Durven een risico te nemen?

22-11-2020 09:42 30 berichten
Goedemorgen dames,

Ik ben een jonge meid van begin 20 die haar twijfels heeft. Ik heb sinds kort via het werk door een transfer van filialen een jongen ontmoet. Ons contact was eerst vriendschappelijk, maar al snel kwamen we erachter dat we elkaar leuk vinden. Ik heb altijd heel hard geschreeuwd dat ik voorlopig nog geen relatie wilden hebben omdat ik eerst alles in mijn leven op een rijtje wil hebben, maar nu ik hem heb ontmoet wil ik het ook niet zomaar afwijzen.

Ik heb anderhalf jaar geleden een relatie achter de rug die best wel toxic was. Wantrouwen, elkaar continue controleren en mij werd heel veel dingen verboden om bijvoorbeeld met vriendinnen te gaan stappen omdat hij bang was dat ik vreemd zou gaan en was een behoorlijke narcist.

Deze jongen is anders. Is super lief, laat mij goed voelen en respecteert mijn wensen. Ik heb vanaf het begin hardop uitgesproken dat ik alles op een langzame tempo wil voortzetten en dit gaat zo verre heel goed. Hij pusht mij totaal niet in dingen die ik niet wil doen. We hebben door deze pandemie alleen nog een aantal keren bij hem thuis afgesproken om een serie te kijken. Dit voelt verder ook goed maar toch ben ik bang dat het helemaal mis gaat lopen. Ik heb best wel een aantal heftige gebeurtenissen meegemaakt in mijn leven en ik ben bang om hem daarbij te betrekken. Ook denk ik door alles ontzettend na over de toekomst bijvoorbeeld en ervaar een beetje verlatingsangst.
Ik weet dat een relatie aangaan risico’s met zich meebrengt maar ik ben gewoon bang ook al wil ik het wel een kans geven...

Oh en hij heeft eerlijk toegegeven dat hij in zijn relatie niet altijd trouw is geweest, maar hij heeft dit achter zich gelaten zegt hij en wil 100% zich inzetten voor mij. (Dit zijn ze eigen woorden) Is het raar dat ik hierdoor een stapje terug neem?

Ps. Ik weet dat ik jong ben, maar door alles ia mijn denkwijze “ouder” dan mijn leeftijdsgenoten.

Ik vraag jullie advies omdat ik geen expert ben in relaties en ondanks dat mijn vriendinnen zeggen dat ik het een kans moet geven, zegt mijn hoofd wat anders dan mijn hart...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou buiten je werk daten. Een niet trouwe collega...waarom?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je post is gericht aan dames dus ik ga niks zeggen.

(Doe het rustig aan, niet alles hoeft pijlsnel)
Alle reacties Link kopieren
Jullie vinden elkaar leuk en het voelt goed, niks mis mee dus. Wanneer he problemen uit het verleden je nu belemmeren moet je daar hulp bij zoeken anders zit je over een aantal jaar met een nieuwe vriend zo weer in hetzelfde schuitje.
Alle reacties Link kopieren
Net 20 en anderhalf jaar geleden in een vreselijke "relatie" gezeten, dus toen was je 18. Tjee. Op die leeftijd heet dat verkering, of niet? Niet alsof je een traumatische "relatie" achter de rug hebt, toch?

En nou heb je een mannelijke collega en die vind je leuk. Nou, gewoon zo houden voorlopig, je hoeft er toch niet morgen een relatie mee te beginnen? Na een jaar elkaar leuk vinden kan je toch altijd nog verder kijken? Wat is de urgentie?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
viva-amber schreef:
22-11-2020 10:23
Ik zou buiten je werk daten. Een niet trouwe collega...waarom?
Zijn relatie is al een tijdje uit. Ik heb nog niks gemerkt van zijn ontrouw maar hij is eerlijk geweest dat hij in zijn vorige relatie niet altijd trouw is geweest. Hij geeft aan dat hij met de tijd er van heeft geleerd. Natuurlijk gaat het om de daden maar ik wil hem niet daarop afkeuren voor wat er in het verleden is gebeurd.
Westerpaviljoen schreef:
22-11-2020 10:23
Je post is gericht aan dames dus ik ga niks zeggen.

(Doe het rustig aan, niet alles hoeft pijlsnel)
Je mag ook als man zijnde wat zeggen hoor haha
pejeka schreef:
22-11-2020 10:31
Net 20 en anderhalf jaar geleden in een vreselijke "relatie" gezeten, dus toen was je 18. Tjee. Op die leeftijd heet dat verkering, of niet? Niet alsof je een traumatische "relatie" achter de rug hebt, toch?

En nou heb je een mannelijke collega en die vind je leuk. Nou, gewoon zo houden voorlopig, je hoeft er toch niet morgen een relatie mee te beginnen? Na een jaar elkaar leuk vinden kan je toch altijd nog verder kijken? Wat is de urgentie?
Ik heb het verkeerd verwoord. Ik zit net in mijn 20-jarige leven. Niet dat ik letterlijk 20 ben.
Dat jij het wilt noemen als een “verkering” is prima, echter was het wel iets meer dan dit. We waren opzoek naar huizen en bezig met onze kinderwens.

In mijn post liet ik al weten dat ik een ouder denkvermogen heb dan mijn leeftijdsgenoten, dus ja ik wil niet alleen maar 1 jaar iemand leuk vinden. Uiteindelijk wil ik het wel een stempel gaan geven. Maar dat betekent niet dat we volgende week een relatie hoeven
Wat bedoel je met een ouder denkvermogen?
Xxmixedxx schreef:
22-11-2020 10:48
Ik heb het verkeerd verwoord. Ik zit net in mijn 20-jarige leven. Niet dat ik letterlijk 20 ben.
Dat jij het wilt noemen als een “verkering” is prima, echter was het wel iets meer dan dit. We waren opzoek naar huizen en bezig met onze kinderwens.

In mijn post liet ik al weten dat ik een ouder denkvermogen heb dan mijn leeftijdsgenoten, dus ja ik wil niet alleen maar 1 jaar iemand leuk vinden. Uiteindelijk wil ik het wel een stempel gaan geven. Maar dat betekent niet dat we volgende week een relatie hoeven
Jij hebt een ouder denkvermogen, maar kan dit eenvoudige dilemma niet zelf oplossen?

Kan het niet zo zijn dat je heel erg binnen de normale bandbreedte valt voor jouw leeftijd?
B1loemetje schreef:
22-11-2020 10:52
Wat bedoel je met een ouder denkvermogen?
Ik denk anders na dan mijn leeftijdsgenoten omdat ik gedwongen was snel volwassen te worden
Alle reacties Link kopieren
Xxmixedxx schreef:
22-11-2020 10:48
Ik heb het verkeerd verwoord. Ik zit net in mijn 20-jarige leven. Niet dat ik letterlijk 20 ben.
Dat jij het wilt noemen als een “verkering” is prima, echter was het wel iets meer dan dit. We waren opzoek naar huizen en bezig met onze kinderwens.

In mijn post liet ik al weten dat ik een ouder denkvermogen heb dan mijn leeftijdsgenoten, dus ja ik wil niet alleen maar 1 jaar iemand leuk vinden. Uiteindelijk wil ik het wel een stempel gaan geven. Maar dat betekent niet dat we volgende week een relatie hoeven
Je was bezig met een kinderwens terwijl je nog niet eens 20 was?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
DS1971 schreef:
22-11-2020 10:53
Jij hebt een ouder denkvermogen, maar kan dit eenvoudige dilemma niet zelf oplossen?

Kan het niet zo zijn dat je heel erg binnen de normale bandbreedte valt voor jouw leeftijd?
Ik vraag advies omdat ik niet echt ervaring heb in de liefde
pejeka schreef:
22-11-2020 10:55
Je was bezig met een kinderwens terwijl je nog niet eens 20 was?
Niet iedereen wacht tot ze 30 jaar zijn...
Xxmixedxx schreef:
22-11-2020 10:55
Ik vraag advies omdat ik niet echt ervaring heb in de liefde
Dat krijg je alleen maar door je open te stellen voor de liefde.

En ja, dat eindigt vaak in pijn, maar zonder die pijn voel je ook geen liefde/geluk. Dus gewoon ervoor gaan als het goed voelt.

Verder denk ik dat het voor jou beter is om te erkennen dat je nog gewoon heel jong bent. Net als iedereen van jouw leeftijd heb je nog veel te leren. Ook als je veel traumatische ervaringen op jonge leeftijd hebt gehad. Dan verandert je perspectief wel, maar je wordt er echt niet veel simmer van.

Dat alles voorkomt dat je fouten maakt die je je leven meesleept zoals een kind nemen met iemand waarmee je een toxische relatie hebt.

Tot zover opa vertelt. ;)
Alle reacties Link kopieren
Xxmixedxx schreef:
22-11-2020 10:48
Ik heb het verkeerd verwoord. Ik zit net in mijn 20-jarige leven. Niet dat ik letterlijk 20 ben.
Dat jij het wilt noemen als een “verkering” is prima, echter was het wel iets meer dan dit. We waren opzoek naar huizen en bezig met onze kinderwens.

In mijn post liet ik al weten dat ik een ouder denkvermogen heb dan mijn leeftijdsgenoten, dus ja ik wil niet alleen maar 1 jaar iemand leuk vinden. Uiteindelijk wil ik het wel een stempel gaan geven. Maar dat betekent niet dat we volgende week een relatie hoeven
Je was zo jong al bezig met je kinderwens terwijl de relatie heel slecht was....klinkt inderdaad heel volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en hij heeft eerlijk toegegeven dat hij in zijn relatie niet altijd trouw is geweest, maar hij heeft dit achter zich gelaten zegt hij en wil 100% zich inzetten voor mij. (Dit zijn ze eigen woorden) Is het raar dat ik hierdoor een stapje terug neem?


Date jij toevallig met mijn ex? Die zei namelijk precies hetzelfde tegen mij en heeft me onwijs belazerd. Hoe oud is hij, als jij 'net 20' bent?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
DS1971 schreef:
22-11-2020 11:12
Dat krijg je alleen maar door je open te stellen voor de liefde.

En ja, dat eindigt vaak in pijn, maar zonder die pijn voel je ook geen liefde/geluk. Dus gewoon ervoor gaan als het goed voelt.

Verder denk ik dat het voor jou beter is om te erkennen dat je nog gewoon heel jong bent. Net als iedereen van jouw leeftijd heb je nog veel te leren. Ook als je veel traumatische ervaringen op jonge leeftijd hebt gehad. Dan verandert je perspectief wel, maar je wordt er echt niet veel simmer van.

Dat alles voorkomt dat je fouten maakt die je je leven meesleept zoals een kind nemen met iemand waarmee je een toxische relatie hebt.

Tot zover opa vertelt. ;)
Dankjewel voor dit advies!
sunshineandblueskies schreef:
22-11-2020 11:27
Date jij toevallig met mijn ex? Die zei namelijk precies hetzelfde tegen mij en heeft me onwijs belazerd. Hoe oud is hij, als jij 'net 20' bent?
Hij is 24 jaar
Is helemaal niet raar dat je een stapje terugzet trouwens, als iemand aangeeft “niet altijd trouw te zijn geweest”. Tekst is sowieso veel te glad voor mij. Éen keer zou in theorie moeten kunnen onder omstandigheden, meer zeker niet wat mij betreft. Klinkt niet best in mijn oren. En wat DS1971 zegt: gewoon erkennen dat je nog maar net 20 bent, niks ouder of jonger, qua liefde zeker niet (sterker nog: als je veel hebt meegemaakt in je hechting, is het vaak juist veel lastiger om gezonde (volwassen) keuzes te maken. Dan lijk je wel wereldwijs, maar heb je de gewone/ gezonde/ normale dingen op het gebied van veiligheid en hechting juist mínder geleerd dan anderen (die dan weer misschien “jong” overkomen)). Veel wijsheid gewenst in ieder geval! Ik zou als ik jou was echt alleen voor veilige personen gaan, dan kun je oefenen in hechten. Deze man klinkt mij niet veilig genoeg. Vraagje: vind je een veilig persoon interessant genoeg denk je?
Alle reacties Link kopieren
To, wanneer je niet uit een slechte relatie komt, dan is het niet slim om een relatie aan te knopen met een collega die tijdens de eerste contacten al aangeeft een vreemdganger te zijn. Hij is vast niet de laatste man op aarde. Kijk verder.

Een leuk contact is geen aaneen schakeling van risico's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je eigenlijk best wel jong overkomen. Onzeker ook. Mag ook hoor als je begin 20 bent zeker. Een slechte relatie en een kinderwens voor je 20ste klinkt allemaal erg labiel. Date gewoon rustig en zie hoe het loopt.
Xxmixedxx schreef:
22-11-2020 10:44
Ik heb nog niks gemerkt van zijn ontrouw maar hij is eerlijk geweest dat hij in zijn vorige relatie niet altijd trouw is geweest.
Dit klinkt alsof je voor je eigen gevoel al een relatie met hem hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, je bent een type van wie niet horen wil, die moet maar....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
B1loemetje schreef:
22-11-2020 10:52
Wat bedoel je met een ouder denkvermogen?
Ik ben in de 40 en mijn denkvermogen is echt niet anders dan toen ik jong was. Mijn levenservaring wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven