Vanaf wanneer weer een relatie?

21-11-2020 21:31 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit elkaar met vader van kind.
Ik merk dat ik behoefte heb aan genegenheid en liefde. Ik moet eerst leven opbouwen voor mij en zoon. Mijn rationele ik zegt “geen man zolang zoon nog zo jong is. Niet beginnen aan de tweede leg”


Ik wil ervaringen weten van moeders die verder zijn gegaan met hun leven.
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
21-11-2020 21:59
Die leegte komt doordat er met je gespeeld is in je relatie. Hij heeft je zo laten verlangen naar zijn liefde, waardoor je zo blij was met een enkel kruimeltje liefde, dat je er eigenlijk steeds meer naar ging verlangen en tevreden was met hele kleine kruimeltjes.
Dat systeem zorgt nu voor het lege gevoel. Je hebt geen extreme pijn en hoop op betere tijden met je ex meer. Jij moet die leegte zelf vullen. Je moet eerst jezelf heel maken. Een ander kan dat niet voor jou doen. Totdat je van dit gevoel af bent, zou ik niet aan een andere relatie beginnen.n
Dit.
Mooi uitgelegd.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
wanneer het een aanvulling is en niet meer een gillende behoefte.
Dan kan je aan een relatie denken
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
21-11-2020 21:59
Die leegte komt doordat er met je gespeeld is in je relatie. Hij heeft je zo laten verlangen naar zijn liefde, waardoor je zo blij was met een enkel kruimeltje liefde, dat je er eigenlijk steeds meer naar ging verlangen en tevreden was met hele kleine kruimeltjes.
Dat systeem zorgt nu voor het lege gevoel. Je hebt geen extreme pijn en hoop op betere tijden met je ex meer. Jij moet die leegte zelf vullen. Je moet eerst jezelf heel maken. Een ander kan dat niet voor jou doen. Totdat je van dit gevoel af bent, zou ik niet aan een andere relatie beginnen.n
Pff de tranen schieten in mijn ogen. Je raakt de kern nu ik aan het lezen ben. Dit doet even heel erg pijn. Confronterend.
Alle reacties Link kopieren
Na een jaar was ik er aan toe om verder te gaan. Samen met mijn zoon voelde ik me toen pas ook een gezin. Samen naar pretparken, samen kamperen.... dat was voor mij verder gaan. Alleen naar Rome geweest, veel wezen stappen, veel leuke mannen casual gezien als vader bij zoon was en ook vooral veel lekker met meZelf op de bank. Ik heb mezelf het leukste gezelschap gemaakt van mezelf.

Nu is jouw vraag meer wanneer er weer serieus werd gedate..... nog 2 jaar later ontmoette ik mijn vriend.... 3 jaar later begon ik aan mijn tweede leg ( wat een nare term).

Het heeft geen onderzoekswaarde maar opvallend is dat de mensen in mijn omgeving die zo snel als ze konden weer in een relatie stapte een hoop meer te zeikstralen hebben dan ik na vijf jaar.....just saying.... take your time, have fun.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.
Het is niet erg dat je liefde en genegenheid van een man mist.
Volgens mij is het in jouw geval juist goed dat je dat voelt.
Maar ik denk ook dat je er niet gelijk iets mee moet doen, tenminste niet dat wat jij waarschijnlijk denkt.
Ik denk dat het goed zou zijn als jij die leegte zélf op leert vullen en/of leert dat die leegte geen ramp is.
Als jij niet meer bang bent voor die leegte en niet meer wanhopig probeert die te vullen, dan sta je veel sterker en wordt een eventuele nieuwe partner in de toekomst ooit een aanvulling, in plaats van een ramp.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 21:40
Ik ben met vader recent uit elkaar omdat hij mij had geklapt. Ik mis een soort leegte in mij.
Ik ben er 1000% voor mijn kind maar ik mis liefde en genegenheid van een man.

Daar hebben we therapie voor. Met alles wat ik van je gelezen heb lijkt me dat dát je prioriteit moet hebben. Of wil je gewoon weer herhalen hoe je het tot nog toe hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 22:06
Pff de tranen schieten in mijn ogen. Je raakt de kern nu ik aan het lezen ben. Dit doet even heel erg pijn. Confronterend.
En daar mag je ook verdriet om hebben. Maar het is heel erg goed dat je het zelf ook ziet.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best knap hoe sommige vrouwen weer een vent vinden. Ik mis seks en liefde. Ik denk dat het vooral is.
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
21-11-2020 21:59
Die leegte komt doordat er met je gespeeld is in je relatie. Hij heeft je zo laten verlangen naar zijn liefde, waardoor je zo blij was met een enkel kruimeltje liefde, dat je er eigenlijk steeds meer naar ging verlangen en tevreden was met hele kleine kruimeltjes.
Dat systeem zorgt nu voor het lege gevoel. Je hebt geen extreme pijn en hoop op betere tijden met je ex meer. Jij moet die leegte zelf vullen. Je moet eerst jezelf heel maken. Een ander kan dat niet voor jou doen. Totdat je van dit gevoel af bent, zou ik niet aan een andere relatie beginnen.n
Mooi verwoord en helemaal mee eens.

Eerst alles helemaal afsluiten en een tijd helemaal op eigen benen gaan staan. Pas weer aan een relatie beginnen als het een aanvulling op je leven is, ipv een opvulling van een leegte.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 22:13
Ik vind het best knap hoe sommige vrouwen weer een vent vinden. Ik mis seks en liefde. Ik denk dat het vooral is.

Jammer.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 22:13
Ik vind het best knap hoe sommige vrouwen weer een vent vinden. Ik mis seks en liefde. Ik denk dat het vooral is.
En als je dat langdurig wil, zorg je ervoor dat je zelf geen labiel mens bent dat vlucht in de armen van de eerste de beste, maar zorg je dat je stevig in je schoenen staat en een persoon wordt die gelijkwaardig is aan de partner die je zoekt voor jezelf.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-11-2020 22:00
Voorlopig niet, ga eerst van jezelf houden.
Eerst jij en je zoon stabiel samen, zoek de liefde bij jezelf, je vrienden, familie.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 22:13
Ik vind het best knap hoe sommige vrouwen weer een vent vinden. Ik mis seks en liefde. Ik denk dat het vooral is.
Ik ben geen vrouw, laat staan een moeder, maar dit kan je misschien helpen.
Je kunt dat best los zien van het moederschap. Schrijf je in bij een datingsite, laat je kind er voorlopig buiten en als je een leuke hebt gevonden, regel dates als kindje naar papa is of zo.
creativeguy wijzigde dit bericht op 21-11-2020 22:21
8.77% gewijzigd
Ex en ik waren al jarenlang klaar met elkaar, dus bij ons was het meer een gesprek als :"Zullen we maar uit elkaar gaan?", met nauwelijks emoties voor elkaar. Ex heeft me zelfs getroost bij mijn eerste liefdesverdriet na de scheiding.

Ik heb ook al gemerkt dat ik mijn leven echt in gescheiden stromen heb dus liefdesverdriet, vlinders voor een nieuwe man en gezin, werk, etc etc kunnen bij mij als verschillende rollen naast elkaar bestaan.

Dat gezegd hebbende ga ik niet meer samenwonen tot mijn kinderen uit huis zijn, geen tweede leg en een periode van minimaal 6 maanden + de relatie moet serieus en stabiel voelen tot mijn kinderen mijn vriend mogen ontmoeten.

Dus daten ja, beetje plezier, afleiding en zicht op de toekomst, waarom niet? Maar met oog voor de kinderen dus die er buiten laten tot het serieus en stabiel is, niet samenwonen (kerngezin jij en kind) en geen nieuwe kinderen. Of je moet uiteindelijk echt een jaar of 5 succesvol bij elkaar zijn en een klein kindje hebben.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 22:13
Ik vind het best knap hoe sommige vrouwen weer een vent vinden. Ik mis seks en liefde. Ik denk dat het vooral is.
Koop een Womanizer en knuffel verder de mensen die je mag knuffelen.
Qua lichamelijk contact is deze periode natuurlijk ook ontzettend waardeloos. Een (troostende) arm om je heen kan al zoveel betekenen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je een simpel rekensommetje voor: Het aantal jaar dat je samen bent in maanden x 2. Dus stel je was 6 jaar samen, dan is het 6 maanden x 2 = 1 jaar wachten.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
21-11-2020 22:27
Koop een Womanizer en knuffel verder de mensen die je mag knuffelen.
Qua lichamelijk contact is deze periode natuurlijk ook ontzettend waardeloos. Een (troostende) arm om je heen kan al zoveel betekenen.
Precies. Ik knuffel alleen met zoon. Ik mis de knuffels en aanrakingen van mensen. Gekke tijd ook.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
21-11-2020 22:20
Ik ben geen vrouw, laat staan een moeder, maar dit kan je misschien helpen.
Je kunt dat best los zien van het moederschap. Schrijf je in bij een datingsite, laat je kind er voorlopig buiten en als je een leuke hebt gevonden, regel dates als kindje naar papa is of zo.
Ik ben daar niet zakelijk genoeg voor. Ik ben een emotioneel persoon. Ik heb seks met iemand waar ik mee ben verbonden.
OliebolmetKrenten schreef:
21-11-2020 22:27
Daar heb je een simpel rekensommetje voor: Het aantal jaar dat je samen bent in maanden x 2. Dus stel je was 6 jaar samen, dan is het 6 maanden x 2 = 1 jaar wachten.
Je reinste bullshit is dat.
Ik was na een relatie van 16 jaar die 10 jaar te lang geduurd heeft al in de relatie klaar om te daten, want het gevoel voor elkaar was al jaren weg. Puur voor de kinderen bij elkaar gebleven....
Daarentegen anderhalf jaar nodig gehad om over iemand heen te komen waar ik eigenlijk goed beschouwd maar enkele dates mee had want ik was totaal geobsedeerd door die vent.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2020 22:28
Precies. Ik knuffel alleen met zoon. Ik mis de knuffels en aanrakingen van mensen. Gekke tijd ook.
Je kan ook een kat in huis nemen en met de kat knuffelen.
OliebolmetKrenten schreef:
21-11-2020 22:27
Daar heb je een simpel rekensommetje voor: Het aantal jaar dat je samen bent in maanden x 2. Dus stel je was 6 jaar samen, dan is het 6 maanden x 2 = 1 jaar wachten.
Handig dat daar een formule voor is.
Pas wanneer je niet meer zo needy bent en je je eigen leven weer goed op de rit hebt. Zou ook zorgen dat je je eigen zelfstandigheid (huis) niet meer op geeft voor een relatie de eerste jaren. Zorg eerst maar dat je je kind groot krijgt zonder dat je die de ene na de andere relatie en verhuizing aan doet.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
21-11-2020 21:52
Dat lost in dit geval niet veel op denk ik. To staat daar helemaal niet sterk genoeg voor in haar schoenen en moet zich ook afvragen wat dat van toegevoegde waarde heeft.
Ja zo lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je dat op zekere hoogte kan plannen. Tenminste als je er niet actief op zoek gaan via een dating app ofzo. Ik zou in ieder geval eerst zorgen dat je je leven weer op de rit krijgt en dat je kind een beetje over de scheiding heen is. Dat mag best een half jaar duren. Zeker niet korter.
Alle reacties Link kopieren
Die leegte is rouw to. Neem de tijd, wees verdrietig huil alles eruit en wanneer de tijd daar is kun je rond gaan kijkrn
where ever you go, go with your heart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven