Waarom doet hij dit?

22-11-2020 00:25 54 berichten
Hallo allemaal,

Ik moet even ventileren en heb inzicht nodig van buitenstaanders om dit helder te kunnen zien.

Korte situatieschets:

Na ruim 5 jaar heb ik de relatie verbroken met de vader van mijn dochter omdat hij op dat moment niet geschikt was als partner en vader. Hier hebben geestelijke en lichamelijke mishandeling echt een flinke impact gehad op mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde.
Het heeft me enorm veel moeite gekost om hieruit te stappen en hem volledig aan zijn eigen lot over te laten en mij volledig te richten op mijn dochter.
Dit is nu na 5 jaar allemaal anders.
Hij heeft een goede baan, een eigen plek en doet veel voor onze dochter en ziet haar graag.
Wel zit ik zelf nog steeds in een langdurige traject met allerlei psychologische instanties om alles een plekje te kunnen geven. Er heeft zich namelijk meer afgespeeld in mijn leven en jeugd.

Nu spelen er zich helaas hele andere dingen af en ik weet niet meer wat ik hiermee moet.
Ik ben een jaar alleen geweest met mijn kleine en alles liep lekker.
Leerde een leuke man kennen en er was direct een enorme klik.
In het begin van onze gesprekken was hij erg depressief maar ik gaf hem kennelijk weer de moed en de kracht om eruit te stappen. Hij was erg lang alleen geweest.
Na 4 maanden contact hebben we afgesproken en een maand erna waren we een stel. Langzaam contact opgebouwd met dochter en dat ging ook goed.
We werden een gezin, waarna ook de vader van mijn dochter zich in de loop van de afgelopen 2 jaar goed heeft opgepakt.
Ik merkte vanuit mijn nieuwe partner een affectie tegen mijn ex wat logisch is na de verhalen.
Maar ik heb hem ondanks alles vergeven zodat ik zelf weer verder kan.
Hij bleef vooral hangen in zijn gevoel naar hem toe.
Hij wilde niet dat ik zo opgewekt aan de deur met hem sprak want dat gaf hem dan misschien weer hoop.
Terwijl de vader van mijn dochtertje daar geen aanleiding naar gaf.
Ik merkte langzaam dat hij vaker iets had op te merken aan mij.
Ik had natuurlijk het eerst jaar van onze 3 jaar samen zelf enorm last van de naweeën van mijn vorige relatie.

Ik wist niet wat me overkwam maar alles kwam terug en heb hem vaak onterecht beschuldigd van dingen, maar nooit op een respectloze manier.
Eerder angst dat hij mij toch gaat verlaten wanneer hij aangaf voor altijd bij me te blijven.
Ik geloof niet meer in het altijd, maar in het hier en nu.
Dat ik het niet voor hem was omdat hij opmerkingen maakte over zijn ex dat als hun niet uit elkaar waren gegaan dankzij leugens van een ander, hij waarschijnlijk nog met haar samen was.
Dit deed best pijn omdat hij aangaf nog nooit zo gek te zijn geweest op iemand.
Mijn angsten werden steeds groter en besloot direct aan de bel te trekken bij mijn psycholoog.
Zij gaf aan dat er bepaalde zaken zijn die mij triggeren en daarop reageer ik.
Beter gezegd reageert mijn systeem.
Ik heb dit meerdere malen huilend aangegeven dat ik er helaas ook niets aan kan doen en ik er hulp bij heb.

Het zat hem duidelijk dwars dat ik zo was. Maar in plaats van weg te gaan en mij in mijn waarde te laten ben ik het afgelopen jaar zelf van alles en nog wat beschuldigd, overal en alles wat ik deed zat iets achter, selfies maken, mocht niet meer want voor wie deed ik dat? Regelmatig waren dingen die in zijn ogen niet oké waren.
Omdat de sex minder werd gaf ik aan dit graag weer op te willen pakken ondanks dat het slecht ging. Hij was vaak te moe. Ik gaf aan dat ik kennelijk een hoger libido heb, maar als het wordt masturberen viel werd hij ontzettend kwaad. Hij wilde niet samen zijn met een vrouw die dit met zichzelf deed.

Mijn sociale leven had ik bijna niet meer en werd wekelijks uitgemaakt voor engnek, kk wijf, mij uit mijn tent lokken met snijdende woorden waarop ik bijna ontplofte van binnen omdat mijn meisje er ook bij zat.
Hij provoceerde me tot mijn max. Schreeuwen, huilen, vragen om rust niets hielp.
Me de hele dag negeren, eigen ding doen en dan de volgende ochtend erover beginnen terwijl mijn kleine meisje net wakker wordt en ik dus weer met een klote stemming mijn dag begin.
Ik mocht niets te melden hebben aangezien ik zelf ook zo was in het begin. Al heb ik hem nooit ZO behandeld.
En dit is maar een fractie van de dingen die er gezegd of gebeurt zijn.
Het is zelfs zo ver gegaan dat ik hem een blauw oog heb geslagen omdat hij maar bleef schelden en schreeuwen en voor mij kwam staan, neus tegen neus, SLA ME DAN, en dat bleef herhalen.
Ik haalde dus inderdaad uit en schrok enorm van mijn eigen actie.
Ik heb wel duizenden keren sorry gezegd maar het was niet gewenst. Ik moest 'opkankeren' want ik was gestoord.
Heb hier echt maanden lang over nagedacht en me schuldig gevoeld.
Hij heeft mij nooit geslagen gelukkig.

Hij had zelf totaal geen sociaal leven en dat had hij ervoor ook niet maar het kwam allemaal door mij dat hij zich zo voelde en erbij zat als een zwerver terwijl ik hem maandenlang heb onderhouden toen hij geen inkomen had en bij mij is ingetrokken met alle spullen.

Het is dan ook volledig geklapt bij mij omdat ik weer eens eerst goedemorgen zei tegen de kanarie in plaats van tegen hem terwijl hij me de dag ervoor nog voor van alles en nog wat uit heeft gemaakt.
Knuffels, liefde en kusjes ontvangen zal en alles weer koek en ei is.
Om er vervolgens in de volgende ruzie weer over te beginnen.

Na 3 jaar is het voor mij dan ook voorbij, alleen laat hij het niet rusten. Ik heb duidelijk aangegeven dat het over is en hij voorlopig maar bij zijn familie blijft tot hij zijn eigen woning heeft. En of ik tot het eind van het jaar kan hebben om mijn eigen huisraad weer bij elkaar te verzamelen.
Aangezien ik mijn halve inboedel verkocht heb toen we gingen samen wonen.
Het is gelukkig mijn woning dus mijn dochtertje en ik zitten goed.
We hebben nu rust en ik merk zeker veranderingen in haar gedrag naar mij toe.
Gelukkig is zij bij het meeste niet aanwezig geweest omdat ze dan op school zat of bij haar vader of tantes was.
Maar de afgelopen weken kwam het vaker voor dat hij haar bij ruzies betrok.
Nu zit hij daar, en blijft mij vragen voor een gesprek.
Ook blijft hij vragen of hij mij dochtertje mag zien of spreken.
Ik heb het daar enorm moeilijk mee aangezien ik niet weet wat hij nog voor rol zal gaan spelen in haar toekomst.
Ik heb duidelijk aangegeven ik dit nog niet te willen en rust te willen voor mij en haar.
Hij claimt nu bij iedereen dat ik haar van hem afpak en het ergste nog is dat hij ineens in mijn woning stond omdat ik nergens meer op reageerde.
Ik heb direct om de sleutels gevraagd en een extra slot laten plaatsen.

Vandaag 2 weken verder, weer hetzelfde liedje.
Weer vragen hoe het gaat, om een gesprek en of hij haar mag zien of spreken.
Mensen zeggen dat hij alles via haar probeert te spelen en ik weet hoeveel haar om haar geeft.
Ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Haar vader wilt liever niet meer dat hun omgang hebben met elkaar..
Ik kan het haar nog niet vragen aangezien ze pas 5 is en het allemaal zelf ook niet zo goed snapt. Al vraagt ze niet meer om hem, zal ze hem vast missen.
Ze weet dat hij echt niet meer terugkomt. Het moment dat ik het haar vertelde heefr ze een dag verdriet gehad maar erna er niet echt meer over gesproken.

Sorry voor dit ellenlang bericht, maar zo hoop ik dat het een beetje helder is en ik echt niet zomaar heb opgegeven.
Dat ik zeer goed weet waar mijn eigen fouten zaten maar ik nu echt eens moet leren waar mijn grenzen liggen en ze dan ook duidelijk aan te geven. Wanneer mensen mijn grenzen dan toch overgaan, het voor mij tijd is om afscheid te nemen.
anoniem_643b19b287164 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 04:15
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maakt het wat uit waarom hij dit doet?.
Houd hem weg uit je leven en uit dat van je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp werd je mishandeld door je ex. Daarna vond je een opknappertje. Toen je die had opgeknapt, begon hij je ook te mishandelen.

Goed dat je die relatie ook hebt verbroken. Nou zorgen dat je leert ze te herkennen vóór het een relatie is.

En ex nr.2 moet je blokkeren, negeren, blokkeren. Rinse and repeat.
Alle reacties Link kopieren
"Ik heb het daar enorm moeilijk mee aangezien ik niet weet wat hij nog voor rol zal gaan spelen in haar toekomst."
Geen.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet zo veel uit. Er is geen enkele reden om contact te maken en houden met deze engerd.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, je weet ze wel uit te kiezen he?
ik geef mn bek ook maar een douw
SjaanRoeispaan schreef:
22-11-2020 00:32
Dus als ik het goed begrijp werd je mishandeld door je ex. Daarna vond je een opknappertje. Toen je die had opgeknapt, begon hij je ook te mishandelen.

Goed dat je die relatie ook hebt verbroken. Nou zorgen dat je leert ze te herkennen vóór het een relatie is.

En ex nr.2 moet je blokkeren, negeren, blokkeren. Rinse and repeat.
Ja zo kun je het eigenlijk wel zien..
Het gaat er inderdaad ook niet precies om waarom hij ineens zo om is geslagen en mij anders is gaan zien of behandelen, meer de vraag of hij dit werkelijk voor haar doet of dat dit weer een poging is bij mij in de buurt te komen? Ik begrijp heel goed wat je hiermee probeert te zeggen maar het schuldgevoel heeft een hele grote rol gespeeld omdat hij in het begin heeft moeten dealen met al mijn gedachten.
Madeliefjees schreef:
22-11-2020 00:38
Jeetje, je weet ze wel uit te kiezen he?
Ach ja, we hebben niet allemaal een glazen bol. Er bestaan ook nog mensen zoals ik die pas begin 30 zijn en al aardig wat heeft meegemaakt.
Daarom zit ik ook in therapie. Om te leren van dit soort dingen en ze inderdaad al te leren herkennen voordat het een probleem wordt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je je niet richten op de vraag waarom hij dit doet, maar waarom jij (voor de tweede keer) in een relatie zonder wederzijds respect bent beland?
Ik denk dat je daar voor de rest van je leven meer aan hebt.
De volgende keer een betrouwbare vent kiezen en je dochter niet zo snel aan iemand anders laten hechten.

En therapie nemen om te snappen waarom je dit soort mannen uitkiest.

Begrijp me niet verkeerd, niemand mag jou mishandelen en het is niet jouw schuld dat dit gebeurt.

Probeer de signalen wel eerder te herkennen. Voor jezelf en je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen waarom, deze man heeft weinig anders en het begint tot hem door te dringen dat hij alles kwijt is en jij eigenlijk er alleen maar beter op bent geworden.
Het gaat hem niet om jou, het gaat niet om jouw geluk, het gaat niet om je kind.
Het gaat om hem en dat is het fijne van een relatie verbreken: daar hoef je nou net niks meer mee.
Het was al toxic, je hebt een goede beslissing genomen en hou deze engerd verder ver weg van je kind en jezelf.
En dat blauwe oog, hij had er letterlijk on gevraagd zodat hij je verder kon manipuleren. Hij wilde je naar zijn niveau hebben maar dat ben je dus niet meer, je bent bij zinnen gekomen.
Hou dat vol.
HoleyMalonely schreef:
22-11-2020 00:44
De volgende keer een betrouwbare vent kiezen en je dochter niet zo snel aan iemand anders laten hechten.

En therapie nemen om te snappen waarom je dit soort mannen uitkiest.

Begrijp me niet verkeerd, niemand mag jou mishandelen en het is niet jouw schuld dat dit gebeurt.

Probeer de signalen wel eerder te herkennen. Voor jezelf en je dochter.
Dat is ook zeker mijn intentie. Ik heb bijna een jaar contact gehad voor ik hem echt voorstelde aan haar.
Dit alles is ook in mijn therapie besproken en dit was al een aandachtspunt uiteraard, alleen kennelijk ben ik blind geweest om hier eerder uit te kunnen stappen.
Alle reacties Link kopieren
Verder met therapie en stoppen met mannen tot je echt beter in je vel zit.
Surebaby schreef:
22-11-2020 01:11
Er is geen waarom, deze man heeft weinig anders en het begint tot hem door te dringen dat hij alles kwijt is en jij eigenlijk er alleen maar beter op bent geworden.
Het gaat hem niet om jou, het gaat niet om jouw geluk, het gaat niet om je kind.
Het gaat om hem en dat is het fijne van een relatie verbreken: daar hoef je nou net niks meer mee.
Het was al toxic, je hebt heen goede beslissing genomen en hou deze engerd verder ver weg van je kind en jezelf.
En dat blauwe oog, hij had er letterlijk on gevraagd zodat hij je verder kon manipuleren. Hij wilde je naar zijn niveau hebben maar dat ben je dus niet meer, je bent bij zinnen gekomen.
Hou dat vol.
Bedankt voor je eerlijke reactie. En ik heb er eigenlijk nooit eerder zo naar gekeken. Dat dit een reden zou zijn om mij weer te kunnen manipuleren. Ik wil ook echt niet meer terug naar hem en deze situaties.
Tuurlijk is het even wennen en moet ik mijn eigen leven weer volledig oppakken en inrichten omdat ik vooral bezig was met hem en moest zijn omdat hij constant aan me trok.
Tuurlijk ben ik ook onzeker geweest maar heb nooit eerder iemand uitgescholden of gekleineerd.
Ik weet dondersgoed dat dit al veel eerder had moeten stoppen en ik probeer het dan ook zo snel mogelijk af te ronden kwa spullen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je t uit hebt gemaakt en van m af bent! Tevens sloten vervangen, echt prima gedaan. Uitstekende beslissing voor jou en je kleine.

Je hoef niks meer met hem. Echt he-le-maal niks. Afronden ivm inboedel en de groeten ermee. Je dochter is ook helemaal niks van hem.

Hierboven geven de dames al aan dat therapie idd een goed idee is maar volgens mij werk je daar al hard aan. Ik denk dat therapie en je kleine even genoeg zijn om je op te richten en zou nu zeker geen nieuwe relatie aangaan.

Zet m op en hou je rug recht
Alle reacties Link kopieren
Er is geen enkele reden om deze man contact te laten onderhouden met je dochter. Hij is niks van haar en jouw ex. Weg met zulke negativiteit.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je aanraden om geen man meer in huis te halen tot je dochter het huis uit is. Je valt op depressieve en labiele types die jij er dan uit gaat trekken, zodat je je belangrijk voelt als redder. Het probleem is echter dat de psychische ziekte in iemand zit en die kun jij er niet uittrekken. Daarvoor moet iemand in behandeling. Zolang iemand niet stabiel is, dan is hij geen relatiemateriaal.

De vraag is niet waar ligt je grens, de vraag is waarom kies je steeds voor een labiele man die jullie leven tot een hel maakt? Waarom heb je dat nodig in je leven? Waarom kun je niet samen met je kind stabiel en gelukkig zijn?

Dit heeft niets met grenzen aan geven te maken. Tegen sommige mensen kun je 100x je grens aangeven, maar ze blijven er over heen gaan. Zeker wanneer er sprake is van geestelijk geweld ben je het station grens aangeven al ruim gepasseerd.

Dit gaat over het stoppen met het aangaan van ongezonde relaties. Stoppen om jezelf en je dochter bloot te stellen aan geestelijk misbruik. Jij bent haar veiligheid en je moet haar opvoeden niet één of andere man redden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
22-11-2020 01:30
Er is geen enkele reden om deze man contact te laten onderhouden met je dochter. Hij is niks van haar en jouw ex. Weg met zulke negativiteit.
Het is ziek dat je het zelfs maar overweegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
22-11-2020 01:30
Er is geen enkele reden om deze man contact te laten onderhouden met je dochter. Hij is niks van haar en jouw ex. Weg met zulke negativiteit.
Het is ziek dat je het zelfs maar overweegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij heeft 2 a 3 jaar je kind meegemaakt en op grond daarvan eist hij contact met je kind. Voor hoe lang? De rest van haar leven? Zie je hoe raar dit is?

Je dochter heeft een vader.

Je had al met hem moeten stoppen toen je wist dat hij psychische klachten had, dat is vaak voer voor drama. Ook zijn levensstijl voordat hij jou leerde kennen had een grote alarmbel moeten zijn. Ook dat hij jou ex ging afzeiken, jou ex is er die gaat niet weg ivm dochter, hij had juist blij moeten zijn met een goede omgang is in belang van kind. Maar nee hij denkt alleen aan en om zichzelf.

Gooi binnen 1 week zijn spullen uit je huis. Reageer nergens meer op, je hoeft niks meer met hem.
Alle reacties Link kopieren
To, waarom laat je je kind zo gebruiken door iemand die niet veilig voor jullie is?
Waarom heb je nog contact met deze man?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jullie horen allebei niet in een relatie te zitten.
Werk beiden eerst aan jezelf ipv in een relatie te duiken.
Je zegt: ‘hij liep niet weg en liet mij niet in mijn waarde’. Waarom ben jij niet zelf weggegaan?
Het heeft iets ziekelijks hoe afhankelijk jullie zijn van elkaar en hoeveel macht jullie elkaar daarin geven. Schreeuwen, schelden en blauwe ogen slaan, werkelijk? Ik kan er eigenlijk met mijn verstand niet bij. Je hebt een kind. Kies voor haar en laat de mannen voor wat ze zijn tot a) zij het huis uit is of b) je zelf door therapie zodanig beter voelt dat je niet meer wordt meegezogen in dit soort mannen. Jij bent verantwoordelijk voor haar veiligheid. Neem dat dan ook.
phloxx wijzigde dit bericht op 22-11-2020 08:05
40.20% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande berichten.

Het is niet boeiend wat hij wil en waarom hij dat wil. Het belangrijkste is, waarom jij daar gevoelig voor bent. Waarom jij je daar druk over maakt.

Buiten het feit dat hij nul relatie heeft met je
dochter, want zij heeft een vader..
Die man heeft je emotioneel mishandeld. Waarom zou je hem nog maar 1 sec in de buurt laten van je dochter???

Het feit dat je daar over nadenkt zegt dat je niet helemaal helder denkt. Echt... Werk aan jezelf om nooit meer zo'n types aan te trekken. Je bent het verplicht aan je dochter. Als moeder hoor je haar en veilige leefomgeving te geven.
To, ik vraag mij af waarom jij zo doet.

Nog één keer duidelijk zijn tegen hem, geen andere openingen laten, en blokkeren. Focus op je dochtertje en jezelf en ga voorlopig geen relaties aan.
Het nadeel van een scheiding van de vader van je kind kan juist zijn dat je contact blijft houden, omdàt je samen een kind hebt. Dat kan eigen herstel vertragen.

Voordeel met deze man is dat je juist geen contact hoef te houden. Delete, blokkeer en ga eindelijk je eigen leven leiden. Je dochter is pas vijf, geef haar een onbezorgde jeugd met een stabiele moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven