Vanaf wanneer weer een relatie?

21-11-2020 21:31 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit elkaar met vader van kind.
Ik merk dat ik behoefte heb aan genegenheid en liefde. Ik moet eerst leven opbouwen voor mij en zoon. Mijn rationele ik zegt “geen man zolang zoon nog zo jong is. Niet beginnen aan de tweede leg”


Ik wil ervaringen weten van moeders die verder zijn gegaan met hun leven.
Je kan niet verder met je leven zonder een vent begrijp ik?

:roll: :roll: :roll:
Serieus joh, ben je daar nu al mee bezig? Zou je niet eerst even de vorige puinhoop opruimen? Je zit daar nog middenin.
Alle reacties Link kopieren
Moet een relatie komen met tweede leg?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft liefde en genegenheid in zijn leven nodig.
Maar een man heb je niet perse nodig om gelukkig te kunnen worden.

Dat ligt aan heel veel factoren af wanneer weer een relatie.

* op welke manier zijn jullie uit elkaar gegaan en wat heeft het met jou gedaan.
* wat betekend het voor jouw zoontje en is jullie leven al stabiel genoeg om daar verandering in te brengen?

En zo zijn er nog wel meer dingen.

Ik kom uit een hele giftige relatie van 4jaar lang. En het is nu 1.5 jaar voorbij en ook een dochtertje van 1.5 jaar.
Ik moet er niet aan denken om een nieuwe man in mijn leven toe te laten. Daar is mijn vorige relatie veel te traumatisch voor geweest. Voor mij hoeft een relatie helemaal niet meer. Veel te veel gedoe.
Laat ik eerst eens aan mij zelf werken (waarom heb ik mij zo laten behandelen)en samen met dochtertje een mooi leven opbouwen en daar is geen man voor nodig.

De liefde en genegenheid die ik nodig heb krijg ik van mijn dochtertje.
05-2019 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 21:48
40.06% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie uit elkaar? Verwerking van de scheiding kost heel veel tijd. Wil je al die tijd wachten? Mijn ervaring is dat je een nieuw leven ook best kan opbouwen mét een nieuwe relatie
RikM schreef:
21-11-2020 21:35
Serieus joh, ben je daar nu al mee bezig? Zou je niet eerst even de vorige puinhoop opruimen? Je zit daar nog middenin.
+1
Ik zou denken dat je nu wel andere dingen aan je hoofd heb dan te denken aan wanneer een nieuwe relatie.
Sowieso eerst maar eens je leven op poten krijgen en afwachten hoe de regeling wat betreft je zoon met je ex zal zijn.

Zou ik onverhoopt alleen komen te staan, zou niet gaan samenwonen zolang mijn kinderen nog thuiswonen. Voor een tweede leg ben ik (gelukkig) te oud.
Maar jouw situatie is wat anders natuurlijk, je kind is nog maar klein.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens die huisvesting op orde krijgen en een tijd "alleen" wonen met kind.

Zodat je tenminste op eigen benen staat en niet louter bijvoorbeeld voor 't dak boven je hoofd met een man samen bent.


Ik zou niet zozeer tegen een second leg zijn, zelfs niet met kinderen ooit.
Maar eerst maar eens stap voor stap gaan.

Of had je al iemand op 't oog :-) ?


(Ik zou het tegelijk wel handiger vinden om een volgende kerel te leren kennen voor kind pakweg 8 is.
Maakt de boel altijd wat simpeler dan een nieuwe partner introduceren als kind stilaan richting puberteit gaat.)
wissewis wijzigde dit bericht op 21-11-2020 21:41
23.06% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
Tja. Die leegte zul je nu toch even moet negeren of op een andere manier moeten opvullen.
Er is op dit moment even geen plek voor een man in je leven, zou ik denken.
Als ik jou was zou ik een toekomstige relatie niet overhaasten, en erg zorgvuldig te werk gaan bij het vinden van een nieuwe partner.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
Die liefde die jij nodig hebt krijg je niet van een man!! De liefde die jij nodig hebt moet je bij jou zelf zoeken.
Natuurlijk heb je een soort leegte .....je bent ineens alleen met een kindje.
Ga eens eerst tijd voor jou zelf nemen en van je zelf te gaan houden.

Jij praat je zelf aan dat je liefde en genegenheid van een man nodig hebt.
05-2019 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 21:46
0.25% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
Je bent nu niet meer alleen op de wereld. Je hebt nu de verantwoordelijkheid voor een heel klein, afhankelijk kindje. DAAR moet je nu eerst een stabiele moeder voor worden.

Een nieuwe vent is niet meer dan een vlucht. Maar je ontvlucht je zelf en je gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde niet.

Zet eerst je eigen leven op orde voor een nieuwe vent er bij te slepen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
Moet het persé een man zijn trouwens?

Misschien tijd om af en toe - op afstand of in een park - af te spreken met vriendinnen?
Zodat je wel iemand hebt om tegen te praten?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
doe asjeblieft rustig aan en geef je nieuwe leven zonder man eerst gestalte voor jezelf en je zoontje voor je aan een nieuwe relatie gaat denken. de mannen die je aantrekt nu je op je zwakst bent trekken je in notime terug in je oude leven, alleen dan met een andere man. niet aan beginnen dus! zorg dat je de relatie met je ex verwerkt en een leuk leven met je zoontje krijgt, dan komt die nieuwe relatie vanzelf wel.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
Misschien een fwb dan?
Alle reacties Link kopieren
Wordt eerst maar eens gelukkig met jezelf, voordat je je weer in een relatie stort met een fout figuur.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Tweede leg? Hoe gaan jouw gedachtes? :@@:
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
21-11-2020 21:50
Misschien een fwb dan?
Dat lost in dit geval niet veel op denk ik. To staat daar helemaal niet sterk genoeg voor in haar schoenen en moet zich ook afvragen wat dat van toegevoegde waarde heeft.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
21-11-2020 21:51
Tweede leg? Hoe gaan jouw gedachtes? :@@:
Bwah, als je een paar jaar geleden graag bijvoorbeeld een kind of 2 à 3 wou en het met ex dus niet zal lukken omdat je blijft steken op 1 ... snap ik wel dat je nadenkt over hoe je aan het volgende kind / de volgende kinderen gaat raken.

En dan liefst waarschijnlijk nog zonder een leeftijdsverschil van 10 jaar ofzo.

Ik snap dus wel waar de gedachte vandaan komt.

Alleen zou ik zelf niet aan een nieuwe relatie beginnen voor ik een eigen dak boven mijn hoofd heb en minstens een half jaar alleen - met kind - heb gewoond.
En ik zou al helemaal niet aan een nieuwe relatie beginnen als ik nog bij familie of vrienden inwoon.
Waar moet je die kerel immers ontvangen als je samen seks wil :-) ?
(Elke keer bij hem zou mijn ding niet zijn. En te ongelijkwaardig.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
21-11-2020 21:54
Bwah, als je een paar jaar geleden graag bijvoorbeeld een kind of 2 à 3 wou en het met ex dus niet zal lukken omdat je blijft steken op 1 ... snap ik wel dat je nadenkt over hoe je aan het volgende kind / de volgende kinderen gaat raken.

En dan liefst waarschijnlijk nog zonder een leeftijdsverschil van 10 jaar ofzo.

Ik snap dus wel waar de gedachte vandaan komt.

Alleen zou ik zelf niet aan een nieuwe relatie beginnen voor ik een eigen dak boven mijn hoofd heb en minstens een half jaar alleen - met kind - heb gewoond.
Lijkt me ook écht een handige move voor deze TO :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Is die leegte in jou niet precies waarom je zo lang bent blijven hangen in een ongelijkwaardige relatie?
Alle reacties Link kopieren
Die leegte komt doordat er met je gespeeld is in je relatie. Hij heeft je zo laten verlangen naar zijn liefde, waardoor je zo blij was met een enkel kruimeltje liefde, dat je er eigenlijk steeds meer naar ging verlangen en tevreden was met hele kleine kruimeltjes.
Dat systeem zorgt nu voor het lege gevoel. Je hebt geen extreme pijn en hoop op betere tijden met je ex meer. Jij moet die leegte zelf vullen. Je moet eerst jezelf heel maken. Een ander kan dat niet voor jou doen. Totdat je van dit gevoel af bent, zou ik niet aan een andere relatie beginnen.n
Voorlopig niet, ga eerst van jezelf houden.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een woning, een stabiele basis voor je kindje en een goede omgang met vader. Leer eerst een paar jaar voor jezelf te zorgen en sterk in je schoenen te gaan staan. Ga nu nog niet opzoek, dan zal je in hetzelfde patroon vervallen en niet de juiste mannen treffen.

Overigens wel bijzonder dat je in jouw situatie al denkt aan een nieuwe relatie en eventueel 2e leg. Ik moest er na mijn scheiding in ieder geval echt niet aan denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven