vriend vraagt om geld te lenen

24-10-2020 22:10 472 berichten
sinds iets langer dan een jaar een nieuwe relatie. even een fast forward. wonen niet samen, relatie gaat redelijk.
gister vroeg hij mij of ik hem geld kon lenen voor boodschappen en tanken.

Is het raar dat ik van hem ben afgeknapt nu.
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:13
@fashion en dat vind ik dus ook of neem de verantwoording om eerst je zaakjes goed te regelen voor je een relatie aan gaat.

Zou mij kapot schamen om tegen hem te zeggen heb je geld voor boodschappen. Toen hij het vroeg schoot door mn hoofd ben ik zijn moeder?
Heeft hij jou pro-actief versierd? Ik ben het met je eens dat je geen relatie moet aangaan als je je leven niet op de rit hebt, tenzij je die potentiele partner daar bewust de keuze in geeft.
Ik had het idee dat hij alles op orde had, maar merkte al wel snel dat hij er totaal geen moeite mee had als ik mijn portemonnee te voorschijn haalde
Wat een gemekker. Je weet al heel lang dat hij zijn zaken niet op orde heeft en kiest er voor om met hem in een relatie te blijven.
@lily roos waar heb jij het over??? Fijn als jij zo snel bent, ik had er in het begin niet zo veel problemen mee te trakteren, tot het je opvalt is dat zo vreemd zeg
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:28
@lily roos waar heb jij het over??? Fijn als jij zo snel bent, ik had er in het begin niet zo veel problemen mee te trakteren, tot het je opvalt is dat zo vreemd zeg
Dan maak je het uit toch? Wat is de zin van hier melden dat je afgeknapt bent.
Nee, hier zou ik ook geen zin in hebben. Tuurlijk, als ik 20 jaar met iemand ben en er komen tegenslagen op ons pad, dan ben je er voor elkaar. Maar in een redelijk verse relatie zou ik hier niet voor kiezen.

En ik zeg het eerlijk, ik zie me inderdaad niet in een relatie stappen met iemand met geldproblemen. Ik ben daar toch te oppervlakkig voor denk ik. Ik wil leuke dingen doen en mooie dingen kopen. Dat zou ik niet opgeven voor een iemand waar ik nog maar zo kort mee ben. Want als de ander geen geld heeft, beïnvloedt dat ook mijn levensstijl en ik ben net zo lief alleen.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 25-10-2020 00:35
0.09% gewijzigd
@ lily rose als je het even niet erg vind maak ik dat zelf uit, je hoeft niet te reageren he, genoeg andere topics, een forum is om ervaring uit te wisselen of te vragen naar advies! Hoef ik niet uit te leggen toch.
anoniem_64a5242de2753 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 00:37
3.56% gewijzigd
@rum en daar ben ik dus " bang " voor hoe graag ik hem ook zie, dit heeft effect op je levensstijl en eerlijk geen zin in
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:34
@rum en daar ben ik dus " bang " voor hoe graag ik hem ook zie, dit heeft effect op je levensstijl en eerlijk geen zin in
Maar hoe reageerde hij dan toen je zei dat je het gaf ipv leende?
Alle reacties Link kopieren
Wat was zijn antwoord trouwens toen je weigerde?

Is hij er dieper op ingegaan?

Zit ie nu van honger te sterven en is hij niet meer thuisgeraakt omdat ie geen benzine had?
Of leent hij wel vaker geld van mensen en heeft hij nog een paar geld-bronnen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
25-10-2020 00:37
Wat was zijn antwoord trouwens toen je weigerde?

Is hij er dieper op ingegaan?

Zit ie nu van honger te sterven en is hij niet meer thuisgeraakt omdat ie geen benzine had?
Of leent hij wel vaker geld van mensen en heeft hij nog een paar geld-bronnen?
Ze heeft het gegeven hoor. Ipv geleend.
Hij zei eerst laat maar , maar heeft het geld uiteindelijk wel meegenomen
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:23
Ik had het idee dat hij alles op orde had, maar merkte al wel snel dat hij er totaal geen moeite mee had als ik mijn portemonnee te voorschijn haalde
Dat zou voor mij al 'n enorme afknapper zijn. Ben nog uit de tijd dat mannen vrouwen vrij hielden, ook al werd het steeds normaler om als vrouw ook af en toe de rekening op te pakken. Maar bewust er op aansturen dat ik zou betalen zonder dat er iets tegenover stond, nee, dat zou snel gedaan zijn.
redbulletje schreef:
25-10-2020 00:39
Dat zou voor mij al 'n enorme afknapper zijn. Ben nog uit de tijd dat mannen vrouwen vrij hielden, ook al werd het steeds normaler om als vrouw ook af en toe de rekening op te pakken. Maar bewust er op aansturen dat ik zou betalen zonder dat er iets tegenover stond, nee, dat zou snel gedaan zijn.
Daar zou ik nu ook op afknappen. Gewoon samen kosten delen die je gezamelijk maakt of hebt.
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:34
@rum en daar ben ik dus " bang " voor hoe graag ik hem ook zie, dit heeft effect op je levensstijl en eerlijk geen zin in
Zodra je hem weer ziet zijn sleutel van je huis laten inleveren mocht ie die hebben en daarna buiten zetten.
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:39
Hij zei eerst laat maar , maar heeft het geld uiteindelijk wel meegenomen
Tja. Ik vind dit echt niks hoor. Beetje makkelijk allemaal. En ja, wellicht spelen er allemaal zaken en heeft hij pech gehad. Maar aantrekkelijk is het gewoon niet voor mij. Iemand hoeft echt niet op z’n knieën van dankbaarheid, maar een beetje besef dat dit echt een gênante situatie is mag toch wel.
Ik heb ook geen moeite met gezamenlijk, maar bij wijze van spreken aangeven laten we wat doen en toevallig weet je pas in de auto laten liggen ja dag na 3 keer
En inderdaad, het leven is niet op alle vlakken maakbaar, maar je kunt wel je kaarten beter spelen. Dus als je niet kunt tanken, dan tank je dus niet totdat je weer geld gestort krijgt.
@ rum tja mijn idee
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:43
Ik heb ook geen moeite met gezamenlijk, maar bij wijze van spreken aangeven laten we wat doen en toevallig weet je pas in de auto laten liggen ja dag na 3 keer
Hier ben je zelf bij hoor. Je mag nu echt wel wat meer wakker worden en zaken uitspreken en benoemen. Het is de som der delen. Heb je zo’n behoefte aan een partner?
Vervelende is alleen dat ik zeker nog gevoel voor hem heb maar weet dat ik op langer termijn hier zwaar ongelukkig van ga worden.
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:43
Ik heb ook geen moeite met gezamenlijk, maar bij wijze van spreken aangeven laten we wat doen en toevallig weet je pas in de auto laten liggen ja dag na 3 keer
Ik zou hem voor het weggaan vragen zijn portemonee/pasje in z'n zak te stoppen na de eerste blunder. Maar zo te lezen bedondert hij jou bewust.
kendra74 schreef:
25-10-2020 00:48
Vervelende is alleen dat ik zeker nog gevoel voor hem heb maar weet dat ik op langer termijn hier zwaar ongelukkig van ga worden.
Soms moet je je gevoel opzij zetten. Daar heb je je verstand voor. En bovendien vóel je nu eigenlijk ook dat dit niet klopt.
@red ik zie het niet sls bedonderen ik denk serieus dat hij zoiets heeft van wij zijn partners en zij kan het wel missen, hij spreekt het niet uit maar zo gemakkelijk denkt hij wel, en dat gedeelte stoort nog meer
Klopt rum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven