Knipperlicht relatie issues

28-10-2020 15:41 81 berichten
Hallo,

Ik kijk al een tijdje anoniem mee op dit forum. Nu toch een account gemaakt omdat ik wel in een specifieke situatie zit.

Lastig te begrijpen, maar ik hoop dat jullie je enigszins kunnen inleven in de situatie.

Ik zit al een jaar in een knipperlichtrelatie. Deze knipperlichtrelatie is het gevolg van een 4 jaar durende relatie met elkaar.

Dit zal veel wenkbrauwen doen fronsen, maar onder aan de streep lijken we elkaars soulmate te zijn. Wat er ook gebeurt, we vinden telkens een weg terug naar elkaar.

Maar hoe vergevingsgezind kun je zijn als het aankomt op een knipperlichtrelatie.. beiden hebben we met andere gedate. Maar telkens als we terug bij elkaar zijn dan missen we net dat duwtje in de rug om terug een vaste relatie aan te gaan.

Zoals ik al zei, duurt dit al een jaar. En om een of andere reden kijken we telkens soms lachend terug op elkaars dates, zeker gaat het soms gepaard met de nodige discussies, maar daarna zijn we weer een paar maanden onafscheidelijk, totdat het weer voorvalt. Het is meer een open relatie geworden.

Er zal een reden zijn waarom we elkaar niet kunnen loslaten. En dat we dit van elkaar kunnen hebben. Zeker kwetst mij dit en zie ik het liever anders. Maar in mijn mind is ze nog steeds mijn soulmate.. zij heeft minder last van “liefdesverdriet”, en geeft op momenten ook toe dat ze geen toekomst met mij ziet, op andere momenten weer wel. Het strookt allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn absoluut NIET elkaars soulmate!
echt niet

een relatie is leuk, haalt het beste uit je. Voelt als vertrouwd, thuiskomen.
Je partner is je grootste fan, zet je op een voetstuk. En houdt van je.

Maak het uit, en wordt allebei gelukkig
maar onder aan de streep lijken we elkaars soulmate te zijn.

Dat bestaat sowieso niet. En als er elke keer drama is dan heeft niets meer met liefde te maken maar met hang naar drama.

Niet alle relaties zijn hetzelfde en sommige mensen hebben wel een fijne liefde maar kunnen of willen niet samen wonen of niet trouwen enz.
Dat kan.

Maar aan en uit en drama is heel wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit wordt niks anders was het gewoon wel iets geweest, toch? En wil je helemaal geen anderen daten.
Het is het niet, anders was het het wel geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zou jij zo met je soulmate omgaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn geen soulmates. Jullie zijn verslaafd. Aan het drama, de adrenaline, de pieken en dalen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag? En wat wil je nou eigenlijk horen?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
In het ideale scenario wil je zeker niet met andere daten. Het is meer haar initiatief om dat te doen. We zijn zeker niet elkaars troostprijs, maar lijken in een “leven en laten leven” situatie te zitten. Er is zeker liefde van beide kanten. Genoeg om elkaar los te laten, maar ook genoeg om weer in elkaars leven te komen.

Ik ben 6 jaar ouder, en heb in mijn jeugd genoeg de bloemetjes kunnen buiten zetten. Zij heeft dat gemist aangezien ze altijd in een relatie heeft gezeten.

Elke keer geeft ze aan dat ik alles ben wat ze zoekt, maar ze heeft gewoon een ernstige dwang naar dopamine en oxytocine.

Dat wordt vervult als ze iemand leert kennen. Als ze chat en date, maar naar een paar dagen/weken ebt dat gevoel weg, en realiseert ze zich dat ze meer heeft aan het rationele wat wij samen hebben.

Ik hou zoveel van haar dat ik dit, hoe bizar dat ook klinkt, kan hebben. Ondanks dat het mij regelmatig kwetst.
Alle reacties Link kopieren
hebben jullie ooit afspraken gemaakt over exclusiviteit?

sommige relaties zijn monogaam, andere niet.

vervelend is het alleen wanneer je niet dezelfde instelling hebt
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:07
In het ideale scenario wil je zeker niet met andere daten. Het is meer haar initiatief om dat te doen. We zijn zeker niet elkaars troostprijs, maar lijken in een “leven en laten leven” situatie te zitten. Er is zeker liefde van beide kanten. Genoeg om elkaar los te laten, maar ook genoeg om weer in elkaars leven te komen.

Ik ben 6 jaar ouder, en heb in mijn jeugd genoeg de bloemetjes kunnen buiten zetten. Zij heeft dat gemist aangezien ze altijd in een relatie heeft gezeten.

Elke keer geeft ze aan dat ik alles ben wat ze zoekt, maar ze heeft gewoon een ernstige dwang naar dopamine en oxytocine.

Dat wordt vervult als ze iemand leert kennen. Als ze chat en date, maar naar een paar dagen/weken ebt dat gevoel weg, en realiseert ze zich dat ze meer heeft aan het rationele wat wij samen hebben.

Ik hou zoveel van haar dat ik dit, hoe bizar dat ook klinkt, kan hebben. Ondanks dat het mij regelmatig kwetst.
Nou, hier is je antwoord he?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Mijn vraag is, waarom laat mijn hart dit toe? Dat dit niet gezond is weet ik ook wel. Ik ben altijd monogaam in een relatie. Zij ook, alleen zitten we nu in een fase waarin we elkaar vrij kunnen laten.
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:10
Mijn vraag is, waarom laat mijn hart dit toe? Dat dit niet gezond is weet ik ook wel. Ik ben altijd monogaam in een relatie. Zij ook, alleen zitten we nu in een fase waarin we elkaar vrij kunnen laten.


Dit heeft niks met je hart te maken hoor, maar met je hersenen. Je bent er zelf bij en je staat het zelf allemaal toe.
Laat elkaar los. Je bent geen soulmates van elkaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:10
Mijn vraag is, waarom laat mijn hart dit toe? Dat dit niet gezond is weet ik ook wel. Ik ben altijd monogaam in een relatie. Zij ook, alleen zitten we nu in een fase waarin we elkaar vrij kunnen laten.
Blijkbaar haal je er iets uit, uit dit drama, de hoge pieken, de aandacht, de dopamine.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 15:41
Er zal een reden zijn waarom we elkaar niet kunnen loslaten. En dat we dit van elkaar kunnen hebben.
Zeker. Maar dat hoeft niet meteen ook een goede reden te zijn. Je kunt ook 'verslaafd' zijn aan de aandacht die je van haar krijgt. Of aan het drama (na het dal komt ook weer een hoge piek) Of het idee om altijd iemand achter de hand te hebben spreekt jou of haar wel aan.

En zeg eens eerlijk: kun je het wel hebben als je je ook gekwetst voelt? Of is het meer accepteren omdat je bovenstaande niet wilt opgeven?
Alle reacties Link kopieren
Een relatie waar je diepe dalen met elkaar hebt, kan lijken alsof je een enorme intense band met elkaar smeedt. Dat is niet zo. Het is een puinhoop.

Ik heb het gevoel alsof ik met mijn soulmate een relatie heb - al vind ik dat woord om te kotsen. Het voelt als thuiskomen. Niks is ingewikkeld, niks is moeilijk, er is geen gedoe, het is een vanzelfsprekende, liefdevolle, warme relatie.
Wat eten we vanavond?
Jij bent gewoon voorhanden en beschikbaar.
Gewoon 1,5m afstand houden, dan houdt het vanzelf op.
Doreia* schreef:
28-10-2020 16:10
Nou, hier is je antwoord he?

Ja inderdaad, maar aangezien we zo vertrouwd met elkaar zijn, maak ik die stoffen onvoldoende bij haar los.

Het is tussen ons na al die jaren ook houden van geworden. Zoals dat vrijwel altijd gaat als de roze wolk weg is.
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:10
Mijn vraag is, waarom laat mijn hart dit toe? Dat dit niet gezond is weet ik ook wel. Ik ben altijd monogaam in een relatie. Zij ook, alleen zitten we nu in een fase waarin we elkaar vrij kunnen laten.
dat doen harten nou eenmaal
we worden verliefd op de verkeerde en dan moeten we afstand nemen, en dat doet pijn.
Waarom denk je dat als die gedichten geschreven zijn? liefdesromans? liedjes?
Dit doen mensen, al eeuwen

Maar 1 voordeel: het slijt, ook dat weten we uit ervaring
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:15
Ja inderdaad, maar aangezien we zo vertrouwd met elkaar zijn, maak ik die stoffen onvoldoende bij haar los.

Het is tussen ons na al die jaren ook houden van geworden. Zoals dat vrijwel altijd gaat als de roze wolk weg is.


Nou als je het over 'stoffen losmaken bij elkaar' gaat hebben dan weet je in ieder geval zeker dat je relatie (of wat het dan ook is) niet goed zit.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wilco88 schreef:
28-10-2020 16:15
Ja inderdaad, maar aangezien we zo vertrouwd met elkaar zijn, maak ik die stoffen onvoldoende bij haar los.

Het is tussen ons na al die jaren ook houden van geworden. Zoals dat vrijwel altijd gaat als de roze wolk weg is.
Ik heb die stoffen niet nodig.
Ze moet naar een afkickkliniek.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Calathea schreef:
28-10-2020 16:13
Zeker. Maar dat hoeft niet meteen ook een goede reden te zijn. Je kunt ook 'verslaafd' zijn aan de aandacht die je van haar krijgt. Of aan het drama (na het dal komt ook weer een hoge piek) Of het idee om altijd iemand achter de hand te hebben spreekt jou of haar wel aan.

En zeg eens eerlijk: kun je het wel hebben als je je ook gekwetst voelt? Of is het meer accepteren omdat je bovenstaande niet wilt opgeven?
Goede reactie, dankjewel.

Nee, er zijn periodes dat het contact helemaal wordt verbroken, en dat zij een tijdje met dezelfde persoon date. De gedachtes dat ik zo inwisselbaar ben, kwetst mij zeker.

Alleen is nu al zovaak bewezen dat dat “slechts” van korte duur is.

Ik geef eerlijk toe, dat een normaal persoon dit absoluut niet toelaat. Wetende dat je partner het bed deelt met andere, en vervolgens op de stoep staat. Is ook niet meer dan logisch.

Alleen laat ik dit wel toe, andersom zou ik dit ook kunnen doen, en laat zij dit ook toe.

Ik hoop alleen dat het een fase is, dat ze gaat inzien dat je geen stabiele toekomst hebt als je alleen opzoek bent naar dat tijdelijke gevoel.

Ik zou willen dat ik er voorgoed een punt achter kon zetten. Accepteren dat ik dit niet wil, en accepteren dat ze voorgoed uit mijn leven gaat. Ik ben zelfs in therapie geweest hiervoor, maar niets laat mij het licht zien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gokje:

Jij bent wat ouder dan zij, zij is (flink) mooier dan jij
Ze is eigenlijk out of your league, en maakt gruwelijk misbruik van je
sunshineandblueskies schreef:
28-10-2020 16:17
Nou als je het over 'stoffen losmaken bij elkaar' gaat hebben dan weet je in ieder geval zeker dat je relatie (of wat het dan ook is) niet goed zit.
Niet helemaal mee eens. In het begin is het toch altijd spannend, het ontdekken, het nieuwsgierige? Dat maakt extra stoffen aan.

Voor het eerst in je nieuwe auto rijden voelt ook anders als dat je er al 7 jaar in rijd.
lilalinda schreef:
28-10-2020 16:22
Mijn gokje:

Jij bent wat ouder dan zij, zij is (flink) mooier dan jij
Ze is eigenlijk out of your league, en maakt gruwelijk misbruik van je
Au. Eigenlijk ook heel erg om van leagues te spreken, maar je hebt gelijk; mooie mensen kiezen mooie mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven