vriend vraagt om geld te lenen

24-10-2020 22:10 472 berichten
sinds iets langer dan een jaar een nieuwe relatie. even een fast forward. wonen niet samen, relatie gaat redelijk.
gister vroeg hij mij of ik hem geld kon lenen voor boodschappen en tanken.

Is het raar dat ik van hem ben afgeknapt nu.
Alle reacties Link kopieren
kendra74 schreef:
24-10-2020 22:20
@crazy74, maar dat is het, ermee stoppen lijkt dus ok zo kort door de bocht. Geld moet echt geen graadmeter zijn voor een relatie. maar je wilt toch ook iets opbouwen met iemand.

en ik heb het gevoel dat ik niet vooruit ga komen.
Geld moet geen graadmeter zijn voor een relatie, maar geen geld is voor mij wel een graadmeter.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Als er al een paar fijne ontmoetingen zijn geweest dan zou ik hem eenmalig een biljet van 20 geven die hij als een gift mag beschouwen, maar wel erbij gezegd hebben dat dit eenmalig is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
kendra74 schreef:
24-10-2020 22:32
ik voelde mij zo rot/beledigd, zeker omdat hij en vaak bij mij is, ik ook vaak dingen betaal en ik totaal niet veeleisend naar hem ben omdat ik weet dat hij niet veel te besteden heeft , en ik ook een alleenstaande moeder ben.

ik heb aangegeven het niet te lenen want ik ben geen bank, ik heb het gegeven.

in mijn achterhoofd denk en dacht ik , als je een echte vent bent , geef je het hoe dan ook terug.

Had ik in ieder geval wel gedaan.
Ja, dat is gewoon raar van jou. Niet verwachten dat er geld terug komt.

Maar verder eens, je kan er niet verder mee en ik zou ook afgeknapt zijn.
Hij gaat aan een alleenstaande moeder geld vragen.
Alle reacties Link kopieren
Zodra je hem gaat onderhouden komt je kind tekort. Elke euro die je aan hem, een volwassene waar je niet verantwoordelijk voor bent, besteed, kan je niet aan je kind besteden.

Ik zou er mee kappen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook gemeld dat het eenmalig is? Weet je ook of er verbetering in komt ergens in de toekomst? Wat de oorzaak is van zijn krappe begroting?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Vanuit het perspectief van een man is het wel vreemd. Het zou mij echt niets uitmaken, ik zou het alleen geven.

Op dit punt is gelijkheid tussen mannen en vrouwen in de praktijk ver te zoeken. Van de 10 relaties waarbij de man minder te besteden heeft lopen er nipt geen 10 op de klippen van wat ik zie.

Zoals Chris Rock het zegt: vrouwen, kinderen en honden kennen onvoorwaardelijke liefde. De liefde voor een man kent de voorwaarde dat hij zorgt voor inkomen. ;)
nou het was meer dan € 20 , maar goed dat doet er niet toe , ik heb het al gegeven.

Maar het heeft echt wel iets met mij gedaan , en ik kan hem gewoon niet anders meer zien.
Als man had ik dit nooit gedaan,
Alle reacties Link kopieren
je relatie gaat redelijk zeg je, ik snap niet waarom je er dan mee verder gaat.
je betaalt hem dus eigenlijk voor zijn gezelschap.
wij slapen nooit.
ik heb sowieso meer dan hem te besteden, maar... we zijn niet getrouwd , we wonen niet samen, hij had dit gewoon niet moeten doen, voor mijn gevoel heeft hij ons gewoon verpest.

Aan de andere kant, heeft hij juist mijn ogen geopend.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, als hij in een jarenlange bijstandsituatie zit dan is het wel een beetje anders dan wanneer hij tijdelijk geen werk heeft of werk dat minder goed betaalt. Als je gaat samenwonen levert ie dan zijn bijdrage wel. (Waarom zou de man immers meer moeten verdienen?) met een bijstandsuitkering valt dat inkomen weg als je zou samenwonen dus dan moet je hem idd onderhouden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@valentinamaria, klinkt hard maar als je het zo bekijkt......
@suz je hoeft niet meer te verdienen, maar je moet wel in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien lijkt mij, en als je mij dan verteld dat het altijd kielekiele is, betekend dat dat mijn toekomst wordt of niet
Ik zou er ook klaar mee zijn. Om geld vragen voor benzine en boodschappen is gewoon een brug te ver. Te simpel en te comfortabel.

Dan laat je de auto staan en eet je een paar dagen brood met pindakaas. Maar je vriendin die verantwoordelijk is voor haar kind ermee lastigvallen doe je in elk geval niet.
@ marelyse, en dat was dus mijn eerste gedachten.

hij had zelf zoiets van ja ik kan het toch liever aan jou vragen dan aan iemand anders, ik dacht en zei , je moet helemaal niemand om geld vragen
Alle reacties Link kopieren
Als je te weinig inkomen hebt, kan je 2 dingen doen: je uitgaven beperken (auto weg doen), of je inkomsten vergroten.
ik geef mn bek ook maar een douw
kendra74 schreef:
24-10-2020 22:48
@ marelyse, en dat was dus mijn eerste gedachten.

hij had zelf zoiets van ja ik kan het toch liever aan jou vragen dan aan iemand anders, ik dacht en zei , je moet helemaal niemand om geld vragen
Dat sowieso maar als je het dan toch doet, dan in elk geval niet bedelen bij je verkering. Los je problemen zelf op. Dan laat je zien dat je ruggengraat hebt. Je vriendin de oplossing laten verzorgen is gewoon slappe hap, lekker makkelijk en pudding waar ruggengraat hoort.

En dat belooft weinig goeds voor de toekomst, ook op andere vlakken dan financiën.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je in dit topic te vaag om er een oordeel over te kunnen geven.

Hoe komt het dat hij te weinig geld heeft: "hij verdient gewoon niet zoveel tov zijn maandelijkse kosten." Dit zegt niet zoveel. Hij kan bijvoorbeeld te veel geld uitgeven aan onnodige dingen of bijvoorbeeld te weinig uren werken. Maar het kan ook dat hij bijvoorbeeld hoge medische kosten heeft waardoor zijn maandelijkse lasten heel hoog zijn, of dat hij bijvoorbeeld geen diploma's en weinig werkperspectief heeft zodat hij fulltime voor minimum loon werkt. Zulke dingen zouden voor mij meewegen. Iemand die in mijn ogen onverstandige keuzes maakt, lijkt me minder fijn een relatie mee hebben dan iemand gewoon minder geluk heeft maar verder wel erg leuk is.
en dan het mooiste van alles, zegt hij , al was het mijn laatste cent, dan zou ik je het geven, maar dat is makkelijk gezegd als je nooit iets te makken hebt, sorry hoor
@ choco, nee hij heeft gewoon hoge maandelijkse kosten , en hij zal wellicht iets aan het afbetalen zijn , maar goed daar heb ik niet naar gevraagd en naar mijn inziens ook niet mijn probleem. we zijn niet 20 jaar samen, dus alles wat hij voor mij aan schulden zou hebben gemaakt , moet toch niet mijn probleem worden.

en heel eerlijk hoor heb het afgelopen jaar echt gedacht, als iemand maar lief is voor jou en er voor je is als je degene nodig hebt( niet financieel), maar mijn gevoel komt hier op terug....helaas
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
24-10-2020 22:35
Vanuit het perspectief van een man is het wel vreemd. Het zou mij echt niets uitmaken, ik zou het alleen geven.

Op dit punt is gelijkheid tussen mannen en vrouwen in de praktijk ver te zoeken. Van de 10 relaties waarbij de man minder te besteden heeft lopen er nipt geen 10 op de klippen van wat ik zie.

Zoals Chris Rock het zegt: vrouwen, kinderen en honden kennen onvoorwaardelijke liefde. De liefde voor een man kent de voorwaarde dat hij zorgt voor inkomen. ;)
Het zou voor mij echt aan de omstandigheden liggen. Kan hij gewoon niet met geld omgaan? Is hij lui? Zijn er dingen waar veel te veel geld heen gaat (alcohol, drugs, gokken)? Is zijn contract niet verlengd en kan hij geen goedkoper huis vinden? Kan hij niet zoveel werken door ziekte?
Ik werk trouwens meer dan m'n vriend en vind dat geen probleem hoor.
Alle reacties Link kopieren
kendra74 schreef:
24-10-2020 22:58
en dan het mooiste van alles, zegt hij , al was het mijn laatste cent, dan zou ik je het geven, maar dat is makkelijk gezegd als je nooit iets te makken hebt, sorry hoor
Zo te lezen ben je hem eigenlijk stiekem helemaal zat.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
@ mevrouw, ik ben meer teleurgesteld, maar ook in mezelf dat ik dit weer laat gebeuren.

want hij heeft duidelijk het gevoel gekregen dit aan mij te kunnen vragen
Alle reacties Link kopieren
kendra74 schreef:
24-10-2020 23:02
@ choco, nee hij heeft gewoon hoge maandelijkse kosten

Maar hoe komt dat dan? Nu ben je nog steeds vaag.
chocolol schreef:
24-10-2020 22:58
Ik vind je in dit topic te vaag om er een oordeel over te kunnen geven.

Hoe komt het dat hij te weinig geld heeft: "hij verdient gewoon niet zoveel tov zijn maandelijkse kosten." Dit zegt niet zoveel. Hij kan bijvoorbeeld te veel geld uitgeven aan onnodige dingen of bijvoorbeeld te weinig uren werken. Maar het kan ook dat hij bijvoorbeeld hoge medische kosten heeft waardoor zijn maandelijkse lasten heel hoog zijn, of dat hij bijvoorbeeld geen diploma's en weinig werkperspectief heeft zodat hij fulltime voor minimum loon werkt. Zulke dingen zouden voor mij meewegen. Iemand die in mijn ogen onverstandige keuzes maakt, lijkt me minder fijn een relatie mee hebben dan iemand gewoon minder geluk heeft maar verder wel erg leuk is.
Precies dit.

To lijkt niet erg geïnteresseerd in de reden van zijn financiële problemen, en de reacties hier zitten vol aannames.

To, tuurlijk wil je een financieel gezonde partner, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.
ja @choco, dat weet ik toch niet , dat zin keuzes die hij in het verleden heeft gemaakt,
hij is al een aantal jaren geleden minder gaan verdienen, en het wordt ook niet veel meer, maar met de vaste lasten die hij heeft komt hij niet uit.

Maar goed dat zijn keuzes die hij maakt, ik zeg op mijn beurt , of een extra baantje of
er moet wat in je vaste lasten drastisch gaan veranderen zodat je toch nog een beetje normaal kan leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven