Moet een man een vrouw thuisbrengen?

29-10-2020 01:21 652 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb sinds 8 maanden een relatie met een jongen die eerst een goede vriend van me was. Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!

Nu lopen we eigenlijk al een tijdje tegen een probleem aan en dat gaat een beetje om principe kwesties bij mij, wat waarschijnlijk botst met zijn nog jonge karakter.

Een van deze principes is dat ik gewend ben, en zo ben ik ook opgevoed, dat een man mij ‘s nachts thuisbrengt als ik bij hem ben geweest. En even voor de duidelijkheid: we wonen in een grote stad en het is 6 minuten met de scooter en dus ongeveer 10 minuutjes met de fiets. Hij vind dat ik dat gewoon zelf moet doen. En natuurlijk kan ik dat en dat is ook zo, maar hoe fijn is het als een man graag wilt dat je veilig bent en je even naar huis brengt? Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat hij een scooter heeft en het dus zo weinig moeite kost... Ik wil er aan de ene kant niet om vragen want dan wordt het zo geforceerd, maar nu ik het een paar keer subtiel heb aangekaart en hij mij steeds door weer en wind midden in de nacht naar huis laat gaan terwijl hij op de bank blijft zitten merk ik toch dat het me blijft irriteren.

Wat vinden jullie? Mag ik dit verwachten of moet ik mijn eisen bijstellen en accepteren dat hij gewoon niet zo is?
Alle reacties Link kopieren
Niets ouderwetsch aan. Ik ben 30 jaar geleden een keer in de nacht van de fiets getrokken en ik droom er nog steeds slecht van.

Ik verwacht van zowel dates als vriendjes van dochters dat zij ze veilig thuis brengen. Niemand die dat hier gek vindt. Maar misschien ligt het eraan waar je woont en met wat voor kerels je omgaat.

Zo een luie snotneus is je niet waard. De enige moeite die hij wil nemen, is zijn piemel in je steken. En dat is alleen in eigen belang.
Alle reacties Link kopieren
amsterdammeisje schreef:
29-10-2020 01:21

Wat vinden jullie? Mag ik dit verwachten of moet ik mijn eisen bijstellen en accepteren dat hij gewoon niet zo is?
Dit.
mizza wijzigde dit bericht op 29-10-2020 07:20
73.35% gewijzigd
La-Gamine schreef:
29-10-2020 07:12
Wat een drogreden.

Nog steeds, en dat zal nooit veranderen, zijn vrouwen meer het slachtoffer van seksueel misbruik. Daar trekt ‘een gelijke behandeling’ zich niks van aan.

Het een staat werkelijk los van het ander.
Seksueel misbruik is uiteraard het enige échte geweld dat iemand kan overkomen.

https://i.ibb.co/fqTQpxT/geweldsdelicten-2017.jpg
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 07:21
6.29% gewijzigd
mizza schreef:
29-10-2020 07:12
Dit.
Verwijder de rest van de quote even :). OP volledig quoten staat een waarschuwing op.
Alle reacties Link kopieren
Oh, done.
Natuurlijk kunnen we allemaal zelf naar huis, dat hoeft geen betoog. Maar ik vond het toch wel heel prettig wanneer mijn dochter door haar vriendje werd thuisgebracht na een avondje stappen. De jongen in kwestie mocht altijd blijven slapen natuurlijk, ook mannen lopen risico zo 's nachts op straat.

Los hiervan: Ik mis die "ouderwetse" hoffelijkheid, ook weer in dit verhaal. In de tijd dat ik jong was (jaren 80, 90) was het vanzelfsprekend dat een man je even veilig thuisbracht. Ook wanneer het niet nodig was, door de meeste jongens werd dat gewoon gedaan.
Tegenwoordig dringen jonge, maar ook oudere mannen voor, houden geen deuren meer open, schuiven geen stoelen meer voor je aan, helpen niet even wanneer iets te zwaar is...kijk voor de gein eens een paar keer naar First Dates, dan zie je dat ook jonge mensen dat belangrijk vinden.

Zelf ben ik trouwens heel hoffelijk, ik houd bijvoorbeeld altijd deuren open als dat zo uitkomt voor mensen, of dat nou mannen of vrouwen zijn. En vrienden/vriendinnen van mijn kinderen breng ik ook gewoon thuis als dat nodig is.

Het gaat niet eens alleen om veiligheid. Het is het gebaar iets voor een ander over te hebben. Nu is het veel meer ieder voor zich, je moet jezelf maar redden.
Totaal niet romantisch, ik knap daar zelf ook op af.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
29-10-2020 01:34
Jaren 50 bellen.

Ik vind en vond het dus 3 keer niks om gechapperoneerd te worden.
Als ik oud genoeg was om een relatie te hebben was ik ook oud genoeg om die 10 minuten alleen naar huis te fietsen.

Ik vond het écht iets uit de tijd van mijn grootouders dat er altijd persé een man mee de straat op moest.

Kan je eventueel nog altijd eens thuis een berichtje sturen dat je veilig bent aangekomen.
En volgens mij vond mijn oma het zelfs al belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
29-10-2020 07:21
Natuurlijk kunnen we allemaal zelf naar huis, dat hoeft geen betoog. Maar ik vond het toch wel heel prettig wanneer mijn dochter door haar vriendje werd thuisgebracht na een avondje stappen. De jongen in kwestie mocht altijd blijven slapen natuurlijk, ook mannen lopen risico zo 's nachts op straat.

Los hiervan: Ik mis die "ouderwetse" hoffelijkheid, ook weer in dit verhaal. In de tijd dat ik jong was (jaren 80, 90) was het vanzelfsprekend dat een man je even veilig thuisbracht. Ook wanneer het niet nodig was, door de meeste jongens werd dat gewoon gedaan.
Tegenwoordig dringen jonge, maar ook oudere mannen voor, houden geen deuren meer open, schuiven geen stoelen meer voor je aan, helpen niet even wanneer iets te zwaar is...kijk voor de gein eens een paar keer naar First Dates, dan zie je dat ook jonge mensen dat belangrijk vinden.

Zelf ben ik trouwens heel hoffelijk, ik houd bijvoorbeeld altijd deuren open als dat zo uitkomt voor mensen, of dat nou mannen of vrouwen zijn. En vrienden/vriendinnen van mijn kinderen breng ik ook gewoon thuis als dat nodig is.

Het gaat niet eens alleen om veiligheid. Het is het gebaar iets voor een ander over te hebben. Nu is het veel meer ieder voor zich, je moet jezelf maar redden.
Totaal niet romantisch, ik knap daar zelf ook op af.
In de tijd dat ik jong was, dat was ook in de jaren 90, ben ik ook weleens thuisgebracht. Vooral door jongens die vonden dat zij voor het vrouwtje moesten zorgen en dat thuisbrengen eigenlijk alleen maar deden om hun kans op een tongzoen te verhogen. Of een neukpartij toen ik alleen woonde.

Ik knap echt af op die zogenaamde hoffelijkheid. Prima hoor, een gebaar om iets voor een ander over te hebben, maar niet omdat hij toevallig het mannetje en ik toevallig het vrouwtje ben.
Alle reacties Link kopieren
Als je nou een gevaarlijk stuk zou moeten fietsen, heb je een punt. Hoewel ik er dan voor zou kiezen dat hij naar jou komt als je 's avonds afspreekt. Want waarom zou je hem datzelfde gevaarlijke stuk wel twee keer laten rijden? Zo te lezen gaat het echter niet om gevaar. We hebben het niet over dorpen of buitenwijken waar je geen hond tegenkomt en de verlichting slecht is, maar over een grote stad. Je zou hetzelfde stuk gewoon zonder morren fietsen als het een vriendin betrof.

Kortom, een principekwestie. Je wil dat hij je thuis brengt want dat is voor jou een manier waarop je denkt te kunnen zien wat hij voor je voelt. Hij denkt daar anders over. Je zou je dus moeten afvragen of dat thuisbrengen een goede graadmeter is. Laat hij op andere manieren die beter bij hem passen wel blijken hoeveel hij om je geeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben team TO. Mijn zoon brengt zijn vriendin 's avonds laat ook thuis, hij laat haar echt niet alleen gaan.
Mevrouw75 schreef:
29-10-2020 07:27
In de tijd dat ik jong was, dat was ookin de jaren 90 80, ben ik ook weleens thuisgebracht. Vooral door jongens die vonden dat zij voor het vrouwtje moesten zorgen en dat thuisbrengen eigenlijk alleen maar deden om hun kans op een tongzoen te verhogen. Of een neukpartij toen ik alleen woonde.

Ik knap echt af op die zogenaamde hoffelijkheid. Prima hoor, een gebaar om iets voor een ander over te hebben, maar niet omdat hij toevallig het mannetje en ik toevallig het vrouwtje ben.
Dit dus.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 07:32
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
29-10-2020 06:26
Nou ik snap het wel hoor, TO. Ik denk niet eens dat het je zozeer om het thuisbrengen zelf gaat, maar meer om het gevoel hebben dat hij bezorgd om je is en graag wil dat je veilig bent.
Soms als ik bij vriendinnen was een dorp verderop, moest ik ‘s nachts ook alleen naar huis fietsen en dan een stuk over de dijk. Daar zijn meerdere vervelende dingen gebeurd in het verleden. Maar mijn ex zat liever voetbal te kijken dan dat hij even tegemoet kwam fietsen oid. Dus kwam mijn vader wel eens meefietsen, omdat hij niet wilde dat ik alleen over de dijk fietste.

Ik vind daar niets afhankelijks aan. Je leest gewoon zo veel nare berichten. Steekpartij hier, ontvoering daar. Zeker in een grote stad waar niet altijd prettig volk rondloopt, snap ik dat je liever niet alleen over straat gaat.
Maar dan moest jouw vriendje of je vader alleen over die dijk fietsen.
Alle reacties Link kopieren
amsterdammeisje schreef:
29-10-2020 01:21
Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!

Nee hoor.
zijn nog jonge karakter
Blijkbaar heb je er nogal last van dat hij jonger is dan jij. Waarom is dat?

Ik vraag me af of je ook niet alleen naar huis fietst als je bij een vriendin bent geweest. Of bij je ouders. Hoe doe je dat dan, moet je dan ook thuisgebracht worden?
Alle reacties Link kopieren
Nou zoals je leest is het dus heel persoonlijk, voor zowel mannen als vrouwen.

Ik snap hem wel, want morgenavond ben je bij je vriendinnen en ga je zonder probleem alleen naar huis. Je bent volwassen, zelfstandig en capabel. Als je het wil stap je morgen het vliegtuig in en reis je zelfstandig de hele wereld over (na corona dan) en alleen als het hem betreft, wil je verzorgd worden.

Mijn (beperkte) ervaring is dat die tuttelende mannen die je overal naartoe rijden, je ook op andere vlakken niet voor vol aanzien. En dat het uiteindelijk heel benauwend wordt, maar goed ik heb 2 van dat soort vriendjes gehad.

Ik vind die mannen die mij als zelfstandig en gelijke zien leuker.
dropdrop wijzigde dit bericht op 29-10-2020 07:36
2.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
29-10-2020 07:30
Nee hoor.


Blijkbaar heb je er nogal last van dat hij jonger is dan jij. Waarom is dat?

Ik vraag me af of je ook niet alleen naar huis fietst als je bij een vriendin bent geweest. Of bij je ouders. Hoe doe je dat dan, moet je dan ook thuisgebracht worden?
Misschien heeft ze het idee dat ze hem nog wat op moet voeden?
Alle reacties Link kopieren
Jane_Jetson schreef:
29-10-2020 07:12
Niets ouderwetsch aan. Ik ben 30 jaar geleden een keer in de nacht van de fiets getrokken en ik droom er nog steeds slecht van.

Ik verwacht van zowel dates als vriendjes van dochters dat zij ze veilig thuis brengen. Niemand die dat hier gek vindt. Maar misschien ligt het eraan waar je woont en met wat voor kerels je omgaat.

Zo een luie snotneus is je niet waard. De enige moeite die hij wil nemen, is zijn piemel in je steken. En dat is alleen in eigen belang.
Luie snotneus? Vrouwen willen tegenwoordig toch niet anders gezien of behandeld worden dan mannen? Fietsen dus met die ongeëmancipeerde beentjes!
Alle reacties Link kopieren
TanteNina schreef:
29-10-2020 07:28
Ik ben team TO. Mijn zoon brengt zijn vriendin 's avonds laat ook thuis, hij laat haar echt niet alleen gaan.
Goede opvoeding gehad ;-)
Hier ook team OP.
En bij slecht weer, zou ik al niet eens naar hem toe gaan. En al zeker niet heel laat op de fiets alleen naar huis gaan.
sakamanga schreef:
29-10-2020 07:44
Goede opvoeding gehad ;-)
Hier ook team OP.
En bij slecht weer, zou ik al niet eens naar hem toe gaan. En al zeker niet heel laat op de fiets alleen naar huis gaan.
Serieus? 10 minuten door de regen fietsen doe je niet? Hoe ga je in de herfst en de winter dan naar je werk, boodschappen doen, vrienden opzoeken, naar de sportschool enz enz?

Goede opvoeding is gewoon lekker voor jezelf kunnen zorgen in plaats van zitten zuchten als een kwetsbare deerne.
Mevrouw75 schreef:
29-10-2020 07:30
Maar dan moest jouw vriendje of je vader alleen over die dijk fietsen.
Herman Finkers heeft dit in de jaren negentig inderdaad al de wereld uitgeholpen:
"Zij wilde naar huis. En ik dacht: ik breng haar, anders moest ze zo alleen door het donker. Maar toen waren we bij haar en toen moest ik alleen door het donker terug. Dus toen bracht zij mij naar huis. En dat ging zo door tot het licht werd."
Tien minuten fietsen is echt een ritje van niks waarin, afhankelijk van waar je allemaal langs komt, best wat kan gebeuren, zeker met jonge vrouwen.
Ik zou er ook op afknappen als hij niet even de hoffelijkheid zou hebben met me mee te fietsen.
Ik geloof best in gelijkheid, maar ik geloof ook dat iedereen maatregelen moet nemen voor zijn/haar veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Zeker is dat wel zo netjes. Mijn zoon (19) fietst altijd mee met zijn vriendin als ze naar huis gaat ´s avonds. Zo heb ik hem ook opgevoed,
2020suzuki wijzigde dit bericht op 29-10-2020 07:58
1.82% gewijzigd
Het is lief als hij het doet. Als hij dat gevoel mist ...
Alle reacties Link kopieren
Oh dat vind ik ook best belangrijk. Ik snap je dus wel TO. Ik word ‘s middags al vaak lastiggevallen als ik alleen over straat ga, zou het in de nacht niet eens durven.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht daar niet eens over na, ik ga zelf alleen terug naar huis. Als je bij vriendinnen bent, hoe doe je het dan? Of ga je daar s' avonds nooit heen.
Wellicht als je in de Belmer woont dat ik zou willen dat diegene mij thuis brengt maar verder voel ik mij zelden onveilig.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
29-10-2020 07:55
Tien minuten fietsen is echt een ritje van niks waarin, afhankelijk van waar je allemaal langs komt, best wat kan gebeuren, zeker met jonge vrouwen.
Ik zou er ook op afknappen als hij niet even de hoffelijkheid zou hebben met me mee te fietsen.
Ik geloof best in gelijkheid, maar ik geloof ook dat iedereen maatregelen moet nemen voor zijn/haar veiligheid.
En dan krijgen we volgend jaar een topic dat ze met haar vriendin 3 weken in Thailand wil backpacken, maar niet mag van haar vriendje.

Dan buitelt iedereen over elkaar heen om te vertellen wat voor een dominante lul het is en hij snapt er niks van 'alleen naar thailand?? Je kunt niet eens 10 minuten alleen naar huis fietsen'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven