Relatie beëindigen

24-11-2020 00:06 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel fijn om hier topics door te lezen, te openen en mee te schrijven. Persoonlijk leer ik er best veel van en kom ik veel eye-openers tegen.

Net was ik weer een beetje aan het lezen en ik vraag mij iets af:
Voor sommigen (waaronder ik) is het heel lastig om (om wat voor reden dan ook) een relatie te beëindigen. Voor anderen is het heel simpel en die hakken zo de knoop door.

Wat is hiervan de reden denken jullie?

Dat niemand het leuk vindt om iemand te kwetsen lijkt mij wel duidelijk, maar waarom gaat het voor de één zo makkelijk en voor de ander totaal niet?

En wat zijn voor jullie nou échte dealbreakers?

Voor mij: vreemdgaan.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een relatie beëindigen voor niemand makkelijk is.
Zo wel, dan was het niet echt een relatie.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
24-11-2020 00:21
Ik denk dat een relatie beëindigen voor niemand makkelijk is.
Zo wel, dan was het niet echt een relatie.
Misschien was het woordje makkelijk ook niet helemaal gepast.
Meer, vastberaden ofzo denk ik?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat afhankelijk is van hoe oud je bent, hoe lang je samen bent, hoe hecht je was, hoe jij bent, wie je ex is en wat er gebeurd (is).
Voor mij heeft het een poosje geduurd er echt een punt achter te zetten. Makkelijk was het niet, maar wel de beste keuze.
Alle reacties Link kopieren
Kokosnootaap schreef:
24-11-2020 00:36
Ik denk dat dat afhankelijk is van hoe oud je bent, hoe lang je samen bent, hoe hecht je was, hoe jij bent, wie je ex is en wat er gebeurd (is).
Voor mij heeft het een poosje geduurd er echt een punt achter te zetten. Makkelijk was het niet, maar wel de beste keuze.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk dat weten wat je zelf wilt ook meespeelt.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Voor mij: liegen want dan kan ik diegene niet vertrouwen. En dat is voor mij wel heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
En waarom het voor de 1 zo makkelijk en voor de andere niet? Denk verschil in karakter. Als je je relatie rationeel bekijkt en tot de conclusie komt dat het ondanks je gevoel niet wordt, misschien meer vrede mee hebt. Ook al is het dan ook moeilijk, lijkt me...

Als je meer een gevoelsmens bent, ben je eerder geneigd om constant je emoties de overhand te laten nemen bij beslissingen. Terwijl je eigenlijk wel weet dat het beter is om uit te maken maar gevoel wint van het verstand en wordt het hierdoor dus erg moeilijk. Zoiets denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het ook heel erg met eigenwaarde te maken heeft. Als mijn vriend tegen me liegt en me bedriegt dan ben ik toch echt liever zonder zo’n klootzak in mijn leven.
Je ziet -ook veel in te topics hier- dat vrouwen met weinig eigenwaarde vaak lang bij zo’n man blijven en de knoop niet doorhakken ook al weten ze dat de relatie niet goed voor hen is. Ze denken (onbewust) dat ze niet beter verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van: houden van. Of heb jij daar geen last van?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Soms is een relatie al zo dood en is er al zo veel afstand dat het eigenlijk al uit is maar dat niemand het nog heeft uitgesproken. In zo'n geval is het denk ik makkelijker om de knoop door te hakken.
Metallover schreef:
24-11-2020 04:23
Ik denk dat het ook heel erg met eigenwaarde te maken heeft. Als mijn vriend tegen me liegt en me bedriegt dan ben ik toch echt liever zonder zo’n klootzak in mijn leven.
Je ziet -ook veel in te topics hier- dat vrouwen met weinig eigenwaarde vaak lang bij zo’n man blijven en de knoop niet doorhakken ook al weten ze dat de relatie niet goed voor hen is. Ze denken (onbewust) dat ze niet beter verdienen.
Dit. Als jij niet godsgruwelijkgraag bij mij wil zijn: dag dan!
viva-amber schreef:
24-11-2020 06:31
Wat dacht je van: houden van. Of heb jij daar geen last van?

Houden van wat?

De persoon? Van wat ooit was, maar niet meer is? Van drama?

Alles ik hier wel eens lees over relaties en dat dan de TO zegt: 'Ik houd zo veel van hem.' Dan vraag ik me echt af waarom dat dan zo is? Dan is zo'n man gewoon echt niet eens een heel klein beetje leuk (meer) en zie ik niets om van te houden.
Een relatie beëindigen hoeft niet altijd te maken te hebben met iets heftigs.

Mijn relatie is uit gegaan door een verschil in behoeften waar we niet uit konden komen. Terwijl we veel van elkaar houden. Best kut. Het was er ineens, dat het verschil onoverkomelijk werd en duidelijk voor beide dat dit dan zomaar het einde was van een heel fijne relatie.
Anders zou 1 van ons zich teveel aan moeten passen en dan verloochen je jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me wel eens hoe snel stellen scheiden, ook als er kinderen in het spel zijn. Natuurlijk weet je niet wat er achter de voordeur speelt. Als er sprake is van agressie, mishandeling of verwaarlozing is het logisch om de stekker uit een relatie te trekken.

Ik zie wel dat mensen, waarvan de ouders gescheiden zijn, zelf ook sneller gaan scheiden.
fitch wijzigde dit bericht op 24-11-2020 23:02
0.28% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook altijd heel lastig en wil het liefste dat de ander het uitmaakt zodat ik zelf de keuze niet hoef je maken. Bij mij komt het ook omdat ik bang ben de ander te missen.
madamecannibale schreef:
24-11-2020 08:02
Ik vind het ook altijd heel lastig en wil het liefste dat de ander het uitmaakt zodat ik zelf de keuze niet hoef je maken. Bij mij komt het ook omdat ik bang ben de ander te missen.
Gatver, dat een slappe hap zeg.
Makkelijk? Volgens mij is het voor niemand makkelijk. Het helpt wel als je een beetje eigenwaarde hebt denk ik. Dat je denkt, hier heb ik dus echt geen behoefte aan.
fitch schreef:
24-11-2020 07:34
Ik verbaas me wel eens hoe snel stellen scheiden, ook als er kinderen in het spel zijn. Natuurlijk weet je niet wat er achter de voordeur speelt. Als er sprake is van agressie, mishandeling of verwaarlozing is her logisch om de stekker uit een relatie te trekken.

Ik zie wel dat mensen, waarvan de ouders gescheiden zijn, zelf ook sneller gaan scheiden.
Is dat zo of denk je dat alleen maar?


Want ik zie juist veel mensen maar jaren doorploeteren voor ze de stekker eruit trekken. Of het lijkt zo ineens en dan blijkt er al flinke tijd drama achter te zitten als je eens echt met die personen praat.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
24-11-2020 08:02
Ik vind het ook altijd heel lastig en wil het liefste dat de ander het uitmaakt zodat ik zelf de keuze niet hoef je maken. Bij mij komt het ook omdat ik bang ben de ander te missen.
.
Dan is er hopelijk nog nooit iemand écht je grenzen over gegaan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
24-11-2020 08:12
.
Dan is er hopelijk nog nooit iemand écht je grenzen over gegaan.
Mee gelukkig niet. En ik heb ook pas één keer meegemaakt dat mijn relatie werd verbroken.
Alle reacties Link kopieren
Theezakjes schreef:
24-11-2020 08:05
Gatver, dat een slappe hap zeg.
Jazeker, maar zo gaat het wel helaas. Ik ben een soort eeuwige twijfelaar en hoop dan toch altijd nog op een goede afloop. En natuurlijk verbreekt niemand graag een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat wat je hier leest, je beeld kan vertroebelen. Makkelijk 'Run forrest run' roepen naar een ander, vanaf achter je toetsenbord betekent niet dat je zelf ook makkelijk je relatie verbreekt...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor niemand makkelijk is, en dat je gewoon niet ziet dat het moeite kost.
Je hebt hooguit het verschil tussen degene die op een zwak moment alle zeilen bijzet om niet te bellen en daarin slaagt, en degene die daarin niet slaagt.

Dat verschil kan zo veel oorzaken hebben, karakter, ego, mate van gekwetstheid, levenservaring, hechting, zelfvertrouwen, hoop, en hoe het op andere gebieden in je leven loopt.

Daar heeft de buitenwereld vaak minder zicht op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorgaande relaties waren geen kinderen bij betrokken, dat maakt verbreken wel eenvoudiger. Mocht ik nu bij hem weg willen, dan heb ik meerdere mensen die ik meeneem in mijn besluit

Maar voorheen, eigenlijk omdat ik voelde/dacht: Pfff, ik heb her geen zin meer in.
Nooit een concrete aanleiding, nooit een ruzie. Gewoon: laat maar, dit wordt hem niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af hoe dat werkt in iemands hoofd. De drogrede dat je "zoveel jaar weggooit" als je uit de relatie stapt.
De haat dat hij met haar wél kinderen wil.

Ik heb een ex die met zichzelf in de knoop zat, daarom ging het ook uit. Hij heeft eerst werken huilend aan de deur gestaan. Hij had vrij snel een nieuwe relatie, ze kregen kinderen. Mooi plaatje maar hij zat nog steeds met zichzelf in de knoop. Zat zichzelf en ook haar daarmee in de weg.

Ik vind het dan niet zo moeilijk allemaal, zij liever dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven