Geheim van vriend

27-10-2020 17:05 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1 jaar een nieuwe vriend. Gaat allemaal prima en maken fijne toekomstplannen. Hij is nooit echt een prater geweest in vorige relaties maar bij mij voelt hij zich erg op zn gemak en kan hij goed zn gevoelens uiten. Nu waren we gisteren ook een dieper gesprek aan het voeren en toen vertelde hij mij dat toen hij 13,14 jaar was hij bij wijze van experiment/ontdekking een aantal seksuele handelingen met zijn neef van dezelfde leeftijd heeft gedaan. Dit is toch een aantal keer gebeurd. Met wederzijdse toestemming uiteraard. Ik ben de eerste tegen wie hij dit vertelt en hij schaamt zich ook erg. Het is echter niet zo dat hij hier zwaar aan tilt en hij denkt er ook nooit meer over na.
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
Alle reacties Link kopieren
snap ik. moet je even verwerken, als je hem echt leuk vindt zal het denk ik wel naar de achtergrond verdwijnen. respect overigens voor zijn durf dit te delen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook iemand die iets soortgelijks heeft gedaan. Tja, ik zelf niet en ik moest misschien even wennen aan het idee, maar ergens vind ik het ook niet onvoorstelbaar vreemd. Het waren pubers op ontdekkingsreis. Het klinkt als een veilige situatie met wederzijdse toestemming. Dan is er wat mij betreft ook niet zoveel mis mee.
Zou voor mij een afknapper zijn.
Alle reacties Link kopieren
wat is nu het probleem? experimenteren met een andere jongen of dat het zijn neef is?
Alle reacties Link kopieren
Jezus. Ja, heftig. Snap dat je dat liever niet had geweten, aan de andere kant fijn dat hij zich blijkbaar zo fijn voelt bij jou en dat jullie in jullie relatie kunnen praten.

Geef het even de tijd misschien? Allicht dat het weer wegzakt, en allicht ook niet.

Edit; dat het een neef is dan, trouwens. Niet dat het met een jongen was.
lafolie wijzigde dit bericht op 27-10-2020 17:11
12.56% gewijzigd
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Echt waarom verteld zo iemand dat dan ook.

Als iemand er wel last van heeft en een trauma heeft opgelopen misschien, al zou ik dan hulp elders vargen denk ik.

Maar hij denkt er verder niet aan.. , heeft er niks van behalve dat hij zich schaamt zich ( logisch) maar gaat dan wel je partner opzadelen met raar gevoel. Beats me.



Dat kan nooit goed aflopen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 17:11
13.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heu? Wat is het probleem? Het is toch heel normaal dat pubers experimenteren?
jo12345 schreef:
27-10-2020 17:11
Heu? Wat is het probleem? Het is toch heel normaal dat pubers experimenteren?
Met je familie? Vind ik niets normaals aan eerlijk gezegd.

Al zal het best voorkomen.
jo12345 schreef:
27-10-2020 17:11
Heu? Wat is het probleem? Het is toch heel normaal dat pubers experimenteren?
Ik zie ook niks geks, behalve een truttige op.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
27-10-2020 17:11
Heu? Wat is het probleem? Het is toch heel normaal dat pubers experimenteren?
Dit. Ik snap het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Als jij hem had verteld dat je vroeger seksueel hebt geëxperimenteerd met een nichtje, dan had ie daar vast geen rotgevoel over gekregen.

Ik snap niet zo goed dat jij wel een rotgevoel hebt. Je kende hem toen niet, hij jou niet en ik denk niet dat hij er ernstige psychische schade door heeft opgelopen?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
27-10-2020 17:16
Dit. Ik snap het probleem niet.
Dit vind ik wat makkelijk. sexuele moraal is heel persoonlijk. ook al vind je zelf zoiets prima, moet het toch voor te stellen zijn dat anderen er een andere kijk op seks op na houden en zich vanuit dat perspectief ongemakkelijk voelen. Ik neem aan dat we allemaal snappen dat ons eigen kijk op seks niet de algemene norm is en dat dat ook okay is?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
27-10-2020 17:18
Als jij hem had verteld dat je vroeger seksueel hebt geëxperimenteerd met een nichtje, dan had ie daar vast geen rotgevoel over gekregen.

Ik snap niet zo goed dat jij wel een rotgevoel hebt. Je kende hem toen niet, hij jou niet en ik denk niet dat hij er ernstige psychische schade door heeft opgelopen?
waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
27-10-2020 17:19
Dit vind ik wat makkelijk. sexuele moraal is heel persoonlijk. ook al vind je zelf zoiets prima, moet het toch voor te stellen zijn dat anderen er een andere kijk op seks op na houden en zich vanuit dat perspectief ongemakkelijk voelen. Ik neem aan dat we allemaal snappen dat ons eigen kijk op seks niet de algemene norm is en dat dat ook okay is?
als je het zo bekijkt dan heeft TO wellicht wel een probleem want dan is de moraal van haar en haar partner niet bepaald hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Is dat een variatie op het doktertje spelen?
Alle reacties Link kopieren
Nee hij heeft geen psychische schade opgelopen en ik vind het ook dapper en een goed teken naar onze relatie dat ik de eerste ben die het weet maar ik denk wel dat als dit vroeger ooit was uitgekomen ze allebei naar de kinderpsychiater gestuurd werden. Het is toch niet normaal om dit met een neef te doen? En zoals gezegd is het niet gebleven bij 1x.
Sjah, jonge pubers, kenden elkaar goed, veilig. Zolang hij niet verliefd is op zijn neef zie ik het probleem niet. Als jij wel en blijvend een probleem ziet, moet je bedenken wat je daarmee wilt.
jo12345 schreef:
27-10-2020 17:11
Heu? Wat is het probleem? Het is toch heel normaal dat pubers experimenteren?
Ik snap het ook echt niet.
Als ik als moeder dat nu zou horen van mijn kids, zou ik misschien een gesprek aangaan en zeggen; 'goh, is dat nu wel een goed idee' en een open gesprek voeren.

Maar verder zie ik er echt geen issue in.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
27-10-2020 17:21
als je het zo bekijkt dan heeft TO wellicht wel een probleem want dan is de moraal van haar en haar partner niet bepaald hetzelfde.
dat zou kunnen, zou vooral zo zijn als hij nu nog steeds met zijn neef aan de rol was. Nu kan ik me ook voorstellen dat zij even schrikt maar het wel los kan laten. maar dat is aan hen ter inschatting
Lauren85 schreef:
27-10-2020 17:22
Nee hij heeft geen psychische schade opgelopen en ik vind het ook dapper en een goed teken naar onze relatie dat ik de eerste ben die het weet maar ik denk wel dat als dit vroeger ooit was uitgekomen ze allebei naar de kinderpsychiater gestuurd werden. Het is toch niet normaal om dit met een neef te doen? En zoals gezegd is het niet gebleven bij 1x.
Houd op hoor. Vroeger trouwden neven en nichten met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
27-10-2020 17:12
Met je familie? Vind ik niets normaals aan eerlijk gezegd.

Al zal het best voorkomen.
Ja gebeurt best vaak.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
27-10-2020 17:23
Houd op hoor. Vroeger trouwden neven en nichten met elkaar.

Vroeger? In heel wat culturen is dat nog steeds doodnormaal.
Alle reacties Link kopieren
Lauren85 schreef:
27-10-2020 17:22
Nee hij heeft geen psychische schade opgelopen en ik vind het ook dapper en een goed teken naar onze relatie dat ik de eerste ben die het weet maar ik denk wel dat als dit vroeger ooit was uitgekomen ze allebei naar de kinderpsychiater gestuurd werden. Het is toch niet normaal om dit met een neef te doen? En zoals gezegd is het niet gebleven bij 1x.
wat 'normaal' is tav seks is aan iedereen zelf te bepalen (met wederzijds goedvinden van wilsbekwame personen), er is geen norm waartegen je het gedrag van een ander af kan zetten
julius schreef:
27-10-2020 17:24
Vroeger? In heel wat culturen is dat nog steeds doodnormaal.
Is ook zo, maar wel wat minder voorkomend in Nederland htd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven