrogen heeft. De vriendschappelijke relatie bleek toch meer dan vriendschap te zijn.
Dus ik geloof nu niet meer zo in man-vrouw vriendschappen. Bij mij komt er echt oud zeer opzetten.
En ik begrijp het contact niet helemaal...ik heb en ken niemand die dagelijks appt met iemand van het andere geslacht.

Het liefst zou ik hebben dat het appen stopt, ook al is het onschuldig... niet omdat ik denk dat er nu iets speelt, maar wel omdat ik het irritant vind dat een andere vrouw aandacht vraagt van mijn vriend. En omdat ik toch een angst/onrust heb dat het net als bij mijn ex uit kan groeien tot meer.

Ik heb er met mijn vriend over gesproken en hij snapt en begrijpt me, maar gaat nu uiteraard het contact ook niet afbreken omdat het gewoon onschuldig is. Ik vraag dit ook niet, alhoewel ik het stiekem wel fijn zou vinden als het contact verwaterd....

Is het raar wat ik voel???
Hoe kom ik van het rotgevoel af? Zijn er meer mensen die dit herkennen en hoe ga jij ermee om?

Ik voel me gelukkig niet de hele tijd onzeker en jaloers, maar als ik zo'n gevoel heb blijf ik er lang inhangen.

Hoe voorkom ik het en hoe roep ik mijn gedachten een halt toe?
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft jouw vriend van doen met het feit dat je ex je heeft bedrogen?
Mag hij geen gewone vriendin hebben?

Indien hij dit afkapt voor jou, door welke hoepel moet hij dan hierna springen voor je je weer veilig voelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geef hem je vertrouwen totdat het misschien op meer uit loopt. Dan kan je altijd verder zien. Maar misschien loopt het nooit op meer uit en zit je je de hele tijd zorgen te maken om niks.
Zonde.
Je zou het juist leuk moeten hebben na een half jaar relatie. Relaties geven sowieso geen garantie. Het kan over een paar jaar over zijn of het duurt gewoon veel langer.
Maar gewoon app contact met vrienden stelt meestal niks voor. Sommige mensen zijn gewoon graag op hun telefoon bezig.
Als hij over je grenzen gaat kan je altijd een gesprek hebben. Maar nu heeft hij nog niet echt iets verkeerd gedaan.
Ik ken ook mensen die gewoon collega’s zijn en elkaar ook steeds appen en op Facebook taggen maar die hebben niks hoor.
Die vinden elkaar gewoon grappig en hebben dezelfde interesses.
Is niet verboden.
Ik vind dagelijks appcontact veel.
Zeker als het iemand is waar seksuele interesse in is. Overdreven gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Nodig haar uit voor een gezellig avondje met zn drieën en leer haar beter kennen.
Hij had een oogje op haar, dus contact was niet geheel vriendschappelijk toen het begon. En ze hebben het ook over mannen die achter aan haar zitten.

Ik snap dat niet lekker voelt en eerlijk, ik zou er ook geen zin in hebben.
Ik heb ook een mannelijke vriend. Maar wij hebben geen dagelijks contact. Ik vind het echt overdreven aandachtzoekerij.
Maar je vriend is niet de enige hoor, het hoort er geloof ik bij veel mensen bij tegenwoordig, dat continue ge-app met iemand buiten je relatie “welterusten” “heb je lekker geslapen” :blabla: :nut:
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
24-10-2020 14:25
Ik vind dagelijks appcontact veel.
Zeker als het iemand is waar seksuele interesse in is. Overdreven gedoe.
Dat is er dus niet. Puur vriendschappelijk. TO zal wel een gesprek moeten aangaan met vriend, al is het om haar gerust te stellen.
Selina0102 schreef:
24-10-2020 14:14

Maar gewoon app contact met vrienden stelt meestal niks voor. Sommige mensen zijn gewoon graag op hun telefoon bezig.
Als hij over je grenzen gaat kan je altijd een gesprek hebben. Maar nu heeft hij nog niet echt iets verkeerd gedaan.
Ik ken ook mensen die gewoon collega’s zijn en elkaar ook steeds appen en op Facebook taggen maar die hebben niks hoor.
Die vinden elkaar gewoon grappig en hebben dezelfde interesses.
Is niet verboden.
TO weet dat haar vriend haar echt leuk vond toen en ze hebben het over mannen die achter haar aanzitten ofzoiets.
Totaal andere insteek dan wat ik met mijn vrienden en collega's op de app bespreek. Of waarom ik met ze app.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
24-10-2020 14:32
Dat is er dus niet. Puur vriendschappelijk. TO zal wel een gesprek moeten aangaan met vriend, al is het om haar gerust te stellen.
Hij had een oogje op haar. Dat heb je meestal niet op iemand die je afstotelijk vindt.
creativeguy schreef:
24-10-2020 14:32
Dat is er dus niet. Puur vriendschappelijk. TO zal wel een gesprek moeten aangaan met vriend, al is het om haar gerust te stellen.
Niet?
Het contact is zo'n 1,5 jaar geleden gestart, toen mijn vriend een oogje op haar had, maar dat was niet wederzijds.
creativeguy schreef:
24-10-2020 14:32
Dat is er dus niet. Puur vriendschappelijk. TO zal wel een gesprek moeten aangaan met vriend, al is het om haar gerust te stellen.
Tuurlijk joh.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks is misschien een beetje overdreven. Maar man en vrouw kunnen wel degelijk vrienden zijn, vind ik. Hij verteld je ook waar ze het over hebben, zodra dit stopt en hij raar en geheimzinnig gaat doen, zou bij mij een belletje gaan rinkelen. Maar het kan ook gewoon vriendschappelijk zijn en blijven. Laat het gedoe met je ex niet je huidige relatie verpesten. Is echt zonde.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft hij behoefte aan dagelijks contact met iemand waar hij vroeger verliefd op was?
Alle reacties Link kopieren
In real life alleen zakelijk contact, maar wel elke dag appen?

Ik vind dat ook raar. Kan natuurlijk zijn dat ze eenzaam is en zich verveelt en dat vriend altijd wel aandacht wil geven aan haar. Dat is op zich niet erg, maar ik begrijp dat dat niet fijn voelt.

Je kan m.i. alleen aangeven bij vriend dat je het moeilijk vindt, maar meer ook niet.
Heb jij haar al eens ontmoet? Dat kan de kou wat uit de lucht nemen.
Verder is het lullig als je je huidige partner afrekent op iets wat een vorige partner heeft gedaan. En ik vind het raar als iemand een vriendschap die langer bestaat moet afbreken vanwege een nieuwe partner, maar die mening heeft niet iedereen geloof ik.
Ik zit even te denken wat ik zou doen als mijn vriend dit zo zou doen...
Ik zou denken dat die vriendin veel behoefte heeft aan aandacht. Dat hij het contact wel leuk vindt. Ik zou niet bang zijn dat hij vreemd zou gaan, anders was hij wel met haar geweest. Ik zou mijn wenkbrauw een beetje optrekken bij dat continue ge-app en ik zou er iets van zeggen als ik het idee had dat hij met zijn gedachten meer bij haar was dan bij mij. Ik zou niet jaloers zijn maar zou wel denken en bespreken: als hij liever met iemand anders zou willen zijn (met wie dan ook), dat ik dat graag wil weten en dat hij dat dan beter kan doen als hij zich daar gelukkiger bij voelt. Dat wel. En ik zou me storen als het gesprek steeds over “Truus” zou gaan, alsof die continue figuurlijk tussen ons op de bank zou zitten. Dan zou ik er wel een keer klaar mee zijn denk ik. Maar is het alleen dat ge-app, dat gaat vast ook wel weer een keer over zou ik denken volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat er verliefde gevoelens spelen hoor, tenminste niet vanuit mijn vriend want die is verliefd op mij. Vroeger was hij niet verliefd op haar, maar zag een date met haar wel zitten. Die heeft ze afgewezen.

Het gesprek komt nu voornamelijk vanuit de dame, die voor mijn gevoel het leuk vindt zijn aandacht te vragen/krijgen. En hij reageert braaf als ze vraagt hoe zijn dag is, etc. En als ze zegt dat ze hoofdpijn heeft vraagt hij wel heel sociaal of ze zich vandaag beter voelt (heb zijn app mogen lezen).

Wellicht omdat het stiekem wel zijn ego streelt. Want ik vraag me wel af of hij het contact ook zou hebben als ze 15 jaar ouder en 50 kilo dikker zou zijn...

Ik voel me gewoonweg er niet relaxt over en heb dat ook gezegd. Hij zegt dan wel dat ik me zorgen maak om niks. Tja meer kan hij ook niet doen uiteindelijk en zit het probleem gewoon bij mij.

Dus nu zoek ik een manier om me geen zorgen meer te maken. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Je doet nogal veel aannames over hun contact en ook nogal onaardig over het feit dat dit een vriendschap zou kunnen zijn.

Mag hij dan alleen met dikke lelijke vrouwen vrienden zijn?

He vriend kan altijd een leukere of knappere vrouw tegen komen dan jij, dat houd je niet tegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
24-10-2020 14:47
Ik zit even te denken wat ik zou doen als mijn vriend dit zo zou doen...
Ik zou denken dat die vriendin veel behoefte heeft aan aandacht. Dat hij het contact wel leuk vindt. Ik zou niet bang zijn dat hij vreemd zou gaan, anders was hij wel met haar geweest. Ik zou mijn wenkbrauw een beetje optrekken bij dat continue ge-app en ik zou er iets van zeggen als ik het idee had dat hij met zijn gedachten meer bij haar was dan bij mij. Ik zou niet jaloers zijn maar zou wel denken en bespreken: als hij liever met iemand anders zou willen zijn (met wie dan ook), dat ik dat graag wil weten en dat hij dat dan beter kan doen als hij zich daar gelukkiger bij voelt. Dat wel. En ik zou me storen als het gesprek steeds over “Truus” zou gaan, alsof die continue figuurlijk tussen ons op de bank zou zitten. Dan zou ik er wel een keer klaar mee zijn denk ik. Maar is het alleen dat ge-app, dat gaat vast ook wel weer een keer over zou ik denken volgens mij.
Ja zo moet ik er ook in staan voor mijn gevoel. Meestal sta ik er zo in, maar heb nu toch 2x, eigenlijk vanuit het niks, namelijk door het zien van haar naam bovenin de WhatsApp lijst, een bui gehad waarin ik mijn onzekerheid en jaloerse gevoel helaas even niet in-control had.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om een leuke buitenkant, een relatie houd je het langst vol op een leuke binnenkant.

Waarom pak je die gevoelens niet aan tav je ex die je nu op een nieuwe situatie projecteert die daar niets mee te maken heeft?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-10-2020 15:01
Het gaat niet alleen om een leuke buitenkant, een relatie houd je het langst vol op een leuke binnenkant.

Waarom pak je die gevoelens niet aan tav je ex die je nu op een nieuwe situatie projecteert die daar niets mee te maken heeft?
Ze komt hier vragen hoe ze dat moet doen. Heb je daar een antwoord op?
Sommige mensen moeten ook gewoon de hele dag een beetje tegen iemand aan kunnen lullen. En dan maar via de app. Ik heb dat zelf niet zo.
LiefElfje20 schreef:
24-10-2020 14:52
Want ik vraag me wel af of hij het contact ook zou hebben als ze 15 jaar ouder en 50 kilo dikker zou zijn...

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-10-2020 15:01
Het gaat niet alleen om een leuke buitenkant, een relatie houd je het langst vol op een leuke binnenkant.

Waarom pak je die gevoelens niet aan tav je ex die je nu op een nieuwe situatie projecteert die daar niets mee te maken heeft?
Juist, dat wil ik ook... want ik wil van mijn gevoelens af, maar hoe pak ik dat aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven