Moet een man een vrouw thuisbrengen?

29-10-2020 01:21 652 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb sinds 8 maanden een relatie met een jongen die eerst een goede vriend van me was. Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!

Nu lopen we eigenlijk al een tijdje tegen een probleem aan en dat gaat een beetje om principe kwesties bij mij, wat waarschijnlijk botst met zijn nog jonge karakter.

Een van deze principes is dat ik gewend ben, en zo ben ik ook opgevoed, dat een man mij ‘s nachts thuisbrengt als ik bij hem ben geweest. En even voor de duidelijkheid: we wonen in een grote stad en het is 6 minuten met de scooter en dus ongeveer 10 minuutjes met de fiets. Hij vind dat ik dat gewoon zelf moet doen. En natuurlijk kan ik dat en dat is ook zo, maar hoe fijn is het als een man graag wilt dat je veilig bent en je even naar huis brengt? Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat hij een scooter heeft en het dus zo weinig moeite kost... Ik wil er aan de ene kant niet om vragen want dan wordt het zo geforceerd, maar nu ik het een paar keer subtiel heb aangekaart en hij mij steeds door weer en wind midden in de nacht naar huis laat gaan terwijl hij op de bank blijft zitten merk ik toch dat het me blijft irriteren.

Wat vinden jullie? Mag ik dit verwachten of moet ik mijn eisen bijstellen en accepteren dat hij gewoon niet zo is?
Kokoro schreef:
29-10-2020 08:22
Onwaar.

Afbeelding
Dat geweld vind meestal plaats in een andere setting, zelden hoor je verhalen over een man die van zijn fiets wordt gerukt of lastig wordt gevallen tijdens een ritje naar huis.
Wat is dit toch voor diepgewortelde gedachte dat vrouwen meer gevaar lopen op straat dan mannen? Ik verbaas me echt over de hoeveelheid schrijfsters hier die denken dat dat waarheid is. Is dat het gevolg van ouders die vooral dochters op het hart drukken om "toch maar heel voorzichtig te zijn"?

Edit: Media helpt hier natuurlijk ook niet bij.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 08:30
8.24% gewijzigd
Moreina schreef:
29-10-2020 08:26
Dat geweld vind meestal plaats in een andere setting, zelden hoor je verhalen over een man die van zijn fiets wordt gerukt of lastig wordt gevallen tijdens een ritje naar huis.
CBS geeft ook aan dat geweld tegen vrouwen meestal bekenden betreft.

Maar goed, geloof wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-10-2020 08:28
Wat is dit toch voor diepgewortelde gedachte dat vrouwen meer gevaar lopen op straat dan mannen? Ik verbaas me echt over de hoeveelheid schrijfsters hier die denken dat dat waarheid is. Is het dat het gevolg van ouders die vooral dochters op het hart drukken om "toch maar heel voorzichtig te zijn"?
Eigen ervaring. Ik ben echt wel vaak lastiggevallen door onbekende mannen.
Moreina schreef:
29-10-2020 08:26
Dat geweld vind meestal plaats in een andere setting, zelden hoor je verhalen over een man die van zijn fiets wordt gerukt of lastig wordt gevallen tijdens een ritje naar huis.

Toch hoor je wel regelmatig dat mannen 's nachts op straat mishandeld zijn.
Whomi schreef:
29-10-2020 08:10
Maar dan staat hij dus weer bij haar thuis. En dan moet hij wel weer die 10 minuten alleen terug fietsen?? Dus haar veiligheid is belangrijker dan die van hem?
Een jongen heeft minder kans om van zijn scooter gerukt te worden 's nachts dan een meisje van haar fiets. Schat ik.
Sjulia schreef:
29-10-2020 08:30
Eigen ervaring. Ik ben echt wel vaak lastiggevallen door onbekende mannen.
Ik snap het gevoel erbij wel, heb er zelf ook genoeg ervaring mee en prettig vind ik het ook niet altijd om 's nachts alleen te fietsen. Ik zal alleen nooit van een ander eisen dat hij dat risico voor mij vermindert om vervolgens zelf méér risico te lopen.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 08:35
1.36% gewijzigd
-jolijn- schreef:
29-10-2020 08:34
Een jongen heeft minder kans om van zijn scooter gerukt te worden 's nachts dan een meisje van haar fiets. Schat ik.
Dan koopt TO een scooter.
Ik fiets nagenoeg altijd en overal zelf naar toe, ook in het donker. Ik vind het maar veel gedoe om de hele tijd overal maar rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-10-2020 08:34
Ik snap het gevoel erbij wel, heb er zelf ook genoeg ervaring mee en prettig vind ik het ook niet altijd om 's nachts alleen te fietsen. Ik zal alleen nooit van een ander eisen dat hij dat risico voor mij vermindert om vervolgens zelf méér risico te lopen.
Ik denk dat het risico voor een man niet alleen kleiner is, maar mannen die angst ook helemaal niet zo kennen, van alleen over straat moeten gaan.
Ik woonde vanaf mijn 15e al op mezelf, ben echt geen prinsesje maar zelfs mijn gay vrienden liepen een stuk mee of brachten me naar de metro.
En ik had zelfs een keer een verliefderik die me naar huis bracht onder het mom van 'dan kan ik je nog wat langer zien'😍
Dus nee, dit zou ik ook niet heel leuk hebben gevonden.
Ik zou het niet subtiel brengen ook, gewoon 'kun je me in ieder geval een stukje naar huis brengen of liefst helemaal, ik ben helemaal naar je toegekomen en vind dit zo wel erg thuisbezorgd.nl'.
Ik vroeg laatst ook of een vriend met me mee naar de auto wilde lopen midden in de nacht. Ik moest een aardig eindje lopen en ben wat angstig aangelegd.
Sjulia schreef:
29-10-2020 08:30
Eigen ervaring. Ik ben echt wel vaak lastiggevallen door onbekende mannen.
Ik ook. Niet met aangiftes of strafbare feiten tot gevolg meestal maar relaxed naar huis is anders.
Sjulia schreef:
29-10-2020 08:37
Ik denk dat het risico voor een man niet alleen kleiner is, maar mannen die angst ook helemaal niet zo kennen, van alleen over straat moeten gaan.
Dat is zeker waar. Ik heb het wel eens aan mijn man gevraagd en die denkt hier dus geen seconde over na.
En moeten een vrouw een man thuisbrengen?
Het-groepje schreef:
29-10-2020 08:38
Ik woonde vanaf mijn 15e al op mezelf, ben echt geen prinsesje maar zelfs mijn gay vrienden liepen een stuk mee of brachten me naar de metro.
En ik had zelfs een keer een verliefderik die me naar huis bracht onder het mom van 'dan kan ik je nog wat langer zien'😍
Dus nee, dit zou ik ook niet heel leuk hebben gevonden.
Ik zou het niet subtiel brengen ook, gewoon 'kun je me in ieder geval een stukje naar huis brengen of liefst helemaal, ik ben helemaal naar je toegekomen en vind dit zo wel erg thuisbezorgd.nl'.

ZO mee eens!! :thumbsup:
Hoe deed je het toen je vrijgezel was en je toch vast ook wel eens s avonds naar huis moest?
Dropdrop schreef:
29-10-2020 07:33
Nou zoals je leest is het dus heel persoonlijk, voor zowel mannen als vrouwen.

Ik snap hem wel, want morgenavond ben je bij je vriendinnen en ga je zonder probleem alleen naar huis. Je bent volwassen, zelfstandig en capabel. Als je het wil stap je morgen het vliegtuig in en reis je zelfstandig de hele wereld over (na corona dan) en alleen als het hem betreft, wil je verzorgd worden.

Mijn (beperkte) ervaring is dat die tuttelende mannen die je overal naartoe rijden, je ook op andere vlakken niet voor vol aanzien. En dat het uiteindelijk heel benauwend wordt, maar goed ik heb 2 van dat soort vriendjes gehad.

Ik vind die mannen die mij als zelfstandig en gelijke zien leuker.
Met vriendinnen gingen we ook zoveel mogelijk in duo's naar huis, ook voor de gezelligheid. Hele routes werden uitgestippeld of we hadden een bepaalde snorder die ons van hot naar her bracht. Het helpt toch om maar een paar straten alleen te lopen inplaats van de hele route.
Of de bangste werd helemaal thuisgebracht bijvoorbeeld.
Kokoro schreef:
29-10-2020 08:28
Wat is dit toch voor diepgewortelde gedachte dat vrouwen meer gevaar lopen op straat dan mannen? Ik verbaas me echt over de hoeveelheid schrijfsters hier die denken dat dat waarheid is. Is dat het gevolg van ouders die vooral dochters op het hart drukken om "toch maar heel voorzichtig te zijn"?

Edit: Media helpt hier natuurlijk ook niet bij.
Ervaring. Heel veel nare en ververvelende ervaringen. En niet alleen bij mij. En echt, wat is dat voor een onzin ook.


Maar dan nog vind ik dat een vrouw niet afhankelijk moet zijn van een verkering die haar overal moet beschermen en heen rijden ect.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 08:47
21.87% gewijzigd
captain_hindsight schreef:
29-10-2020 08:41
En moeten een vrouw een man thuisbrengen?
Deed ik vroeger wel bij mijn vriend als hij bij mij was, met de auto.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 08:48
3.45% gewijzigd
Ik vind het wel echt bijzonder ouderwets om dit specifiek van een man te verwachten, eigenlijk.
Ik heb in verschillende plaatsen gewoond, en woon nu al weer jaren in Amsterdam, ik fiets altijd zelf naar huis, of het nu 23:15u is of 04:45u en of ik nu 1 Spa rood op heb of 10 bier. Maar ik heb zelden relatie, misschien heeft dat er mee te maken.
Elfje* schreef:
29-10-2020 08:47
Deed ik vroeger wel bij mijn vriend als hij bij mij was.
Maar dan moest jij toch ook weer naar huis? Het lijkt me zo'n eindeloze loop worden dan ;)

Tenzij je hem met de auto bracht dat is misschien wat anders.
captain_hindsight schreef:
29-10-2020 08:41
En moeten een vrouw een man thuisbrengen?
Haha ik had 1 bangige vriend die ik altijd naar het ov moest brengen inderdaad.
Nu ik erover nadenk brachten zelfs ons me een eindje op weg. Maargoed, ik was ook een heel klein mager ding nog in die tijd.
Mijn vriendin riep dit niet op, die is 1.80 en fors, misschien zal dat ermee te maken hebben.
captain_hindsight schreef:
29-10-2020 08:48
Maar dan moest jij toch ook weer naar huis? Het lijkt me zo'n eindeloze loop worden dan ;)

Tenzij je hem met de auto bracht dat is misschien wat anders.
Ik bracht hem idd met de auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven