Waarom doet hij dit?

22-11-2020 00:25 54 berichten
Hallo allemaal,

Ik moet even ventileren en heb inzicht nodig van buitenstaanders om dit helder te kunnen zien.

Korte situatieschets:

Na ruim 5 jaar heb ik de relatie verbroken met de vader van mijn dochter omdat hij op dat moment niet geschikt was als partner en vader. Hier hebben geestelijke en lichamelijke mishandeling echt een flinke impact gehad op mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde.
Het heeft me enorm veel moeite gekost om hieruit te stappen en hem volledig aan zijn eigen lot over te laten en mij volledig te richten op mijn dochter.
Dit is nu na 5 jaar allemaal anders.
Hij heeft een goede baan, een eigen plek en doet veel voor onze dochter en ziet haar graag.
Wel zit ik zelf nog steeds in een langdurige traject met allerlei psychologische instanties om alles een plekje te kunnen geven. Er heeft zich namelijk meer afgespeeld in mijn leven en jeugd.

Nu spelen er zich helaas hele andere dingen af en ik weet niet meer wat ik hiermee moet.
Ik ben een jaar alleen geweest met mijn kleine en alles liep lekker.
Leerde een leuke man kennen en er was direct een enorme klik.
In het begin van onze gesprekken was hij erg depressief maar ik gaf hem kennelijk weer de moed en de kracht om eruit te stappen. Hij was erg lang alleen geweest.
Na 4 maanden contact hebben we afgesproken en een maand erna waren we een stel. Langzaam contact opgebouwd met dochter en dat ging ook goed.
We werden een gezin, waarna ook de vader van mijn dochter zich in de loop van de afgelopen 2 jaar goed heeft opgepakt.
Ik merkte vanuit mijn nieuwe partner een affectie tegen mijn ex wat logisch is na de verhalen.
Maar ik heb hem ondanks alles vergeven zodat ik zelf weer verder kan.
Hij bleef vooral hangen in zijn gevoel naar hem toe.
Hij wilde niet dat ik zo opgewekt aan de deur met hem sprak want dat gaf hem dan misschien weer hoop.
Terwijl de vader van mijn dochtertje daar geen aanleiding naar gaf.
Ik merkte langzaam dat hij vaker iets had op te merken aan mij.
Ik had natuurlijk het eerst jaar van onze 3 jaar samen zelf enorm last van de naweeën van mijn vorige relatie.

Ik wist niet wat me overkwam maar alles kwam terug en heb hem vaak onterecht beschuldigd van dingen, maar nooit op een respectloze manier.
Eerder angst dat hij mij toch gaat verlaten wanneer hij aangaf voor altijd bij me te blijven.
Ik geloof niet meer in het altijd, maar in het hier en nu.
Dat ik het niet voor hem was omdat hij opmerkingen maakte over zijn ex dat als hun niet uit elkaar waren gegaan dankzij leugens van een ander, hij waarschijnlijk nog met haar samen was.
Dit deed best pijn omdat hij aangaf nog nooit zo gek te zijn geweest op iemand.
Mijn angsten werden steeds groter en besloot direct aan de bel te trekken bij mijn psycholoog.
Zij gaf aan dat er bepaalde zaken zijn die mij triggeren en daarop reageer ik.
Beter gezegd reageert mijn systeem.
Ik heb dit meerdere malen huilend aangegeven dat ik er helaas ook niets aan kan doen en ik er hulp bij heb.

Het zat hem duidelijk dwars dat ik zo was. Maar in plaats van weg te gaan en mij in mijn waarde te laten ben ik het afgelopen jaar zelf van alles en nog wat beschuldigd, overal en alles wat ik deed zat iets achter, selfies maken, mocht niet meer want voor wie deed ik dat? Regelmatig waren dingen die in zijn ogen niet oké waren.
Omdat de sex minder werd gaf ik aan dit graag weer op te willen pakken ondanks dat het slecht ging. Hij was vaak te moe. Ik gaf aan dat ik kennelijk een hoger libido heb, maar als het wordt masturberen viel werd hij ontzettend kwaad. Hij wilde niet samen zijn met een vrouw die dit met zichzelf deed.

Mijn sociale leven had ik bijna niet meer en werd wekelijks uitgemaakt voor engnek, kk wijf, mij uit mijn tent lokken met snijdende woorden waarop ik bijna ontplofte van binnen omdat mijn meisje er ook bij zat.
Hij provoceerde me tot mijn max. Schreeuwen, huilen, vragen om rust niets hielp.
Me de hele dag negeren, eigen ding doen en dan de volgende ochtend erover beginnen terwijl mijn kleine meisje net wakker wordt en ik dus weer met een klote stemming mijn dag begin.
Ik mocht niets te melden hebben aangezien ik zelf ook zo was in het begin. Al heb ik hem nooit ZO behandeld.
En dit is maar een fractie van de dingen die er gezegd of gebeurt zijn.
Het is zelfs zo ver gegaan dat ik hem een blauw oog heb geslagen omdat hij maar bleef schelden en schreeuwen en voor mij kwam staan, neus tegen neus, SLA ME DAN, en dat bleef herhalen.
Ik haalde dus inderdaad uit en schrok enorm van mijn eigen actie.
Ik heb wel duizenden keren sorry gezegd maar het was niet gewenst. Ik moest 'opkankeren' want ik was gestoord.
Heb hier echt maanden lang over nagedacht en me schuldig gevoeld.
Hij heeft mij nooit geslagen gelukkig.

Hij had zelf totaal geen sociaal leven en dat had hij ervoor ook niet maar het kwam allemaal door mij dat hij zich zo voelde en erbij zat als een zwerver terwijl ik hem maandenlang heb onderhouden toen hij geen inkomen had en bij mij is ingetrokken met alle spullen.

Het is dan ook volledig geklapt bij mij omdat ik weer eens eerst goedemorgen zei tegen de kanarie in plaats van tegen hem terwijl hij me de dag ervoor nog voor van alles en nog wat uit heeft gemaakt.
Knuffels, liefde en kusjes ontvangen zal en alles weer koek en ei is.
Om er vervolgens in de volgende ruzie weer over te beginnen.

Na 3 jaar is het voor mij dan ook voorbij, alleen laat hij het niet rusten. Ik heb duidelijk aangegeven dat het over is en hij voorlopig maar bij zijn familie blijft tot hij zijn eigen woning heeft. En of ik tot het eind van het jaar kan hebben om mijn eigen huisraad weer bij elkaar te verzamelen.
Aangezien ik mijn halve inboedel verkocht heb toen we gingen samen wonen.
Het is gelukkig mijn woning dus mijn dochtertje en ik zitten goed.
We hebben nu rust en ik merk zeker veranderingen in haar gedrag naar mij toe.
Gelukkig is zij bij het meeste niet aanwezig geweest omdat ze dan op school zat of bij haar vader of tantes was.
Maar de afgelopen weken kwam het vaker voor dat hij haar bij ruzies betrok.
Nu zit hij daar, en blijft mij vragen voor een gesprek.
Ook blijft hij vragen of hij mij dochtertje mag zien of spreken.
Ik heb het daar enorm moeilijk mee aangezien ik niet weet wat hij nog voor rol zal gaan spelen in haar toekomst.
Ik heb duidelijk aangegeven ik dit nog niet te willen en rust te willen voor mij en haar.
Hij claimt nu bij iedereen dat ik haar van hem afpak en het ergste nog is dat hij ineens in mijn woning stond omdat ik nergens meer op reageerde.
Ik heb direct om de sleutels gevraagd en een extra slot laten plaatsen.

Vandaag 2 weken verder, weer hetzelfde liedje.
Weer vragen hoe het gaat, om een gesprek en of hij haar mag zien of spreken.
Mensen zeggen dat hij alles via haar probeert te spelen en ik weet hoeveel haar om haar geeft.
Ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Haar vader wilt liever niet meer dat hun omgang hebben met elkaar..
Ik kan het haar nog niet vragen aangezien ze pas 5 is en het allemaal zelf ook niet zo goed snapt. Al vraagt ze niet meer om hem, zal ze hem vast missen.
Ze weet dat hij echt niet meer terugkomt. Het moment dat ik het haar vertelde heefr ze een dag verdriet gehad maar erna er niet echt meer over gesproken.

Sorry voor dit ellenlang bericht, maar zo hoop ik dat het een beetje helder is en ik echt niet zomaar heb opgegeven.
Dat ik zeer goed weet waar mijn eigen fouten zaten maar ik nu echt eens moet leren waar mijn grenzen liggen en ze dan ook duidelijk aan te geven. Wanneer mensen mijn grenzen dan toch overgaan, het voor mij tijd is om afscheid te nemen.
anoniem_643b19b287164 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 04:15
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij gebruikt jouw dochter omdat dat een zwakke plek van je is om jou te manipuleren.
Op de emotionele knopjes drukken om jou te bespelen.

Deze man uit het leven van je kind houden. Een man die een vrouw mishandeld of het nu lichamelijk of geestelijk is zo veel mogelijk bij je kind weg houden.
Jij moet je dochtertje beschermen.

Je 2 e ex heeft geen rechten en laat je vooral niets aanpraten.
Hij is niets van haar en het is zijn probleem.
Maak van zijn probleem niet jouw probleem. (Jullie)

Beste ex.....je bent niets van mijn dochtertje en IK WIL niet dat je verder in haar leven blijft.
Ze heeft een vader en voor de rest heb IK geen behoefte dat jij je met ons bezig houd.
Ik wens je het beste en je kan al je spullen op komen halen.

En da nu toch andere therapie nemen denk ik. Want je hebt er voor gekozen om over jouw grenzen te laten gaan en hebt het geaccepteerd dat dat gebeurde. Er zijn mannen die grenzen niet accepteren maar jij hoeft het niet te accepteren dat jouw grenzen niet gerespecteerd worden.
En achterhalen waarom jij dit soort mannen wilt "redden".

En ophouden met ach ja........
(Je doet aan bagatelliseren)

Hij doet het omdat het kan .
05-2019 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 10:31
6.81% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Omdat jij het toe laat.
In het begin van onze gesprekken was hij erg depressief maar ik gaf hem kennelijk weer de moed om eruit te stappen.


:proud:
Alle reacties Link kopieren
Hoopenvrees schreef:
22-11-2020 00:42
Ach ja, we hebben niet allemaal een glazen bol. Er bestaan ook nog mensen zoals ik die pas begin 30 zijn en al aardig wat heeft meegemaakt.
Daarom zit ik ook in therapie. Om te leren van dit soort dingen en ze inderdaad al te leren herkennen voordat het een probleem wordt.
Je stelt de verkeerde vraag. Die moet zijn: waarom doe ik dit? Je dochter is 5 en je hebt haar nu al twee keer blootgesteld aan emotioneel en fysiek geweld. Daarmee beschadig je haar. Je hebt geen glazen bol nodig om te snappen dat een man die middenin een depressie zit geen geschikte partner is. Zeker niet als die depressie vervolgens ineens over zou zijn doordat je een relatie met hem bent begonnen. Zo werken depressies niet. Zo veel mensen hebben een hoop meegemaakt in hun leven, sterker nog: op deze manier geldt dat straks ook voor je dochter. Hou op met relaties aan te gaan totdat je jezelf weer op de rit hebt. En hou op met die vent op wat voor manier dan ook nog in jullie leven te houden. Hij is niks van je dochter, het is totaal onnodig je uberhaupt nog af te vragen waarom hij dingen doet. Die energie kan je wel beter gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
22-11-2020 09:32
Je stelt de verkeerde vraag. Die moet zijn: waarom doe ik dit? Je dochter is 5 en je hebt haar nu al twee keer blootgesteld aan emotioneel en fysiek geweld. Daarmee beschadig je haar. Je hebt geen glazen bol nodig om te snappen dat een man die middenin een depressie zit geen geschikte partner is. Zeker niet als die depressie vervolgens ineens over zou zijn doordat je een relatie met hem bent begonnen. Zo werken depressies niet. Zo veel mensen hebben een hoop meegemaakt in hun leven, sterker nog: op deze manier geldt dat straks ook voor je dochter. Hou op met relaties aan te gaan totdat je jezelf weer op de rit hebt. En hou op met die vent op wat voor manier dan ook nog in jullie leven te houden. Hij is niks van je dochter, het is totaal onnodig je uberhaupt nog af te vragen waarom hij dingen doet. Die energie kan je wel beter gebruiken.

Eens met zowat alle bovenstaande reacties. Ex-vriend uit je leven zetten en niet meer, hoe minimaal ook, toelaten.
Verder ook eens met de reacties 'je weet ze wel uit te zoeken', die mannen in je leven.

Maar nu toch ook wel een pijnlijke toevoeging daaraan: jij -TO- bent ook niet zo'n goed relatiemateriaal. Sorry.
Hoe je reageert op een relatie is niet in orde.

Nou, goed, je zegt dat je aan jezelf werkt met therapie/psycholoog en dat is heel positief.
Ik snap best dat iedereen, en jij ook, een fijne relatie zou willen hebben. Toch denk ik dat het beter is om de komende jaren geen relatie te hebben (of dan zeker niet een relatie waar je dochter ook aan blootgesteld wordt).
En eerst je leven, je gezin, en überhaupt jezelf in een rustig stabiel vaarwater krijgen en houden.

Al het beste gewenst, zet 'm op.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle reacties. Je geeft dat je geen glazen bol hebt om te zien wat voor man het is, maar bij depressief hadden wel wat alarmbellen moeten afgaan.
Bij wie claimt hij dat jij haar afpakt? De mensen die hier naar luisteren uit je leven weren.
Blokkeren en niet meer reageren. Politie bellen en melden als hij weer binnen staat of verder stalkt. Hij gebruikt je dochter om contact met je te houden en controle over je te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Spullen in vuilniszakken buiten zetten: foto erbij: app: hier ophalen zo niet dan gaat het mee met het grofvuil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh en wanneer en hoe je masturbeert is jouw zaak.
Alle reacties Link kopieren
Je bent pas een goede moeder als je je dochter laat zien dat je voor jezelf kiest en dat je dit soort types niet in je leven haalt.

Maar goed, het is je al 2x gebeurd. Ik hoop dat je je dochter kan laten zien dat je zelfstandig bent en dat je sterk bent. Ik kan je alleen maar adviseren om niet zo zwak te zijn door een derde lapzwans in je leven toe te laten. Blijf lekker met je dochter alleen wonen en geniet af en toe buitenshuis.

En die 2e lapzwans moet je helemaal geen aandacht geven, ook niet zo'n briefje wat hier boven is geschreven. Gewoon blokkeren en negeren.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
22-11-2020 01:30
Er is geen enkele reden om deze man contact te laten onderhouden met je dochter. Hij is niks van haar en jouw ex. Weg met zulke negativiteit.
Plus onthou hoe hij je heeft behandeld waar je kind bij was. Toen was hij ook niet zo bezig met je kind, kans verkeken.
Lieve allemaal,

Jullie slaan de spijker op zijn kop.
Ik ben ook geen relatie materiaal op dit moment, ik ben er dan ook zelf uitgestapt en wat ik al meerdere malen aangaf is dat ik hier al therapie voor heb en nog verdere therapie krijg. Uiteraard begrijp ik al jullie meningen en deel ik deze ook. Ik heb me voorgenomen om me geheel op mijzelf en de kleine te storten.
Hij berichtte mij of ik niet nog wilde praten, heb hem zojuist gemeld dat hij alles kan komen halen binnen 1 week. Daarop kreeg ik als reactie dat ik niet zoveel te eisen heb. Dus gaat alles a.s vrijdag naar buiten. Anders is het voor de eerste beste zwerver die langsloopt. Mijn dochter gaat ook niet meer. Heb dit heel goed overdacht en jullie hebben daarin ook gelijk. Bedankt voor de eerlijke en ongezouten meningen. Ik was net alweer een kut mens omdat ik niet mee ga in zijn drama.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je van hem af bent.
Ga niet met hem in discussie. Hij eist je aandacht.
Hij heeft mij bericht en ik ging niet mee in zijn drama en heb het heel netjes en duidelijk NOGMAALS aangegeven dat het over is en dat hij zijn spullen MOET komen halen a.s. Weekend omdat mijn dochter dan bij vader is. Hij geeft aan dat ik niet in de positie ben om eisen te stellen. Ik heb erna aangegeven dat het anders op straat staat. Ik moest mijn negatieve gedrag bij me houden en was weer een kut persoon. Ik was niet volwassen en ik liet echt zien wie ik was. PFF. Heb hem nu op negeer. Het is duidelijk voor hem neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoopenvrees schreef:
22-11-2020 00:40
Ja zo kun je het eigenlijk wel zien..
Het gaat er inderdaad ook niet precies om waarom hij ineens zo om is geslagen en mij anders is gaan zien of behandelen, meer de vraag of hij dit werkelijk voor haar doet of dat dit weer een poging is bij mij in de buurt te komen? Ik begrijp heel goed wat je hiermee probeert te zeggen maar het schuldgevoel heeft een hele grote rol gespeeld omdat hij in het begin heeft moeten dealen met al mijn gedachten.
Dat je dit nog overweegt?! Hij is niet haar vader en een agressieve, manipulerende lul die ruzie maakte in haar bijzijn. Haar vader heeft gelijk dat hij niet wil dat jij je dochter van vijf meegeeft aan wie eigenlijk?

Je dochter heeft eindelijk rust, de ruzie is uit huis. Ze heeft hem jou horen uitschelden en al en dan wil je haar meegeven aan hem? WAUW!!!
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat er bij het ophalen iemand bij je in huis is. Voor je veiligheid. Ook al staat het spul op de oprit en kan hij niet binnen.

Dan heb je iemand bij je om te steunen. Ook als je toch overweegt de deur open te maken door zijn gemanupuleer, dan houdt deze hulp je wel tegen.
Je kunt iemand niet de moed en kracht geven om uit een depressie te stappen. Een depressie gaat over. Of niet.

Daarbij heb je dus niet zo heel veel geleerd van je eerste relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoopenvrees schreef:
22-11-2020 14:32
Lieve allemaal,

Jullie slaan de spijker op zijn kop.
Ik ben ook geen relatie materiaal op dit moment, ik ben er dan ook zelf uitgestapt en wat ik al meerdere malen aangaf is dat ik hier al therapie voor heb en nog verdere therapie krijg. Uiteraard begrijp ik al jullie meningen en deel ik deze ook. Ik heb me voorgenomen om me geheel op mijzelf en de kleine te storten.
Hij berichtte mij of ik niet nog wilde praten, heb hem zojuist gemeld dat hij alles kan komen halen binnen 1 week. Daarop kreeg ik als reactie dat ik niet zoveel te eisen heb. Dus gaat alles a.s vrijdag naar buiten. Anders is het voor de eerste beste zwerver die langsloopt. Mijn dochter gaat ook niet meer. Heb dit heel goed overdacht en jullie hebben daarin ook gelijk. Bedankt voor de eerlijke en ongezouten meningen. Ik was net alweer een kut mens omdat ik niet mee ga in zijn drama.
Wanneer je een kut mens bent die niets kan eisen dan zou ik zijn spullen nu buiten zetten, een foto sturen en daarna hem blokkeren. Indien hij lastig wordt aan de deur bel je de politie. Kom op zich! Waarom heb je nog contact?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoopenvrees schreef:
22-11-2020 15:40
Hij heeft mij bericht en ik ging niet mee in zijn drama en heb het heel netjes en duidelijk NOGMAALS aangegeven dat het over is en dat hij zijn spullen MOET komen halen a.s. Weekend omdat mijn dochter dan bij vader is. Hij geeft aan dat ik niet in de positie ben om eisen te stellen. Ik heb erna aangegeven dat het anders op straat staat. Ik moest mijn negatieve gedrag bij me houden en was weer een kut persoon. Ik was niet volwassen en ik liet echt zien wie ik was. PFF. Heb hem nu op negeer. Het is duidelijk voor hem neem ik aan.
Dit gaat nog wel veel erger worden.
Trek het je niet te veel aan want hij zal dwars gaan liggen en op jou inpraten.
Blijf sterk en probeer dat hij je niet te veel emotioneel raakt.

Waarom denkt hij dat je niet veel te zeggen hebt en niets kan eisen? Geeft hij daar een reden voor?

Geef je kind niet mee wat er ook gebeurd en wat hij ook zegt. Je weet nooit wat hij gaat doen want hij zal je dochter gaan gebruiken om jou te "pakken".
Blijf in jezelf geloven !
Geef aan dat je het morgen na 18.00 uur op de stoep zet. Of dat je het naar zijn ouders of vrienden brengt morgenavond.

Hij kan het dan halen anders heeft hij pech. En geef aan dat jij en je dochter geen contact meer willen en als hij een van jullie 2 toch gaan lastig vallen je aangifte gaat doen. Gewoon dikke vette bluf. Daarna blokkeren.


Laat dochter even bij een vriendin en vraag een extra persoon even op je te helpen/bij te staan.
Hoopenvrees schreef:
22-11-2020 00:42
Ach ja, we hebben niet allemaal een glazen bol. Er bestaan ook nog mensen zoals ik die pas begin 30 zijn en al aardig wat heeft meegemaakt.
Daarom zit ik ook in therapie. Om te leren van dit soort dingen en ze inderdaad al te leren herkennen voordat het een probleem wordt.
Wat een nonchalance terwijl je je dochter hier willens en wetens aan hebt blootgesteld.
vivautrecht85 schreef:
22-11-2020 20:03
Wat een nonchalance terwijl je je dochter hier willens en wetens aan hebt blootgesteld.
Het heeft niets met nonchalant zijn te maken maar wat moet ik in hemelsnaam met zo'n opmerking? Ik ben hier gekomen voor advies, en deze opmerking begrijp ik nu wel. Ik zie inderdaad in dat ik mijn dochter nooit aan hem mee moet geven en ik zie ook in dat een relatie in mijn staat niet mogelijk is tot ik volledig op eigen benen kan staan en me daar ook krachtig in voel.
Nee ik heb kennelijk niet echt geleerd van mijn eerste relatie, ik ben dan ook nog jong en we moeten allemaal leren.
Sommige opmerkingen kunnen hard zijn maar wel de waarheid bevatten. Opmerkingen zoals deze negeer ik verder ook, want ik kan daar niets meer mee aangezien ik heel goed op de hoogte ben van wat zich er nu afspeelt en welke fouten ik heb gemaakt als moeder.
Ik ben gelukkig nog niet te laat en kan er nog zoveel aan doen om gelukkig te worden en mijn dochtertje op 1 te zetten voor de komende jaren.
Alle reacties Link kopieren
Geen contact tussen hem en je dochter.
Hij is niet leuk, niet aardig, niet stabiel en wel beschadigend. Dat wens je je dochter niet toe. Bescherm haar en hou hem uit haar buurt.
Ook al zou hij het oprecht menen, het gaat niet om hem, maar om wat goed is voor je dochter is en dat is hij niet.
Bovendien behandelt hij haar moeder slecht en respectloos en alleen dat is al voldoende reden om te zorgen dat er geen contact is.
Nooit maar dan ook nooit meegeven. Ook niet als je denkt dat hij is veranderd. Dat is dan jammer en te laat. Noooooit doen, bescherm je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven